Mainos

Kauden flopit

• 4 446
  • 35

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Viestin lähetti Espoon Siniset

Teemu Virkkusen. Kaksi ensimmäistä olivat todelliseja hasardipakkeja ja kolmas ei saanut juuri mitään aikaiseksi, vaikka viime kaudella rikkoin 10 maalia.

Tosin tais pelata huomattavasti enemmän ja isommassa roolissa, oli muistaaksen Joken ja Pirneksen kanssa 2 ketjussa melkein koko kauden.

Tällä kaudellä lähinnä 4 ketjussa tai poissa peleistä.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti korkki
Kyllähän meillä taas epäonnistuttiin ulkomaalaisten kanssa. Varsinkin Moger ja Jasecko olivat suuria floppeja...Puolustava puolustaja Jasecko (nän HV:n sivuilla luonnehdittiin) oli omassa päässä kuin Vesa Salo, pujottelukeppi mikä pujottelukeppi. Ja pakkohan näin on sanoa, jäi Vesa Salosta hyökkäyspäässä -> johtopäätös siis, Vesa Salosta olisi ollut enemmän hyötyä Ässille kuin Stan Jaseckosta
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikös jasecko saanut aikaiseksi aika mukavat tehot ennenkuin vaihtoi maisemaa? 41 pelissä tehot 8+11 olivat aika mukavat kun mukana taisi olla neljä(?) jatkoaikamaalia. Jos Jaseckon tehot suhteuttaisi 56 otteluun, niin kaverin olisi samalla tahdilla tehnyt tehot 11+15=26. Tällä pistemäärällä hän olisi sijoittunut puolustajien pistepörssin sijalle kahdeksan jättäen taakseen mm. Kimmo Peltosen, Ari Vallinin, Angel Nikolovin ja Tom Koiviston.

Mutta se ketä te kutsutte flopiksi ei ole minun asiani..

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Asiahan ei minulle kuulu, mutta eikös jasecko saanut aikaiseksi aika mukavat tehot ennenkuin vaihtoi maisemaa? 41 pelissä tehot 8+11 olivat aika mukavat kun mukana taisi olla neljä(?) jatkoaikamaalia. Jos Jaseckon tehot suhteuttaisi 56 otteluun, niin kaverin olisi samalla tahdilla tehnyt tehot 11+15=26. Tällä pistemäärällä hän olisi sijoittunut puolustajien pistepörssin sijalle kahdeksan jättäen taakseen mm. Kimmo Peltosen, Ari Vallinin, Angel Nikolovin ja Tom Koiviston.

Mutta se ketä te kutsutte flopiksi ei ole minun asiani..
Et vissiinkään nähnyt hänen pelaavan? Jaseckossa ei juuri niiden jatkoaikamaalien lisäksi ollut yhtään hyvää. Kokoa ja näköä oli, mutta ei yhtään fyysisyyttä pakiksi. Puolustuspäässä täysi nolla, ja kiekollisena pakkina puukäsi. Ei vahvistus, vaan floppi. Miksi muuten puolustuksen "johtohahmoksi" hankittua pelaajaa peluutettiin jopa hyökkääjänä?

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukosta jos haetaan

Lukossa näitä floppeja riitti siitä huolimatta, että kausi kokonaisuudessaan sujuikin yllättävän hyvin, kun varma jumbopaikka vältettiin. Tässä nämä omasta mielestäni Lukon flopanneet pelaajat, pahiten flopannut ensimmäisenä.

Jan Lundell. Hankinta, joka ei minulle kyllä auennut missään vaiheessa. Ilmeisesti Vehaseen ei sittenkään luotettu aivan sataprosenttisesti, päinvastaisista puheista huolimatta. Pelasi kaksi harjoituspeliä, TuToa ja HPK:ta vastaan. Hämeenlinnassa HPK pisti 12 kertaa kiekon Lundellin taakse, Ika ei päästänyt miestä vaihtoon vaikka tämä itse halusi, ja sen jälkeen ei sitten enää antanut peliaikaa millään ilveellä. Vain 40 minuuttia sai Lundell liigassa pelata, ja nekin jo avauserässä revenneessä pelissä. Koko liigan suurin floppi, joka onneksi löysi itselleen pelipaikan Tanskasta kesken kautta ja vapautti Lukon palkanmaksulta.

Joel Salonen. Samanlainen hätyri kuin Lundellkin. Tuli puolitoista viikkoa ennen liigan alkua joukkueeseen, eikä päässyt porukkaan sisälle. Sai päinvastaisista puheistaan huolimatta kyllä peliaikaa, jopa ykkösketjussa, mutta tulosta ei tullut millään. Loppukausi TuTossa.

Michal Hreus. Tuli juuri ennen joulutaukoa porukkaan Jari Laihon suosituksesta, vaikka Ismo Lehkonen ei hänen ollut nähnyt koskaan pelaavan. Kaksi tai kolme peliä jaksoi painaa, sen jälkeen iski väsy, ja mies vajosi syvälle suohon.

Mika Laaksonen. Eihän Lakulta kukaan odottanutkaan, että hän olisi Eepin jättämän suuren aukon paikannut, mutta ei kukaan odottanut ihan näinkään tuskaista kautta. Parhaat pelinsä Laaksonen pelasi ennen joulutaukoa, sen jälkeen oli monta sellaista peliä, että heti heilui verkko Lukon päädyssä kun Laku tuli kaukaloon.

Mielestäni muita floppeja ei Lukossa kuluneella kaudella ollut. Markus Jämsä ehkä oli hyvien harjoituspelien jälkeen sellainen, kun liigassa peli ei juuri kulkenut, mutta omat vahvuutensa hänelläkin oli, ja kun kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen kausi liigassa, niin ei häntä flopiksi voi sanoa. Kuten ei voi sanoa loukkaantumisista kärsineitä Isosaloa, Toivosta tai Grönmaniakaan.

JanJ

Jäsen
Itse listaisin kauden flopeiksi kaikki liigapelaajat joiden sukunimi on Elomo. Etenkin M oli niin surkea välillä että pitää ihmetellä miksi hän on saanut edes farmissa kokeilla. Tosin ei siellä menestynytkään, mutta... ja ennenkuin Blues-fanit ärähtää, totean että näin ehkä 15 Bluesin peliä. Ne riittivät vakuuttamaan.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maalivahdeista Jarmo Myllykseltä kieltämättä olisin odottanut huomattavasti parempaa peliä, kun muistelee niitä saavutuksia joita Jamolla on.

Hyökkääjistä Kai Nurmisen näkymättömyys koko kauden ajan oli myös suuri yllätys.

Puolustajista Juri Kuznetsov petti odotukset lähes 100%:sti, vaikka vanhuuden tavallaan osasikin odottaa ottavan vallan jossain vaiheessa.

Valmentajista Teijo Räsäsen totaalinen asettomuus SaiPan peräsimessä.

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menee vähän kansainväliseksikin.

HIFK:ssa varmaan pahiten floppasi Matikainen. Sillä rintamalla näyttää onneksi nyt aika reilusti paremmalta, ellei suorastaan hyvältä. Mälkiä floppasi myös kunnolla ainakin minun silmissäni. Odotukset olivat ainakin minulla kovat, kun parin vuoden jälkeen saatiin ihan oikea valmentaja ja vieläpä tiedetty tekijämies. Joku vain ei HIFK:ssa natsannut.

Pelaajarintamalla pahiten omat odotukseni petti Junkka, jonka varaan kerkesin laskeskella viime kesänä vähän vaikka mitä. Kuhta ja Cipruss pettivät myös, mutta toisaalta ainakin osa tästä menee joukkueen rakenteen ja sitä kautta Matikaisen piikkiin. Floppeja yhtäkaikki. Jälkeenpäin ajatellen pitää myöntää, että odotukset Kuhdan suhteen olivat alunperinkin itselläni aivan epärealistiset, ja kuten muutama ihan oikein onkin huomauttanut noissa ketjuissa - siitä kyllä sanottiin jo etukäteen kaikille meille toiveikkaille. Koko liigan floppikategoriaan noista mahtuisivat Matikainen, Mälkiä ja Junkka. Vielä erityismaininta Kurvisen vammoille. Jättäisitte nyt jo hyvän miehen rauhaan.

Koko liigassa Kai Nurminen oli itselleni kaikkein karvain pettymys pelaajista. Jokainen voi lukaista kaudenaluskollarista miten odottelin kaverin tulevan ja näyttävän kaapin paikan. Joopa joo.

Sakari Palsolaa ei ole taidettu mainita? Aivan yössä hyvän viime kauden jälkeen. Harri Aho samaan kastiin.

"Teloituslaukaus" oli sekin yksi vuoden kohokohdista. Jalonen ja Liesmäki floppasivat siinä kyllä todella huolella. Taisi mennä patjan sijasta suoraan vesihautaan. Muutenkin Jalosen lausunnot olivat melkoista soppaa kaikkiaan.

Jarkko Ruudun floppi Olympialaisissa kun se venäläinen huitoi avuttoman näköisenä siinä naaman edessä. No ei kai niissä puitteissa voi venäläistä turpaankaan pistää, mutta olisi nyt silti jättänyt hyppäämättä. Ruudusta muuten sellainenkin kuriositeetti, että mies tappeli tällä kaudella suomalaisittain varsin ahkerasti. Voittojakin tuli, mutta niiden jälkeen yleensä healthy scratch seuraavassa matsissa. Craig Rivet'n tyrmäämisen jälkeisenä päivänä Ruudun ura ajoi seinään. Haista itse, Marc Crawford. Tosin Crawfordin floppaamisesta puhuminen olisi syntiä, sillä mies on tehnyt lähinnä säälittävästä Canucks-poppoosta melkoisen vauhti- ja taklauskoneen. Viime yönäkin Detroitille nenään.

Ville Immosesta odottelin tällekin kaudelle jotain, mutta taitaa olla Suomen Bertuzzi koko mies. Potentiaalia vaikka mihin, mutta ei muista pelata. Vielä kun ottaisi Bertuzzin loppukaudesta mallia.

Juha Ylönen ainakin Boltseissa ja maajoukkueessa. Ottawan ajoista ei ole tietoa. Samantien suomalaiset hyökkääjät NHL:ssä muutenkin. Ei yksi pääsky kesää tee.

Mika Niemisen floppaamisesta sanoisin vain, että hän taitaa olla samaa sarjaa Kuhdan kanssa sikäli, että kyllä tuostakin sanottiin. Tällä kertaa taisin sentään olla sillä tietävällä puolella. Ei kelpaa flopiksi lainkaan minun silmissäni, vaan suoritti aikalailla odotusten mukaisesti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy