Kovat pelit kehittävät ja sitä olisi ollut myös ET turnauksen loppupelit, jotka nyt missataan.
Muutaman ottelun pelaaminen tuskin hirveän paljon kehittää. Varsinkin, kun noissa otteluissa eniten pelaava porukka on niinkin kokenutta kuin meillä on. Tuskin esimerkiksi Ossi, Rudi, Hahl, Karlsson tai Filppulat hirveän paljon kostuvat siitä, että saavat pelata muutaman hassun ottelun enemmän.
Samoin noilla pelireissuilla porukka hitsautuu entistä paremmin yhteen.
Jos tuohon ei riitä 60 ottelun runkosarja ja rungon osalta pidempikin yhteinen aika, niin joku parin ottelun stintti ulkomailla on yhtä tyhjän kanssa. Jos plussia ja miinuksia lasketaan, niin pidetään jumalauta vaikka ylimääräisiä saunailtoja silloin, kun muut pelaavat ET:tä.
joulutauko ja treenaaminen on samaa arkea kuin koko harmaa kausi ennen pleijareita, siihen ET turnauksen loppupelit olisi ollut mukava piristys ja lisä keskelle pimeintä kautta
Rehellisesti sanottuna mä olen eri mieltä. Karvas tappio tuolla ja pari loukkaantunutta pelaajaa, niin kummasti positiivisetkin seikat haihtuvat. Tai miten 1.9.? Mä väitän, että "normaalissa" harjoitusottelussa ei olisi tapeltu noin ja kausi olisi voitu startata sellaisella valmennuksella, että nyt oltaisiin sarjakärjessä.
Ja vaikka turnauksen voittaminen pelaajia olisikin kiinnostanut tosissaan, niin mitä sitten? Vain täysin paska pelaaja ei väännä tosissaan silloin, kun pelissä on edes pieni panos. Homma vain on niin, että "sen suuren tavoitteen" takia pitää välillä myös vetää suitsista ja todeta, että lepo, loukkaantumisten välttäminen, loukkaantumisista parantuminen ja treeni ovat tärkeämpiä kuin nuo pelit.
ja pelataan kauden raskaimpia pelejä.
Miksi rasitusta ja painetta täytyy sitten lisätä tuossa vaiheessa?
Jokerit menetti niin pelillisesti kuin rahallisesti sillä että tippui jo alkusarjan jälkeen
Pelillisesti Jokerit menetti pelaajia ~25 ottelun verran pelkästään ET:n aikana hankittuina pelikieltoina ja määrittelemättömän määrän pisteitä valmentajien toimitsijakieltojen takia. Rahallisesti sakkoja tuli 40t, Everin haastattelun
(IS) perusteella lohkovoitto ja koko paskan vienti olisi tuonut 70. Puhutaan siis aivan karkkirahoista mitä olisi voinut jäädä viivan alle.
se kertoo myös joukkueen pelillisestä heikkoudesta että Jokerit ei pystynyt yhtä kaudelle asetettua tavoitetta täyttämään vaikka joukkue on olevinaan kovassa vireessä.
Varsinaisen kauden aikana pelattiin vissiin yksi ottelu. Jossain ennen kautta pelattavissa otteluissa jo pelkästään jonkun uuden aspektin yrittäminen tai junnujen ajaminen sisään saattaa maksaa voiton. Mun mielestä joukkueen pelillisestä tasosta kertoo se, miten joukkue pärjää omassa sarjassa "oikeita" kilpailijoitaan vastaan. Ja ET:n aikana saatujen toimitsijakieltojen päättymisen jälkeen me olemme olleet tällä saralla ykkösiä.
Edelleen Tappara meni lopputurnaukseen, Jokerit ei siihen pelillisesti pystynyt.
Antaa mennä. Liigassa meillä on nyt 14 pistettä enemmän saman ottelumäärän jälkeen, eikä Tappara tosiaan joutunut pelaamaan alkukautta ilman ykkös- ja kakkosvalmentajia. Mulle tuo ET on vähän sama kuin ennen talviklassikkoa pidetty "lämärikisa" tai vaikka Pitsiturnaus: ihan kiva ja hyödyllinen homma oikeassa paikassa, mutta kokonaisuuden kannalta merkityksetön. Mestaruus ratkaisee ja jos sitä ei tule, niin tuollaiset pikkujutut ovat pieniä kivoja juttuja, eivät mitään enempää.