Ke 14.12.2016 Ässät - TPS

  • 5 543
  • 45

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä käsityksessä olen itse ollut ettei saa. Olen ymmärtänyt niin, että videolta saa vain tarkistaa tekotapaa (korkea maila, potku). Paremmin tietävät saa korjata. Vai katsoiko tuomari ettei Vähätalo ollut alueella (luistimet eivät olleet) ja täten Ahonen oli se suurempi syypää kontaktiin. Vai mistä tuo alueella olo katsotaan?

Ei kai maalivahtiin saa kontaktia ottaa, vaikka tämä olisi ulkona alueelta? Seisomalla voit estää liikkumisen ja edessä saat seisoa, mutta et töniä tai tökkiä.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Siinä käsityksessä olen itse ollut ettei saa. Olen ymmärtänyt niin, että videolta saa vain tarkistaa tekotapaa (korkea maila, potku). Paremmin tietävät saa korjata. Vai katsoiko tuomari ettei Vähätalo ollut alueella (luistimet eivät olleet) ja täten Ahonen oli se suurempi syypää kontaktiin. Vai mistä tuo alueella olo katsotaan?
Kyseistä kontaktia ei saa tarkistaa. Vähätalo ei ollut maalivahdin alueella. Sen sijaan kontakti oli kuitenkin tapahtunut, joten hylkäys olisi voinut tulla kyseeseen.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Jos Suoranta olisi ollut mukana, niin kaksi pistettä olisi tullut Ässille.

Muuta en jaksa nyt kommentoida, sillä naurettavaa provoa täynnä koko otteluseuranta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos Suoranta olisi ollut mukana, niin kaksi pistettä olisi tullut Ässille.

Muuta en jaksa nyt kommentoida, sillä naurettavaa provoa täynnä koko otteluseuranta.

Mikä tämä boldattu sitten on? Ei mihinkään perustuva mutu, eli provo. Jos Perrin olisi ollut askissa olisi Ässät tarvinnut kolme Suorantaa saadakseen edes pisteen - yhtä tyhjän kanssa heitetty kommentti tämä mutta ymmärtänet pointin.

TPS nyt onneksi on siinä asemassa että kahdenkin pisteen voitot turvaavat asemaa ihan kohtalaisesti kotiedusta puhuessa. Silti, kolme pitäisi ottaa kerta kerrasta Ässien tasoista jengiä vastaan, siitä ei ole kysymystäkään. Perjantaina kaadetaan vaasalaiset rakkikoirat helposti ja sitten lähdetään ansaittuun joulunviettoon. Huikea syksy ollut.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyseistä kontaktia ei saa tarkistaa. Vähätalo ei ollut maalivahdin alueella. Sen sijaan kontakti oli kuitenkin tapahtunut, joten hylkäys olisi voinut tulla kyseeseen.
Jep, melko vastaava tilanne kuin joukkueiden edellisessä ottelussa, jolloin Heikkisen maali hylättiin tuomarin tulkittua TPS-hyökkääjän otettua pientä kontaktia maalivahtiin maalivahdin alueen ulkopuolella. Kai tuossa tämänpäiväisessä tilanteessa pieni vartalokontaktikin oli, vaikka ositain Ahosen pasmoja sekoitti myös se, että Vähätalo oli luistellessaan viedä Ahoselta mailan käsistä, kun Ahonen työnsi mailan lavan Vähätalon luistelulinjalle.

Thorellille olisi mielestäni voinut jatkoajalla viheltää jäähyn maalivahdin estämisestä. Toisaalta kolmannen erän lopulla olisi voinut kiekottoman Pikkaraisen oman maalivahtinsa päälle taklanneelle ässäpakille antaa niin ikään estämisjäähyn. Spinan ylimääräinen koputtelu myös melko selvä jäähyn paikka toki.

Kaksi pinnaa tästä ihan jees. Hyvä, että ropisee pisteitä vähän heikompinakin iltoina.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Mikä tämä boldattu sitten on? Ei mihinkään perustuva mutu, eli provo. Jos Perrin olisi ollut askissa olisi Ässät tarvinnut kolme Suorantaa saadakseen edes pisteen - yhtä tyhjän kanssa heitetty kommentti tämä mutta ymmärtänet pointin.

Perustin tuon Suorannan aiempiin näyttöihin jatkoajoilta, joissa on kovalla prosentilla ratkonut pelejä.

En kuitenkaan jaksa nyt vääntää kanssasi, niin voit mennä hyvillä mielin nukkumaan, kun olet voittanut taas kerran "väittelyn" jatkoajassa.
 

Superper

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kamalaa kiekkoa oli tänään. Tuomarilinja paikoitellen oksettavaa. Molemmat ansaitsi huonoudellaan pisteitä ja Spinalle 1 peli huilia huitaisusta ei olisi vääryys. Kai tuo tilanteen haastaminen tulee olemaan välttämättömyys ensi vuonna. Mitä mieltä ootte noista kiekottoman pelaajien estämisistä.? Minun mielestä pitäisi rangaista, niin tulisi lisää tilanteita. Vaikka tästä pelistä tilanteet ei loppunutkaan kesken.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
TPS on hieno joukkue tällä hetkellä, peli oli sekavan viihdyttävä, mutta yksi hahmo nousee muiden ylitse.

Dave Spinan voisi laittaa satamasta retkelle ilman paluulippua. Mies ei tuo tähän lajiin mitään lisää. Harvoin vahingonilo on niin aitoa kuin tyhmän jäähynsä, jatkoajan mokansa ja koomisen rankkarinsa jälkeen
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Mies ei tuo tähän lajiin mitään lisää. Harvoin vahingonilo on niin aitoa kuin tyhmän jäähynsä, jatkoajan mokansa ja koomisen rankkarinsa jälkeen
No kyllähän tuo. Meille TPS:n kannattajille tuonut tällä kaudella paljon iloa, ja näemmä teille porilaisille edes vahingon iloa. Jotkut harmaatakin harmaammat Ville Korhoset ja Juha Kiilholmat eivät tuo minulle kumpaakaan.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Siinä käsityksessä olen itse ollut ettei saa. Olen ymmärtänyt niin, että videolta saa vain tarkistaa tekotapaa (korkea maila, potku). Paremmin tietävät saa korjata. Vai katsoiko tuomari ettei Vähätalo ollut alueella (luistimet eivät olleet) ja täten Ahonen oli se suurempi syypää kontaktiin. Vai mistä tuo alueella olo katsotaan?
Videolta voi katsoa, oliko pelaaja maalivahdin alueella. En nähnyt oliko Ahonen maalivahdin alueen ulkopuolella. Jos kontakti tosiaan tapahtuu maalivahdin alueen ulkopuolella, ja kontakti on tahaton, maali hyväksytään. Jos taas kontakti tapahtuu maalivahdin alueella, mikään ei estä päätuomaria katsomasta tätä videolta. Ja ei tuomarin tarvitse kertoa pelaajille, mitä hän menee katsomaan. Maalaisjärjen käyttö on näissäkin tilanteissa sallittua.
 

Pantsy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Spina on kyllä sellainen ihmisjäte, ettei toista löydy. Sukeltelee, kitisee useasti tuomareille ja rottailee. Vituttaa. Pääsi ainakin minun ihoni alle taas kerran. Itse pelistä sanoisin, että Tepsukat saavat olla todella tyytyväisiä tuohon kahteen pisteeseen. Ja varmaan ovatkin. Ei olisi ollut vääryys Ässille kaksi tai kolmekaan pistettä. Ja tuntuu että melko kovalla kädellä ovat tuomaritkin avittaneet Ässien vastustajia viimeisissä peleissä. No, kai nämäkin tasoittuu pitkässä juoksussa. Tai sitten ei.
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Videolta voi katsoa, oliko pelaaja maalivahdin alueella. En nähnyt oliko Ahonen maalivahdin alueen ulkopuolella. Jos kontakti tosiaan tapahtuu maalivahdin alueen ulkopuolella, ja kontakti on tahaton, maali hyväksytään. Jos taas kontakti tapahtuu maalivahdin alueella, mikään ei estä päätuomaria katsomasta tätä videolta. Ja ei tuomarin tarvitse kertoa pelaajille, mitä hän menee katsomaan. Maalaisjärjen käyttö on näissäkin tilanteissa sallittua.

Olen kyllä sitä mieltä, että Kulkija on tässä asiassa (enemmän) oikeassa. Nopealla googletuksella asiasta löytyi vain Iltalehden juttu, joka sekin on pari vuotta vanha. Kunnes toisin todistetaan, niin epäilenpä kuitenkin että maalivahdin ja kenttäpelaajan mahdollista kontaktia ei saa tarkistaa videolta.

SM-liiga: SM-liiga teki sääntömuutoksia videotarkastuksiin - SM-liiga - Ilta-Sanomat
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Pelistä ehdin nähdä noin puolet, ja tuon perusteella oli melkoisen sekava esitys molemmilta joukkueilta. Kiekon päätöntä roiskimista, erittäin huonoa maalinedustojen ja keskustan puolustamista, erittäin keskinkertaista maalivahtipeliä yms. Tuomaritkaan eivät onnistuneet yhtään pelaajia paremmin. Makuasioita, mutta itse katson mielummin palloseuran pelejä silloin kun joukkue pelaa hyvää jääkiekkoa, vaikka sitten maaleja ei tulisikaan kuin pari illassa.

Positiivista on, että tällä kaudella on otettu tasaisesti pisteitä myös heikkoina iltoina. Koko joukkueen ohipelejäkään ei tunnu enää tulevan, vaikka esim. tänään pari kaveria olikin jo joululomilla.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Otan vähän aikaisempia takaisin. Eihän toi Spinnig nyt mitenkään erikoisesti hyppinyt, kauhea oli kyllä yritys koko ajan, aikas saman tyylin veijari, kuin Ässien Bertrand. No Calle kyllä mussuttaa vähemmän ja koputtelee mailalla jäätä enemmän.

Kauhiata kuraa oli kaksi erää, omissa molemmat todella huonoja. 3ssa sitten jo rauhoittui, alun vei Ässät ja paikkojakin oli napata kaikki 3 pojoa. TPS sitten taas vei erän lopun, pientä paniikkiakin oli päällä.

Ässistä nyt omasta mielestäni erottui positiivisesti tietysti Peltola parilla byyrillään, Kuparinen pelin alkuun, yrityksestä ei ainakaan voi moittia. Viljaselta hienot muuvit 3ssa, harmi vaan lopuksi menetti kiekon. Korhosella taisi kultainenkuuppa painaa, väkinäistä oli meno, yritti liikaa?

Miten tuo Virtanen voi mahtua TPSn pelaavaan kokoonpanoon, järkyttävän hidas puukäsi? Kuparinenhan on raketti tuon Jonnen rinnalla.

Thorellilla pientä tuskastumista, pientä rottailua pelin loppupuolella, kova on kaveri kaikenkaikkiaan. Ja sitten tämä Tallinder, onhan erikoinen peluri, ilman tuota kaveria TPS oli monta sijaa alempana.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Ja sitten tämä Tallinder, onhan erikoinen peluri, ilman tuota kaveria TPS oli monta sijaa alempana.
Minusta tärkein pelaaja koko joukkueessa -pitää homman aika mukavasti kasassa. Johtaa puolustusta, osallistuu hyökkäyksiin aktiivisesti, pelaa riittävän kovaa ja urakoi lisäksi säännönmukaisesti suurimmat minuutit joukkueesta. Kullanarvoinen pelimies.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Miksei muuten Korhonen saanut syöttöpistettä Kuparisen maaliin? Mun mielestä selkeästi potkaisee kiekon Matille josta on helppo laittaa sisään.
 

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
Olin eilen ekaa kertaa uusitussa Isomäen jäähallissa peliä katsomassa. Peli nyt oli mitä oli, omalla tavallaan viihdyttävää ja toisaalta kauhean näköistä läpsyttelyä. Olisi voinut kääntyä Ässillekin tuo matsi.
Mutta ihan mukava fiilis hallissa, seisomakatsomo vaan tuo oman hienon lisänsä hallin tunnelmaan. Kannattaisi miettiä Turussakin.
Toinen asia mistä pidin, oli juuri ennen pelin alkua mediakuutiolla pyörinyt Ässien filmi joukkueen pelaajista, tosi mukavasti tehty.
Nakit oli hyviä, niitä tuli syötyä liikaa.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Mutta ihan mukava fiilis hallissa, seisomakatsomo vaan tuo oman hienon lisänsä hallin tunnelmaan. Kannattaisi miettiä Turussakin.
Ai lisää seisomokatsomoja? Nykyistäkin on vaikea saada täyteen.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Sellanen ajatelma on syntynyt, että Selinin Tepsillä on ihmeellinen taito saada Ässät pelaamaan kehnosti oman maalin lähellä. Sanoisin että joka pelissä on mennyt paljon helpommin omiin mitä yleisesti muissa peleissä, kolmen pelin otannalla ei enää ihan pelkästään sattumaa?
 

Bonsai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikon muut joukkueet
Ai lisää seisomokatsomoja? Nykyistäkin on vaikea saada täyteen.

No joo, huonosti ilmaistu omalta taholtani. Hallit on ihan erilaisia ja Ässien seisomakatsomo paljon lähempänä jäätä. Meillä tuo monitoimihalli vie katsojat hieman liian kauaksi kaukalon reunalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös