Ke 11.5.2016 Otteluseuranta (6. kisapäivä)

  • 79 574
  • 970
Tila
Viestiketju on suljettu.

Bvschwunz

Jäsen
Suosikkijoukkue
90-luvun TPS
Voi morjens tuota Araa. Niin paljon suoltaa pas*aa suustaansa, et tekis miljoonia lannoituskoneena.

Edit. K. Jalonen yhteistyökumppaniksi
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ruotsi hoiteli Kazakstanin 7-3. Nyquistille hattutemppu.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ennakkoon kaikkein vaikeimmasta vastuksesta tyylikäs 3-0 voitto. Seuraavat vastustajat ovat pelkkiä suupaloja matkalla mestaruuteen. Ei ole mitään parannettavaa ja fokus pysyi koko ajan oleellisissa asioissa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vastaa sinä sitten siihen kysymykseen montako maalia Pulu teki Granlundin, Koivun tai Ahon syötöstä?

Pulun maalisarake näyttää 0 maalia joten vastaan 0. Tänäänkin huono viimeistelyä. Pointti on se että tänäänkin Laine oli sysipaska mutta ei kukaan häntä kivitä koska pari ensimmäistä peliä meni nappiin.
 
Pulun maalisarake näyttää 0 maalia joten vastaan 0. Tänäänkin huono viimeistelyä. Pointti on se että tänäänkin Laine oli sysipaska mutta ei kukaan häntä kivitä koska pari ensimmäistä peliä meni nappiin.
Oli kyllä, mutta tarjosi sentään yhden maalin ja hankki muutaman jäähyn Unkarille. Lisäksi koko ketju pelasi todella huonosti ja varsinkin Jokinen sotki kaikkien peliä. Pulkkinen taas epäonnistui kaikessa ja otti itse yhden jäähyn.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Pulun maalisarake näyttää 0 maalia joten vastaan 0. Tänäänkin huono viimeistelyä. Pointti on se että tänäänkin Laine oli sysipaska mutta ei kukaan häntä kivitä koska pari ensimmäistä peliä meni nappiin.

Pointti on se, että sinä olet kritisoinut Lainetta kovasti tässä turnauksessa, koska hän on vienyt sinun suosikkisi pelipaikan.

Tänään Laine oli huono, mutta eipä niitä muita pelejä olekaan ollut, missä Laine olisi ollut "sysipaska". Laine petasi kuitenkin nätillä rystysyötöllään tänäänkin maalin. Hän hankki myös vastustajalle 2 jäähyä, kun Pulu puolestaan otti itse yhden. En ymmärrä, mikä tarve sinulla on verrata Pulkkista ja Lainetta, mutta toistaiseksi tässä turnauksessa Laine on onnistunut ja Pulkkinen ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pakko tunnustaa että olen vähän ihastunut tuohon Inka Korhoseen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Pointti on se, että sinä olet kritisoinut Lainetta kovasti tässä turnauksessa, koska hän on vienyt sinun suosikkisi pelipaikan.

Ensinäkin Pulkkinen ei ole minun suosikkipelaajani. Enkä ole sitä mieltä että Laine olisi vienyt hänen paikkansa. Lainetta olen kritisoinut ainoastaan kahdessa viimeisessä ottelussa. Enemmän olen kritisoinut sitä että Pulkkinen kaipaisi tasakentällisin vähän paremmin ruokkivaa miestä rinnalleen. Jos luet viestini niin tämä minun pointti käy harvinaisen selväksi.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Oli kyllä oudot nuo yv-kuviot. Ensinnäkin miksiköhän Laine ja Pulkkinen vaihtoi kenttiä? Tämä siis useammin kuin kerran. Kuitenkin tuntunut toimivan hyvin Laineen kanssa yv Barkov-ryhmityksellä. Toinen ihmeellinen oli kun Pulkkinen kävi vetämässä yhden yv:n Koivun, Granlundin ja Ahon kanssa, niin kaveri pelasi neliön keskellä. Ketjussa ei ollut yhtään rightin pelaajaa ja toiselle puolelle neliötä kannattanut/pystynyt pelaamaan. Kuitenkin luulisi että kun kaverin paras ase on laukaus suoraan syötöstä, niin yv:llä sitten paikka olisi muaalla kuin neliön keskellä johon pienen neliön sisään pystytä pelaamaan.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän pelottaa, että se on oikeasti tätä mieltä eikä tee mitään muutoksia mihinkään. Sitten taas ihmetellään kun puolivälierissä tiputaan.
Eihän valmentaja tietenkään julkisesti jengiä suolais, mutta kopissa voi olla eri meininki. Toisaalta huutamalla äijille että kaikki oli paskaa ei homma etene vaan pitää se osata fiksummin läpi käydä. Ja kyllä ne pelaajatkin tietää ettei kaikki mennyt kuin piti. Ei nekään tyhmiä ole.
 
Eihän valmentaja tietenkään julkisesti jengiä suolais, mutta kopissa voi olla eri meininki. Toisaalta huutamalla äijille että kaikki oli paskaa ei homma etene vaan pitää se osata fiksummin läpi käydä. Ja kyllä ne pelaajatkin tietää ettei kaikki mennyt kuin piti. Ei nekään tyhmiä ole.
No tuo nyt on sanomattakin selvää. Jotenkin on vaan tuosta Jalosesta jäänyt sellainen kuva, että saattaisi oikeasti ajatella noin. Eikö se sen Usa harjoitusottelunkin jälkeen kehuskellut pikku poikamainen hymy huulilla kuinka ketjut toimi niin hyvin, vaikka katsomoon näytti aivan päinvastaiselta.
Tämän ottelun virheellinen valmistautuminen menee toki ihan samalla tavalla Koivun ja muun kapteeniston piikkiin.
 

Thusberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Sisu Team, KalPa ja Jokipojat
Jaa...

Tavallaan olen äärimmäisen onnellinen siitä miten Unkari pystyi pelaamaan ja ennen kaikkea pitämään tappioluvut näinkin alhaisina kuin edes itse olisin uskonut ennen ottelua. Ennen ottelua veikkasin kaikkein alimmillaankin tappioluvun olevan mallia 0-6 tai vähän kovemmalla vauhdilla 0-7 korkeintaan 1-3 maalilla. Ja mikäli pahimmillaan olisi menty tai edes puolittain pahimmillaan niin 0-10, 0-15 tai ehkä jopa 0-20 olisi ollut tosiasia. Näin oli veikkaukseni ennen ottelua.

Kuitenkin huolimatta Suomen valtavasta perseilyluokan asenteestakin pidän tätä tappiota silti uskomattoman pienenä tasoon nähden. Monet takavuosien ja vielä nykyään sinänsä kunnioitetut keskikastin maatkin kuin Itävalta ja Sveitsitkin ovat olleet niitä paljon puhuttuja vastustajia ja silti hävinneet jotain vaikkapa Itävallan kroonisista Herbert Hohenberger-kauhua huomioimatta aina jotain 0-10 tai se pelaaminen on ollut niissä kyllä aina Suomelta ihan eri mallia.

Tavallaan olen kuitenkin äärimmäisen surullinen siitä miten paljon Unkari on saanut mollausta kaikkiaan ja välillä vallan todella olisin toivonut kyllä niitä maaleja Unkarille ihan vain perseilyn lopettamiseksi jos ei sitten minkään muun takia. Eiköhän riittävä oppitunti olisi ollut tasapelikin. Voitto olisi vain kerta kaikkiaan ollut tälläkin pelillä melkein liian mahdoton saavuttaa.

Huonoin peli kaikista maajoukkueista sinänsä asenteen osalta sinänsä varmaan Suomesta puhuttaessa sitten joidenkin Team Finlandin takavuosikymmenten pelien tai vuoden 1992 Zoetermeerin Turnauksen Sisu Team-Slovenia 1-1 tasapelin jälkeen...

A-maajoukkuepeleistä pahin sitten varmaan vuoden 1990 Norja-pelin tai vuoden 1996 kultamitalikrapulapelin Norjaa vastaan mikäli perseilyn saralta puhutaan.

Muutoin täytyy kyllä sinänsä hattua nostaa Unkarin joukkueelle muutenkin kuin vain pelkälle maalivahdille eli Adam Vaylle. Helkkari edes vaihtoa Zoltan Hetenyihin ei tarvittu turvautua missään vaiheessa ja itse luulin, että Vay päästelee kaikkein eniten maalivahdeista maaleja ennen turnausta!

Ja vielä ehkä Unkaria tunnustusta annan enemmän ennen kaikkea fantastiselle ja käytännössä aina, mutta etenkin viimeiset 18 vuotta fanaattisesti maataan kannustaneille Unkarin kannattajille huolimatta siitä miten sitä vaan sanotaan, että miten vain 50 fania vaivautuu jne...

Erikoisin tämä ottelu on takuuvarmasti Suomen maajoukkue peleistä sitten Tricolori Hocheita 29.4.1977 ja 3.5.1977 vastaan pelattujen ottelujen ja Ijs-Oranjea tai mahdollisesti, mutta ei välttämättä vielä tuolloin Ijs-Rood-Wit-Blauwia 20.2.1980, 15.4.1981 ja 21.4.1981 vastaan pelattujen ottelujen jälkeen.

Kyseessä siis ovat tuossa lauseessa vuoden 1977 MM-kisojen, vuoden 1980 Lake Placidin Talviolympialaisten ja vuoden 1981 MM-kisojen pelatut ottelut Romaniaa ja Hollantia vastaan. Niissäkin tosiaan vauhtia ja tilanteita riitti, mutta ajat olivat toiset. Nyt on sitten kohdattukin Unkarikin. Tiedä sitten, että kohdataanko ihan heti uudelleen vai kuluuko aikaa enemmänkin.

Vay tosiaan torjui siihen malliin, että hienompaa suoritusta en ole hetkeen mieheltä nähnyt enkä kyllä välttämättä olekaan. Valitettavasti tuota torjuntatasoa laskee hieman Suomen perseilyn malli ja loppupuolenkin pelaaminen alle puolivalotasoilla.

Leijonia kehuakseni voisin sanoa sen, että Unkaria vastaan jotkut pelaajat tänään ainakin pelasivat paljon rennommin kuin mitä ovat tähän asti turnauksessa pelanneet lainkaan ja Sarosta voisi kyllä peluuttaa jatkossa maalissa enemmänkin vaikka Unkari mittatikkuna oli aliarvostava sinänsä. Ehkäpä Tanskan Leijonia tai Jääkarhuja vastaan mahdollisesti sitten Saros mikäli pitkälle selviävät?

Toki jotain muutakin vähän parempaa maata vastaan myös. Ja Ohtamaalle peukut annan ylös siitä, että lopetti aivan täydellisen pelleilyn omalla osumallaan.

Saa nähdä mitä tuleva tuo tullessaan. Leijonat toivottavasti palaavat omalle tasolleen ja mikäli pysyvät yhtä ylimielisinä kuin nyt niin... Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Unkarilla voi tämän illan perusteella olla jotain mahdollisuuksia ennen kaikkea tulevaisuudessa jääkiekkoasemansa parantamisen ja pysyvyyden suhteen, mutta putoaminen tänä vuonna tai muutamana tulevana vuonna hissijoukkuemaanakin on selviö.

Toivoisi kyllä vaikka pistesieppausta joltakin muulta maalta ja tämän illan tasolla olisi voitu nähdä jymy-yllätys vaikka Ranskaa vastaan tai jotakin muuta vähän huonommin pärjännyttä maata vastaan. Ranskaa vastaan tosin pelattiinkin jo.

Voisi huumorilla sanoa tähän loppuun, että nyt Szupermaneja onkin sitten kolme tästä eteenpäin:

György 'Öreg Szuperman' Poznik

Levente 'Szuperman' Szuper

Adam 'Uj Szuperman' Vay

PS. Hollannin osalta saatoin sotkea mahdollisesti nuo joukkuenimet sinänsä kun toisinaan Hollanti vuosina 1978-1981 saattoi käyttää ja varmasti ainakin vuosina 1982-1984 käytti puna-valko-sinistä peliasua eli Rood-Wit-Blauwia. Yleisemmin jääkiekossakin Hollanti on kuitenkin ollut Ijs-Oranje tai Ijs-Leeuw.
 
Ensinäkin Pulkkinen ei ole minun suosikkipelaajani. Enkä ole sitä mieltä että Laine olisi vienyt hänen paikkansa. Lainetta olen kritisoinut ainoastaan kahdessa viimeisessä ottelussa. Enemmän olen kritisoinut sitä että Pulkkinen kaipaisi tasakentällisin vähän paremmin ruokkivaa miestä rinnalleen. Jos luet viestini niin tämä minun pointti käy harvinaisen selväksi.
Joo samaa mieltä että Pulkkinen kaipaisi rinnalleen kunnon pelintekijän, jotta hänestä saataisiin tehoja enemmän irti. Tuota Lainettahan ei saa arvostella, ilman että joku Tapparafani tai nuorten mm-fani vetää herneen nekkuunsa. Samaa mieltä että Laineelta jo toinen huono peli peräkkäin. USA-matsissa oli aikaa ja tilaa liian vähän nuorukaiselle ja Unkaria vastaan taas luokattomia syöttöjä ja kiekonmenetyksiä. Ei kylläkään ollut ainoa huonosti pelannut eilen, mutta omasta puolestani voisivat kokeilla Ranskaa vastaan Pulkkista vaihteeksi Barkovin ja Jokisen rinnalla ja antaa pojalle lepopäivän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös