Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2019–2020

  • 729 400
  • 2 100

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sitten kun seitsemän pelattua kautta NHL:ssä tai 27 vuotta ikää, pelaajasta tulee UFA.

Entäs tämä? Group 6 UFA.

https://hfboards.mandatory.com/threads/what-is-a-group-6-ufa.2411163/

http://www.lakelawgroup.com/how-free-agency-works-in-the-nhl/

"A Group 6 (Unrestricted) Free Agent is any player 25 or older with at least three professional seasons who has not played in at least 80 NHL games (28 for goalies) becomes a UFA at the end of his contract."

Edit: Eli joka ei ole pelannut. Ehkä on parempi nyt mennä vaan nukkumaan.
 

Ralph

Jäsen
Entäs tämä? Group 6 UFA.
Siinähän se lukee. Kolme kautta NHL:ssä, mutta alle 80 peliä. Eli näitä AHL-pelaajia, jotka käy paikkailemassa NHL:ssä ja sitten takaisin farmiin.

Kapasella on jo yli 80 peliä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ihan hyvä on tuo Kapasen sopimus. Siinä ei ole dollareita liikaa, eikä myöskään liian vähän.

Kapanen tuskin tuosta kehittyy oikeaksi supertähdeksi ja uskoisin hänen uransa olevan mallia "Martin Erat".

Meillä on todella erilainen näkemys Kapasen tulevaisuudesta. Itse uskon, että Kapasella voi olla Phil Kessel tyyppinen NHL ura. Varsinkin kun saa pelata mielestäni NHL:n parhaan valmentajan alaisuudessa ja todella kovien pelikavereiden kanssa. Iso, nopea, taitava. Osaa laittaa kiekon pussiin, mutta myös syöttää. Viimekaudella 20 maalia, ensikaudella uskon, että 30 menee rikki.
 

viljelmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Habs
Mikäs on odotusarvo, että Bura tulee saamaan palkaksi? Kuluneen kauden 12+13 tehoilla ei pitäisi palkan nousta. Kapanen sai 3,2 milliä kaudesta, lähes tuplatehoilla.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Meillä on todella erilainen näkemys Kapasen tulevaisuudesta. Itse uskon, että Kapasella voi olla Phil Kessel tyyppinen NHL ura. Varsinkin kun saa pelata mielestäni NHL:n parhaan valmentajan alaisuudessa ja todella kovien pelikavereiden kanssa. Iso, nopea, taitava. Osaa laittaa kiekon pussiin, mutta myös syöttää. Viimekaudella 20 maalia, ensikaudella uskon, että 30 menee rikki.

Ilmeisesti koska itse en näe Kapasta ikinä yli 50-60pisteen pelaajana.
Kapanen kyllä osaa välillä väläytellä, mutta muuten Kapasen taidot eivät todellakaan ole parhaimmasta päästä.

Pärjääminen edes näinkin hyvin nhl:ssä tuli minulle yllätyksenä ja voi toki olla mahdollista, että vieläkin aliarvostan häntä liikaa. En vain näe hänessä mitään ihmeellistä. Perus pelaaja, eikä mitään muuta.
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Mikäs on odotusarvo, että Bura tulee saamaan palkaksi? Kuluneen kauden 12+13 tehoilla ei pitäisi palkan nousta. Kapanen sai 3,2 milliä kaudesta, lähes tuplatehoilla.

Vähintään $3.25 miljoonaa kaudessa Bura tulee saamaan, ihan pelkästään QO:n pohjalta jo.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ilmeisesti koska itse en näe Kapasta ikinä yli 50-60pisteen pelaajana.
Kapanen kyllä osaa välillä väläytellä, mutta muuten Kapasen taidot eivät todellakaan ole parhaimmasta päästä.

Pärjääminen edes näinkin hyvin nhl:ssä tuli minulle yllätyksenä ja voi toki olla mahdollista, että vieläkin aliarvostan häntä liikaa. En vain näe hänessä mitään ihmeellistä. Perus pelaaja, eikä mitään muuta.

Sehän meidän näkemyksessä juuri eroaa. Itse olen uskonut kokoajan, että Kapasesta tulee se 2 kentän laituri vähintään, mutta potentiaalia varsinkin nopeuden ja käsien kautta on huomattavasti korkeampi. Missään vaiheessa en ole ajatellut, että olisi kovin nopeasti mikään tähti vaan kehityksen kautta. Kehitys on ollut aikalailla sen mukaista mitä olen olettanutkin ja juurikin siksi, että on saanut pelata loistavan valmentajan alaisuudessa. Sillä on todella suuri merkitys. Kapanen olisi yhtähyvin voinut hautautua jonnekin Edmontonin perukoillekin.

Mielestäni Kapanen on nyt sen tähteyden kynnyksellä ja uskon hänen pystyvän ottamaan tuon seuraavan askeleen. Martin Eratin pelityyliin nähden ei sinänsä mitään samaa, vaikka kaikki kunnia Eratille ja toki vaikka pelaisi Erat tyyppisen uran, niin en olisi pettynyt. Itse näen hänessä isomman (ei leveydeltään) Phil Kesselin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Kaivetaanko vielä pari vuotta vanha ketju näille sopimusuutisille vai siirrytäänkö suosiolla jo ihan kauteen 2019-2020?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sehän meidän näkemyksessä juuri eroaa. Itse olen uskonut kokoajan, että Kapasesta tulee se 2 kentän laituri vähintään, mutta potentiaalia varsinkin nopeuden ja käsien kautta on huomattavasti korkeampi.
No jos nyt tekee säännöllisesti n. 50 pistettä kaudessa niin kyllä mä sen lasken kakkosketjun laituriksi.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No jos nyt tekee säännöllisesti n. 50 pistettä kaudessa niin kyllä mä sen lasken kakkosketjun laituriksi.

Niin minäkin. Tuossa kuvailin sitä, mihin Kapasesta vähintään on ja nyt hän on jo käytännössä sitä. Eli sieltä junnu MM-kisoista asti ainakin. Sen jälkeen totean siitä potentiaalista joka hänellä on. Itse uskon, että ainakin 40+40 / 35-45 pistemies parhaimmillaan ainakin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Niin minäkin. Tuossa kuvailin sitä, mihin Kapasesta vähintään on ja nyt hän on jo käytännössä sitä. Eli sieltä junnu MM-kisoista asti ainakin. Sen jälkeen totean siitä potentiaalista joka hänellä on. Itse uskon, että ainakin 40+40 / 35-45 pistemies parhaimmillaan ainakin.
Parhaalla kaudella tuollaiset tehopisteet eivät ole mahdottomia jos pääsee Marner in ja Tavaresin kanssa pelaamaan koko kauden ja ylivoimalla sopivalla paikalla ja aikaa tulee. En siltikään näe säännöllistä potentiaalia tuohon. Kaapon peleistä tulee mieleen semmoinen pelaaja, joka laukoo ihan vitusti ja luistelee päästä päähän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
TSN Hockey on Twitter

Buffalo sai Colin Millerin. Golden Knights sai 2021 2nd ja 2022 5th varaus kierroksien vuorot. Nyt meni kyllä todella halvalla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Parhaalla kaudella tuollaiset tehopisteet eivät ole mahdottomia jos pääsee Marner in ja Tavaresin kanssa pelaamaan koko kauden ja ylivoimalla sopivalla paikalla ja aikaa tulee. En siltikään näe säännöllistä potentiaalia tuohon. Kaapon peleistä tulee mieleen semmoinen pelaaja, joka laukoo ihan vitusti ja luistelee päästä päähän.

En tiedä miten Kaapo tähän nyt liittyy?

Niin, tietysti tämä nähdään tulevina vuosina. Mikä on se asia, joka Kapasessa rajoittaa sitä, että pystyisi tekemään 80 pistettä useampanakin vuotena? Esimerkiksi vertaamaani Kesseliin ajatellen, Kessel ylitti 80 pistettä 24 vuotiaana. En näe mahdottomana, että Kapanen tekee samat, jopa aikaisemmin. Toki, kaikki tämä selviää vasta joidenkin vuosien päästä, mutta 2 seuraavaa vuotta antavat todennäköisen suunnan siitä pääsekö Kasperi tuohon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä miten Kaapo tähän nyt liittyy?

Niin, tietysti tämä nähdään tulevina vuosina. Mikä on se asia, joka Kapasessa rajoittaa sitä, että pystyisi tekemään 80 pistettä useampanakin vuotena? Esimerkiksi vertaamaani Kesseliin ajatellen, Kessel ylitti 80 pistettä 24 vuotiaana. En näe mahdottomana, että Kapanen tekee samat, jopa aikaisemmin. Toki, kaikki tämä selviää vasta joidenkin vuosien päästä, mutta 2 seuraavaa vuotta antavat todennäköisen suunnan siitä pääsekö Kasperi tuohon.
Semmoinen tietty "wow" fiilis on puuttunut Kapasta katsoessa. Tuli näköjään typotettua sinne Kaapo kun piti Kasperista puhua. Syytän itseäni tuosta. Mutta joo simppelisti Kapanen voi käydä jossain 70-pisteen nurkilla urallaan, mutta näen sen johtuvan ennemmin peli seurasta kuin pelaajasta itsestään.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Semmoinen tietty "wow" fiilis on puuttunut Kapasta katsoessa. Tuli näköjään typotettua sinne Kaapo kun piti Kasperista puhua. Syytän itseäni tuosta. Mutta joo simppelisti Kapanen voi käydä jossain 70-pisteen nurkilla urallaan, mutta näen sen johtuvan ennemmin peli seurasta kuin pelaajasta itsestään.

Totta, ei millään ole päässyt vielä samaan valoon kuin Matthews tai Marner, eikä välttämättä koskaan pääsekään. Tällä hetkellä nuo kaksi ovat parempia siitä ei kahta sanaa ja todennäköisesti myös tulevaisuudessa. Mielestäni Kapanen on osoittanut sitä wow efektiä, mutta vasta paikoitellen. Kaikki eivät kehity samassa vauhdissa se pitää myös muistaa.

On paljon pelaajia, jotka eivät vielä 22 vuotiaana ole 80+ pisteen pelaajia vaikka myöhemmin ovatkin. Jos pelaaja on 70 pisteen mies tai 80, niin on siinä pelaajassa jo paljon muutakin kuin ketjukaverit. Varsinkin jos noihin pisteisiin pääsee useammin. Toki Kapanen ja yleensä laiturit tarvitsevat sen huippusentterin ja muutkin ketjukaverit, jotta noihin pisteisiin yltää.

Mutta oli miten oli, vielä on liian aikaista olla liian varma tietenkään. Nyt Kapasen pitää vielä miehistyä ja ottaa se yksi iso askel.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös