Kautta aikain paras sisääntulobiisi?

  • 27 567
  • 64

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Täällä olikin jo puhetta tuosta Chicago Bullsin pelaajaesittelystä, josta pätkä löytyy netistä ainakin täältä: http://www.geocities.com/Colosseum/Field/5842/intro.html. Kyllä se toimii, varsinkin jos areena tai miksei myös halli ole pimeänä ja äänentoistolaitteista löytyy potkua.

Kerran muistan kuulleeni tuon intron Pelicans-Tappara -pelin alussa, mutta silloin se oikein kolahtanut.
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Mieleeni on jäänyt, kun ala-asteikäisenä kävin satunnaisesti Haukkojen divaripeleissä. Taisi olla kausi 1995-1996, halli kiertäviä spottivaloja lukuunottamatta pimeänä ja Adiemus taustalla pauhaamassa. Se oli ikimuistoinen tunne. Tiesi, että jotain hienoa on taas luvassa. Tuon kappaleen kuullessani hyvien divariaikojen Haukat palaa taas mieleen.

Kiekko-Vantaan ainakin viime kaudella käyttämä sisääntulo toimii myös, mutta ei herätä väristyksiä. Offspringin joku kappale siellä taustalla soi. Parempi sisääntulo kuin pääkaupunkiseudun liigaporukoilla.
 

Vesku

Jäsen
Meikälle ykkönen on Van Halenin Right Now, joka nostattaa fiiliksiä Ilveksen upealta kaudelta 1997-98. Tuolloin biisi oli Ilveksen sisälletulobiisinä. Se pianointro...

Ilveksen nykyistä sisälletulobiisiä Thunderstruckia voisi kyllä soittaa kokonaan eikä mitään helvatun Thunder-toistoa.

Viestin lähetti LaCew
Heh, eikös tuo samainen biisi [Star Wars Theme] ollut Pelicansilla käytössä muutama kausi sitten? Vai muistelenko aivan omiani?

Pelicansin sisälletulobiisi oli 2001-03 Meco Monardon esittämä diskocoveri Star Wars Themestä.

Viestin lähetti Kolmas Johannes
Kiekko-Vantaan ainakin viime kaudella käyttämä sisääntulo toimii myös, mutta ei herätä väristyksiä. Offspringin joku kappale siellä taustalla soi. Parempi sisääntulo kuin pääkaupunkiseudun liigaporukoilla.

Tämä Offspringin biisi on Americana.

Viestin lähetti dee_snyder
Mutta. Kaikkien hallissa olevien naispuolisten henkilöiden pillut kostuisi varmasti Motörheadin The Gamen tahdissa. [/SIZE]

Biisi oli Lugon viime kauden sisälletuloviisu ja soi muutaman pelin viime syksynä myös HIFK:n jäälletulossa.

Viestin lähetti Turambar
Toimisikohan sisäänulobiisinä vaikkapa WASP ja I Wanna Be Somebody? On se niin tykki kibale, että sietäisi kokeilla.

Ainakin on Hermeksen sisälletulobiisinä tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti scholl
Vangelis: Conquest of Paradise

Ei ehkä sovi niin hyvin lätkään, mutta mahtipontista se oli kun Henry Maske tuli ton biisi myötä pukuhuoneesta kehään.

Tätähän ainakin Raumalla on bruukatu pirautella.

Sopii erinomaisesti lätkämatsiin.

Paras ainakin mitä olen kuullut.
 
Viestin lähetti scholl
Vangelis: Conquest of Paradise

Ei ehkä sovi niin hyvin lätkään, mutta mahtipontista se oli kun Henry Maske tuli ton biisi myötä pukuhuoneesta kehään.

Viestin lähetti Juhaht
Tuohan soi aikoinaan Matinkylä Gardenissa Kiekko-Espoon himamatseissa joukkueen tullessa savukoneen avustuksella jäälle. Sitä savun hälvenemistä oli kiva odottaa pienessä hallissa...


Raumallakin tätä on soitettu hallin ollessa pimeänä ja ihmisten odotellessa kärsimättömästi joukkueiden jäälle saapumista / ottelun alkamista. Jossain vaiheessa se jäi (hetkellisesti) pois, mutta muistaisin kuulleeni sen tälläkin kaudella. Tosin saavun useimmiten pelipaikalle niin viime tingassa, että hyvä kun ehdin paikalleni ennen kiekon putoamista.

Minä kyllä tykkään, että tämä kipale nostattaa kivasti kihelmöintiä vatsan pohjassa ennen ottelua! Sisääntulobiisiksi se ei mielestäni sovi.


Edit. Äh, olin hitaampi.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Vain yksi ja oikea tunnari Turkuhallissa

Viestin lähetti .creep.
Eikös TPS-pelien alussa soinut jossain vaiheessa Ennio Morriconen "Ecstasy of Gold" (Metallica versio) ja siihen perään tuo Enter Sandman? Täytyy sanoa, että vaikka SM-liigan suhteen olenkin aika puolueeton niin kylmiä väreitä tuo yhdistelmä sai aikaan.

Ensimmäiseltä (ja takuulla viimeiseltä) Turkuhallin vierailulta kaudelta 99-00 (TPS-Jokerit 0-5) jäi mieleen että siinä introssa soitettiin nimenomaan Morriconen versio koska siinä oli "laulua" mukana. Ja Enter Sandman oli tavallinen versio ei mikään liveversio.

Tuo Chicago Bullsien intro jäi meikäläisellekin sen verran mieliin kun sen ekan kerran Eurosportilla joskus -93 näin. Taisin pistää sen jopa videolle. -98 finaaleista tuli videolle pari matsia (ratkaiseva finaali meni vituiksi, kiitos Nelosen paikallisten kuvaongelmien) ja yhdestä jäi intro tallelle. Vieläkin menee iho kananlihalle kun sen näkee.

Niin ja jos meikäläinen olisi WWE:ssä niin introna olisi tietysti Rick Derringerin Real American. ;)
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Buckcherryn "Slammin´" on jäänyt mieleen hyvänä sisääntulokappaleena. Edmonton Oilers käytti sitä muutama vuosi sitten.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Lusikka soppaan

Itse haluaisin HPK:n liukuvan jäälle kiekkopeleihin tehdyn Megadath kappaleen, Crush 'em, tahdissa...
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Diamond Head - Am I Evil
Manowar - Battle Hymn

Vaikka Thunderstruck ja Sandman ovatkin kelpo kappaleita, on ne jo riistokäytettyjä, kun samoja sointuja kupataan lähes joka hallissa. Pois pois.

Klassik-osastolta löytyisi kyllä kyrväkkää rymistelyä, Orffin Carmina Burana (siihen voisi saada sponsorinkin sopivasti).
Elokuvamusiikin puolelta löytyy muitakin hyviä tunnelmia kuin kuluneet tähtisota-Williams ja vielä kuluneempi Morricone, esim. Danny Elfmanilta tai vaikkapa Basil Poledourikselta (Conan barbaari).
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Jos vaimolla on "päänsärky" niin auttaako siihen hyvä sisääntulobiisi?

--

Ymmärrettävää kyllä jääkiekossa nuo valinnat ovat aika varmanpäälle-tavaraa, ei saa ketään hirveästi ärsyttää. Minun puolestani saisi ottaa vähän isompiakin riskejä kappalevalinnoissa.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Viestin lähetti Lakaisija
Amorphiksen Tuonela-levyltä löytyvä "Divinity" niminen kipale voisi toimia, on siinä vaan sen verran maaginen alku.

Onkohan ikinä ollut millään joukkueella?

Katsos Lakaisijaa! Kerrankin jollain on maku kohdallaan. Ehdottelin samaista viisua Ilveksen sisääntulobiisiksi jokunen vuosi takaperin Ilves.comin palstoilla, mutta en saanut muilta liiemmin tuulta purjeisiin.

Juuri tällaiset biisit, jotka alkavat pienellä neppailulla ja kehittyvät hiljalleen kunnes mättö räjähtää käyntiin, sopivat parhaiten tunnelmanluontiin sisääntulossa.

Hyvä esimerkki tästä on jonkun jo mainitsema Van Halenin Right Now! joka pisti kylmät väreet liikkeelle jokaisen matsin alussa. Minusta biisin sisällöllä ei ole niin suurta merkitystä, kuin tyylikkäällä startilla, mutta Right Now:n sisältökin osuu jokseenkin yksiin lätkämatsin tunnelman kanssa.

Amorphisilta voisi toimia toinenkin kappale, Am Universumin avausraita Alone.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos joltain vielä löytyy toi Chicago Bulls intro, niin ottaisitko ystävällisesti yhteyttä yksityisviestillä kiitos.

[EDIT: Nyt näköjään toimii toi vanha linkki ja sain ton Bulls intron. On se vaan niin kaunis.]

Ja kyllähän toi Empire march on varmasti eräs legendaarisimmista sisääntulobiiseistä, ainakin mun suosikki.
 
Viimeksi muokattu:

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Re: Lusikka soppaan

Viestin lähetti expertti
Itse haluaisin HPK:n liukuvan jäälle kiekkopeleihin tehdyn Megadath kappaleen, Crush 'em, tahdissa...


Biisi ois aivan loistava sisääntuloon, MUTTA mielellään kuulisin sen Raksilassa... :)
Ihme jos mikään SM-liigan joukkue ei oo tätä käyttäny tai tuu käyttämään
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Jet Pilot

Gunnareiden Welcome To The Jungle on toivelistani ykkönen sisääntulobiisiksi.

Sama mulla...vierasjoukkue kentälle, halli täysin pimeeks ja Axlin huuto "do you know where the fuck you are?!", valot laakista kirkkaaks, biisi soimaan täysillä ja IFK kentälle.

Siinä ois munaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Yksi kokeilemisen arvoinen voisi olla Iron Maidenin Aces high, jossa tietenkin alkuun kuuluisi Churchillin puhe ja joukkue luistelisi jäälle, kun se nopeampi kohta sen alun hitaamman intron jälkeen alkaa. Ääntä tietenkin hiukan voimistettaisiin kun se nopeampi kohta alkaa tykkiääntenkera luonnollisesti.

uijui vois toimia meikäläiselle
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti Eddie
Yksi kokeilemisen arvoinen voisi olla Iron Maidenin Aces high, jossa tietenkin alkuun kuuluisi Churchillin puhe ja joukkue luistelisi jäälle, kun se nopeampi kohta sen alun hitaamman intron jälkeen alkaa. Ääntä tietenkin hiukan voimistettaisiin kun se nopeampi kohta alkaa tykkiääntenkera luonnollisesti.

uijui vois toimia meikäläiselle

Ehkä, ehkä....mutta ehkä myös hieman liian nopea jäälletulobiisiksi. Itse olen fantasioinut Kerhon tulevan joskus jäälle
Priestin Monsters of Rockin alkaessa. Mahtipontisempaa alkua ei nimittäin taida musiikin alalla olla.

Pieni ääninäyte Amazonista waindouws mediasoitin-muodossa (tosin ihan alku eli paras osa puuttuu damn it):

http://www.content.loudeye.com/scripts/hurl.exe?clipid=011300901100006900&cid=600111
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Decimal
Jos joltain vielä löytyy toi Chicago Bulls intro, niin ottaisitko ystävällisesti yhteyttä yksityisviestillä kiitos.

Ja kyllähän toi Empire march on varmasti eräs legendaarisimmista sisääntulobiiseistä, ainakin mun suosikki.

Tarkoitatko biisiä vai videoklippiä? Em. löytyy multa kyllä.

Mun mielestä tuo IMPERIAL MARCH sopii paremmin joko vierasjoukkueen introksi tai kotijoukkueen ylivoima biisksi. Ainakin itse olen pistänyt sen NHL 2K5:ssä parin joukkueen yv-biisiksi.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
HeKin peleissä renkutetaan jotain Kotiteollisuuden veisua, joka on muuten äärettömän hyvä ja tilanteeseen sopiva. Jahka nyt vaan saan muistiini kyseisen virren nimen niin laitan sen nimenkin tänne.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti Morrow10
Pantera - Dallas Stars theme

Ihmettelen, ettei mikään joukkue ole ottanut introkseen jotakin Panteran biisiä.

Esimerkiksi Pantera - Walk olisi sellainen, joka toimisi tappavasti. Areenassa sen kitarariffiä onkin onneksi soitettu pelikatkoilla. Myös moni muu Panteran biisi sopisi loistavasti lätkämatseihin - puhumattakaan suomalaisesta Diablo -tanssi- ja lauluorkesterista.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Heittäkääpä arviota Sht:n vanhasta sisääntulobiisistä Edguy-Vain Glory Opera
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös