Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 751 985
  • 4 395

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Onhan teillä soppari Huhtasen kanssa ;-) Siinähän se Partasen korvaaja, tai nelosen laituri siis.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka monta pelaajaa HIFK aikoo jättää omaan rinkiinsä? Pelaajia on nyt viskelty vähän sinne ja tänne viime aikoina. Tällä hetkellä loukkaantuneita laitahyökkääjiä x-määrä ja tulevat pelikiellot. Onko HIFK menossa pelaaja-kauppaan?

En hämmästyisi lainkaan, jos nelosketjun laidalle saapuisi mörkö (Gratton?).
Itse toivoisin kyllä mielummin kiekollista pakkia ja totuudenmukaisesti täytyy myöntää, että maalivahtien taso huolestuttaa, etenkin Norjan...
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainapelaajat

IFK:n sopimuspelaajista on siis jo seuraavat lainattu muualle:

Miihkali Teppo, KooKoo (koko kauden laina)
Christian Silfver, Peliitat (toistaiseksi)
Niko Piiparinen, KooKoo (toistaiseksi)
Mika Partanen, Jukurit (31.12. saakka)

Hyvä puoli tässä on se, että Mestis-seurat kaiketi huolehtivat pelaajien palkkakuluista ja toisaalta nuoret pelaajat saavat tarvitsemaansa peliaikaa. Rinki tosin alkaa olla sen verran kapea, että HCK:hon ei paljoa pelaajia jää, kun reservipelaajat lainataan muihin Mestis-seuroihin.

Lisäksi kotisivujen joukkueosion tryout-listassa olevista pelaajista seuraavat ovat siirtyneet jo muualle:
Julius Nyqvist, KooKoo
Miikael Arkimo, Jokipojat (try-out)
Niklas Huovila, SaPKo

Yllättäen kotisivujen joukkueosio ei siis ole aivan ajan tasalla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Harmi homma, odotin Partaselta hieman enemmän, mutta ehkä ensi vuonna sitten.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kreps on erinomainen kahden suunnan sentteri, mutta ei riitä ykköseksi. Hänestä muotoiltiin NHL:ssä alempien ketjujen kahden suunnan sentteri ja ei ole pystynyt siitä muuntautumaan miksikään pistelingoksi. Lisäksi miehen palkka on arviolta 200-300 tonnin välissä, miksi ei jopa enemmänkin. Ei mitään käyttöä herralle, joka ei ole ylittänyt 6 vuoteen yli 30 pisteen rajaa ja tasan kerran tehnyt urallaan yli 50p. Tämäkin junnuliigassa. Tässäkö pitäisi olla HIFK:n ykkönen? Ei todellakaan. Ja en usko että sieltä edes tulee sentteriä enää sisään.

Muutenkin meillä on jo Redenbach, Eriksson, Liivik, Töykkälä, Piiparinen + mahdollisesti Granlund ja joukukuun tienoilla palaava Perrault. Not gonna happen ja ei edes kelpaa mikään Kreps.
 
Viimeksi muokattu:

DreamHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolme laituria klesana. Onkohan tälläiseen tilanteeseen varauduttu vai ei?
Huhtasen voi unohtaa ihan heti ja myös Krepsin. Meinataanko oikeasti lähteä tällä jengillä liigan alkaessa ja odotellaan ,kun veroraja paukkuu (mikä se nyt lieneekään) ja hankitaan jämä laituri meille loppukaudeksi.
Tuli vaan mieleen onko Nybari jo aloittanut laiturin/senan etsinnän?
On se vaan ihme ,että voittoa tehdään niin ei saada edes kunnon senaa hankittua. Kustaan kyllä maksavien fanien silmään ja rajusti. Tietysti jobin postia on tullut riittämiin ,mutta ei sen taakse voi siltikään piiloutua.
 
Viimeksi muokattu:

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Iltalehti.fi spekuloi ruotsalaisten NHL-tähtien saapumisella Suomeen..

Yllä olevan linkin takaa löytyy siis Iltalehden juttu, jossa spekuloidaan sillä, että koska nykyinen sääntö ei rajoita EU-pelaajien määrää ja samanaikaisesti Ruotsissa ollaan käytännössä kielletty NHL-pelaajien palkkaaminen, voisi Suomeen olla tulossa todellinen tulva ruotsalaisia NHL-pelaajia.

Pelkkää spekulaatiotahan tuo, mutta kyllä minä kelpuuttaisin meille esim. Henrik Zetterbergin ykkössentteriksi Perrault'a stunttaamaan. Erik Karlsson toisi vähän kiekollista osaamista puolustukseen.

edit: Niin ja Coloradon tuore kapteeni Gabriel Landeskog olisi ihan hyvä stuntti Pakariselle, jos saikku venyy.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Meillä olisi myös ehkä pieni etu saada näitä ruosalaisia-pelaajia kun ollaan sm-liigan ainut kaksikielinen seura? Mutta itse en ottaisi tänne ketään ellei ole satavarmaa, että NHL-kautta ei pelata. Ei ole järkevää raahata tammikuulle asti NHL-pelureita viemään peliaikaa muilta meidän hyviltä nuorilta pelaajilta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Ei ole järkevää raahata tammikuulle asti NHL-pelureita viemään peliaikaa muilta meidän hyviltä nuorilta pelaajilta.

En tiedä sinusta, mutta itse en aikanaan itkisi itseäni uneen, jos Tyler Redenbach istuisi penkillä esim. Zetterbergin veivatessa ykkösessä.

Puolustuksen osalta tuo ajatus onkin ihan järkevä, Tuohilammelle ja Melartille tulisi antaa peliaikaa ja mahdollisuus kehittää kiekollisia taitojaan, vaikka kumpikaan ei varsinaisesti kiekollinen pakki olekaan.

edit: Meillähän ykkössentteri on alkukauden pihalla, joten siinä mielessä tuollainen muutaman kuukauden lainapelaaja olisi ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
. Ei ole järkevää raahata tammikuulle asti NHL-pelureita viemään peliaikaa muilta meidän hyviltä nuorilta pelaajilta.

Eli maailmantähdille, jotka haluaisivat mahdollisesti tulla IFK:hon pelaamaan, pitää sanoa ei sen takia, että Åsten pääsee hakkaamaan nelosketjuun kiekkoa päätyyn. Sillälailla.

Näistä NHL miehistä tuli mieleen T.Ruutu. Itse olen valmis toivottamaan kaverille hyvää junamatkaa Ilmalaan. Narreja koko suku. Mites muut?
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Näistä NHL miehistä tuli mieleen T.Ruutu. Itse olen valmis toivottamaan kaverille hyvää junamatkaa Ilmalaan. Narreja koko suku. Mites muut?
Koko suku? Siellähän istuu yksi näistä Bluesin omistajaportaassa. Onko kyseessä narrien valtausyritys, jolla alistetaan "pikkuveli" narrien farmiksi, häh?

Jos Tuomo haluaa pelata HIFK:ssa, mikä ettei. Yleisesti ottaen HIFK:lla ei vaan ole kovin mairea historia näiltä lakkokausilta eli kannattaa varmaan miettiä tarkkaan, ketä meille palkataan jos ketään, eikö?

Nyt on tosin paskansyöjän tuhertama joukkue kasassa, valmentajakuviot melko sekaisin ja kaikista harkkamatseista (paitsi ensimmäinen) turpaan eli tuskin pari maailmatähteä tota hommaa saa ainakaan huonommin toimimaan. Eipä vaan taideta saada ketään/mahtaako tulla koko lakkoa?
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näistä NHL miehistä tuli mieleen T.Ruutu. Itse olen valmis toivottamaan kaverille hyvää junamatkaa Ilmalaan. Narreja koko suku. Mites muut?

Heh, tätä samaa asiaa tulikin tänään mietittyä ja samaan lopputulemaan itsekin pääsin. Näin ne ajat muuttuu.

Marek, Lennu sekä Lydman ovat meidän miehiä ja ehdottoman tervetulleita, samoin kuin OJ, jos niin haluaa. Nikke Bäckström luonnollisesti joukkueeseen saapuu, jos sellainen tilanne eteen tulee.

Mielenkiintoista nähdä mitä peliliikkeitä tässä meinataan vielä ennen liigastarttia tehdä. Äijiä on sairastuvalla enemmän kuin laki sallii ja siltikin on varaa heittää mm. Partanen lainalle Mestikseen. Jotenkin on sellainen kutina, että toimistolla kysellään Grattonin, Stortinin tai vaikkapa Pierre-Luc Leblondin kiinnostusta tulla kotoiseen liigaamme.

Kamil Kreps kelpaisi enemmän kuin hyvin sentteriosastolle.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Koko suku? Siellähän istuu yksi näistä Bluesin omistajaportaassa. ?

Ai, onko se diili-Jetro sukua näille pelleille?

NHL-lakossa on nimenomaan IFK:n mahdollisuus tälle kaudelle. Nykyisillä jaoilla ei pitkälle pötkitä mutta NHL-kuviot voisi sekoittaa koko liigan pakan uudestaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jotenkin on sellainen kutina, että toimistolla kysellään Grattonin, Stortinin tai vaikkapa Pierre-Luc Leblondin kiinnostusta tulla kotoiseen liigaamme.

Josh Gratton on varmasti kiinnostunut, koska on kovasti Ruotsiinkin itseään tarjonnut. Eri asia sitten näkeekö Nybari käyttöä tälläisellä puhtaalla nyrkkisankarilla... sanktioriskit ovat valtavat.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kyllä itselle ainakin kelpaisi Stortini, kaverilla on kuitenkin jonkin verran kiekollista osaamista ja puolustussuuntaan olevat avut eivät ole huonoimmasta päästä. Neloskenttään täydellinen rymistelijä, eikä palkkakaan varmaan ole päätä huimaava, ~300k€.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Näistä NHL miehistä tuli mieleen T.Ruutu. Itse olen valmis toivottamaan kaverille hyvää junamatkaa Ilmalaan. Narreja koko suku. Mites muut?

No just. Peltostakaan ei olisi varmasti koskaan pitänyt ottaa takaisin, "kerran narri, aina narri"..? T.Ruutu kuuluu niihin harvoihin kotimaisiin huippupelaajiin ihan kansainvälisellä tasolla ja on pelityyliltään vieläpä viimeisen päälle "brändinnäköinen". Enkä tällä tarkoita mitään jarkkoruutumaista rottailua vaan kunnon fyysistä peliä kera kovien taklausten. Aika idiotismia olisi olla ottamatta Tuomoa tänne tilaisuuden tullen vain sen takia, että on sattunut pelaamaan joskus kymmenen vuotta sitten A-junnuikäisenä kaksi kautta Jokereissa ja koska velipoika sinne (onneksi) sattui menemään.

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin vaikka kuinka paljon esimerkiksi Lennua fanitankin, jos näiden kahden välillä pitäisi valita, niin kyllä minä Tuomoon kallistuisin. Siitäkin huolimatta, että Lennu on henkeen ja vereen IFK:n mies.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näistä NHL miehistä tuli mieleen T.Ruutu. Itse olen valmis toivottamaan kaverille hyvää junamatkaa Ilmalaan. Narreja koko suku. Mites muut?

Veri (köh) on varmasti vettä sakeampaa, eikä Tuomo sylkäisekään (köh) tänne suuntaan.

Nyt juuri ei asia suuremmin kiinnostakaan. Joukkuekin on ihan sekaisin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Käviskö Aaltonen? Ei jatka KHL jengissään ,jos uskominen Suomikiekko sivustoa.

Ihan samantien. Oululaiskiintiössähän taitaa olla vielä tilaa?

Taitaa vaan olla paksumpilompakkoisia ottajia jonoksi asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös