Philadelphia on hyvä esimerkki joukkueesta, jolla on ollut useana vuotena huippumaalivahti (tilastojen valossa), mutta jokainen näistä maalivahdeista on pettänyt playoffseissa, joissa peli on ihan erilaista. Paras esimerkki näistä maalivahdeista on Cechmanek joka taisi voittaa koko torjuntatilaston, mutta ei pleijareissa pystynyt voittamaan.Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Eikö Aebischer muka ole onnistunut? Miksi muka ei? Mitä muuta tarvitaan todistamaan se kuin tilastot? Sitäpaitsi, jos tilastot eivät kerran todista mitään, niin älkää väittäkö että Kolzig on pelannut finaaleissa. Ne on vain tilastoja, eikö?
Huippujoukkueessa kuten Coloradossa, Philadelphiassa, Detroitissa tai Dallasissa huonokin maalivahti pystyy pelaamaan runkosarjan huipputilastoilla, joten Aebischer ei ole todistanut kyvykkyydestään voittaa SC vielä mitään. Aebicherin parhaat näytöt uraltaan ovat junnujen MM-kisoista vuodelta 1998, jolloin hän oli loistava. Mitään sellaista hän ei ole vielä tehnyt, että ansaitsisi top-10 sijoituksen NHL-maalivahtien joukossa, silä siihen tarvitaan "voittojen varastamista", joka huippujoukkueessa onnistuu lähinnä vain pleijareissa. Ilman huippuveskaa ei viimeiseen 20-vuoteen ole SC:tä pystynyt voittamaan kuin kaksi joukkuetta, joten minä toivon että Colorado ei uutta maalivahtia hanki.
Jos puhutaan siitä kun Kölzig kantoi Washingtonin finaaliin, niin minun ja muiden tuskin tarvitsee puhua tilastoista. Minä katsoin ne pelit ja muistan hänen huippuotteensa (ja itseasiassa mulla on ratkaisufinaali tallessa DVD:llä vieläkin)