Kauden 08-09 perinteinen bisseveto

  • 4 889
  • 23

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Noniin, palstatoverit, näppäimistöfakiirit, onnenonkijat ja muut gloorihantterit. Jo (melkein) perinteeksi muodustunut bisseveto nostaa rumaa päätään, sillä Bluesissa pelaa jälleen tällä kaudella yksi eräiden nimeltä mainitsemattomien tahojen suosioon noussut pelaaja, jonka armoitettua maalitilanteiden tuhoamiskyky ansaitsee ihan erillisen huomionosoituksen. Puhun tietysti Tuhansien Turhien Tilanteiden Miehestä, Jari Tolsasta, tuosta koohottajien kuninkaasta ja markkuhurmeilun kunniakkaasta perinteenjatkajasta.

Olen valmis lyömään vetoa kolmen ensimmäisen halukkaan kanssa Tolsan maaleista runkosarjasta, vetona luonnollisesti bisse ja maksun paikka ensimmäisessä playoff-ottelusta tai ensi kauden ensimmäisessä ottelussa, mikäli Blues ei pleijareihin selviä. Väitän, että Tolsa ei tee yli 6 maalia tällä kaudella. Kuka tarttuu haasteeseen, vai tarttuuko kukaan?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Väitän, että Tolsa ei tee yli 6 maalia tällä kaudella. Kuka tarttuu haasteeseen, vai tarttuuko kukaan?

6 tai enemmän mulle niin veto on siinä. 5 tai vähemmän ja olet itse voittaja.

Itseäni kiinnostaisi arvioida Jaakko "Jasu" Uhlbäckin maalien määrää runkosarjassa. Uskallan nopeimman kanssa lyödä vedon siitä, että Jasu tekee vähintään 15 maalia runkosarjassa. Veto raukeaa, jos Jasu pelaa alle 35 ottelua runkosarjassa - paitsi, jos näissä alle 35 ottelussa tulee tarvittava määrä maaleja.

Koska Gussen peliaika Bluesissa on täysin kysymysmerkki, en uskalla lyödä vetoa Gussen maalin puolesta. Mikäli Gusse saa siirron muualle, voin tätäkin harkita.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Itseäni kiinnostaisi arvioida Jaakko "Jasu" Uhlbäckin maalien määrää runkosarjassa. Uskallan nopeimman kanssa lyödä vedon siitä, että Jasu tekee vähintään 15 maalia runkosarjassa. Veto raukeaa, jos Jasu pelaa alle 35 ottelua runkosarjassa - paitsi, jos näissä alle 35 ottelussa tulee tarvittava määrä maaleja.
Paikalla!

Mulla on muuten sellainen hämärä muistikuva että jokunen Markku Hurme-kalja joskus vuosisadan alkupuoliskolta on edelleenkin saamatta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Paikalla!

Mulla on muuten sellainen hämärä muistikuva että jokunen Markku Hurme-kalja joskus vuosisadan alkupuoliskolta on edelleenkin saamatta.

Sovittu Blågulan kanssa.

Itselläni ei ole koskaan ollut muistaakseni kai mitään markkuhurme-vetoja.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Itselläni ei ole koskaan ollut muistaakseni kai mitään markkuhurme-vetoja.
Ei niin, epäilen että syyllinen on Juhaht mutta paha sanoa kun en itsekään enää muista.

Tämä Uhlbäck-veto on kyllä yhtä pomminvarma kuin Marvin-vedot aikoinaan.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tämä Uhlbäck-veto on kyllä yhtä pomminvarma kuin Marvin-vedot aikoinaan.

Niin no - viime kaudella joku taisi muuttaa ketjuun, jossa odotettiin Jaakko Uhlbäckin maalia ja lopputulema runkosarjassa oli kuitenkin 12 - nyt kun Eaves on alusta lähtien mukana, pitäisin 15 maalin saavuttamista ihan fifty-sixty -rajana. Eihän se vaadi kuin vajaa neljä maalia per Ässiä vastaan pelattu ottelu.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mukana! Kuusi tai enemmän Jarille, niin kalja mulle. Loukkaantumiset voi sitten Juhaht omassa armeliaisuudessaan ottaa huomioon.



Mutta sehän on fakta, että Jari on huikea pelimies. Juhaht on (taas) väärässä mielipiteineen.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Olen valmis lyömään vetoa kolmen ensimmäisen halukkaan kanssa Tolsan maaleista runkosarjasta, vetona luonnollisesti bisse ja maksun paikka ensimmäisessä playoff-ottelusta tai ensi kauden ensimmäisessä ottelussa, mikäli Blues ei pleijareihin selviä. Väitän, että Tolsa ei tee yli 6 maalia tällä kaudella. Kuka tarttuu haasteeseen, vai tarttuuko kukaan?

Meikä tarttuu tähän. Kauniisti luisteleva Jari tekee takulla vähintään 6 maalia runkosarjassa. Pudotuspeleissä juon sitten Juhaht:n laskuun oluen.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Harmi (vedon hyväksyneiden kannalta) ettei CHL-matseja lasketa tähän tilastoon - Tolsahan suorastaan dominoi kenttää tänään! JARI!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulla on toi matsi venailemassa digiboksin kovalevyllä ja olen ajatellut vielä tänä yönä freimi kerrallaan kelailla tuota Tolsan tekoa edestakaisin ja etsiä siitä viitteitä jumalalliseen väliintuloon tai muuhun divaaniin manifestaatioon, sillä muutoin illan esitystä on vaikea selittää. Siltä varalta, etten moisia löydä, olen valmis kyllä myöntämään - vaikka tiukkaa tekeekin - nähneeni Jari Tolsalta hienon ottelun!


Mutta. Liigaveto on vieläkin siis päällä ja olen satavarmasti paria tuoppia janottomampi pleijareiden alussa - Jari Tolsa ei pitkässä juoksussa petä! Nimimerkki E:n kanssa menin hetken hurmiossa vaihtamaan vedon jopa kolmeen maaliin, mutta vaikka tuonkin vedon epäilemättä voitan, pidetään noi kaksi muuta vielä siinä kuudessa. Ei sillä, että Jari edes lähelle tuota pääsisi, mutta alan pikkuhiljaa epäillä miehen urheilujuomiin sekoitetun viime aikoina jos jonkinmoista hermoärsykkeitä laukaisevaa eliksiiriä, joka johtaa erinäisiin kentällä nähtäviin pakkoliikkeisiin. Näitä ovat mm. kivikovat laukaukset ja oivaltavat syötöt.

Voi muuten olla, että oon Blågula teikäläiselle sen bissen vielä velkaa. En kyllä muista enää miltä kaudelta se veto on, mutten yhtään epäilekään Hurmeen markkuhurmeilleen meikäläisen vetoja käsille ja reisille noina aikoina. Eli nykäse hihasta kun haluat velat maksuun!
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Tänään Jarilla viimeinen mahdollisuus pelastaa Juhaht hyviltä nousukänneiltä ekassa playoff-matsissa. Melkoista ihmetekoa se tosin vaatii, sillä tilastothan näyttävät tällä hetkellä lukemaa 1+3. Siispä alkuperäiseen vetoo maaleja tarvitaisiin tänään viisi ja alennettuunkin pari - ei tuu kesää. Uskaltaisikohan jo onnistella voittajaa - ties vaikka Jari lukee tätä palstaa ja on vaan taktisesti tehnyt pelin jännittäväksi?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Näihin vetoihin kyllä pitäisi ottaa se perinteinen puolet peleistä vaan mukaan, kun ei varmaan yksikään pelaaja ole koko kautta kunnossa. No ei se Jasu tehnyt edes puolia niistä maaleista, joista uneksin.

Jos Jari Tolsa tekee tänään kaksi maalia, lupaan ostaa itsellenikin oluen ensimmäisessä po-pelissä - saan sitten juoda Juhan oluen lisäksi kaksi olutta. Ja kun lyön itseni kanssa vetoa, en voi hävitä... eikun voittaa... eikun ihan sama.

Uhlbäckin 15 maalia meni metsään, kun Benkku sekä Jaska ovat olleet vuorotellen vempassa. Sen varaan laskin, että Eavesin vierellä pelaa puolet kaudesta (siis puolet kaudesta molemmat on pelikuntoisia, täyden kauden pelatessaan Jaska siis olisi Benkun vierellä iskenyt 30 häkkiä), mutta olisi pitänyt arvioida 4 peliä, että olisi mennyt sinne päin. Jasulla siis 42 peliä ja 7 maalia, ystävämme Blågula saa lunastaa oluen vaikka jo tänään, jos haluaa.

Tolsan kahta maalia odotan vaikka jatkoajalle asti. Siellä on Favorin ja Henriksson dumaamassa, että kaksi jatkoaikamaalia on jopa ihan mahdollista Jarin kaltaiselle ikonille.

No, onnittelut vaan kaikille minulta oluen voittaville.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka tiesin voittavani vedon jo syyskuussa, en ihan kyllä aavistellut sen näin helpolla tulevan. Koska Erilainen Espoolainen, Jari "Jari Tolsa" Tolsa, tulee pelanneeksi "vain" 30 ottelua tämän kauden runkosarjassa, olen valmis unhoittamaan vedot - mikäli vastapuolet niin haluavat. Joviaali mies kun olen, ja muutenkin pehmo.

Faktahan tosin on, että vedot olisi voitettu terveelläkin Jari Tolsalla, mutta aseveliarmoa on aina hyvä pitää ripaus kehissä. Etenkin näin playoffsien kynnyksellä. Voidaan sitten niitä mestaruusshampanjoita lokitella kaksin käsin teikäläisten pöydistä!


...ja toki mä voin ne bisset vastaanottaa, jos niin haluatte.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
En pidä mahdottomana Super-Tolsan viittä maalia tänään, joten ei kannata vielä nuolaista vaahtoja tuoppien reunoilta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olipa hieno peli Jari Tolsalta tänään. Nyt merkki tyttökalenteriin, sillä tätä ei varmaan ihan heti nähdä uudelleen.

Maalejahan mies ei tunnetusti osaa tehdä, mutta muuten kyllä rakensi erinomaisia paikkoja ketjutovereilleen. Jos vain pystyisi samanlaiseen peliin tosissaan pelaavia joukkueitakin vastaan, olisi mies ihan hyvä pelaaja!
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vain pystyisi samanlaiseen peliin tosissaan pelaavia joukkueitakin vastaan, olisi mies ihan hyvä pelaaja!

Jari on kuule taas yksi kuumimmista pudotuspeleissä. Saattaa pudottaa IFK:n yksin kuten Jomppe Töykkälä teki viime vuonna (no ei ihan yksin, mut silti hei). Kevät -07 olkoon mallina, tuolloinhan Jartsa taisi viedä Bluesin sisäisen pistepörssin playoffeissa.
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Pudotuspeleihin kaksi yötä ja voisi joutessaan arvuutella tämän vuoden Jari Tolsa -palkinnon osoitetta. Eli kuka parantaa parhaiten runkosarjaan nähden.

Muutamia ehdokkaita:

Jari Tolsa
- Maestro itse; tuplaako mies runkosarjan 1+6 tehot?

Petri Kokko
- Runkosarjassa -13; jos pelaa suinkin nolla-nollaa niin meikäläinen tyytyväinen. Nyt olisi mahdollisuus sovittaa surkeahko runkosarja.

Ismo Kuoppala
- Ismollahan tämä on käynyt miltei tavaksi; skarppaus tosipeleissä.

Nämä heebot tulivat äkkiseltään mieleen, lisäksi esim. Sandell saisi mun puolesta rymistellä niin perkeleesti kun vartta kerran löytyy, Komarov & Sihvonen kaksikon iholle vaan, kiitos =)
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Töykkälähän oli kai viime kauden voittaja?

Kyllä uskon että maestro itse hoitaa palkinnon kotiin. Bubbling under -niminä heitettäköön Sandell ja Saarinen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onkohan mulla jano tänään, mitä luulette?
 

Woland666

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Chelsea, New York Jets
Pudotuspeleihin kaksi yötä ja voisi joutessaan arvuutella tämän vuoden Jari Tolsa -palkinnon osoitetta. Eli kuka parantaa parhaiten runkosarjaan nähden.

Muutamia ehdokkaita:

Jari Tolsa
- Maestro itse; tuplaako mies runkosarjan 1+6 tehot?

Petri Kokko
- Runkosarjassa -13; jos pelaa suinkin nolla-nollaa niin meikäläinen tyytyväinen. Nyt olisi mahdollisuus sovittaa surkeahko runkosarja.

Ismo Kuoppala
- Ismollahan tämä on käynyt miltei tavaksi; skarppaus tosipeleissä.

Nämä heebot tulivat äkkiseltään mieleen, lisäksi esim. Sandell saisi mun puolesta rymistellä niin perkeleesti kun vartta kerran löytyy, Komarov & Sihvonen kaksikon iholle vaan, kiitos =)

Puolivälierät takana ja aika tutkailla tilastoja:

Jari Tolsa 2+1= 3
- Jari vasta lämpenee...

Petri Kokko 3+3= 6
- Mies on nostanut tasoaan huimasti ja oikeaan aikaan.

Ismo Kuoppala 1+1= 2
- Eilinen peli oli taas loistavaa kevät-Ismoa, ottaako taas isompaa roolia kiekollisessa pelissä? Sitä odotellessa...
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
...ja toki mä voin ne bisset vastaanottaa, jos niin haluatte.

Juhaht:lle olisi olut tänään tarjolla entisessä Offsidessa. Perkeleen Jari se petti runkkarissa, mutta tänään tulee maaleja!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös