Toki saattoi eilisiltaisessa viestissäni olla vielä pikkasen vitutusta ilmoilla, ja silloin tuntui että koko sarja pitää laittaa ketjun Dibenedetto-Hirso-Widing piikkiin, koska heidän 0+1 -3, 0+0 -7, ja 1+0 -4 tilastonsa eivät kyllä minua maarittele. Kyllä mielestäni Hirso pelimies tähän liigaan on, mutta jos Sallinenkin lähtee, niin pelkään että taas ensi kaudella Hirso yksinään vastaa ensi kauden "tulosyksiköstä", ja tulos on tämän kauden kaltainen, koska minulla luotto onnistuineisiin ulkomaalaisvahvistuksiin on nolla.
Ketä nykyisen rosterin miehistä ottaa sitten isompaa vastuuta? Olettaen että Huhtala, Sallinen, Pöysti ja mahdollisesti Aaltonenkin lähtee. Makkonen? Liivik? Vai korvaavatko Kantola ja Pikkarainen kaksi näistä neljästä.
Noihin puheisiin ilmapiiriin kopista sen verran, että mitä itse olen pelaajien haastatteluja kauden mittaan lukenut, on ilmapiiri kopissa ollut todella hyvä koko kauden ajan, jopa alkukaudella kun kontattiin. Varmasti tilanne olisi erilainen, jossei joukkueessa oltaisi tyytyväisiä kapteeniin, joten uskon että koppipeelajana Hirso on mies paikallaan. Ja joukkuehan kapteeninsa myös valitsi.
Jos (urheilullisesti) näinkin hyvän kauden jälkeen, jonka lisäksi myytiin Koskinen KHL:ään, talous tekee taas satojatuhansia persnettoa, kuinka paljon Blues on valmis satsaamaan uusiin hankintoihin? Itse näen tilanteen siten, että ykkössentteri ja varma 20 maalin laituri tuohon vielä tarvittaisiin, jotta kilpailukykyisestä rosterista voidaan edes haaveilla. Toivottavaa olisi, että jotkut nuoriso-osaston pojista saisi oikean näyttöpaikan ja breikkaisi oikein kunnolla, heitän esiin nimiä Rutanen, Tiivola, tai Nyberg. Mihin rooliin tätä jokerijunnu Aleksi Rekosta ajateltiin laittaa pelaamaan?