Baroun ehti jo tuossa edelle, mutta olen täysin samaa mieltä että jos mennään Plan B;llä niin haisee välikausi taas ettei paremmasta väliä. Jos kyky pelaajahankintapuolella ei riitä hommaamaan ykkössentteri täytyy vaihtaa miestä.
HIFK:n plan C: 1-sena Eriksson, 2-sena PW, 3-sena MaG.HIFK:n plan A: 1-sena kova mallia Kapanen/Krog/Schremp/Perrin , 2-sena Eriksson
HIFK:n plan B: 1-sena Eriksson, 2-sena MaG.
1) finaalien taktiikkataso+pelisuunnitelmat näyttää persettä meidänvitunpelille. Tykkään. Sihvonen varmaan killuu jostain katosta jo.
HIFK:n plan C: 1-sena Eriksson, 2-sena PW, 3-sena MaG.
Jos IFK lähtee ensi kauteen "älkää odottako mitään" -joukkueella, niin ainakin on sitten mahdollisuus yllättyä positiivisesti - Sheddenin kausi esimerkkinä.
HIFK:n plan C: 1-sena Eriksson, 2-sena PW, 3-sena MaG.
Voi huhhuh. Eli nyt, kun me saimme loistavan sentterin ryhmäämme Erikssonin muodossa niin me itkemme, ettei se vielä riitä sen sijasta, että iloittaisiin tuosta sentterin hankinnasta? Me HIFK-kannattajat olemme kyllä aikamoinen evoluution tuote...
-koko viesti-
Aivan samaa mieltä. Keskitytäänkö jo itkemään etukäteen ensi kaudenkin menetyksestä vai nähdäänkö jotain positiivista? Jyp oli toissakaudella mestari, kauden verran sitten käytiin ottamassa vauhtia ja nyt Jyp on taas mestari.
Miten olis, kelpaisko Daniel Corso HIFK:n ens kauden sentterirulettiin?
Eriksson on takuuvarmasti liigan parin parhaan aloittajan joukossa, ja oli sitä myös edellisellä Blues-visiitillään. Miehen peliäly on erittäin hyvä, mutta ongelma - se syy, miksi ei mielestäni riitä ykkössentteriksi mestaruutta hakevaan jengiin - on tosiaan toi puutteellinen liike. Mies oli hitaamman puoleinen jo silloin viisi vuotta sitten Espoossa pelatessaan (vai kauanko siitä on?) eikä ole tosiaankaan nopeutunut siitä.
Mutta kakkossentteriksi Eriksson on aivan huippuluokan hankinta ja täyttää varmasti Wirtasen jättämän aukon, vaikka aivan erityyppinen pelaaja onkin. Matikainen tietää mitä saa, joten eiköhän Jocke HIFKissä onnistu.
Ehkä, mutta vaatisi sopparin purkamista Dinamo Minskin kanssa. Ei taida olla mikään realistinen vaihtoehto kuitenkaan?
Mutta ei se muuta sitä, että Corso olisi juuri sitä mitä HIFK kaipaisi: taisteleva, taitava, asenne kohdallaan ja näyttönsä antanut.
eikö ketään huolestuta se, että meillä alkaa olla taas Peter Whiten ikäisiä pelaajia joukkue täynnä?
35 vuoden "ikämiesraja" on jäänne ajalta, jolloin pelaajat eivät vielä olleet samalla tavoin ammatiurheilijoita, mitä nykypäivänä. Nykyisin urheilullinen ja kropastaan huolta pitävä pelaaja pärjää helposti nelikymppiseksi ja miksei ylikin. Esimerkkejä tällaisista pelaajista on riittävästi vaikka muille jakaa, niin NHLn kuin SM-liigankin puolelta. Lisäksi - monet puolustajat ja maalivahdit vain paranevat vanhetessaan ja pelaavat elämänsä parasta lätkää kolmevitosena tai vanhempana.Ei ainakaan mulle neljä yli 35-vuotiasta pelaajaa tee joukkueesta mitään seniorijengiä.
Eiks se oo aika sama ketä sinne hommaa, niin kauan ku Petu on penkintakana..Baroun ehti jo tuossa edelle, mutta olen täysin samaa mieltä että jos mennään Plan B;llä niin haisee välikausi taas ettei paremmasta väliä.
35 vuoden "ikämiesraja" on jäänne ajalta, jolloin pelaajat eivät vielä olleet samalla tavoin ammatiurheilijoita, mitä nykypäivänä. Nykyisin urheilullinen ja kropastaan huolta pitävä pelaaja pärjää helposti nelikymppiseksi ja miksei ylikin. Esimerkkejä tällaisista pelaajista on riittävästi vaikka muille jakaa, niin NHLn kuin SM-liigankin puolelta. Lisäksi - monet puolustajat ja maalivahdit vain paranevat vanhetessaan ja pelaavat elämänsä parasta lätkää kolmevitosena tai vanhempana.
Tulipa mieleeni, että onko Pesosen jatkamattomuus jo kirkossa kuulutettu asia? Viime kausi oli miehen osalta kaikin puolin rikkonainen, joten olisiko täysi mahdottomuus ajatella, että Pesonen itse haluaisi jäädä Nordikselle vielä vuodeksi? Alle ehjä harjoituskausi tutun koutsin ja joukkueen kanssa, jonka avulla tuleva kausi sujuisi aivan erilaisissa merkeissä kuin mennyt. Siitä sitten SM-kullan jälkeen tienaamaan eläkerahoja KHLään tai Sveitsiin.Toivottovasti Janne Pesonen pysyy mahdollisimman kaukana Nordiksesta. Itse olen nähnyt herraa jo tarpeeksi punaisessa, varmaan sopisi paljon paremmin Kärppiin mutta taitanee lähteä rahastus kierrokselle.