Ke 19.10.2016 SaPKo - Espoo United

  • 1 758
  • 8

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kokeillaanpas kuinka tässä käy...en ole toistaiseksi tainnut bongata ainuttakaan otteluketjua Mestiksen puolelta. En ole kylläkään läheskään joka kierrokselta käynyt katsomassakaan.

Mutta tänään on edelleen sapkolaisille poikkeava tilanne kun joukkue on sarjakärjessä. Poikkeava se tilanne on varmasti espoolaisillakin siinä mielessä että ennen kautta joukkuetta povattiin ihan toiseenpäähän kuin sinne missä nyt on.
En ole katsonut kuin muutaman EU:n pelin, mutta se on riittävästi todetakseni, että se peli ei todellakaan ole uomissaan.
SaPKon peli on vähän ailahdellut laidasta laitaan ja varmaan kyse on enemmän asennoitumisesta kuin kyvyistä. Mikään muu ei voi selittää niin isoa tasoeroa otteluiden välillä. Tämän sanon mitään vastustajilta pois ottamatta.

Kokoonpanoista en ole tietoinen mutta eiköhän nekiin päivän mittaan selviä.

SaPKon paras pistemies on Teemu Lepaus tehoin 3+10 ja EU:lla kultaisessa potassa pelaa Aleksi Järvinen pistein 2+5. Espoon ainoa +merkkisen tehotilaston pelaaja on Jere Laine (+1) kun SaPKolla pakkasella ovat ainoastaanTPS:n ihmeet Niklas Salo (-1), Matias Lehtonen (-2)
(+ ei enää kokoonpanossa oleva Markus Kojo -2)

Kun vielä vilkaisee tehtyjen ja päästettyjen maalien keskiarvot niin ei tästä muuta voi veikata kuin SaPKon voittoa. Lätkä on vaan siitä hästi peli, että sitä ei pelata paperilla ja tilastoilla vaan kaukalossa ja sitä pelaavat pelaajat eivätkä niiden nimet. Siksipä uskonkin että tästä voi tulla vaikeakin ilta kotijoukkueelle.

Juuso Förström, junnu-Bluesin läpi kahlannut mies ja nykyinen SaPKo-kapteeni, tosin ennen kauden alkua sanoi että ei Espoossa niin kova nippu ole kun yleisesti kuvitellaan.
Toistaiseksi se on pitänyt aika hyvin kutinsa.
Arvaanpa kuitenkin lopputuloksen, se on 6-2. Tämä on arvaus, ei fakta.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Mitenhän en ollut itse ihan perillä siitä, että siellä Espoossa penkin takana seisoo yksi Savonlinnassa pistäytynyt suosikkini Saku Martikainen.
Mies joka kävi kauden verran peluuttamassa ihan mystistä kiekkoa Savonlinnassa ja sai siihen aikaan melko kovan rosterin jäämään playoffien ulkopuolelle.

En tiedä miten se liittyy illan peliin, mutta mukava nähdä Talvisalossa vierasvärissä sekä Martikainen, että Kettukangas.
Ja sen verran se liittyy että en ole enää ihan ihmeissäni Unitedin otteista.

Painotan kuitenkin että menneellä ei ole tänään mitään merkitystä.
Peli alkaa nollasta nollasta ja sen voittaa enemmän maaleja tehnyt kuten yleensäkin.

Hyvin arvasin mikä ilo on Mestiksen otteluketjulla. Kiinnostus hipoo tasan nollaa.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Hyvin arvasin mikä ilo on Mestiksen otteluketjulla. Kiinnostus hipoo tasan nollaa.

Äläs nyt. Kyllä mä nämä aina luen ihan mielenkiinnolla ja ilahduin kun joku oli välillä jaksanut reippaasti avata SaPKon matsiin otteluennakkoa. Itsekin olen muutaman kerran niin tehnyt, nyt jäänyt vähemmälle. Syy ja seuraus - kyllä se on tuo liigan kabinettipeli ja suljettu sarja - se laittaa mielenkiinnon hiipumaan..ikävä kyllä.

Mutta SaPKoa seuraan silti yhä aivan kuten ennenkin. Tänään tosiaan mielenkiintoinen ottelu jossa pitäsi laittaa erittäin todennäköinen seuraava kabinettinuoleskelija kanveesiin. Ja jo pelkästään siksi toivon että niin käy, reilu urheilu ensin ja sitten vasta saunaleikit.

Jos SaPKon asenne on tänään kunnossa(aina ei näytä olevan) niin EU saa turpaansa. Itse ajattelin 5-2 mutta ei toi sun 6-2 ole huono sekään.
 
Itse en pidä tätä peliä etukäteen pelattuna. Unitedin peli on ilmeisesti pikkuhiljaa parantunut ja pelaajissa on ihan kelvollisia pelimiehiä. Tosin on siellä muutama tuttukin. Jos KeuPa pystyy SaPKon voittamaan, niin miksei Espookin. Espoota vastaan kun ei ole pelattu, niin ei tiedä miten mukava tai ikävä pelitapa heillä on SaPKon kannalta katsoen. Jotkut vastustajat sopivat paremmin voitettavaksi kuin toiset sarjasijoituksista huolimatta.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Niin, ei tätä ole ainakaan minulla tarkoitus julistaa voitetuksi ennen pelaamista. Siihen viittasin tuolla että peli pelataan jäällä eikä paperilla ja tilastoilla.
Mutta silti, on ihan selvää, että jos joskus voi jotain ennakkosuosikkia peliin laittaa niin se on just tässä.
Olen osannut vuosia pitää SaPKo altavastaajanakin silloin kun on syytä ollut, mutta silti olen myös aina uskonut voittoon.
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jaaha.. oliskohan nyt meidän aika voittaa niin monta kertaa on tullu kuokkaan viime peleissä. Jossain vaiheessa se peli yleensä menee uomiinsa tai jos ei nin on valmennuksessa korjattavaa siis jotain tarttis tehä.
1. erä ihan ok kumpikin vois olla johdossa kiva näinpäin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hire hoitaa. Hyvä valmentaja. Kova valmentaja. Ja näin.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Tänään Unitedin paikka oli ensimmäisessä erässä mutta siinä ei tyhjäkään maali kelvannut. Olivat varmasti maalipaikoinkin laskettuna parempia ja niin tietysti olivat maalien määrässäkin. Sittenpä se jo toisessa erässä kääntyikin nurinniskoin. SaPKolla toisen erän alkuun pari kassia ja kolmesti kiekko putkiin.
Kaksi viimeistä erää oli täysin selvää, että SaPKo voittaa.

Linjatuomarit, ai perkele sentään, että osasivat tänään olla luokattoman huonoja. Päätuomarit taas olivat varsin hyviä.
Ja hyvä Kalle Saramäki. En taida ihan tarkkaan edes muistaa kuka on viimeksi tehnyt hatullisen, Konstin Kalle ainakin mutta siitä on vähän aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös