Jotenkin on kyllä nyt sellainen mielikuva, että olen tältä palstalta ihan lähimenneisyydessä lukenut jutun, jossa mainittiin Vanhatalon hankkivan Lukkoon pelurit.
Ja Uraman tehtävänä on valmentaa Vanhatalon hankintoja, eikä vaikuttaa pelaajahankintoihin.
Saattaa olla, että olen väärässä taas kerran, mutta ko. jutusta jäi mieleen Vanhatalon mahdollinen 'yksivaltius' pelaajahankinnoissa?
Tossa viime viikolla pariinkin otteeseen kirjoittelin että "alkaa näyttämään kauden 2008-09 meiningiltä". Sillä kaudella annoin kovasti noottia Lukolle tuosta pelaajaruletista, Ardelan, Viitanen ja Kuusisto ym. ainakin lähtivät, tuli ylioppilas Larvantoa (eli Clarkea) ja Jeff Jillsonia ym ym.
Mutta jälkikäteen saamieni tietojen perusteella se oli silläkin kaudella Urama joka sitä pelaajarulettia pyöritti ja vaati uusia miehiä joukkueeseen joita sitten koetettiin hankkia vaatimusten mukaisesti. Tiedä sitten mikä on tämän kauden tilanne mutta tuolloin ainakin minä haukuin väärää puuta kun Vanhataloa ja Rajalaa moitin (joista ainakaan ensin mainitusta ei siltikään ole juuri hyvää sanottavaa).
Pettymyksiä ovat olleet nämä otsikossa mainitut miehet. Pernaa ei peliesitystensä perusteella ollut mutta hänen lähtönsä oli, Kuukasta en oikein tiennyt mitä olisin odottanutkaan mutta parempaan toki oletin hänen pystyvän ja Kauvohan nyt on ollut tässä puhutusta kolmikosta selkeästi huonoin.
Merkillistä se oli silloinkin kun hän "maailmalle" lähti eli Lukosta KalPaan. Lukossa pelaamissaan reilussa sadassa liigapelissä ei tainnut yhteensä viittä maalia tehdä, KalPassa teki muistaakseni heti ensimmäisissä viidessä pelissään viisi maalia. Sama toistuisi varmasti nytkin.