Tarkoitin, että Omark ottaa kohtuuttoman suuren riskin seurauksiin nähden.
Koko pointti oli, että JOS Omark epäonnistuu, niin kuinka paljon valmentajalla on haluja peluuttaa pelaajaa tulevaisuudessa. Valmentaja kuitenkin viime kädessä kantaa vastuun ja vastaa teoistaan/rl-valinnoistaan työpaikallaan.
Nojaa. Kuten aiemminkin joku kirjoitti, niin AHL:n puolellahan Omark
epäonnistui rankkarissa juuri saman alkupyörähdyksen jälkeen tuossa vajaa pari viikkoa sitten. (Tosin teki sitten samassa pelissä
maalin läpiajosta tuolla nostolla, joka ei rankkarissa toiminut). Ainakin siellä valmentaja uskalsi laittaa kaverin uudestaan rankkariin. Ja kuten Linus itse sanoi, niin hän on aina tehnyt tällaisia "kikkoja", joten miksi pitäisi lopettaa nyt.
Toinen hämäys, jonka olen mielestäni nähnyt Omarkilta ainakin pariin kertaan AHL:stä on
kiekon karkaaminen. Eli kiekko muka karkaa ja sitten Linus ei tunnu saavan sitä mitenkään takaisin haltuun, kunnes yllättäen tilanne on aivan kontrollissa viisi metriä ennen maalia.
Ainahan noissa on riski, ettei onnistu maalinteossa ja onhan se kai sitten vähän noloa. Enkuitenkaan usko Omarkin, tai kenenkään muun noita tekevän, ottavan mitään paineita moisesta. Eli joskus onnistuu ja joskus ei. Ja itse ainakin katselen tuollaisia mieluummin kuin turvallisia "ranteet lukkoon ja metrin ohi" tyyppisiä ratkaisuja.