Ke 18.1.2012 Sport - Jukurit

  • 8 556
  • 38

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Helvetin lapsellista muuten Vaasalaisilta buuata Taipalukselle tilanteessa, jossa lopulta lähti tuskissaan päätyä ja koppia kohden. Toki ymmärrän, että välillä mennään "tunteen" puolelle, mutta olisivat pysyneet edes siinä tuomareiden morkkaamisessa, he sen ansaitsivat. Luokattomia olivat, puolin ja toisin.

En mä usko että kukaan buuaa loukkantuneelle pelaajalle, eiköhän tuo buuaus ollut seurausta kokonaistapahtumista ja siitä, että tuomari minuuttikaupalla kuluttaa aikaa jutustelemalla Pikkaraisen kanssa. Tämä toinen päätuomari tuli jo vetelemään kollegaansa hihiasta, että tuu jo pois. Seurasin toki itse peliä striimistä.

Mitä tulee tuohon selostukseen tappeluvideossa. Asioita on Iltalehden tyyliin helppo "väärennellä" näyttämällä pieni pätkä pelistä, mutta kyllähän tuossa selostajan lauseessa "ai että kun tekee hyvää" on kyse pelin kokonaistunnelmasta, jossa tuo tappelu aivan kuin naulasi kokonaistunnelman lopullisesti kattoon (ainakin selostajan mielestä ja sen takia "teki hyvää").
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En mä usko että kukaan buuaa loukkantuneelle pelaajalle, eiköhän tuo buuaus ollut seurausta kokonaistapahtumista ja siitä, että tuomari minuuttikaupalla kuluttaa aikaa jutustelemalla Pikkaraisen kanssa. Tämä toinen päätuomari tuli jo vetelemään kollegaansa hihiasta, että tuu jo pois. Seurasin toki itse peliä striimistä.

No jokusen sataa ottelua urheilua laidastalaitaan paikanpäällä seuranneena voin kyllä sanoa satavarmasti, että yleisö buuasi nimenomaan Taipalukselle. Kyllä se sen verran kiihtyi siinä vaiheessa, kun Taipalusta lähdettiin kahden oman pelaajan voimin viemään päästä ulos. Toki myönnän, että sitä buuausta oli siinä jo ennemminkin juurikin näiden tuomareiden/tuomarin sekoilun johdosta, mutta kyllä tuon Taipalukselle buuaksen erotti selkeästi tilanteessa.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mielestäni selostaja saa puhtaat paperit tästä tilanteesta.

Selostaja palvelee asiakkaitaan, joita ovat ne (me) jotka streamista maksoivat. Asiakkaat eivät valita, joten se on ihan sama mitä Iltalehden toimittajat ja lukijat ovat mieltä.

Mitä tulee tappelukeskusteluun, niin sanoisin että onhan noita suurempiakin murheita maailmassa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Selostaja palvelee asiakkaitaan, joita ovat ne (me) jotka streamista maksoivat. Asiakkaat eivät valita, joten se on ihan sama mitä Iltalehden toimittajat ja lukijat ovat mieltä.

En hae mitään väittelyä tms, mutta asiakkaita ne kai ovat mikkeliläisetkin, jotka tuon tilasi (saattoi olla vielä aika paljon). Lähes poikkeuksetta kaikki (joiden kanssa olen jutellut) ovat valittaneet selostajan liiasta puolueellisuudesta. Huomaa sana liiasta, kotiinpäinhän aina vedetään, sehän on ihan selvä.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
En hae mitään väittelyä tms, mutta asiakkaita ne kai ovat mikkeliläisetkin, jotka tuon tilasi (saattoi olla vielä aika paljon). Lähes poikkeuksetta kaikki (joiden kanssa olen jutellut) ovat valittaneet selostajan liiasta puolueellisuudesta. Huomaa sana liiasta, kotiinpäinhän aina vedetään, sehän on ihan selvä.

Pitäisikö sun mielestä Sportin hommata omiin striimeihinsä selostaja Vaasan ulkopuolelta? Kuitenkin suurin osa tilaajista on kuitenkin Sportin omia kannattajia ympäri Suomen ja maailman joten heille selostajakaksikon puheet uppoavat.

Jos mikkeliläistä noin paljon ottaa päähän niin ainahan sitä voi striimistä ottaa äänet pois ja laittaa taustalle vaikka Markku Aroa soimaan.

Loistavasti selostettu toi tappelu. Näin loppuun sanottakoon. Haters gonna hate!
 

Jukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Hydraulic oilers, JYP, HIFK
Itse en peliä nähnyt, mutta mitä on täältä lukenut, niin ilmeisesti peli oli vauhdikas ja hyvätasoinen, josta ei tunnetta puuttunut. Varmasti tällä pelillä luotiin asetelmia kevään pleijareita ajatellen. En pidä kovin suurena ihmeenä, että nämä kaksi joukkuetta pelaisivat pleijareissa vielä vastakkain.

Hienoa, että Mestiskaukaloissakin saadaan välillä tappeluja. Jos nyt parilla sanalla kommentoi selostajan toimintaa niin en pidä tilanteen selostusta mitenkään yliampuvana. Ilmeisesti selostaja on sama, joka on jo ainakin parin vuoden ajan selostanut Sportin nettimatseja, (korjatkaa vaasalaiset jos olen väärässä) aikaisemmilla kerroilla kun olen Sportin kotipeliä streamin välityksellä katsonut niin tästä selostajasta on saanut hyvän ja asiantuntevan kuvan, joka vetää sopivasti kotiinpäin. Selostajakin varmasti syttyi pelistä ja se näkyi selostuksessa, ei tossa mun mielestä mitään sen ihmeempää oo.
 

MakeT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En mä usko että kukaan buuaa loukkantuneelle pelaajalle, eiköhän tuo buuaus ollut seurausta kokonaistapahtumista ja siitä, että tuomari minuuttikaupalla kuluttaa aikaa jutustelemalla Pikkaraisen kanssa. Tämä toinen päätuomari tuli jo vetelemään kollegaansa hihiasta, että tuu jo pois. Seurasin toki itse peliä striimistä.

Tämä minusta vain korostaa pelin täysin epäonnistunutta tuomarityöskentelyä. Kyllä tuomarin pitää osata pistää keskustelu valmentajan kanssa poikki. Tottakai Pike jatkoi tuomareille huutamista, kun nämä sitä kiltisti kuuntelivat.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nuijasodan veteraanit - Kiitos 1596-1597
No jokusen sataa ottelua urheilua laidastalaitaan paikanpäällä seuranneena voin kyllä sanoa satavarmasti, että yleisö buuasi nimenomaan Taipalukselle. Kyllä se sen verran kiihtyi siinä vaiheessa, kun Taipalusta lähdettiin kahden oman pelaajan voimin viemään päästä ulos. Toki myönnän, että sitä buuausta oli siinä jo ennemminkin juurikin näiden tuomareiden/tuomarin sekoilun johdosta, mutta kyllä tuon Taipalukselle buuaksen erotti selkeästi tilanteessa.

Kyllä siinä buuattiin tuomareille, sillä jäähyaitioon ei mennyt ketään vaikka käytösrangaistuksen oli jo varmaan viittä minuuttia aikaisemmin viheltänyt. Kokonaistilanne oli sekava ja a-i-v-a-n tuomareilta hukassa.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Taipalushan sai pienimuotoisen raivokohtauksen kun häntä talutettiin vaihtoaitiota kohti, heittäen mailansa jotakuta Sport-pelaajaa päin. Ei tainnut osua, mutta ymmärrettävästi sai yleisön innostumaan tempullaan. Käytöskymppihän tuosta oli selviö, ja kun Taipalusta ei tuomarin käsimerkeistä huolimatta talutettu päädystä ulos, vaan alettiin pitää torikokousta oli selvää että yleisö buuaa siinä vaiheessa kun pelaaja lopulta kaukalosta poistetaan.

Eli ei tuo nyt ihan normaali tilanne ollut, mitä tulee pelaajan loukkaantumiseen ja yleisön reaktioihin. Kyllä Vaasassakin osataan olla hiljaa ja taputetaan vierasjoukkueen pelaajalle silloin kun aihetta on.

edit. Mitäs tuo päivämäärä meinasi Jukureiden paidan helmassa, 25.1.2012?
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Aika hassua että Iltalehti alkaa moralisoimaan mediaetiikasta. Heidän kannattaisi ehkä tarkistaa omat jutut ennenkuin kritisoi muita. No joo, toinen kerta kun selostaja pääsee esille. Oliko se tämä Joonas joka sai kuuluisuutta viimeksi?
 

Thomasson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Vaasassa nykyään asuvana kävin katsomassa matsin suosikkini väriä tunnustaen. Olin näemmä katsomon ainoa keltainen jukuripaitainen, ja se kuului – harvinaislaatuisen viljalti. Suhteellisen huvittuneena kuuntelin jatkuvia kuittailuja. Koko ajan jollakin oli asiaa. Hyvää viihdettä silläkin saralla. Muun muassa älä huoli, kyllä Jukurit vielä häviää minua taputtaen ensimmäisen erän jälkeen. Joku heitti hämmentävää mannevitsiä, joku puhui jotain banaaneista, useimmat sanoivat Jukurien olevan perseestä tai kannattamani joukkueen väärä. Ottelun jälkeen joku nosti pihalla kätensä ilmaan ikään kuin ylävitosten merkiksi ja sanoi thank you. Eräs kyseli, eikö minun pitäisi olla tuossa Mikkelin bussissa, kun lähdin pyöräilemään asunnolleni. Useammatkin autot tööttäilivät matsin jälkeen, ja käsiä heilui ikkunoissa.

Näin sen pitääkin mennä! On äärimmäisen hienoa ja arvostettavaa, että jääkiekko herättää Vaasassa intohimoa. Kaikki tuo viestii siitä. Kaikista kuittailuista sekä pelin jännityksestä ja huikeudesta omatkin tunteeni nousivat pintaan, ja tuli siinä ottelun tuoksinassa jokunen huuto spontaanisti heitettyä. Erityisesti siinä vaiheessa säpsähdin ja mielipiteeni ilmaisin, kun loukkaantunutta Taipalusta katsomossa herjattiin.

Kunhan ei väkivaltaiseksi mene, en pane ollenkaan pahaksi, vaikka sanallisesti tullaan haastamaan. Mahduin kuitenkin vastakkaisen näkemyksen edustajana halliin, eikä kenelläkään ollut tarvetta tuuppia.

Itse ottelu oli viihdyttävintä katsottavaa miesmuistiin! Tunnetta, vauhtia, kutkuttavia tilanteita, kunnon niittejä, jännitystä, ja vaikka mitä! Tappelukin. Kyllähän tuollainen yleisöön menee. Illassa oli kaikkea, mitä loistava jääkiekko-ottelu sisältää. Pasi Roimela kirjoittikin tästä hyvän Jatkoajan kolumnin.

Minulta jäi kokematta se tunne-elämys, kun olisin saanut juhlia katsomon ainoana jukurikannattajana tiukkaa voittoa. Se olisi todella maistunut. Mutta karvas pettymys tuli tällä kertaa nieltyä.

Toivon tämän parivaljakon kohtaavan vielä keväällä. Melkoista revanssimieltä löytyy ainakin täältä, ja näiden kilpaveljien kohtaamiset sytyttäisivät. Juuri viime keväältä olisi mikkeliläisleirissä sopivasti kostettavaa.

Ottelun ratkaisu seisoi mielestäni Sportin maalipuiden välissä. Jukureilla oli vaarallisia tekopaikkoja Sportia enemmän, ja Puurula torjui usemmankin läpiajon vakuuttavasti. Miehen otteista huokui itsevarmuus. Kenttäpelaajisto voi tuohon kaveriin näillä ottein luottaa. Jos herra on keväällä tällaisessa iskussa, niin tiukkaa tekee kotkia kaataa.

Tuomarityöskentely ei ollut ihan vaaditulla tasolla. Harmillista, että 2–0-maalia edeltänyt korkea maila jäi Sportilta viheltämättä. Ja tuo Taipaluksen loukkaantuminen jatkoajalla, Sportille ei mitään. Pahaa teki katsoa. Toki viheltämättä jäi jossain kohdin jukurirangaistuksiakin.

Red Armyn miehittämä pääty. Huikaisevaa menoa. Vastaamaa katsomokulttuuria ei Mestiksessä muualta löydä! Laulut huumasivat korvia, eikä tuo meteli voi olla osaaltaan lisäämättä vierasfaninkin tunnetta tiiviissä Vaasa Arenan mökissä. Peukun nostan.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Thomassonilta hieno "story" ja tervetuloa uudelleen vaan. Sopivasti huumori on ilmeisesti takataskussa ja sitä kyllä tarvitaan jos yksin marssii sisään Kuparisaareen halliin...Jukuripaita mukaan jne.
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Thomassonille Respect! Mahtavaa kun yksin uskalsit tulla kannustamaan. Eihän tämä jäähalli niin vaarallinen olekaan. Tiedän ainakin yhden Heinolalaiskannattajan joka käy säännöllisesti kannustamassa omiaan ja pakko sanoa, kyllä ottaa päähän kun vastustaja tekee maalin ja halli on hiljaa paitsi tämä yksi vastustajan kannustaja joka taputtaa =). Kuten sanoin "respect" ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös