Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 749 268
  • 4 395

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kappas, siitähän oli jo uutisentynkäkin. PW:llä on "useita vaihtoehtoja ulkomailla". Yksi niistä on Sveitsi ja Doug Sheddenin joukot. Saas nähdä minne mies suuntaa. HIFK on käsittääkseni saanut hänen nimensä jatkopaperiin nimenomaan ulkomaanpykälällä ja siksi olen hieman toivonut hänen jäämistäänkin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nähdäkseni/muistaakseni näiden kavereiden jatkosopimuksia ei olla julkistettu:

Dennis Endras
Mika Norja
Juuso Riksman
Jan Lundell

Mikko Kousa
Markus Kankaanperä
Mikko Kurvinen
Toni Söderholm
Miihkali Teppo
Daniel Fernholm

Kimmo Kuhta
Petteri Wirtanen
Ville Peltonen
Turo Järvinen
Janne Pesonen
Erkki Rajamäki
Micke-Max Åsten
Mikael Granlund
Eetu Pöysti
Tyler Redenbach


Onhan siellä pelimiehiäkin joukossa.

En tiedä mikä osuus tuosta ryhmästä jatkosopimuksen tekee/on tehnyt, mutta selvää on että tuli uudet jaot. Eikä siinä mitään. Tässä ollaan nyt pari kautta saatu nauttia sellaisesta HIFK:sta että oksat pois, itse sanoisin että katsomossa vietetty aika on ollut jopa laadukkaampaa kuin herran vuosina 97-98. Fyrk finns ja Nybari ottaa pelaajat markkinoilta, joten mistään välivuosista on turha puhua. Jonkin sortin uusi alku ja uuden rakennus tässä kuitenkin on edessä - eikä siinäkään mitään. Viekää nyt sitten Kousat ja Wirtasetkin pesästä, jotta saadaan mahdollisimman paksu siivu seuraavasta mestaruuskokoonpanosta kypsymään hyvissä ajoin. Sitä ennen nautitaan taas yhdestä poikkeuksellisesta (think Tami) kiekkokeväästä, ja painetaan muistiin niitä hetkiä kun mm. nimet Mikael Granlund ja Ville Peltonen vielä pelasivat yhdessä HIFK-paidassa. Voisi se kiekkoseuran kannattaminen harmaampaakin olla, ja tulee vielä monesti olemaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Clocksin listan paras kohta on tämä: Jan Lundell. Ja hänellähän on jatkosopimus valmentajana. Mäkin olen sitä mieltä, että aikansa kutakin ja mikään joukkue ei pysy yhdessä maailman tappiin asti. Pitää sopeutua siihen, että kun joukkue menestyy, sen pelaajat ovat haluttua valuuttaa. Kiintoisia ja osittain vain teoretisoitujakin paluumuuttajia SM-liigaan: Niko Kapanen, Timo Pärssinen, Petri Kontiola ja melkein tekisi mieli heittää Tony Salmelainen siihen päälle. Näistä yksikin äijä meille, niin johan naurattaa taas. Lisäksi tekisin Redenbachille jatkon - ja olin muuten -tadaa!- ensimmäinen, joka tätä ehdotti. Minulla on sentteriperversio.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
No sanotaan nyt näin, että jos Pärssinen tulisi niin ei paljoa mua ainakaan naurattaisi. Eikö Pärä sitä paitsi oltu yhdistetty Pelsuihin ainakin jossain? Konnalle ja Kapaselle peukkua samoin Tylerin jatkolle.

Mä usko, että IFK:n ensi kauden ykkös sentteri on Niko Kapanen. Tää on siis vaan fiilis ei huhu eikä mitään muutakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No sanotaan nyt näin, että jos Pärssinen tulisi niin ei aljoa mua ainakaan naurattaisi. Konnalle ja Kapaselle peukkua samoin Tylerin jatkolle.

Jep, sanotaanko näin, että Pärssisen sopimus HIFK:n olisi aika mustaa huumoria, tai oikeastaan se olisi vittuilua faneille. Pärssinen voi mennä pelaamaan vaikka Hämeenlinnaan, mutta täällä hänen palveluksiaan ei enää kaivata. Kapanen olisi aika bueno, Kontiolan en usko palaavan SM-liigaan mihinkään seuraan ja Salmelainen on täysi kysymysmerkki, vaikka ensi kaudeksi omistaakin vielä sopparin Genéve-Servetten.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Jep, sanotaanko näin, että Pärssisen sopimus HIFK:n olisi aika mustaa huumoria, tai oikeastaan se olisi vittuilua faneille.

Nimenomaan, eikö kaveri ole pelannut kohta kolme kautta toinen jalka haudassa? Lisäksi kun katsoo tilastoja niin pisteet ovat laskussa kausi kaudelta. Ei jatkoon.

Nuoria nälkäsiä ja VOITTAJAtyyppiä olevia pelaajia tänne kiitos!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mäkin uskon jostain syystä kotimaiseen 1-sentteriin ja sitä kun kelailee, ei ole paljon vaihtoehtoja. Pärssinen menisi Kapasen side-kickinä.

--
Ja niille, jotka tulevat syyskuussa sanomaan; "HIFK:hon luvattiin Kapasta, Kontiolaa, Salmelaista ja sitten me saatiin Teppo Töppönen": Minä ainakaan en lupaile ketään tänne tässä vaiheessa. Kunhan heittelen puolivalistuneita veikkauksia niistä nimistä, jotka HIFK:n ja monen muunkin joukkueen papereista löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mäkin uskon jostain syystä kotimaiseen 1-sentteriin ja sitä kun kelailee, ei ole paljon vaihtoehtoja. Pärssinen menisi Kapasen side-kickinä.

Jos Mikke korvattaisiin "Kapasella" (joka ei muuten tarvitse mitään Pärssistä mailankantajaksi), niin jostain pitäisi kuitenkin haalia Wirtasen korvaaja. Liivik on aika kaukana vielä PW:n tasosta ja Redenbach edustaa toisenlaista sentterilaatua, niin tästä johtuen, HIFK:n täytysi hankkia vielä yksi sentteri jostain. Tietysti kauteen voisi lähteä niinkin, että sentterit olisivat "Kapanen", Redenbach, Liivik ja Piiparinen/Salmivirta. Tämä näyttää aika heikolta omaan silmään, kai?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
On erittäin tärkeää, että IFK:lla menee taloudellisesti hyvin. Nyt voidaan hyvin tehdä "isomman rahan tarjouksia" avainpaikkojen pelaajille. Tarjouksia, jotka ovat oikeasti kilpailukykyisiä euroopankin mittakaavalla. Ei niille ryssien hämärärahoille mitään voida, mutta muiden sarjojen kanssa voidaan kilpailla. Mutta onneksi kaikki eivät halua KHL:ään mennä, tai siellä jatkaa. Esimerkiksi Elitserien-seurat eivät ole niiiin paljon edellä tarjouksiensa kanssa (vrt. sm-liigan isoimmat seurat), kun vielä jokunen vuosi sitten.

Jutun pointti siis vaan se, että kyllä mä uskon että Kapasen tai Kontiolan tasoinen sena voidaan saada, jos tehdään tarpeeksi hyvä tarjous. Ja miksipä ei tehtäisi, kun MG lähtee pois.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
No sanotaan nyt näin, että jos Pärssinen tulisi niin ei paljoa mua ainakaan naurattaisi. Eikö Pärä sitä paitsi oltu yhdistetty Pelsuihin ainakin jossain? Konnalle ja Kapaselle peukkua samoin Tylerin jatkolle.

Mä usko, että IFK:n ensi kauden ykkös sentteri on Niko Kapanen. Tää on siis vaan fiilis ei huhu eikä mitään muutakaan.

Timo Pärssisellä on sopimus Pelicansin kanssa. Jos pystyy kiekkoa pelaamaan, niin pelaa Lahdessa.
 

DaleDoback

Jäsen
Suosikkijoukkue
Prospects
Onko kenelläkään tietoa Mika Partasen tilanteesta? Partanen on tehnyt tällä kaudelle melko hyvin pisteitä OHL:ssä ja varsinkin kevät kausi on ollut mahtava. Viime vuosina ainakin Puustinen Osala on tulleet ryminällä liigaan juuri tuolta CHL:stä, joten mielestäni Partanen voisi olla kokeilemisen arvoinen. Änäriin tuskin sopparia tulee, joten paluu IFK:hon on todennäköinen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mäkin uskon jostain syystä kotimaiseen 1-sentteriin ja sitä kun kelailee, ei ole paljon vaihtoehtoja. Pärssinen menisi Kapasen side-kickinä.

Tiedän tämän olleen puhdas heitto, mutta piru vieköön olisi hienoa nähdä Pärä taas punaisessa paidassa! Mainitsemasi Kapanen kelpaisi ainakin minulle ykkössentteriksi ja Redenbach menisi kakkos-kolmoseksi hyvin.

Liivikin tilanne on sikäli hankala, että mies on selvästi kasvanut ulos nelossentterin roolista, kolmosena olisi ihan bueno jo ensi kaudeksi, mutta ei tosiaan ole vielä Wirtasen veroinen minunkaan mielestäni. Mites olisi paikka kakkosketjusta Redenbachin laidalta? Kolmoseksi sitten joku hyvin kahteen suuntaan pelaava AHL-jyrä. Granlundin en usko vielä suuntaavan AHL:een, tämänpäiväisten Galgaryn edustajan kommenttien perusteella (jossa totesi siis Markuksen olevan fysiikaltaan jäljessä heidän muita prospektejaan).

Mikäli Söderholm jatkaa ja Varakas tulee sisään, tarvittaisiin vielä yksi hyvä kiekollinen pakki puolustukseen. Lihaahan siellä tulee olemaan taas ihan kiitettävästi, kiitos Melartin, Kurvisen, Jokelan ja Salmen.

Hyökkäyksessä uskon Peltosen ja Kuhdan kohdalla toteutuvan klausuulin "one more year".
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Senttereistä puhuttaessa kannattaa muistaa Markus Granlund, joka ainakin tähän asti on kulkenut aika lailla veljensä jalanjälkiä: - Ensimmäinen kausi hyvillä tehoilla laiturina. Seuraavaksi sitten siirto keskelle ja siinä on IFK:n kakkosketjun sentteri?

Niille, jotka epäilevät että riittääkö, niin haluaisin muistuttaa, että kaksi vuotta sitten tähän aikaan oltiin aika varmoja, ettei Mikke missään nimessä riitä ykkössentteriksi kaudelle 10-11.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Urhon TV-lähetyksessä kerrottiin pari viikkoa sitten, että Pärssinen menee Pelicansiin, joten komppaan Renegaden tietoa.

Pärssinen on pohjimmiltaan kuitenkin tsempparilaituri ja tämän osaston pelaajia HIFK:lla tuntuu tällä hetkellä riittävän. Lisäksi kaveri halunnee 1-2 ketjun roolin ja palkan. Nämä vaatimukset yhdistettynä loukkaantumusherkkyyten ja lopputuloksena on se, että ei haittaa vaikka olikin aikanaan hieno pelaaja. HIFK tarvitsee jalkoja ja juonikkuutta. Tosin Pöysti ollaan valitettavasti menettämässä.

Talaja ja Varakas aika varmoin pidettyjä nimiä. Joku heitti huhasteella tämän Bluesin Kähkösen. Katselin Bluesin säälipelejä sillä silmällä ja pidän kyllä näkemästäni. On yksi niistä pelaajista, joiden kentällä ollessa peli pyörii vastustajan päädyssä. Ilmeisesti Espoossa on Kähkösestä odotettu isompaakin pelaajaa tehopisteiden puolesta. Pieni taantuminen ilmeisesti menossa ja seuranvaihto monesti tekee hyvää. Johtava pelaaja. Hankinnoissa HIFK:hon pitää aina ottaa huomioon se, että kuka pelaaja ei henkisesti floppaa HIFK:ssa. Kähkösen kohdalla luulisin, että tiedetään tasan tarkkaan mitä saadaan. Jannelaakkosten ja jussipesosten kannattaa ehdottomasti pelailla pikkuseuroissa, joissa ei tarvitse niin kilpailla pelipaikoista ja joissa voittaminen on positiivinen sivutuote. HIFK tarvitsee pelaajia, jotka osaavat henkisesti käsitellä sen, että ollaan lähtökohtaisesti ennakkosuosikki, joukkue jonka päänahan kaikki haluavat ja pelipaikasta joutuu kilpailemaan. Tämä on yksi niistä lukuisista asioista, jossa Nybondas on onnistunut huomattavasti esimerkiksi Pentti Matikaista paremmin. Nybondas sanoikin jossain haastattelussa, että hän etsii pelaajia, joilla on kova kilpailuvietti. Ei välttämättä pelaajia, jotka ovat tehneet pikkuseurassa paineettomasti yhdellä kaudella 18+40. Kenenkäs hankinta se Loppi olikaan?
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Olen jo jonkin aikaa pyöritellyt, että olisiko mahdollinen Peran korvaaja Saipan suunnalla? Ja tässä tapauksessa Jarno Koskiranta. Piti suunnata jo tapparaan, mutta ilmeisesti sopimus ei olekaan niin selvä homma. Koskiranta olisi loistava veto. Maajoukkueen porteilla pyörivä sentteri ja taso on noussut ylöspäin joka kausi. Suht nuori vielä myös. En pitäisi ihmeenä vaikka tänne eksyisikin, tai sitten Nybari koluaa tätä miestä ulkomailta. Erittäin haluttu kaveri Koskiranta on muutaman muunkin joukkueen listoilla. Myönnän, että toista Pera Wirtasta on erittäin vaikea löytää. Niin täydellinen paketti sentteriosastolle joka joukkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
B&B&B&B
Olen jo jonkin aikaa pyöritellyt, että olisiko mahdollinen Peran korvaaja Saipan suunnalla? Ja tässä tapauksessa Jarno Koskiranta. Piti suunnata jo tapparaan, mutta ilmeisesti sopimus ei olekaan niin selvä homma. Koskiranta olisi loistava veto. Maajoukkueen porteilla pyörivä sentteri ja taso on noussut ylöspäin joka kausi. Suht nuori vielä myös. En pitäisi ihmeenä vaikka tänne eksyisikin, tai sitten Nybari koluaa tätä miestä ulkomailta. Erittäin haluttu kaveri Koskiranta on muutaman muunkin joukkueen listoilla. Myönnän, että toista Pera Wirtasta on erittäin vaikea löytää. Niin täydellinen paketti sentteriosastolle joka joukkueeseen.

Itsekin olen tätä myös pähkäillyt, ei välttämättä olisi huono stuntti Peralle, toivotaan tietysti että Pera meillä jatkaa.
Ja muiden täällä esille tulleiden senttereiden lisäksi itseäni kiehtoisi jotenkin Elitserienissä ja MODO:ssa pleijareita pelaava Rob Schremp - linkki vie siis eliteprospectsiin
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti officella on myös tutkailtu jenkkilän suuntaan, koska on mahdollista että ensi syksynä ei ihan heti NHL pyörähdä käyntiin työsulun takia. Mitään joukkueellista ei sieltä tietenkään pidä hankkia mutta muutamia pomminvarmoja täsmähankintoja tyyliin Petrell, MG tai Marek mikäli vain mahdollista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
MaG on hyvä pointtaus sentteristä puhuttaessa! Mulla on aika hemmetin kova luotto tähän kaveriin. Pärssinen on kai "lähellä" diiliä Lahteen, mutta en tiennyt että olisi jo kiinni? Talaja ja Varakas voidaan jo kirjoittaa ensi kauden kentällisiin mukaan ja kyllä mä sanon jo nyt, että myös Ville ja Kibe paukuttavat vielä yhden vuoden menemään. Kähkönen on pelkkä huhu. Edelleen tiedän, että Petun kiinnostus Luttista kohtaan on konkreettista, joten siinä on ainakin lähellä yksi paluumuuttaja. Miltä kuulostaisi ketju Luttinen-Liivik-Talaja tai Luttinen-MaG-Talaja ?

Ampukaa alas tuo Luttinen, jos siltä tuntuu. Siinä on nimi, josta esitän valistuneen veikkauksen höystettynä omalla toiveella : D
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Odottavan aika on pitkä, niinpä tuli tässä pohdittua endi kaudelle tulevia pelaajia.

Niin sanottuja "varmoja" ensi kaudelle olisivat: Talaja, Varakas ja Pakarinen?


Huhuissa on sitten pyörinyt mm. Luttinen, Kähkönen, Salmelainen, N.Kapanen(?), Pärssinen(?), Koskiranta, Tarkki, Laakso, Kontiola. On niitä varmasti enemmänkin mutta nyt en jaksa selata koko ketjua.

VP - Kapanen(?)/X - Salmelainen/X (Kyllä muuten kelpaa!)
MaG - Tyllerö - Kibe
Talaja - Liivik - Pakarinen
Nyholm - "Töykkälä"/Junnu - Järvinen/Huhtanen


Luttinen & Kähkönen: Ei kiitos, mikäli ensi kauden laituri-tilanne näyttää ylläolevalta, ei siis mitään käyttöä näille herroille.

Kapanen & Kontiola: Ei tietenkään paikkaa meiän raanlundia, mutta kelpaisi silti loistavasti.

Salmelainen: Loistava hankinta mikäli onnistuu!

Varakas: Olisin halunnut jo täksi kaudeksi Stadiin. Loistava pelaaja, jakelee kovia taklauksia, viime kaudella kantoi Bluesin kultakypärää > saattaa kertoa jotain kiekollisista taidoista.

Pakarinen & Talaja: Molemmat kovia rymistelijöitä alempiin ketjuihin, Pakarisesta odotan jopa "Petrell" vol.2:sta ylempiin kentällisiin.

Tarkki: Mikäli Dennis ei jatka, niin Tarkki olisi hyvä paikkaaja.

Pärssinen: Hmm... ei.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Luttinen on Petun luottomies ja edelleen pirun hyvä duunipaikallaan 2m säteellä maalista. Tottakai olisi tervetullut mukaan, en käsitä miksei kelpaisi? Tekee pomminvarmasti 15-20 maalia runkosarjassa.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Luttinen ja muut Stadin Kingit.

Toivottavasti saatais kaveri takaisin himaan. Oli mun yks suosikki IFK:ssa, kova tekee duunia ja osas parhaimmillaan myös pistää kiekkoo byyriin ihan hyvin.

Salmelaiselle kanssa iso plussa ja Talaja kanssa. Talaja ja Luttinen on kylläkin saman roolin pelaajia, joten en tiedä tarvitaanko kumpaakin. Pakarisesta ei sitten mitään mielipidettä. Eiköhän Make Granlundi hoitele sentterin hommat 1-2 kentässä ens kaudella. Saa varmasti sen 20 peliä ainakin näyttää pystyykö hommaan.
Eihän tonne kannata kauheesti ukkoja tuoda mun mielestä enempää kuin ehkä yks sentteri vielä. Omista junnuista on kuitenkin kasvamassa hyviä jätkiä ja saavat varmaan näytön paikan syksyllä. Ja sietää saadakin.

Toivottavasti saadaan Luttinen takasin niin voisin sitten varmaan käydä hakemassa sen gameworn paidan jonka tilasin pari kautta sitten.
Oiskohan se jo valmis?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös