Katsotko curlingia?

  • 6 515
  • 86

Katsotko sinä curlingia?

  • Kyllä, varsinkin Olympialaisissa

    Ääniä: 316 69,1%
  • Kyllä, katson sitä joskus

    Ääniä: 100 21,9%
  • En katso koskaan

    Ääniä: 18 3,9%
  • En katso ja en ymmärrä muita, jotka katsovat!

    Ääniä: 23 5,0%

  • Äänestäjiä
    457

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Onko täällä ihmisiä, jotka todella seuraavat ja tietävät jotain kyseisestä urheilusta? Henkilökohtaisesti mä en pidä curlingia jännittävänä, nopeatempoiselta... Oikeastaan minusta curling on turha urheilu(?)laji ja totally boring!
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Minä katselen aina silloin tällöin gurlingia.Ei se minussa mitää suuria tunteita herätä,mutta mielestäni mukavaa seurattavaa.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
Kyllä hyvä curling matsi huonon lätkämatsin aina voittaa :)
njoo ite katon vaan sillonkun sitä tulee telkkarista joten en voi oikein sanoa että seuraisin tarkasti varsinkaan kun ei näy juurospporttii.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilinen Suomi-Tanska oli ensimmäinen ottelu Curlingia, jota seurasin hieman tarkemmin. Loppupelissä varmaankin ihan jännä laji, säännöt eivät vaan täysin avautuneet meikäläiselle.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Kyllä. Eilen tuli ensimmäistä kertaa katsottua kunnolla (hupaisaa, miten urheiluselostus on kerrankin suureksi osaksi selostusta siitä, miten peliä itse asiassa pelataan), ja minulla on uusi suosikki. Kurlaus rulettaa.

Tänään valvotaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jep, varsinkin tänä yönä, jos riennoiltani kotiin kerkeän siksi, kun Suomi-Canada alkaa!
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Pidin Curlingia todella hölmönä lajina, mutta eilinen muutti kaiken! Itsekin katsoin monen muun tavoin eilen ensimmäistä Curling-peliä ja täytyy myöntää, että pelissä on ideaa. Säännötkin avautuivat eilen jo jonkin verran.

Eilisessä Suomi-Tanska pelissä oli tylsä kohta siinä vaiheessa, kun Tanska heitteli suojakiviä ja Suomi blokkasi ne vain pois.

Kanada-peli olisi mukava katsoa ensi yönä, mutta taitaa kuitenkin tulla liian myöhään...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti ozo
Onko täällä ihmisiä, jotka todella seuraavat ja tietävät jotain kyseisestä urheilusta? Henkilökohtaisesti mä en pidä curlingia jännittävänä, nopeatempoiselta... Oikeastaan minusta curling on turha urheilu(?)laji ja totally boring!
Ei ehkä nopeatempoista, ei ehkä kaikkein fyysisintä urheilua. Aivotyöskentelyä se kuitenkin vaatii - kenties se tekee siitä joidenkin mielestä tylsää ;) Siis vastaus: katson aina, kun mahdollista. Perusneljältä kanavalta sitä vain harvemmin tulee. Viime keväänä katselin sitä paljonkin, kun Eurosport vielä näkyi.
 
F

Flonaldo

Mistä saa ostaa Uusipaavalniemen fanipaitoja? Selänteet ja Kapaset ei ole Markun rinnalla mitään.

Markku! *tum tum tum* Markku! *tum tum tum* Markku! *tum tum tum*
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyseessähän taitaa olla Hyvinkää vs. muut. Onko tuossa nykyisessä joukkueessa muualta suomesta jäseniä?

Olen muutaman kisan aiemminkin seurannut ja sitäkautta Suomi-Tanska oli ihan hyvin sääntöjen osalta hallussa. Taktiikkalajina passaa meikäläiselle ihan hyvin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin Hyvinkäällä taitaa olla ensimmäinen kunnon Curlinghalli(tai edes jonkunlainen). Muutenkin joukkueethan muodostuu ns. seurajoukkueista suoraan. Esim. Kanadalla on aina Kanadan mestari edustamassa maata. Luulisin siis että Suomellakin ovat ainakin kaikki pelaavat Hyvinkäältä.
 

Vopat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Curlingia on ihan mukava katsoa varsinkin Olympialaisissa.
En nähnyt eilistä matsia, mutta näkikö, tai kuuliko kukaan oliko katsomosssa perinteinen suomalaisten kannustusryhmä.
Ainakin MM-kisoissa tämä kyseinen ryhmä huusi aina Suomen vuoron aikana: Maali! Maali! Maali!...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tuli eilen katsottu tai taustalla Curling pyöri. KAtseleehan sitä ihan kiva peli, taktiikkaa ja taitoa vaatii. Ei mikään todellakaan suosikki lajini ole, jopa murtsikkaa katson mieluummin.
 
Tänään katsoin. Oli hienoa. Koomista suorastaan.

Tosin täytyy myöntää, että katsoin ottelun vain ja ainoastaan samasta syystä kun katson formuloita ja shakkiakin; Loukkaantumisia olisin halunnut nähdä.
 

Bob77

Jäsen
Tätyy sanoa että minulla oli todella negatiivisia ennakkoluuloja tätä lajia kohtaan, mutta kun ensimmäisen kerran katsoin pelin (Suomi-Tanska) loppuun lämpenin tälle kuningaslajille!!! Kurlaus on toiseksi parasta mitä kiekon jälkeen tuolta kisoista näytetään!!! Suomi nappaa vielä kultaa sen nimihirviön (Uusipaavalniemi) johdolla!
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyllä joo katsoin, oon itekin hieman pelannut. En nyt mitenkään niin paljon, että olisin joku suuren luokan ekspertti, mutta hyvinkääläisen perusvelvollisuushan on käydä edes kerran kokeilemassa kurlausta. Ai ei oo vai? Hmm...

Lajin säännöt ja fysiikkaelementti tuo peliin mukavan taktisen otteen, ja sekös maittaa.

Ei se mitään, jos kaikki ei pelistä pidä, en minäkään välitä katsoa esim. kouluratsastuksen tai jalkapallon tyylisiä pelleilylajeja.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Tietysti!

Tottakai! Curling on varsin mielenkiintoinen laji. Aina tulee Eurosportilta vahdittua EM- ja MM-skaboja. Eilen tuli missaus, mutta tänään otetaan vahinko takaisin. Vähän on taktinen puoli hukassa, mutta eipä tuo menoa haittaa. Olen myös kuumeisesti yrittänyt etsiä netistä curling-peliä(!) Harmillisesti ei ole onnistanut.. Olis kiva kokeilla omia "kykyjä".

Btw. Vode Liukkonen on suorastaan huono mies selostamaan tätä lajia. Eurosportin kaksikko pesee Voden luovutuspisteeseen jo neljän pään jälkeen! Tuntuu siltä että Liukkonen selostaa kaikki ns. jämälajit (tennis,curling), jotka ovat oikeasti mielenkiintoisia!
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Silloin tällöin katselen curlingia. Nyt olympialaisissa tulee katottua Suomen otteita curlingissa aina silloin kun tv:stä tulee.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsotaan, katsotaan. Tuleeko Suomi-Kanada tämän naisten matsin erätauoilla, vai sen jälkeen? Oli merkitty ohjelmaan välille 23-01, onko tietoa?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Vasta 1:15 alkaa Curling yleltä.

Eurosportilla on Tenniksessä(ei lasketa sitä naista)&Curlingissa muuten tv'n parhaat selostajat. Tennistä selostavat Hedmanit ja Curlingia selostavista ainakin toinen on itse aika hyvä pelaaja. Tämän takia kyllä molemmissa lajeissa on huikeasti Yleä parempi selostus. Onneksi itselläni on Curling jo aika hyvin hanskassa, niin ei tarvitse sääntöjä opetella. Ja onneksi sentään Vodekin tajusi eilen tilanteessa 8-2(?) että Suomen kannattaa enemmin säilyttää viimeinen kivi, kuin hakea yhtä pistettä.
 
Viimeksi muokattu:

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok, 1.15 siis, kiitoksia. Onneksi ei ole mikään kiire nukkumaan, huomenna varaa nukkua vähän pidempään. Kanadan kaataminen olisikin aika upea suoritus. Ja vaikka siihen ei pystyttäisikään, on mukava oikein keskittyen seurata, että miten ne parhaat tuota peliä oikein pelaavat. Oppii samalla lisää sen saloista.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen edelleenkin sitä mieltä, että...

...en pidä curlingia varsinaisena urheilulajina, ehkä ennemminkin "pelinä". Silti olen kyllä seurannut Suomen otteluita -vaikka vasta opettelen lajin "punaista lankaa". Jos pitää petanquesta - tykkää todennäköisesti curlingistakin. Vaan onhan meillä jokaisella vapaus olla katsomatta tai seurata pelejä, joten ei kai lajia tarvitse penkin alle nuijia, jos ei satu itse olemaan kiinnostunut? Olen tyytyväinen, jos ja kun curlingista tulee mitali, sillä se paikkaisi hiihdon alavirettä. (Yhdistetyn tilanne on tosin kunnossa!!)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin Kanadassa Curling on yksi suosituimmista lajeista. Curling halleja on kymmeniä, jne. Merkittävää on se, että nythän kyseessä on vasta alkusarja. Joten tappiokaan ei haittaisi kauheasti. Muistaakseni melkein joka arvokisoissa voittajakin on hävinnyt vähintään kerran.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Toki! Naganossa jo niitä katselin jostain kanavalta, ja viime marraskuussa lähdettiin kaverin kanssa Vierumäelle ihan "heräteostoksena" EM-kisoja katsomaan. Jotain naisten pelejä siellä oli. Ei kyllä seuraaminen livenä ole niin siistiä ollenkaan. Ei näe mitään, varsinkaan sinne toiseen päähän. Onneksi on TV ja crane-camit. :)
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Re: Tietysti!

Viestin lähetti Pihvi
Olen myös kuumeisesti yrittänyt etsiä netistä curling-peliä(!) Harmillisesti ei ole onnistanut.. Olis kiva kokeilla omia "kykyjä".



Tuolla turhin urheilulaji-ketjussa oli Pernaveikon linkkivinki, jota en kyllä oo itse tsekannut:

... http://www.fifty1.com

Linkistä _loistava_ curlingpeli PC:lle
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös