Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 268
  • 4 395

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäpä veikkaatte, tekisikö Kimmo Kuhta kuitenkin mielummin jo nyt sopimuksen IFK:n kanssa ja liittyisi treenirinkiin?

Tai tekisikö Kimmo Kuhta sopimuksen mielummin nyt ja liittyisi rinkiin vasta lomien jälkeen?

IFK toimii ylimielisesti ja tahdittomasti yhtä seuran paitaa ylpeänä ja hienosti kantanutta pelaajaa kohtaan. Miksi?

Mä edelleen näen unia niistä senttereistä. Vähintään kaksi senaa on tultava, kolmaskin mahtuu. Muuten joukkue on mun mielestäni sillä mallilla, että kauteen voidaan lähteä ihan rauhallisin mielin. Joukkuetta voidaan täydentää tammikuun loppuun asti. Kulunut kausi osoitti sen, että pelejä ei pelata paperilla ja siksipä olenkin ihan tyytyväinen hankintoihin ja jatkoihin.

Minä olen ollut siinä käsityksessä, että nämä vanhemmat herrat meillä eivät osallistu kesätreeneihin samalla tavalla kuin nuoremmat? Vapaasti saa korjata jos olen väärässä! Sitten taas mitä tulee tuohon Killen kohteluun niin onko se nyt ihan 100-varmaa, että Killeä tosiaan kohdellaan kuin tiskirättiä? Jos nyt onkin kyse siitä, että Kille itse funtsii uransa jatkoa? Kun tilanne ei ole varma niin minusta on vähän radikaalia lähteä lynkkaamaan ''kaikki'' HIFK:n toimiston jäsenet oman fiiliksen perusteella. Jos toki on jotain sisäpiiritietoa siitä, että Kimmoa pompotellaan niin silloinhan niiden toimien kyseenalaistaminen on ihan aiheellista. Ehkä tämä puheenvuoro on vain itselleni vaikka BOL:ia lainasinkin, eli itse en viitsi HIFK:n touhuja Kimmon suhteen lähteä ihan vielä suoralta kädeltä tuomitsemaan, kun on epäselvää (minulle, mitään infoa asian laadusta ei ole herunut julkisuuteen enkä ole ns. sisäpiiriläinen) haluaako Kimmo itse jatkaa uraansa HIFK:ssa, ulkomailla vaiko jääkiekon parissa lainkaan.

Muuten olen viestisi kanssa tismalleen samaa mieltä. Joukkueen rakenne miellyttää silmää ja vähän tuntuisi siltä, että meillä ollaan kasaamassa joukkuetta eikä laumaa yksilöitä kuten viime kaudella. Senttereitä tosiaan mahtuu rinkiin vielä pari kappaletta ykkössentterin ja 4. sentterin muodossa, enkä minäkään tosin panisi pahitteeksi jos hankittaisiin vielä yksi osaava kaveri siihen kylkeen hoitamaan tuuraushommia. Pipariin ei löydy luottoa ja Salmivirta on aika villikortti veto noihin sentterihommiin...

Minä olen ainakin ihan hyvillä mielin ensi kauden pelaajamateriaalista vaikka montaa muuta näyttäisi kovasti touhut huolettavan. Luotto Nybikseen on korkealla edelleen!
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
joka vieläpä mahtuisi kokoonpanoon heittämällä

Tässä se tärkein pointti tiivistettynä. En usko, että markkinoilta löytyy parempaa vaihtoehtoa ja kun kyseessä on Kuhta pitäisi vaihtoehdon nimen omaan olla selvästi parempi. Samalla viivalla kun ollaan niin oma jätkä kiilaa aina edelle. Kuhta tosin on siitä hiukan erikoistapaus, että vaikka löytyisi parmpia jätkiä antaisin kuitenkin sopparin. Pelatkoon niin kauan kuin mahtuu kokoonpanoon. Sitten jos alkaa kulumaan kausi katsomokomennusten merkeissä voidaan seuraavaa kautta harkita. Aina terveenä ollessaan Kibe on kuitenkin kokoonpanoon mahtunut.

Melkein vituttaa jo sen verran, että toivoisi Kiben kiskaisevan n. 25 maalin kauden ensi kaudella Blyyssissä. Siis melkein. Luonnollisesti toivon oikeasti, että asiat järjestyvät ja tänä vuonna saadaan juhannuslahja.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Sen verran voin valaista ihan faktana tähän Kiben tilanteeseen, että varmasti tilanne on se että joko me tai ei mitään. Rauhoittukaa nyt. Tämä on kuulunut Kiben omasta suusta risteilyn aikana ja tapahtumalla on riittävä määrä todistajia ts. kaikki, jotka olivat jengin puheenvuoroa kuuntelemassa. Samassa tilanteessa Kibe myös palkittiin seuran kunniasormuksella seuran eteen tehdystä työstä. Porukka huusi Kiben nimeä suoraa huutoa ja siinä vaiheessa Kibe otti mikin käteen ja sanoi, että jos mä olen jatkamassa vielä ensi kaudella vaihtoehdot joko me tai ei mitään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eiköhän Kibe tällä hetkellä mieti jatkaako uraansa jne. Mitään hätiköityjä päätöksiä on turha tehdä ja varmasti HIFK odottaa Kiben vastausta jatkaako hän jääkiekkoa vai ei. Ulkomaatkin ovat tietysti vaihtoehto, mutta itse en usko, että Kibe enään lähtisi ulkomaille vaan joko jatkaa HIFK:ssa tai lopettaa uransa. Se on kumminkin varmaa, että jos Kibe pelaa ensi kaudella niin hän pelaa HIFK:ssa tai ulkomailla, ei missään muussa sm-liiga seurassa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Se on kumminkin varmaa, että jos Kibe pelaa ensi kaudella niin hän pelaa HIFK:ssa tai ulkomailla, ei missään muussa sm-liiga seurassa.

Kyllä, tätä hän nimenomaan tarkoitti. Ura kyllä jatkuu jokatapauksessa, mutta vaihtoehdot ovat nuo. Eikä niitä vaihtoehtoja olisi itseasiassa kuin yksi jos se tarjous sieltä on tullakseen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kimmo Kuhta ei todellakaan ole harkitsemassa, jatkaako uraansa vai ei. Tässä ei nyt ole kysymys mistään IFK:n hyvätahtoisesta "annetaan Kuhdalle rauhassa aikaa miettiä uransa jatkoa"-keissistä, vaan yksinkertaisesti siitä, että IFK ei ole valmis tarjoamaan sellaista lappua, mihin Kuhta voisi nimensä kirjoittaa. Ainahan on toki sekin mahdollisuus, että IFK tarjoaa sopimusta arvoltaan 50k€, jota Kuhdan ei kannata allekirjoittaa ja sitten voidaan sanoa, että kyllä se päätös vaihtaa maisemaa oli ihan Kuhdan oma valinta.

Jos Kuhta tosissaan miettisi, jatkuuko ura vai ei, kyllä se olisi hänen puheistaan käynyt ilmi. Nythän nimenomaan on tapahtunut päinvastoin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kimmo Kuhta ei todellakaan ole harkitsemassa, jatkaako uraansa vai ei. Tässä ei nyt ole kysymys mistään IFK:n hyvätahtoisesta "annetaan Kuhdalle rauhassa aikaa miettiä uransa jatkoa"-keissistä, vaan yksinkertaisesti siitä, että IFK ei ole valmis tarjoamaan sellaista lappua, mihin Kuhta voisi nimensä kirjoittaa. Ainahan on toki sekin mahdollisuus, että IFK tarjoaa sopimusta arvoltaan 50k€, jota Kuhdan ei kannata allekirjoittaa ja sitten voidaan sanoa, että kyllä se päätös vaihtaa maisemaa oli ihan Kuhdan oma valinta.

Jos Kuhta tosissaan miettisi, jatkuuko ura vai ei, kyllä se olisi hänen puheistaan käynyt ilmi. Nythän nimenomaan on tapahtunut päinvastoin.

Onko varmaa tietoa vai pelkkää arvailua? Jos tilanne todella on näin niin kyllähän HIFK toimii todella paskamaisesti ikonia kohtaan, mutta jotenkin on vaikea uskoa, että tilanne olisi tälläinen. Haluan uskoa siihen, että HIFK tarjoaa/on tarjonnut asiallisen sopimuksen Kuhdalle ja se ilmoitetaan tässä kesän aikana sitten.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Onko varmaa tietoa vai pelkkää arvailua?

On varmaa tietoa sen osalta jatkuuko ura vai ei. Pelaaja on sanonut (päättyneen kauden jälkeen) uran jatkuvan vielä vuoden kaksi. Tiedä sitten muuttuuko mieli vielä jossain vaiheessa kesää, jos oikein alkaa vituttamaan. Harjoittelun äijä on aloittanut jo ajat sitten. Tuskinpa sitä huvikseen tekee.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko varmaa tietoa vai pelkkää arvailua? Jos tilanne todella on näin niin kyllähän HIFK toimii todella paskamaisesti ikonia kohtaan, mutta jotenkin on vaikea uskoa, että tilanne olisi tälläinen. Haluan uskoa siihen, että HIFK tarjoaa/on tarjonnut asiallisen sopimuksen Kuhdalle ja se ilmoitetaan tässä kesän aikana sitten.

Kuten nimim. Sinner tuossa jo totesikin, tieto on varma. Ja Kuhdalta itseltäänkin kuultu. Onhan se toki mahdollista, että on puhunut paskaa ja viime kaudellakin puhui vain lämpimikseen, kun hyvissä ajoin kysyttiin, vieläkö tämän kauden jälkeen pelaaminen maistuu. Mutta rohkenen epäillä. Eikä siihen kyllä mikään edes viittaa.

Halu uskoa on hieno asia. Samaan minäkin uskon. Harmi vain, että tällaiset odotuttamiset ja muu juntteilu jättää paskan maun suuhun. Kun asiat voisi hoitaa tyylikkäästikin. Jos kyseessä olisi kehäraakki ja joukkueelle riippakivi, tuskin tästäkään asiasta tarvitsisi näin herkillä olla. Mutta kun kysymyksessä on loistava ja ratkaisukykyinen joukkuepelaaja, joka mielestäni on vain parantunut ja monipuolistunut pelaajana, kun kilsoja on tullut mittariin lisää, tuntuu uskomattoman pahalta. Mutta ehkä tämä tästä aiheesta nyt tällä erää.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
En ymmärrä miten täällä ollaan tyytyväisiä HIFK:n tilanteeseen?!?

Meillä on koutsi joka ei ole voittanut mitään ja jengissä on tapahtunut seuraavat muutokset:

Mikael Granlund - Joakim Eriksson
Janne Pesonen - Roope Talaja
Kimmo Kuhta - Iiro Pakarinen
Petteri Wirtanen - Arttu Luttinen (tiedän - Arttu ei ole sentteri)
Mikko Kousa - Ville Varakas
Markus Kankaanperä - Kyle Klubertanz
Joni Ortio - Dennis Endras

Täällä jengi on ihan innoissaan kun jengi on täynnä no-bodyja. Koska Toni Mäkiaho ja Aki Tuominen liittyvät jengiin? Missä on Aigars Cipruss?

Ei kyllä vakuuta tämä setti. Fyrkkaa on pakko olla yli miltsi jäljellä. Kai HIFK:ssa menestys on nyt laitettu taka-alalle ja haetaan 5000 katsojakeskiarvolla taloudellisesti plussaa.

Olen pettynyt Nybarin hankintoihin. Surkeata.

Tässä vielä HIFK:n ensi kauden hyökkäysketjut. FYI:

Peltonen - Eriksson - Luttinen
Talaja - Liivik - MAG
Somervuori - Piiparinen - Partanen
Åsten - Leinonen - Kivelä

Siinä Teille mestarit 2013.
 

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
Itse näen tilanteen sen sijaan ihan valoisana, kun on kuitenkin oletettavissa että näillä ei mennä?

Mikael Granlund - XXX
Janne Pesonen - Roope Talaja
Kimmo Kuhta - Arttu Luttinen
Petteri Wirtanen - Eriksson Joakim
Mikko Kousa - Kyle Klubertanz
Markus Kankaanperä - Ville Varakas
Joni Ortio - Dennis Endras
+Pakarinen

p.s. Kiben diili kyllä varmaan syntyy vielä syksyllä, kyllä mä sen verran uskon että molemmat osapuolet löytää sen kultaisen keskitien.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Täällä jengi on ihan innoissaan kun jengi on täynnä no-bodyja.
Olen pettynyt Nybarin hankintoihin. Surkeata.

Jos noi nimet on sulle no-bodyja niin turhaa suollat tota sun itku skeidaa jokaiseen viestiin. Kertoo aika paljon sun lätkä tietämyksestä. Vittu kesää on jäljellä paljon ja kauden alkuun on paljon aikaa, yritä nyt pysyä housuissasi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mikael Granlund - Tulossa...
Janne Pesonen - Joakim Eriksson
Kimmo Kuhta - Iiro Pakarinen&Roope Talaja&Mahd. Kuhta
Petteri Wirtanen - Arttu Luttinen (tiedän - Arttu ei ole sentteri)
Mikko Kousa - Ville Varakas
Daniel Fernholm - Kyle Klubertanz
Joni Ortio - Dennis Endras

Kankaanperä ei montaa peliä pelannut joten ei sitä tarvii edes korvata.

Joo, helppohan se nyt todeta noin. Eihän tässä nyt ole kuin kk kun kausi on päättynyt. Mitäs jos katsoo tilannetta viime vuoden alkuun, jolloin oltiin mestarisuosikkeja:

Mikael Granlund - Tulossa...
Kim Hirshovitz - Joakim Eriksson
??? - Roope Talaja
Kimmo Kuhta - Iiro Pakarinen&Mahd. Kuhta
Petteri Wirtanen - Arttu Luttinen (tiedän - Arttu ei ole sentteri)
Mikko Kousa - Ville Varakas
Markus Kankaanperä - Kyle Klubertanz
Joni Ortio - Juuso Riksman

Onko tuo nyt hirveän paljon muuttunut? Missään ei ole vielä sanottu etteikö Kuhta voisi jatkaa ja että kauden aikana ei muka voisi tulla pelaajia, kun viime kaudellakin tuli juuri Pesonen, Fernholm ja Endras.

Pessimisti ei pety ja silleen...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuo sentteriosasto karua katsottavaa, pakko myöntää. Kakkos- ja kolmossentterit löytyvät, mutta ykkössentteri ja myös nelossentteri puuttuvat, ellei sitten seurassa koeta, että junnuista joku kykenee sen paikan ottamaan. Piiparinen ei ole ~3 kauteen tehnyt mitään muuta huomionarvoista kuin yhden komean omarin.

On selvää, että tulevalla kaudella IFK:lla on nimettömämpi pelaajisto kuin parilla viime kaudella ja joukkue tullee olemaan asenteella vääntävä duunarijengi. Hyväksyn tämän, enkä jaksa olla huolissani joukkueesta - ei SM-liigassa ole viime vuosina aina millään super-joukkueilla menestytty. Pari huipunveljestä vielä hyökkäykseen mukaan ja sitten annetaan pelien näyttää.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mikael Granlund - Joakim Eriksson
Janne Pesonen - Roope Talaja
Kimmo Kuhta - Iiro Pakarinen
Petteri Wirtanen - Arttu Luttinen (tiedän - Arttu ei ole sentteri)
Mikko Kousa - Ville Varakas
Markus Kankaanperä - Kyle Klubertanz
Joni Ortio - Dennis Endras

Itse sanoisin kuvion menevän kutakuinkin näin:

Mikael Granlund - ????
Janne Pesonen - Arttu Luttinen
Kimmo Kuhta - Roope Talaja
Petteri Wirtanen - Joakim Eriksson
Eetu Pöysti - Iiro Pakarinen
Robert Nyholm - Mika Partanen
Mikko Kousa - Kyle Klubertanz
Daniel Fernholm - Ville Varakas
Dennis Endras - Joni Ortio

Toki siis tuolla sinun tavallasi ilmoittaa asia saadaan tilanne näyttämään sopivan synkältä, mutta sanoisin itse tuon ylläolevan stigaukkoilun olevan lähempänä realismia. Eikä tuo Kimmom Kuhdan jatkokaan ole vielä ihan täysin poissuljettu käsitykseni mukaan, jolloin Roope Talaja korvaisi ennemmin Bobby Nyholmin ja Mika Partanen Tuomas Huhtasen/Turo Järvisen. Tuostahan voisi kevyesti katsoa, onko joukkue vahvistunut vai heikentynyt. Itse sanoisin, että joukkueessa on nyt enemmän syvyyttä monilla paikoilla, etenkin alemmissa ketjuissa, mutta kärki ei ole yhtä terävä kuin menneellä kaudella. Sentteriosaston taso määrittyy aika pitkälti tuon Miken korvaajan perusteella. Ässänä hihassa esim. Mikael Salmivirta, joka voi raivata itselleen pelipaikan.

Se tärkein palanen, Granlundin korvaaja, kuitenkin puuttuu edelleen. Sitä ei käy kiistäminen millään tavalla. Toivottavasti pian julkistettaisiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo, on no-bodyja ehkä vielä, mutta Talaja 23 vuotta viime kaudella runkosarjassa 16 häkkiä tehnyt kaveri on erittäin hyvä hankinta ja vielä HIFK:n näköinen. Myös Pakarinen on täysin HIFK:n näköinen fyysinen kaveri joka omaa valtavan potentiaalin paukuttaa tässä liigassa maaleja oikein urakalla. Mika Partanen on fyysinen nuori kaveri joka ei vielä ole kenellekkään mikään kovin tuttu, mutta eiköhän kauden jälkeen aika moni tunne tämän kaverin, loistava nuori pelaaja. Ortio on nuori maalivahti ja on hienoa nähdä HIFK:ssa pitkästä aikaa maalivahti asioiden olevan näinkin hyvät kuin Ortio-Norja. Luttinen on hyvä kakkos/kolmos ketjun kaveri joten jos vain oikea rooli miehelle löytyy niin plussat tästäkin hankinnasta. Varakkaan taso heittelee mielestäni liikaa, mutta jos löytää tasaisuuden on oikeasti kova pakki tähän liigaan. Klubertanzia on aivan turha vielä sysätä maan rakoon, 26 (?) vuotias jenkki pakki kyseessä joka varmasti tietää tämän sopimuksen olevan suuri näyteikkuna hänelle enkä usko, että hän jättäisi sen käyttämättä. Niin, ja aikaa on vielä hankkia vaikka ketä kovia nimiä jengiin joten en ole tippaakaan huolissani. Sanoisin, että kyseessä on mielenkiintoisempi joukkue kuin viime vuonna koska nyt joukkue on täynnä nuoria pelaajia jotka ovat hyvin HIFK näköisiä kavereita ja eteenpäin meneviä. MaG in top-5 pistepörssiin ensi kaudella?
 

scholl

Jäsen
Suunnittele siinä sitten tulevaisuutta, perheellinen mies.

Riippumatta tarjotaanko nyt sopimusta, hänen pitää suunnitella joka tapauksessa tulevaisuuttaan. Urheilijan uran loppuminen on samanlainen muutos kuin normityypin eläkkeelle siirtyminen ja siihen pitää valmistautua, jottei isossa elämänmuutoksessa putoaisi tyhjän päälle. Mitä tulee sitten tuohon perheellisyyteen niin en ymmärrä, miksi ihmisiä asetetaan eri asemaan sen suhteen, onko perhettä vai eikö. Jos Kibe olisi sinkku niin häntä saisi riepotella kuin vierasta sikaa? Mutta kun on löytynyt vaimo niin jopas pitää kohdella silkkihansikkain? Mielestäni pelaajan yksityiselämä on samantekevää, työntekijöitä kuten pelaajia pitää kohdella hyvin riippumatta heidän perhetilanteistaan. Ja mitä tulee Kiben tapaukseen niin tuo, ettei ajoissa tarjota sopimusta, antaa sellaisen kuvan, että halutaan säästää palkkakuluissa nuo kesäkuukaudet, mikä on juuri niin älytön juttu suhteessa seuran liikevaihtoon kuten hyvin kirjoititkin. Muutenkin Kibe on jo tehnyt niin monta palvelusta vuosien varrella edustamalleen seuralle, että se alkaa olla jo nyt yksi lysti, tienaako hän muutaman euron liikaa. Hän ei ole kuitenkaan enää liigan kallispalkkaisempia pelaajia ja ura loppuu kuitenkin pian.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Pärdeltä aika hyvä vertaus joukkueen rakennus vaiheesta ja totta Granlundin korvaaja puuttuu. Tiedä sitten pitääkö Nybondas kauheaa kiirettä sen kanssa, mutta jostain olin kuulevani, että joku hyökkääjä tässä vielä julkaistaisiin ennen toimiston kesälomaa. Pelipaikasta ei tietoa, pelaajan tasosta ei tietoa, saattaa kuulemma olevan ulkomaalainen mutta ota näistä HTT:n miehistä selvää.
Itse uskon, että Nybari odottaa sentterin hankinnassa NHL leirien loppuun jos niitä nyt yleensä pidetään, lock-out olisi pahin mitä nyt voisi IFK kannalta tapahtua koska jos hankitaan NHL joukkueen sentteri niin ilmaan jää liikaa epävarmuus tekijöitä.
En tiedä pitääkö tätä sano ääneen, mutta mites Hirso? Pystyisikö pelaamaan vielä ykkössentterinä? Kolmosena ei oikein toiminut..
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Itse sanoisin kuvion menevän kutakuinkin näin:

Mikael Granlund - ????
Janne Pesonen - Arttu Luttinen
Kimmo Kuhta - Roope Talaja
Petteri Wirtanen - Joakim Eriksson
Eetu Pöysti - Iiro Pakarinen
Robert Nyholm - Mika Partanen
Mikko Kousa - Kyle Klubertanz
Daniel Fernholm - Ville Varakas
Dennis Endras - Joni Ortio

Se tärkein palanen, Granlundin korvaaja, kuitenkin puuttuu edelleen. Sitä ei käy kiistäminen millään tavalla. Toivottavasti pian julkistettaisiin.

Sun stiga-ukkoilu on parempi kun mun ja unohdin tosiaan Fernholmin kokonaan.

Jos ei edes Granlundin korvaajaa tule, niin me ollaan kusessa.

En väitä etteikö jääkiekko ole joukkuepeli, mutta onhan HIFK:lla nyt aina jotain nimimiehiä löytynyt ja nyt näyttää siltä että ketään ei saada tähän Petun jengiin.

Itse kaipaan ainakin yhden/kaksi staraa vielä tohon jotta saadaan törkeän kalliille kausarille vastinetta.

Jaksatteko oikeasti katsoa innoissaan 30 himapeliä ym. tolla roosterilla? Ottaisivat nyt edes Kip Brennanin sitten joukkueeseen jos ei mitään oikeita huippupelaajia oteta. Viihdettä!
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Sun stiga-ukkoilu on parempi kun mun ja unohdin tosiaan Fernholmin kokonaan.

Jos ei edes Granlundin korvaajaa tule, niin me ollaan kusessa.

En väitä etteikö jääkiekko ole joukkuepeli, mutta onhan HIFK:lla nyt aina jotain nimimiehiä löytynyt ja nyt näyttää siltä että ketään ei saada tähän Petun jengiin.

Itse kaipaan ainakin yhden/kaksi staraa vielä tohon jotta saadaan törkeän kalliille kausarille vastinetta.

Jaksatteko oikeasti katsoa innoissaan 30 himapeliä ym. tolla roosterilla? Ottaisivat nyt edes Kip Brennanin sitten joukkueeseen jos ei mitään oikeita huippupelaajia oteta. Viihdettä!

Kyllä HIFK pomminvarmasti hommaa vielä ykkössentterin. Granlundin tasoistahan on lähes mahdoton saada mutta kyllä HIFK:n tuleva ykkössentteri on varmasti riittävä SM-liigaan ensi kaudelle. Eriksson on hankittu Wirtasen korvaajaksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Jaksatteko oikeasti katsoa innoissaan 30 himapeliä ym. tolla roosterilla? Ottaisivat nyt edes Kip Brennanin sitten joukkueeseen jos ei mitään oikeita huippupelaajia oteta. Viihdettä!

Itse jaksan innostua, mikäli jengi pelaa taistelevaa kiekkoa kovalla asenteella noissa peleissä. Mikäli tuolla esitetään samanlaista munatonta surffailua, niin itselleni on ihan sama, onko siellä staroja vai ei. Kankaanperän jätin itse pois tuosta vertailustani, koska katson Melartin korvaavan hänet (ja osin korvanneen jo viime kaudella). Samaa mieltä kanssasi olen siitä, että ongelmissa ollaan, mikäli Granlundin korvaaja ei ole laadukas pelaaja.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eka valitetaan kun nimimiehet ovat löysiä paskoja ja sitten kun hommataan oikeasti jengi täyteen niitä isolla sydämellä pelaavia taistelijoita, niin kitistään kuinka sitäkään ei jaksa katsoa. Mitä te sitten haluatte nähdä? Mä olen ainakin ensi kauden suhteen helvetinmoisilla fiiliksillä! Nyt on vihdoin joukkue sen näköinen, että laidat rymisee ja pelataan joukkueelle.

Tietysti tuohon on se Miken korvaaja saatava, mutta rosteri näyttää muuten jo erittäin mielenkiintoiselta ja mielestäni kilpailukykyiseltä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tiedä pitääkö tätä sano ääneen, mutta mites Hirso? Pystyisikö pelaamaan vielä ykkössentterinä? Kolmosena ei oikein toiminut..

Hienoahan se olisi jos Hirso tänne tulisi, mutta ei taida onnistua Petun kanssa homma. Kyllähän sm-liigan pistepörssin voittaja ja hyviä tehoja latonut sentteri on kyseessä, mutta ilmeisesti Petun pelitapa suosii vain tietynlaisia pelaajia ja Hirso ei kuulu tähän ryhmään. Ei tainnut Hirson naama miellyttää Petua tai päinvastoin. Mutta siis jos Hirson nimi ilmoitettaisiin, että mies siirtyy HIFK:hon niin olisin ihan tyytyväinen, kyllä se Hirso sen paikan pystyisi hoitamaan ja uskon, että meidän joukkueessa on nyt enemmän syvyyttä kuin viime vuonna eikä homma lepää yhden pelaajan harteilla ( MG ).
 

Kibe91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En väitä etteikö jääkiekko ole joukkuepeli, mutta onhan HIFK:lla nyt aina jotain nimimiehiä löytynyt ja nyt näyttää siltä että ketään ei saada tähän Petun jengiin.


Eletään toukokuun loppua ja sun mielestä jengi pitäs olla jo koottuna? Herranen aika, tässähän on viel 2-3kk aikaa koota jengii ja mies kiukuttelee täällä, että me ei saada petun jengiin ketään!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Itse kaipaan ainakin yhden/kaksi staraa vielä tohon jotta saadaan törkeän kalliille kausarille vastinetta.

Montako staraa on liigasopparin nyt tehnyt? Suurin osa muualta tulleista on vanhempaa polvea (mm. Nieminen) tai vielä kehittyviä pelaajia Ortion, Klubertanzin ja vastaavien tavoin.

Suurin osa tähtipelaajista ei mielellään tähän aikaan vuodesta laita nimeä paperiin, joka ei mahdollistaisi siirtymistä rahakkaampien tarjousten perässä esimerkiksi Venäjälle. Muutama poikkeus (esim. Väänänen) tähän kaavaan on ollut, mutta hyvin pitkälti tuolla linjalla mennään. Noita selkein purkupykälin varustettuja soppareita on ihan turha tähän aikaan vuodesta julkistaa, pettymyshän siitä vain seuraisi.

Itse jaksan uskoa siihen, että sekä teillä että meillä on jonkinlaiset sopimukset (suulliset, täynnä pykäliä tai muita vastaavia) ainakin 1-2 huippupelaajan kanssa. Enkä nyt tarkoita sitä, että nämä pelaajat takuuvarmasti pelaisivat Suomessa. Olihan Peltosellakin soppari teille aikoinaan jo helvetin hyvissä ajoin, vaikka "vasta" toukokuussa se julkistettiin.

Ja mitä Kuhtaan tulee, niin mikä helvetti teidän toimistoa vaivaa? Kun noin selkeästi oma mies haluaa jatkaa ja pelillisesti kuuluu porukkaan, niin soppari pitäisi pystyä hiomaan parissa päivässä valmiiksi, kunhan rahan suhteen ollaan edes suurin piirtein samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös