Ainuttakaan mitalia ei Rautakorpi takaa, se on selvä. Mutta yhtä selvää on että mahdollisuudet menestymiseen paranivat juuri hemmetin paljon. Ja mitä tulee tuohon kakkakiekkoon, niin edelliskerralla kun J.R SM-liigassa valmensi, HPK:n ja Tapparan pelityyleissä oli paljon samaa. Kumpikin joukkue pyrki vauhdikkaaseen kiekolliseen peliin, höystettynä tarkalla koko viisikon puolustuspelillä. Kahvaa oli kummankin pelissä yhtä vähän, tai oikeammin yhtä paljon. Tietty hengettömyys vaivasi ajoittain kumpaakin joukkuetta. Meillä kausi päättyi mestaruuteen ja Tapparalla Isomäen-laidoille. Luonnollisesti tietty gloria jäi niiden muistojen päälle, mutta kyllä sitä todellisuuttakin kannattaa välillä mukaan kaivaa. Hockeydb.com:n sivuilta löytyy noita joukkueiden rostereita: Tappara 05-06. Tossa nyt ei ole listailtuna pelaajien mittoja, mutta ulkomuistista noi on pääasiassa näitä pieniä vipeltäjä tyyppejä - kyllä noilla kannattaa virveli-/painikisojen sijaan lähteä luistelukilpailuihin.Mitali varmasti tulee, mutta hauskaa ei ole kenelläkään, okei mitä sen on sitten väliä kunhan kerho menestyy, mutta en toivoisi että minun kertsini menestyy kahvamaisella "paskakiekolla" ja vaihtoaitiossa on hymyily kielletty (niinkun Tappara-aikoina).
Ei Jukka Rautakorvesta ole mikään pakko tykätä. Se on ihan ok olla edelleen vittuuntunut niistä riippakivikiekkoajoista, mäkin olen. Mutta olennaista on, että huomaa Rautakorven muuttaneen ajatuksiaan aika reilusti - miehen edellinen SM-liigavisiitti osoitti tämän. "Perässä luistelevaa on aika turha koukkia", kommentoi, ihan oikeutetusti, aika moni Tappara-fani tuolloin.
Mä olisin myös hyväksynyt Mika Toivolan, vaikkei ykkössuosikkini ollutkaan. Jollain tavalla mukavan jämerän oloinen vaikkei Lukossa olekaan ihan odotusten mukaan onnistunut.Vaihtoehtoa en osaa sanoa suoraan, mutta minulle itselleni olisi Mika Toivola ollut parempi vaihtoehto kerhon peräsimeen. En tiedä edes miksi, mutta jotenkin vaan Ässien hopeakausi antoi minulle myös Toivolasta todella suuren hengenluojan kuvan.