Voisin lyödä tämän saagan nyt osiltani kansiin
@Largo @Kuuukko @Arto Kilponen ja oliko muitakin vielä.
Näet sen ongelmana, mutta et sitä, että sidotaan sama 14,5 M kahteen maalivahtiin, joista vain toinen voi pelata. Jännä ajatusmaailma.
Mistä tämä "all in tänä keväänä" -höpinä tulee? Joneshan on nimenomaan palanen runkoon seuravaaksi viideksi vuodeksi, eikä mikään rental. Aika vahvasti haisee näissä viesteissä se, että olet ennakkoon päättänyt Ziton epäonnistuneen tässä treidissä, etkä jousta mielipiteesi kanssa, vaikka yksi argumentti toisensa jälkeen ammutaan alas.
Kova luotto jos näät Jonesin a) edes nyt, ja b) vielä 3, 4, 5 vuoden päästä 7 M pakkina.
Edelleen höpinä tulee siitä, että vaihdetaan kovin vahtiprospekti JA ykkönen mahdolliseen nykyisyyden ja ihan lähitulevaisuuden vahvistukseen. Ensi ja etenkin sitä seuraavana vuonna saattaa olla aiheellista kysyä, mistä Floridalle maalivahti. Toki ei välttämättä.
Minusta tässä haisee se, että puhutaan vähän eri asiasta.
Te puhutte siitä, onko treidi Floridalle hyvä, tai vielä osuvammin: onko Floridalla varaa treidiin.
On. Ehdottomasti. Olen samaa mieltä teidän kanssanne. Florida pystyy tekemään vero-, maine-, sijainti/lämpö/houkuttelevuus-, menestys-, pelitapa-, kapteenisto/kurinalaisuus-, valmennus- ja core-resursseillaan ihan mitä vaan. Se on palkkakattomaailmassakin resursseiltaan ihmeen ylivoimainen joukkue. Se pystyy tosiaan tuhlailemaan assetteja saadakseen haluamansa, vaikka sitten signaakseen jonkun halvemmalla, kuten Jones saattaa nyt aiheuttaa Ekbladille paineita hyväksyä pienempikin lappu. Jones voi myös vahvistaa jo ennestään erittäin vahvaa puolustusta, jota muut eivät vissiin näe yhtä vahvana kuin minä. Erityisen nimivahva tai hyökkäysorientoitunut se ei ole, mutta silti liigan parhaita puolustuksia jo valmiiksi. Hyvää 5D-shakkia siinä mielessä on toimistolla pelattu Ekbladin aseman "uhkaajaksi" tuo Jones. Lisäksi Florida saa UFA-markkinoilta pelaajia huomattavasti paremmin kuin suurin osa seuroista. Se voi myös vastaavalla aggressiivisella treidillä treidata itselleen tulevaisuudessa juuri jonkun sorokinin, jos vaan haluaa. Pelaaja tulee riemusta kirkuen Floridaan, ja tähtipelaajasta luopuva seura ottaa riemusta kirkuen vastaan paljon assetteja.
Minä taas olen puhunut siitä, onko tuossa treidissä ylihintaa. Siis pelkkä treidi, treidinä. En mistään "jos on varaani" -skenaariosta, vaan siitä treidistä.
Vastaan siihenkin, että on, ehdottomasti. Ylihintaa on hyvinkin tuntuvasti.
Vaikka kuinka olisi varaa, niin treidissä on silti ylihintaa.