Kauden 2009-2010 hienoimmat maalit, taklaukset ja torjunnat

  • 175 287
  • 432

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi hyvin olla että "hyppy" oli kaverin yritys päästä laidan välistä pois.

Tuota minäkin katselin, että Janssen yritti hypätä laidan ja Pricen välistä. Vaarallinen yritys jos yritys oli, mutta eipä ainakaan vaikuttanut täysin tahallaan ajavan päälle.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse näen asian myös niin että Janssen yrittää väistää tuota kohtaamista mutta kyllähän Price itse tuon tilanteen aiheuttaa. Janssen pelaa aina täysillä ja ajaa taklaukset loppuun asti. Sen ymmärrän että maalivahtia ei ajeta sen omalla alueella mutta jos hittolainen lähtee tuonne asti seikkailemaan niin vapaata riistaa minun mielestäni.

Eipä tuossa kontaktissa mitään pahempaa sattunut joten ei sen puoleen. Mutta munatonta toimintaa Montrealilta. Jos toimivat tuolla tavalla niin tuskin jää viimeiseksi kontaktiksi Pricea kohtaan.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Parkuhan siitä tuli, että Janssen tosiaan yrittää selvästi hypätä Pricen ja laidan välistä sillä jarrutusta tuskin olisi enään ehtinyt tehdä tuossa tilanteessa ja väistämäänkään ei enään välttämättä olisi ehtinyt sillä kun katse on kiekossa niin silloin ei välttämättä ihan heti huomaa, että "sieltähän se kusipää nyt luistelee hakemaan tätä kiekkoa, taklaanpa sen siis".

Nauratti lähinnä Price tuon tapauksen jälkeen. Hamrlik tulee puolustamaan Pricea, mutta mitä tekeekään itse Mr.Price? Alkaa repimään Hamrlikia vittuun Janssenin kimpusta, että itse saisi tukistettua tätä.
 

d2uce

Jäsen
Olen obi-wanin ja sääntökirjan kanssa samoilla linjoilla. Pieni virhearvio Pricella lähteä haahuilemaan noin ylös, kun vastustaja tulee hyvällä vauhdilla kiekkoon. Janssenin hirmupommi näyttää enemmän epäonnistuneelta väistöltä. Toki, kun hyökkääjän selässä on sopiva nimi, nähdään tilanne helpommin tarkoituksenmukaisena taponyrityksenä.

Pricelle kuitenkin tunnustusta siitä, että yritti repiä Hamrlikin pois edestään, että olisi päässyt itse Janssenin kimppuun. Conklinille yli-innokkuudesta vielä kakkonen.
 

M10

Jäsen
Janssen olisi tuossa tilanteessa voinut vetää Pricen paljon pahemminkin pystyyn (lue: ihan suoraan päin), jolloin nämä kitinät #55:n sikailuista olisivat ehkä olleet just ja just perusteltuja.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
"However, incidental contact, at the discretion of the Referee, will be permitted when the goalkeeper is in the act of playing the puck outside his goal crease provided the attacking player has made a reasonable effort to avoid such contact"

Kiekontavoittelutilanne, ajoitusvirhe, siitä tässä oli kyse. Toki sinun ja Doug Murrayn mielestä tuo oli täysin tarkoituksellinen ajo, mutta sillä ei onneksi ole mitään merkitystä.

Voi hyvin olla että "hyppy" oli kaverin yritys päästä laidan välistä pois.
Noh noh, en liiemmin ottanut kantaa taklaukseen, lähinnä siihen miten täällä esitellään "tuomari" mielipiteitä siitä missä maalivahteja saa ajella miten päin tahansa. Onhan se aika vaikea asia, mutta jopa minä ja Doug Murray molemmat ymmärrämme tuon sääntöpykälän varsin eripäin kuin "tuomarit".
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Noh noh, en liiemmin ottanut kantaa taklaukseen, lähinnä siihen miten täällä esitellään "tuomari" mielipiteitä siitä missä maalivahteja saa ajella miten päin tahansa. Onhan se aika vaikea asia, mutta jopa minä ja Doug Murray molemmat ymmärrämme tuon sääntöpykälän varsin eripäin kuin "tuomarit".

Ilmeisesti sinulla on niin valikoiva näkö että onnistut kokonaan hukkaamaan tuosta tuon "tuomarin harkinta"-kohdan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ahaa, olenkin siis väärällä keskustelupalstalla, olen yrittänyt esittää mielipiteitäni käyttämällä hyväksi suomen kieltä, mutta täällä puhutaankin joillain aivan muilla kielillä.
Price oli siellä, missä minun (tuomari) mielestä saa kohdella kuin pelaajaa. Ei maalivahti b-kaaren yläpuolella ole enää missään turvapaikassa.
Nimittäin suomeksi tuo tarkoittaa: "Olen tuomari (asiayhteydessä todennäköisesti jääkiekkotuomari, ei oikea lakia tulkitseva tuomari) ja ammattini vaatimien tietojeni mukaan tuolla pelatessaan maalivahtia saa kohdella kuin pelaajaa, eli ajellaan pystyyn vaan, vahvempi selviää!".

Hah, hauskoja nämä hetket kun asiat vain hukkuvat tai täysin muuttuvat kahden kielen väliseen käännökseen! Tarkoititkin siis sanoa, että.. ööh.. tuomarin harkinnan mukaan maalivahteja saa ajella pystyyn? Sori, vaikka englannista nyt kirjoitinkin joskus kauan sitten laudaatturin, en pysy kaikissa kielissä aivan yhtä hyvin mukana. Hyvä, että saatiin tämä selvitettyä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Price oli siellä, missä minun (tuomari) mielestä saa kohdella kuin pelaajaa. Ei maalivahti b-kaaren yläpuolella ole enää missään turvapaikassa.

Eli tarkoitatko, että jos maalivahti on tuolla, saa häntä taklata niissä otteluissa, joissa olet tuomarina? Jos näin on, aiheutat maalivahdille loukkaantumisriskin, koska sääntöjen mukaan pelaava maalivahti ei osaa taklausta odottaa.

Sinänsä minä (maalivahti) olen sitä mieltä, että säännöt pitäisi muuttaa siten, että maalivahti olisi verrattavissa kenttäpelaajaan. Mutta asia pitäisi olla selkeästi säännöissä, jotta maalivahdit osaisivat toimia sen mukaan.

Price-Janssen tilanteessa näen itsekin Janssenin hypyn väistöyrityksenä ja oikeastaan olen sitä mieltä, että kaikki pelaajat pelasivat tilanteessa oikein.
 

CGLN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Routasydän, #17 Wendel Clark, #8 Cam Neely, TML
Noh noh, en liiemmin ottanut kantaa taklaukseen, lähinnä siihen miten täällä esitellään "tuomari" mielipiteitä siitä missä maalivahteja saa ajella miten päin tahansa. Onhan se aika vaikea asia, mutta jopa minä ja Doug Murray molemmat ymmärrämme tuon sääntöpykälän varsin eripäin kuin "tuomarit".

Ja kuitenkin aiemmin sanoit, jotta "maalivahtia ei ajella, piste". Sarkasmia? Sarkasmissakin tulisi olla joku koukku, johon hoksottimet omaava voi tarttua.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Törmäys ja ajelu ovat varsin eri tapahtumia, ainakin minun (internethenkilö) mielestäni.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eli tarkoitatko, että jos maalivahti on tuolla, saa häntä taklata niissä otteluissa, joissa olet tuomarina? Jos näin on, aiheutat maalivahdille loukkaantumisriskin, koska sääntöjen mukaan pelaava maalivahti ei osaa taklausta odottaa.

Sinänsä minä (maalivahti) olen sitä mieltä, että säännöt pitäisi muuttaa siten, että maalivahti olisi verrattavissa kenttäpelaajaan. Mutta asia pitäisi olla selkeästi säännöissä, jotta maalivahdit osaisivat toimia sen mukaan.

Price-Janssen tilanteessa näen itsekin Janssenin hypyn väistöyrityksenä ja oikeastaan olen sitä mieltä, että kaikki pelaajat pelasivat tilanteessa oikein.

Oli huono sanavalinta, mutta vähän tarkensinkin seuraavassa viestissäni jossa kommentoin tuomarin harkinnasta ja väistöliiketulkinnasta.

En tietenkään ketään levyksi anna vetää mutta tuossa tilanteessa sympatiat kenttäpelaajalle. vilpertti tietenkin löysi kommentoinnit vain tuosta ekasta viestistä, siihen johon leikkasin osan tuosta hänen linkkaamastaan sääntökohdasta hän ei enää ottanutkaan kantaa. Mikä taas ei minulle (satunnainen forum-kirjoittelija) ole yllätys.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
En tietenkään ketään levyksi anna vetää mutta tuossa tilanteessa sympatiat kenttäpelaajalle.

Vielä sen verran kiinnostaa, että kun sympatiat menee pelaajalle, niin olisiko pelaaja tuomitsemassasi ottelussa selvinnyt tilanteesta ilman jäähyä sillä perusteella, että yritti väistää, eli oliko tuon kaltainen väistäminen tarpeeksi, ja jos maalivahti olisi lähtenyt kostoretkelle, olisiko sille löytynyt sympatiaa?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
vilpertti tietenkin löysi kommentoinnit vain tuosta ekasta viestistä, siihen johon leikkasin osan tuosta hänen linkkaamastaan sääntökohdasta hän ei enää ottanutkaan kantaa. Mikä taas ei minulle (satunnainen forum-kirjoittelija) ole yllätys.
Miksi nyt pitäisi johonkin sääntöpykäliin ottaa kantaa sen jälkeen kun ne näytin henkilöille joiden päästä heitetyt "sääntötulkinnat" olivat siitä oikeasta säännöstä poikkeavat? Olisiko tässä pitänyt jotenkin ennakoida, että siitä aletaan vetämään jotain emomarttyyri /wrists showta ja yritetään pönkittää ad hominem argumentoinnilla omaa asemaa... No kun se vilpertti on niin tyhmä, doug murray jne.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Janssen olisi tuossa tilanteessa voinut vetää Pricen paljon pahemminkin pystyyn (lue: ihan suoraan päin), jolloin nämä kitinät #55:n sikailuista olisivat ehkä olleet just ja just perusteltuja.
Jos Janssen olisi tuossa täräyttänyt suoraan päin Pricea, niin tuskin oltaisiin nähty hänen heilumistaan enää taklauksen jälkeen.. Ei mielestäni mikään törkeä temppu, Price kaukana maaliltaan ja Janssen puolittain väisti törmäyksessä sen sijaan että olisi kelannut täydellä vauhdilla läpi.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Selkeästi Pricen oma moka lähteä tuossa tilanteessa pelaamaan kiekkoa laidan vierestä, kun Janssen tulee täyttä höyryä kohti. Yleensä molarit tajuavat vastaavissa tilanteissa jäävänsä jyrän alle, eivätkä lähde kenttäpelurien luistelulinjoille törkkimään kiekkoa. Niinpä Janssen tuskin odotti Pricenkään tekevän noin, eikä siis tehnyt korjausliikettä ennen kuin törmäys oli jo väistämätön. Täysin tahaton törmäys siis, mutta Janssenin jäähy oli kyllä ihan sääntökirjan mukainen ja oikeutettu. Pisti kyllä huvittamaan tuo Pricen kimpaantuminen, kun tiesi varsin hyvin tilanteen olleen itseaiheutettu.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Vielä sen verran kiinnostaa, että kun sympatiat menee pelaajalle, niin olisiko pelaaja tuomitsemassasi ottelussa selvinnyt tilanteesta ilman jäähyä sillä perusteella, että yritti väistää, eli oliko tuon kaltainen väistäminen tarpeeksi, ja jos maalivahti olisi lähtenyt kostoretkelle, olisiko sille löytynyt sympatiaa?

olisi, mielestäni yritti väistää kontaktin. näin minä tulkitsen tuon hypyn.
 

CGLN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Routasydän, #17 Wendel Clark, #8 Cam Neely, TML
Vielä sen verran kiinnostaa, että kun sympatiat menee pelaajalle, niin olisiko pelaaja tuomitsemassasi ottelussa selvinnyt tilanteesta ilman jäähyä sillä perusteella, että yritti väistää, eli oliko tuon kaltainen väistäminen tarpeeksi, ja jos maalivahti olisi lähtenyt kostoretkelle, olisiko sille löytynyt sympatiaa?

Tilanteesta ei jäähyä, mahdolliset tappelut otetaan juuri sillä tavalla kuin ne otetaan muutenkin. Jos maalivahti haluaa kostaa jollain henkilökohtaisella tavalla oman rämäpäisen ulostulonsa, antaa mennä. Ei tarvitse sympatiaa siinä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Brandon Sutterilla kohtuullisen helppo työ viimeistellä Ray Whitneyn kärkimiinan jälkeen. Koosteessa myös J. Jokisen muutama maukas passi. Linkki nhl.comin ottelukoosteeseen.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Brandon Sutterilla kohtuullisen helppo työ viimeistellä Ray Whitneyn kärkimiinan jälkeen. Koosteessa myös J. Jokisen muutama maukas passi. Linkki nhl.comin ottelukoosteeseen.

Kannattaa myös huomioida, että Kääpiötaikuri vie kärkikikallaan ketäpä muutakaan kuin Zdeno Charaa. Tuli naureskeltua melkein ääneen tämän maalin syntyessä! Kyllä Wizard osaa.

http://www.youtube.com/watch?v=eAGEjNtZAKU

Tuossa tubelinkki hidastuksien kera. Mahtava maali.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös