Ke 23.1.2008 KooKoo-Titaanit

  • 14 266
  • 114

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmasti KooKoon mallia yritetään kopioida muuallakin, sen verran hyvin tämä hanke onnistui. Vaatii tosin runsaasti kiinnostuneita sponsoreita (lukumäärän ansiosta yksittäisten kulut pysyivät kohtuullisina), potentiaalista yleisöä ja mielellään aika ison hallinkin.

Oli kyllä niin lostava tempaus KooKoolta, että samanlainen tempaus kannattaa järjestää ensi kaudellakin. Nyt yrityksiä oli mukana 101 kappaletta, mutta uskoisin, että ensi kerralla yrityksiä saadaan lisääkin mukaan. Yritystä kohden kulut jäävät kuitenkin varsin pieneksi kun monta yritystä on kuluja jakamassa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä kelpaa Clarken avauksia katsella hidastuksinakin. Vaikeasta paikasta laittoi vielä tuon syötön vikaan maaliin, eli Arolan läpiajoon.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Tai oikeastaanhan kaikki liput olivat maksettuja nimenomaan yhteistyökumppaneitten toimesta. KooKoo sai kyllä mukavan tuoton tuosta ottelusta eli noin 50.000 euroa lipputuloja ja lisäksi tietysti kaikki oheismyynti runsaslukuiselle yleisölle.

Luuletko tosiaan että yhteistyökumppanit ovat maksaneet täyden hinnan lipuista? Vaikka en sen tarkemmin tiedäkään, niin uskallan väittää että jokaisesta lipusta on annettu jonkinlainen alennus. Jos yhteityökumppanit tarjoutuvat ostamaan kaikki paikat hallissa, niin pitäähän siitä nyt jonkinlainen palkinto niillekin antaa. Vai oliko hallissa muka näiden yhteistyökumppaneiden lippuja ym. sälää esillä? Kyllä tuolla panostuksella pitää rahoilleen saada jo paljon katetta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Luuletko tosiaan että yhteistyökumppanit ovat maksaneet täyden hinnan lipuista?
Tilastomiehen kommentin mukaan, jokainen sponsori sai 10 lippua siitä hyvästä, että sponsoroivat.
Sillähän ei sikäli ole merkitystä, koska liput olivat ilmaisia ja rahat tulivat halliin ilmestyneiden ihmisten mukaan.
Koska sponsoriyrityksiä oli 101, niin jokaisesta katsojasta sai 10,1€. Eli tavallaan peli oli kuin normaalipeli, johon tuli ~5000 katsojaa ja kaikki ostivat täysi hintaisen 10€ lipun.
Yksittäiselle sponsorillehan tuo ei tullut maksamaan kuin 500€ ja tuolla sai kouvolan sanomiin nimensä koko sivun mainokseen, KooKoon nettisivuille ja "jumbotronissa" pyörineeseen mainokseen.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Luuletko tosiaan että yhteistyökumppanit ovat maksaneet täyden hinnan lipuista? Vaikka en sen tarkemmin tiedäkään, niin uskallan väittää että jokaisesta lipusta on annettu jonkinlainen alennus.

En luule vaan tiedän. KooKoon puheenjohtaja Fromodig kertoi Kouvolan Sanomissa, että kiekkokarnevaali oli KooKoolle taloudellinen menestys ja mainitsi myös jutussa, että KooKoo sai ottelusta pelkästään lipputuloja tuon 50.000 euroa. Tapahtumaahan oli tukemassa peräti 101 yritystä, joten yhden yksittäisen yrityksen satsaus tapahtumaan jäi kuitenkin kohtuullisen pieneksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Luuletko tosiaan että yhteistyökumppanit ovat maksaneet täyden hinnan lipuista? Vaikka en sen tarkemmin tiedäkään, niin uskallan väittää että jokaisesta lipusta on annettu jonkinlainen alennus.

Kuten edellä jo selvitettiinkin, oli sponsorien tuki sidottu yleisömäärään. Jokainen maksoi kymmenen senttiä per katsoja. Ja kun yrityksiä oli yli sata, niin summahan nousee juuri yli kymppiin per lippu.

Tämä oli siis se oivallus, joka erotti hankkeen normaaleista ilmaisotteluista, joihin lippuja jaellaan paikallsiessa maitokaupassa tai huoltoasemalla.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kyllä kelpaa Clarken avauksia katsella hidastuksinakin. Vaikeasta paikasta laittoi vielä tuon syötön vikaan maaliin, eli Arolan läpiajoon.

Maalikoostetta kelpaa katsella myös sillä silmällä, miten Lampinen ja Arola lähtivät kiekottomina heti ylös, kun Clarke sai kiekon pelattavaksi omassa päädyssä. Eli tekivät itsensä pitkillä syötöillä pelattaviksi. Arola pääsi suoraan nokitusten maalivahdin kanssa ja teki omasta reboundista maalin. Lampinen otti taitavasti Clarken pitkän syötön vastaan ja antoi taidokkaan poikittaissyötön Lindholimille harhautettuaan ensin Titaani-puolustajan. Lindholm nosti sitten myös taidokkaasti läheltä ylös maaliin.

Clarken ensimmäiseen maaliin Miettinen ottaa avausvoiton Lampiselle, joka jättää jälleen taitavasti kiekon Clarkelle vieden samalla oman pelaajansa Clarken edestä pois. Miettinen sitoo oman pelaajansa ja Clarke ottaa tyhjät pois vapaalla alueella sekä tällää maalin.

Omaan maaliinsa Aapo hakeutui taas syötettäväksi maalintekosektoriin ja teki Miettiseltä maalin takaa syötön saatuaan vastustajan häirinnästä huolimatta maalin.

Clarkea täällä on syystäkin kehuttu, mutta Lampisen, Mattilan, Arolan ja Koskelaisen tekemät maalit ja syötöt on jätetty vähemmälle huomiolle.

Tarkkailija moitti kyllä Aapoa pehmeästä kulmapelaamisesta sekä siitä, että jätti tilanteita kesken. Nämä on Aapon vielä korjattava, mikäli aikoo saavuttaa KooKoon kotimaisten pelaajien parhaan pistepörssipaikan niinkuin olen uskonut syksystä lähtien.

Ukkometso, olit oikeassa. Keijo Gärdström ja Markku Koskelainen eivät valmentaneet enää Aapo Lampisen KooKoota. Aapo on AaKoon tuote. Jesse Lustberg, Tuomas Gärdström ja Eemeli Koskelainen kehittyivät kirkkoherran ja RAY-miehen ohjauksessa laatupelaajiksi.
 

Fordél

Jäsen
Tarkkailija moitti kyllä Aapoa pehmeästä kulmapelaamisesta sekä siitä, että jätti tilanteita kesken. Nämä on Aapon vielä korjattava, mikäli aikoo saavuttaa KooKoon kotimaisten pelaajien parhaan pistepörssipaikan niinkuin olen uskonut syksystä lähtien.

Lampisen pelaamisesta puuttuu vielä se terävyys ja hohdokkuus mikä oli vielä viime kaudella. Titaaneita vastaan muutamassa puolittaisessa läpiajossa Lampisen ratkaisut olivat pehmeitä. Viime kaudella Lampinen jaksoi pelata aina tilanteet loppuun asti, haastoi rohkeasti vastustajan puolustajia, hakeutui hyvin tekopaikkoihin ja oli niissä terävä. Alkukaudesta noita elementtejä ei juurikaan ollut Lampisen pelaamisessa, mutta nyt on pikku hiljaa ollut valoa tunnelin päässä, niin kuin olen uskonut syksystä lähtien...
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Maalikoostetta kelpaa katsella myös sillä silmällä, miten Lampinen ja Arola lähtivät kiekottomina heti ylös, kun Clarke sai kiekon pelattavaksi omassa päädyssä. Eli tekivät itsensä pitkillä syötöillä pelattaviksi. Arola pääsi suoraan nokitusten maalivahdin kanssa ja teki omasta reboundista maalin. Lampinen otti taitavasti Clarken pitkän syötön vastaan ja antoi taidokkaan poikittaissyötön Lindholimille harhautettuaan ensin Titaani-puolustajan. Lindholm nosti sitten myös taidokkaasti läheltä ylös maaliin.

Tuollaiset tilanteet, joista esim. Lindholmin tekemä 3-0 maali syntyi, vaativat nimenomaan Clarken kaltaisen syöttäjän ja mielellään vähän heikomman vastustajan. Tuossa maalissahan ketjun molemmat laiturit olivat jo vauhdissa ja pitkällä ylhäällä joten KooKoolla ei ollut edes mahdollista pelata normaalia avauspeliään. Huonompi pakki olisi ollut pulassa. Hienoa tosin että variaatioitakin löytyy ja niistä vielä tulee tulosta.Toisessa erässähän Titaanit sai hienosti tämän KooKoon normaalin avauspelin suljettua ja Kolek vaihtoikin taktiikkaa niin että yksi mies oli ylempänä haistelemassa läpiajoja. Tämän jälkeen Titaanit rauhoittikin karvaustaan jonkun verran.

Yksi syy Lampisen ja Lindholmin tehottomuuteen saattaa olla myös siis se, että kumpikaan ei ole ollut oikein sinut tämän nykyisen hyökkäyspelisuunnitelman kanssa. Maali tuli "erikoisella" pelaamisella. Samoin muutenkin Lampisen hyvät esitykset tulivat paremmin esiin nyt kun ei jauhettu koko ajan sillä tutulla tappavan tehokkaalla menetelmällä.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Kuten edellä jo selvitettiinkin, oli sponsorien tuki sidottu yleisömäärään. Jokainen maksoi kymmenen senttiä per katsoja. Ja kun yrityksiä oli yli sata, niin summahan nousee juuri yli kymppiin per lippu.

Asia selvä. Kai nuo yhteiskumppanit kumminkin jonkinlaista näkyvyyttä sitten saivat? Tarkoitus ei ole vittuilla, vaan ihan tiedustella.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Asia selvä. Kai nuo yhteiskumppanit kumminkin jonkinlaista näkyvyyttä sitten saivat? Tarkoitus ei ole vittuilla, vaan ihan tiedustella.

Kyllä vaan, eli otteluohjelmassa oli oma sivunsa yhteistyökumppaneille. Tämän lisäksi lehdessä oli pariinkiin kertaan sivu, jossa oli mainittu kaikki sponsorit jne.
 

RooHoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KalPa, rullakiekko, tuomarit
Lisäksi lista oli KooKoon sivuilla koko ajan nähtävillä. Ottelupäivän ilmoituksen kanssa oli suunnittelijalla töitä, että kaikki mainokset sai aseteltua. Hienoa oli huomata pienten yritysten lukumäärä.
 

ApiS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokipo, Ketterä
Tapahtuma oli mukava ja lehtereillä oli paljon porukkaa, jotka eivät ole käyneet katsomassa pelin peliä. Harmittaa vaan kun yleisöstä ei lähtenyt ääntä poislukien fanikatsomo. Lisää tällaisia mestikseen, ainakin Joensuun suunnalla ilmaispelejä on harrastettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös