Mainos

Kauden 2010-2011 hienoimmat maalit, taklaukset ja torjunnat

• 189 394
  • 425

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tuossa videossa 52-53s kohdalla hidastuksessa näyttää, että kiekko pysyisi liikkeessä kokoajan eli kun St.Louis ns. pysäyttää kiekon, niin se näyttää silti liikkuvan samaan suuntaan, mutta hitaasti juuri ennen kuin vippas sisään. Eri asia sitten liikkuuko tuo kiekko sivuttain tuossa tai jopa taaksepäin, mutta näyttäisi se silti olevan kokoajan liikkeessä.

Kyl se joka tapauksessa näyttää mun mielestä taaksepäin liikkuvan. Sääntöihin vaan muutos, että myös spin-o-raman JÄLKEEN kiekko saa liikkua mihin suuntaan vaan niin kaikki on ok. Periaatteessa mulle on ihan sama näiden kanssa, kunhan säännöt on samat kaikille niin vetäkööt vaikka säbärankkareita. Pleijareissa ei onneksi näitä turhuuksia tarvi katella.

Lohipoika

Jäsen
Zdeno Chara siivoaa kaukalon laitojen avustuksella montrealilaisen ihmisjätteen vähäksi aikaa kaukaloista:

http://www.youtube.com/watch?v=63k03M1isCY&

Chara on täydellinen idiootti! Kiekko ei ole enää lähelläkään, mutta hän vetää taklauksen loppuun asti ja vielä noin vaarallisella alueella (pleksin kulmaa päin). Toivottavasti Chara ei enää tällä kaudella pelaa jääkiekkoa! Valitettavasti näin ei käy, koska Charalle ei langetettu lisärangaistuksia. Hitto joskus pitää tajuta, että taklauksen voi jättää keskenkin.

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Chara on täydellinen idiootti! Kiekko ei ole enää lähelläkään, mutta hän vetää taklauksen loppuun asti ja vielä noin vaarallisella alueella (pleksin kulmaa päin). Toivottavasti Chara ei enää tällä kaudella pelaa jääkiekkoa! Valitettavasti näin ei käy, koska Charalle ei langetettu lisärangaistuksia. Hitto joskus pitää tajuta, että taklauksen voi jättää keskenkin.
Kiekko oli Paciorettyn kohdalla ja Chara tulee kohti, Pacioretty lyö kiekon eteenpäin ja sekunnin päästä napsahtaa.. Sitä voidaan pyöritellä vaikka koko päivä että olisiko Chara voinut vältää törmäystä. Todennäköisesti ei koska A: Ihmisen reaktiokyky on parhaimmillaan 20 sadasosasekuntia B: Tominnassakin kestää ja aikaa jää vain 0.8 sekuntia, tuossa vauhdissa ei jarruteta 120 kilon massaa ei millään, varsinkaan luistimilla.. Tekoa ei voi ''pahentaa'' perustelemalla sillä että alue on vaarallinen, se on aivan muiden henkilöiden tehtävä tehdä kaukalosta turvallinen kuin Charan. Ja taklausta ei olisi koskaan tullut jos kiekko ei olsi tuossa kohdassa Paciorettyn lapaan osunutkaan.. On aika kohtuutonta vaatia taklauksesta joka oli puhdas, ja toinen vahingoittui pahasti vahingossa mitään loppukauden pelikieltoa, kun toiset hakkaa mailalla päähän ja ynnämuutasellaista...

Vahinko oli loukkaantuminen thats it.

d2uce

Jäsen
Oikein väylä mennä etiäpäin, mitä pakit ja hyökkääjät teki estääkseen Mitchelliä?!?! Ei mitään!

Siis en dissaa yhtään hänen suoritustaan, lähinnä vain hämmästytti vastustajan touhu!

Samaa ihmettelin. Burrows ajaa höntyilee itsensä pihalle, Sedin ottaa Mitchellin vastaan seisovin jaloin ja pakit ovat jättäneet metreittäin tilaa keskustaan.

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Mitäs mää oon noista Pensin selostajista sanonu??

"No need for this". OK, Pens-selostajat ei halua taklaamista NHL:ään.

Penguinsin selostajat ovat kiistatta koko liigan paskimmat. Ei oikein millään viitsisi katsoa pelejä, joista on tarjolla vain tuo Pensin fiidi.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Nyt jo paljon NHL-pelejä seuranneena ja avojääpommeja näkemättä minun täytyy olla puusilmä, kun en enää näe Kronwallilta, Ovetchkinilta ja muilta kovilta avojääpommittajilta ollenkaan näitä otteluita mukavasti värittäviä avojääpommeja. Tosin tänä yönä oli Ovetchkinilta lähellä avojääpommin tekeminen, mutta jätti sen hyökkäyssiniviivalla vielä putkeen ja teki viime hetken ohikkaan.

Edelleen Daespoolle tiedoksi, että tämän yön Detroit-Washington ottelussa ei ollut ainuttakaan avojääpommia, vaikka kentällä olivat Ovetchkin ja Kronwall. Vielä viime kaudella oltaisiin nähty näiden joukkueiden välisessä pelissä puolenkymmentä avojäätaklausta. Joko nyt voidaan vetää se johtopäätös, johon tulin jo syyskaudella, että NHL:ssä avojääpommit ovat vähentyneet radikaalisti?

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ehkä ensin vetäisin johtopäätöksen, että seuraat vääriä pelaajia jos avojääpommeja etsit.

Brule-Letang, kova pommi, ihme itkijöitä nuo Pens-selostaja ja kommentaattori. Yhyy pelaajalla oli käsivarsi kiinni vartalossa. Wtf?

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ehkä ensin vetäisin johtopäätöksen, että seuraat vääriä pelaajia jos avojääpommeja etsit.

Brule-Letang, kova pommi, ihme itkijöitä nuo Pens-selostaja ja kommentaattori. Yhyy pelaajalla oli käsivarsi kiinni vartalossa. Wtf?

Minä olen katsonut NHL-pelejä usean joukkueen osalta ja tilanne on se, että avojääpommit ovat vähentyneet radikaalisti. Kronwall ja Ovetshkin ovat vain esimerkkeinä pelaajista, jotka taklasivat vielä viime kaudella usein ja kovaa avojäällä. Mikäli avojääpommien määrä olisi ennallaan, niin kyllä niitä katsomissani otteluissa olisi jo pitänyt näkyä muutama kymmenen, jos verrataan viime kauteen. Kerro sinä, mitä joukkueita tai pelaajia on seurattava, että näkisin niitä avojääpommeja. Palaan sitten asiaan.

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Kerro sinä, mitä joukkueita tai pelaajia on seurattava, että näkisin niitä avojääpommeja.

Itse vinkkaisin edelleen Vancouveria, vaikkakin sieltä pari hyvää taklaajaa (Bieksa, Edler, Alberts, Glass) onkin sivussa. Maanantain peliä en ehtinyt katsomaan kuin toisella silmällä, mutta mieleen jäi ainakin Ballardin hieno avojääpersetaklaus.

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Itse vinkkaisin edelleen Vancouveria...

Vancouver on hyvä, ja myös Wildista löytyy nyt Clutterbuckin lisäksi Stoner joka hakee hyvin sinisten kohdalla niittejä vastapalloon. Sitten myös isoruhoinen Latendresse joka taklaa kyllä helvetin painavasti jahka nyt kuntoutuu ensin pelikuntoon. Myös Bruinsia kannattanee seurata, sillä ainakin ne matsit joita itse olen nähnyt Bruinsilta tällä kaudella (n. 15kpl) ovat olleet helkkarin viihdyttäviä.

Sitä en kyllä tiedä että miksi Ovechkin on yksi siffan esimerkeistä avojäätaklaajista, koska todella harvassa ovat ne avojäällä suoritetut niitit mitä itse muistan Alexilta nähneeni. Yleensä ne ovat niitä tavallisia laitaa vasten niitattuja pakkeja mitä Ovechkinia seuratessa näkee. Enkä kyllä niele ihan suoraan tältä istumalta tuota väitettä että avojäätaklausten määrä olisi jotenkin radikaalisti vähentynyt NHL:ssa, kyllä meikäläinen niitä ainakin näkee lähes joka kierros, viimeisimpänä mielessä Murrayn taklaus kiekkoa tavoittelevaan Erikssoniin.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Minä olen katsonut NHL-pelejä usean joukkueen osalta ja tilanne on se, että avojääpommit ovat vähentyneet radikaalisti. Kronwall ja Ovetshkin ovat vain esimerkkeinä pelaajista, jotka taklasivat vielä viime kaudella usein ja kovaa avojäällä. Mikäli avojääpommien määrä olisi ennallaan, niin kyllä niitä katsomissani otteluissa olisi jo pitänyt näkyä muutama kymmenen, jos verrataan viime kauteen. Kerro sinä, mitä joukkueita tai pelaajia on seurattava, että näkisin niitä avojääpommeja. Palaan sitten asiaan.
Tyynenmeren divisioona, Vancouver, noista nyt alkaa jo löytymään pelaamisen meininkiä. Eihän Detroitia nyt ole kannattanut taklausten takia seurata sitten Konstantinovin.

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyynenmeren divisioona, Vancouver, noista nyt alkaa jo löytymään pelaamisen meininkiä. Eihän Detroitia nyt ole kannattanut taklausten takia seurata sitten Konstantinovin.

Olen seurannut tällä kaudella jo Detroitin, Washingtonin, Anaheimin, NY Rangersin, Tampa Bayn, Los Angeles Kingsin, Coloradon, Dallasin, Nashvillen, Bostonin, Pittsburghin, St. Louisin, Ottawan, Toronton, Atlantan, Vancouverin, Chicagon, Philadelphian, New Jerseyn, NY Islandersin, Montrealin ja Minnesotan pelejä.

Avojäätaklaukset ovat havaintojeni mukaa vähentyneet paljon viime kaudesta. Kannattamani seuran Detroitin pelejä olen seurannut sen taitoon ja kiekkokontrolliin kaikilla kaukalon osa-alueilla perustuvaan peliin. Kronwallin avojäätaklaukset kuuluivat vielä viime kaudella Detroitin tavaramerkiksi, mutta tällä kaudella en enää ole niitä nähnyt. Kommentoin Vancouverin peliä, kun sen joskus katson. Vancouverin pelissä Sedinin veljekset ja Kesler vievät huomioni huikealla taidollaan, mutta tiedossani on ollut se, että Vancouver on fyysinen, taklaava joukkue.

Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei jumankauta. Luulisi näin vilkkaaseen keskusteluun mahtuvan jokunen video hienoista maaleista tai taklauksista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy