Katsomokäyttäytymisestä...

  • 4 788
  • 47

Luiro

Jäsen
Olen vain huomannut, että yleensä ihmiset, jotka vierashallissa tulevat aukomaan päätään, ovat 40-50 -vuotiaita selvinpäin olevia hyvinkouluttautuneita äijiä. Itse en todellakaan humalassa ole aggressiivinen, mutta tällaiset ärsyttää. Huutelevat kahden penkkirivin verran alaspäin huutoja, jotka ei kuulu kentälle.
Kiitos Turku, taidoistanne nauraa itsellenne ja tiedosta, että HPK on Jokereiden farmi.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Yksi pointti vielä

Olin tuossa taannoin katsomassa Ilves-Hifk matsia ja tietämättömänä otin liput D-katsomosta riviltä 8. Juuri siis ilves teinifanikatsomon takaa.
Ei siinä mitään, tunnelma oli hyvä mutta ne yli-innokkaat teinit pomppasi pystyyn joka kerta kun kiekko oli nenän alla.
Kannustus on toki tärkeää mutta voisi sitä ajatella takanaistuviakin kun eihän siitä ihmisen kropan läpi tahdo nähdä. :mad:
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulle on ihan samantekevää, kuinka paljon joku on kännissä ja juoko hallin vai omia viinoja matsissa. Mutta toivottavaa olis joka joukkueen kannattajilta, että jätettäis ainakin toisen joukkueen fanit rauhaan! Tai sitten tappelijoita varten tehtäis joka halliin oma katsomonosansa, ehkä sinnekin halukkaita löytyy.
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Yksi pointti vielä

Viestin lähetti Roomie
Olin tuossa taannoin katsomassa Ilves-Hifk matsia ja tietämättömänä otin liput D-katsomosta riviltä 8. Juuri siis ilves teinifanikatsomon takaa.
Ei siinä mitään, tunnelma oli hyvä mutta ne yli-innokkaat teinit pomppasi pystyyn joka kerta kun kiekko oli nenän alla.
Kannustus on toki tärkeää mutta voisi sitä ajatella takanaistuviakin kun eihän siitä ihmisen kropan läpi tahdo nähdä. :mad:

Tämä ylöspomppiminen johtuu typerästä tv-tasomainoslaidasta, jota kuulemma ollaan poistamassa ensi kaudeksi. Ykkösriviltä koko kaukalon näkee hyvin, mutta 2-? riviltä ei näe kunnolla maaliviivaa ja maalin takana sattuvia tilanteita.
Jos kakkosriviläinen nousee ylös, nousee kolmosriviläinenkin jne. Itseäni ärsytti sama asia ko. pelissä suunnattomasti. Varsinkin 3. erässä alariviläiset nousivat vähän väliä seisomaan.
Tästä johtuen eräät kovaääniset fanit ovat hommanneet oman kausarinsa ylempää, mutta samalla ne ovat n. puolet kalliimmat.

Mielenkiintoista, että Ässä-fani ehtii Ilveksen peliin. Vai asuuko Tampereella paljonkin Ässien kannattajia, sitä en tiedä.
Ilveksen fanikatsomo on kieltämättä teinivoittoinen, mutta ääntä lähtee ainakin hienosti. Itse istun yleensä siinä 6-7 rivillä ja siellä on myös hieman varttuneempia fanikatsomolaisia. Fanikatsomohan käsittää rivit 1-7.
Jos Ilveksellä on teinifanikatsomo, niin Ässillä ei ole kyllä minkäänlaista huutojoukkoa. Ennen Isomäkeä mainostettiin pahana paikkana yleisön takia, mutta ainakin Ässät-Ilves pelissä oli totuus toinen.
Olimme pikkuporukalla liikkeellä ko. pelissä ja vaihdoimme aina seisomokatsomossa puolta Ilveksen hyökkäyssuunnasta riippuen. Ainoat "Ässät Ässät"- huudot kuuluivat muutaman n. 15-vuotiaan tytön toimesta. Tunnelma oli todella vaisu. Tottakai pikkuhalleissa kaikkien yhtäaikainen "EIH!"-huuto (aina, kun Pitkämäkeä kohti laukaistiin) kaikuu paremmin kuin isommissa halleissa, mutta kotijoukkueen kannustuksesta ei ollut tietoakaan.
5-1 tilanteessa syntyi jo havaittavaa huutoa Ässien puolesta, mutta sekin tyrehtyi pian.
Pari vuotta sitten tilanne oli sama, kuten viime vuonnakin (luonnollisesti vain Ässät-Ilves pelejä nähneenä).
Mihin kaikki Ässä-fanit ovat kadonneet?

Ps. Karkasi vähän sivuraiteille, mutta ennen Isomäessä oli kovaääninen yleisö.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
uskon tunnelman Porissakin nousevan heti kun joukkue pärjää edes sen verran että pääsee play-off viivan yläpuolelle.. Onneksi Raumalla on ollut ihan ok tunnelma ja välillä mahtava tunnelma.. :)

katsomo käyttäytymisestä sen verran että Raumalla olen erittäin harvoin kohdannut häiriköihin, mutta en toisaalta majaile penalty pubissa tai hockey pubissa.. Ärsyttää vaan todella sellaset 15 kesäset hyypiöt jotka luulee olevansa jotain Jeesuksia ja räkivät jatkuvasti..ei se kengän pohjassa haittaa mutta kun tauoilla istutaan.. :eek: pelin aikana sylkeä lentää päätyverkkoihin ja laseihin, sairasta..
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
it´s nice to important, but it´s more important to be nice

Eipä se taida ihan oluen syytä olla kaikki
järjestyksen ja yleisten käytöstapojen vastaisuus.
Kusipäisyys kun ei kysy promilleja.

Tietysti vanha idea Viinanajokortti pitäisi pistää
vuositarkastuksenomaisesti pakolliseksi joka jannulle ja jaanalle,
mutta kyllähän jos joku ei kunnioita itseään niin paljoa että kunnioittasi
muita niin ei se kieltolailla parane.

Kumma juttu vaan että koskaan ei ole tullut
mieleenkään alkaa haastamaan riitaa erikseen ilman
syytä. Matsissa menee tuoppia kahdesta neljään
(ei klo) ja aina se kasvanut into suuntautuu omien
kannustamiseen, vastustajien volyymihenkiseen mittelöön tai psyykkaamiseen.
Kuka jaksaa lähteä
200+ km HAASTAMAAN RIITAA ja vielä maksamaan siitä???

Ei me jakeluun. Eikä sekään ole tullut mieleenkään
lähteä syleksimään ihmisten päälle tai kuseksimaan
nurkkiin. Em toimenpide on kait pikkupoikien
suosiossa mutta muistan nähneeni eräänkin loser
teiniviiksen tätä harrastaneen. Taisi olla sillä
kertyaa Jokerista, mutta minusta sitä ei pitäisi
sietää keneltäkään. Varsinkaan ja erityisesti
edes omilta. Em. kaiffari lähti hallista
kuin telkkä pöntöstä kun vahtimestari huomasi.

Onneksi vaksit olla tietoisia tilanteesta,
lippupalvelun ei pitäisi teoriassa enää myydä
suuria määriä lippuja kotifanikatsomojen viereen ja
poliisitkin ovat oppineet ongelma-ottelut.

Mutta siis: minusta virallisilla fanivetäjillä
on velvollisuus pitää ryhmäkuria sen verran että
vastustajia, heidän omaisuuttaan ja henkilöään
kunnioitetaan sen verran että pellet pidetään
poissa vandalisoimasta seiniä tai parkkipaikan
autoja, syleksimästä tai mitä sitten nämä vesselit
keksivät aivosolussaan. Jos siis ei oma pää hahmota.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Re: Re: Yksi pointti vielä

Viestin lähetti Ande


Mielenkiintoista, että Ässä-fani ehtii Ilveksen peliin. Vai asuuko Tampereella paljonkin Ässien kannattajia, sitä en tiedä.

:) Olen asunut nyt 4. vuotta Tampereella ja jotenkin tuo sydän on alkanut sykkiä Ilveksellekkin. En ole edes Porista kotoisin vaan pohjanmaalta. Tuon ässä-faniuden voisikin sanoa olevan eräänlainen sukurasite :D

Mutta eipä tuossa mitään. Kannustkaa vaan kovasti jatkossakin. Meikäläinen ei vaan enää tuu istumaan teitin taakse vaan menen jonnekkin ylemmäs niin ei tarvi itkeä enää täälä ;)

Peukkuja pidetään Ipalle myös :cool:
 
Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Designer
Mikä siinä on, että sitä kaljaa yleensä pitää juoda siellä pelissä? Eikö siitä pelistä saa enää tarpeeksi irti selvin päin? Jos ei, niin kannattaisikohan jäädä kokonaan kotiin ja kuunnella peli radiosta. Siinä voisi vapaasti ottaa olutta, eikä oma käytös häiritsisi ketään. Ok, kaksi kaljaa ei tee kenestäkään vielä känniääliötä, mutta kovinkaan monelle ei kaksi kaljaa taida riittää.

Se on sitä suomalaista luonnetta se. Eihän nyt matsissa kehtaa ääntä pitää, hyvä kun hallille kehtaa tulla. Jokuhan voi nähdä! Mutta otas siihen pari, kolme bisseä niin jo alkaa tulla vapautunut olo.

Jonkun pitäisi joskus videoida tällaisten fiksujen herrojen touhua ja sitten näyttää se heille aamulla. Jos on fiksu, häpeää. Pahin esimerkki näistä idiooteista ovat nämä 15-vuotiaat "coolit" teinigängstat jotka ovat käytöksestä päätellen päässeet ensimmäistä kertaa kotoa ulos. Sitten pitääkin vähän esiintyä muiden gängstojen ja heidän "nais"ystäviensä edessä. Tähänhän kuuluu yleensä roskan heitteleminen alakatsomoon, kaikenlainen ääliömäinen kielenkäyttö (tulee tässä mieleen taannoinen TPS-HPK-peli, jossa ryhmä ei selvästikään TPS:ää kannattavia ääliöitä (yhdellä oli HPK-lippis ja toisella Jokeri-hattu) istui yläkatsomossa sumutorvien kanssa. Näillä oli sitten kiva pitää rytmikästä "v*ttu! *tööttööttööt* v*ttu! *tööttööttööt*"-meteliä. Tämä onneksi päättyi ekan erän puolessa välissä kun vaksit lukuisan valitustulvan jälkeen heittivät pojat pihalle selviämään. Eikä ole mitenkään HPK:n tai Jokerien vika, että kyseiset idiootit olivat olevinaan heidän kannattajiaan) ja muukin riehuminen.

Oma lukunsa ovat tietenkin ihmiset, jotka tulevat hallille hakemaan ikävyyksiä. He tuskin ovat kuitenkaan mitään kiekkofaneja ja jäävät tämän ulkopuolelle.

Itse olen hallilla aina selvänä ja voin varmuudella vannoa pelin jälkeen käyttäytyneeni tavalla, jota ei kenenkään tarvitse hävetä. Paitsi ehkä tuomariston :)
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Häiriökäyttäytyminen

Viestin lähetti OldTimeHockey
Designerin jälkimmäisen kappaleen allekirjoitan täysin. Keskustelukulttuurissa olisi kehittämisen varaa. Minua ärsyttää suunnattomasti juuri se ilmiö, että jos jollakin on negatiivista sanottavaa jostakin joukkueesta - oli kuinka asiallista tahansa - kääntää joku valopää keskustelun heti kommentoijan suosikkijoukkuetta kohtaan ja aloittaa säälimättömän vastahyökkäyksen. Miksi keskustelun pitäisi olla vain mallia Blues-fanit vs. HIFK-fanit vs. Tappara-fanit jne., kun voisimme yhtä hyvin keskustella jääkiekosta yleisesti, ilman että jokainen kommentti pitäisi tulkita kannanotoksi jotain vastaan? Voihan sitä kritisoida ihan vilpittömällä mielelläkin, jos todellakin ajattelee niinkuin kirjoittaa. Kyllä minullakin voi olla harkittu mielipide esim. jonkun muun joukkueen ulkomaalaisvahvistuksista tai ylivoimapelistä, vaikkeivät samat asiat HIFK:ssa kestäisikään vertailua.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Asioista pitää pystyä puhumaan niiden oikeilla nimillä ja kehittyneesti. Se on ihan lastentarhatasoa, jos HPK-fanin kommentti JYPin huonosta maalivahtipelistä ottelussa xxx:ää vastaan saa sata "v*ttu itelläs on paskempi!"-vastausta. Jos ei sen vertaa kritiikkiä kestä niin moderoimattomia flametusboardeja löytyy varmasti. Itse kannatan ensisijaisesti Turun Palloseuraa, mutta olen myös jääkiekkofani. En muista koskaan jättäneeni mahdollisuutta katsoa lätkää väliin, enkä myös kääntäneeni kanavaa kesken pelin, ellei peli sitten ole ollut kammottavaa soopaa. Lohdutuksena kaikille voitaneen todeta, että Jatkoaika on silti pääasiassa erittäin hyvä paikka, kiitos aktiivisen moderoinnin. Toki tännekin pääsee livahtamaan kaikenlaisia idiootteja, mutta yleensä ne lentävät ulos aika nopeasti.

Hyvää kiekkosyksyä kaikille, suosikkijoukkueesta huolimatta.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Luiro
Paras tunnelma on yleensä ollut peleissä, joissa lähestulkoon jokainen on ollut kännissä. Sanokaa te moralisoijat mitä sanotte, mutta en tule sanomaan, että vetäkää lärvit, joten älkää tekään moralisoika minua. Pelissä ei vedetä mitään "perseet olalle" -kuntoa, mutta muutama, joka tuo hilpeän tunnelman, josta seuraa hupia myös muille. Ja kyllä siellä selvinpäin voi huutaa niitä törkeyksiä yhtä lailla.

Tämä onkin sitten taas tämä iänikuinen argumentti. "Selvänä ei voi olla hauskaa". Minulla vaan on, kaiken aikaa. Myös matseissa kannustan yleensä katsomonosassani eniten ja fanikatsomossa istuessani voin todeta rehellisesti kuuluvani äänekkäimpiin kannustajiin. En silti tunne pakottavaa tarvetta lähteä "xxx on homo!" tai "yyy imee k*llia!"-linjalle. Jos näin on, he varmasti tietävät sen itsekin. Jos näin ei ole, ei sitä IMO tarvitse huutaakaan.

Jos joku haluaa vetää pari kaljaa tunnelman vapauttamiseksi, niin siitä vaan. Siitä tuskin oli täällä kyse. Kyse oli pikemminkin niistä idiooteista, jotka vetävät perseet olalle ja sitten käyttäytyvät kuin idiootit peleissä. Näihin kuuluvat ne sivistyneet herrat, jotka alkavat vedellä porukkaa turpaan nakkijonossa, koska heillä on vääränväriset paidat. Herra Jumala armahtakoon, jos vääränvärinen joukkue vielä johtaa! Kotikaupungin kunniaa pitää puolustaa! Samaa sakkia ovat myös ne, jotka kannustamisen sijaan ottavat asiakseen kertoa, mitä vikaa kanssakatsojissa on. Mikä onkaan hienompaa kuin huutaa kännissä Ilveksen pelissä "Tamperelaiset imee m***a!" tai kertoa kaikille Jokerifaneille heidän pitävän miehistä. Kyllä sitten on varmaan ylpeä olo.

Tuollaiset idiootit pitää mielestäni ajaa kiekkokatsomosta pois. Kuka haluaa tuoda lapsensa halliin jos on todennäköistä, että he joutuvat kuuntelemaan tuollaista koko illan? Jos kadulla vastaan kävelisi joku tyyppi, joka alkaisi huutaa sinun olevan homo, kusipää tai jotain muuta, naureskelisitko vaan? Tuskin. Miksi sitä pitäisi sitten sietää kiekkomatsissa?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Possuilu pois

Viestin lähetti Femma
Tämä on varmaan ongelma joka ei hevillä poistu suomalaisista kiekkokatsomoista. Ja tuohan kalja joukkueille mukavat "lisätulot" siinä lippujen, makkaran sun muun ohessa. Mutta joillekin tuntuu olevan lätkämatsissa se PÄÄASIA, että pääsee juomaan, ja se miksi sinne edes persettä raahataan. Ja sitten ne kännikalat esittelee loistavaa lätkätietämystään, vaikka tuskin edes itse tajuavat, että ovat lätkämatsissa. Kerrotaan nyt tyhmä esimerkki tälläisestä käyttäytymisestä...


Niin totta, niin totta. Olen itse ollut useassa jääkiekko-ottelussa eri paikkakunnilla, jossa ollaan eletty vaikka ensimmäisen erän loppua. Pelikellossa 17:30 ja kotijoukkue saa kahden miehen ylivoiman. Maali ollaan tappiolla, mutta nyt lähdetään sitä ottamaan kiinni. Samassa hetkessä 10% yleisöstä virtaa ulos katsomosta ja kaljajonoon. Tuollaisten ihmisten on turha väittää tulleensa hallille katsomaan jääkiekkoa. Kyllä siinä ollaan jo tämän hienon "viihdetapahtuman" perässä liikkeellä. Jos siinä kotijoukkue tekee pari maalia niin aina paranee vaan.

Vielä käsittämättömämpää tämä on kolmannen erän lopussa. TPS - Pelicans tasatilanteessa 1-1. Kolmannen erän loppua pelataan ja jatkoaika alkaa häämöttää. Löytyihän Turustakin sitten ne 500-600 idioottia, jotka päättivät lähteä autoilleen. Tuota sakkia mahtuu joka halliin. Pysyisivät kotona radion ääressä. Siellä saa vetää vaikka raakaa kossua pullon ja sitten heittää TV:n ikkunasta jos lopputulos ei miellytä.


Tästä lähin en ole astunut pelicanssin fanibussiin vaan menen mielummin omalla autollani ja maksan ne bensakulut mukisematta, kuin katselen jotain örveltävää pulia....:o

Tässä syy siihen, miksi en itsekään käy seuran järjestämillä fanimatkoilla. Toki suurelle osalle ne ovat juuri sitä mitä lapussa lukee, fanimatkoja. Lähdetään katsomaan kun TPS pelaa vieraissa. Valitettavasti muutamille se on tilaisuus päästä isin ja äiskän silmien alta muualle ryyppäämään ja sitähän sitten tehdään. Mikä onkaan mukavampaa kuin lauma 16-vuotiaita oksentamassa eväitään pitkin tienvarsia ja mukana muutama 40-vuotias kiekko"expertti" samassa kunnossa? Ei kiitos. Mielummin omalla autolla, jossa on raitis ilma ja matka taittuu siihen tahtiin kuin minä haluan. Ja kyllä, näitäkin löytyy joka seurasta. Juuri viime keväänä Kärppä-fanit väänsivät asiasta peistä seuran foorumissa. Älykäs vähemmistö oli sitä mieltä, että jos seuran säännöt kieltävät alaikäisiltä viinanjuonnin, niin asia on myös niin. Äänekäs enemmistö (joista tekstin tason mukaan 99% kuului alaikäisiin) oli sitä mieltä, ettei ole seuran asia katsoa mitä matkalla puuhataan. Valitettavasti vain seura ja faniporukan vetäjät saavat syyt niskoilleen kun pikku-Petri käy viinahuuruissa ottamassa turpaansa veirasreissulla.
 

valiumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ribis

Tyypillistä käyttäytymistä Jokereilta...rinnuksiin kiinni ja turpaan. Normaalia !

Ahaa!? Meinaatko ribis että on normaalia Jokeri käyttäytymistä vetää ihmisiä pataan? Ilmeisesti sitten normaalia Blues käyttäytymistä on monottaa selkään ja töniä vastustajan kannattajia...joopa joo!
En kannata väkivaltaa, en todellakaan, enkä ole koskaan aloittanut tappelua... mutta jos koen oloni fyysisesti uhatuksi, puolustaudun varmasti!!! Peace...
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No johan pomppas!

Lukiessani tätä viesti ketjua olen tullut siihen tulokseen,että jokaisessa pelissä jokaisella paikkakunnalla tapahtuu häiriöitä vaikka kuinka paljon. Vaikee on vaan kuvitella,että se näin olisi! Halleja kierrellessäni ympäri suomea en ole tälläistä väkivaltaista asennetta huomannut kuin aika-ajoin oli sitten ihmiset kännissä tai ei. Olen myös aika-ajoin huomannut kaupungillakin ilman,että kiekon kanssa olisi mitään tekemistä väkivaltaista ja muuta idioottimaista tapahtuvan. Joten voiko näistä muutamista tapahtumista vetää muka jotain johtopäätöksoä?

Fani-matkoilla olessani olen kyllä juonut viina useimpien muiden kanssa mutta ainakaan meillä IFK:n reissulla ei ole mitään suurempaa episodia käynyt halleilla. Joskus on tosin joku poistettu hallilta liian suuren humalatilan takia tai sitten sen takia,että on polttanut sädetikkua kesken ottelun (kamalaa). Joten eiköhän täöstä voisi sen johtopäätöksen vetää,että suurin osa porukasta jotka hallilla käy on varsin mallikasta porukkaa oli ne kännissä tai ei!
 

Luiro

Jäsen
Hauskaa voi pitää selvinpäinkin, mutta miksi ottaa riski?

Sanoin myös, että niitä törkeyksiä huudellaan myös selvinpäin. Ja sanon myös sen, että mikäli sikakatsomoa ei Hämeenlinnassa olisi, niin ei sitä jäähalliin jaksaisi vaivautua pelejä tiirailemaan. Jos teillä päin ei osata pitää ääntä selvinpäin, niin älkää muita tuomitko humalaisiksi ääliöiksi jos ääntä löytyy. Ja vaikka olisivatkin humalassa, niin mitä se teille kuuluu?

Eiköhän se siitä, tänään kympille(kö)?
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Muutama lisäpointti

Kaljahuuruista katsomokulttuuria voisi tulkita myös siten, että oman joukkueen peliä ei kertakaikkiaan kestä katsoa selvinpäin. Sen verran huonoa se on.
Etenkin tämä ilmenee Helsingin toisessa hallissa...ei DDR-hallissa vaan DTM-hallissa:D :D

Häirikkö/häiriintynyt persoona on saattanut juuri siksi valita jääkiekon mielilajikseen, että pääsee purkamaan patoutumia aivojensa sopukoista matsin aikana. Kuinkahan moni katsomohäirikkö tuntee hyvänolontunteen matsin jälkeen. Kuinkahan moni oikeasti menee hallille vain tämän takia.
Kuinkahan moni vaimo kotona toivoo miehensä menevän matsiin kerran viikossa, että kotona on taas vähemmän räjähdysaltis tilanne?:(

Peku
 

Luiro

Jäsen
Minulla on ainakin jokaisen ottelun jälkeen saanut olo. On tullut paineet puretuksi. Ja aivan rättiväsynyt ja veltto ottelun jälkeen. Kyllä jääkiekko on sitten hieno laji.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiinni jäit!

Viestin lähetti Luiro
Minulla on ainakin jokaisen ottelun jälkeen saanut olo. On tullut paineet puretuksi. Ja aivan rättiväsynyt ja veltto ottelun jälkeen.

Olet siis se säännöllinen nurkkiinkuseksija, josta aiemmin tässä threadissa puhuttiin? :D

Sanoit myös:

Viestin lähetti Luiro
Hauskaa voi pitää selvinpäinkin, mutta miksi ottaa riski?

Sanoin myös, että niitä törkeyksiä huudellaan myös selvinpäin. Ja sanon myös sen, että mikäli sikakatsomoa ei Hämeenlinnassa olisi, niin ei sitä jäähalliin jaksaisi vaivautua pelejä tiirailemaan. Jos teillä päin ei osata pitää ääntä selvinpäin, niin älkää muita tuomitko humalaisiksi ääliöiksi jos ääntä löytyy. Ja vaikka olisivatkin humalassa, niin mitä se teille kuuluu? [/B]

Ei mun pointti ollutkaan tän threadin käynnistämisessä kinastelu siitä miten jääkiekko-ottelusta saa suurimman elämyksen (pikkusen kännissä/sikakännissä/selvinpäin/...). Tää on tottakai jokaisen itsensä asia. Itse olen päässyt siihen ikään että on jälkikasvua mukaan otettavaksi hallille ja haluan mielelläni kokea matsin yhdessä heidän kanssa. Lähes poikkeuksetta kuitenkin kuulo- tai hajuetäisyydeltä löytyy joku ns. ongelma-asiakas josta johtuen joudun vastaamaan viattomalle kirkassilmäiselle nelivuotiaalle "isi, miksi toi setä haisee pissalle?", "saaks isi tuomarit oikeesti tappaa?","onks toi sininen joukkue se vittu?" jne. Erään kerran joku ylipainoinen dena kirjaimellisesti käveli silloisen kaksivuotiaan lapseni yli. Tää ei tunnu ihan oikealta eikä asia mun lapsuudessani ollut näin.

Pitäiskö mun siis
a) ottaa kersat vasta teini-ikäisinä (luiro?) mukaan matsiin
b) jättää ne kokonaan lajin ulkopuolelle ja vetää farkkutakki niskaan ja lähteä vetämään perseet heti seuraavalle fanimatkalle
c) ruikuttaa täällä typeriä mielipiteitäni pyytämällä ottamaan muutkin huomioon...

(jatkakaa mielellään listaa!)
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jullien vika kok juttu

Lainaus: "mihin te niitä rumpuja tarvitsette ? kotia soittamiseen ?"

Sosiaali- ja terveysministeriön tutkimuksen musiikin soittaminen vähentää nuorten agresiivista käyttäytymistä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Voi sentään.

Täytyy sanoa, että tässä huonossa kielenkäytössä ainakin tämän päivän Jokerifanit vetivät pisimmän korren. Se runko näytti olevan suhteellisen asiallista porukkaa, mutta siihen lyöttäytyi kiinni jotain kännisiä, keski-ikäisiä äijiä. Nämä eivät keskittyneet niinkään kannustamaan joukkuettaan, kuin kilpailemaan siitä, montako v*ttua saa mahtumaan lauseeseen. Kamalaa kuunneltavaa. Sitten siellä Jokeri-porukassa oli joku siilitukkainen läski, joka karjui kymmenen minuuttia putkeen "Kiss my ass"?

Jokaiselle tietenkin makunsa mukaan, mutta jäähalli ei ehkä ole paras paikka sellaisen seuran löytämiseen :)

Niin, taas joku huligaani oli muuten innostunut koittamaan voimiaan, koska joku Jokeri-paitainen mieshenkilö talutettiin parkkipaikalta poliisiautoon. Miksi tuntuu, että juuri Jokerien mukana kulkee näitä kusipäitä? Onko muilla samanlaisia havaintoja?

Huom: kuten jo alussa totesin, se runkoporukka vaikutti asialliselta. Joku Zero-niminen hemmo piti hyvää meteliä jokeriporukassa ja pääasiassa meno oli ihan hienoa. Mukana oli vaan nämä muutamat keski-ikäiset känniäijät, joiden piti päästä purkamaan paineitaan. Yksi näistäkin saatettiin muuten vaksien toimesta pihalle, kun innostui tekemään lähempää tuttavuutta cheerleadereihin.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
No eikös tuo "kiss my teepeeääs" lausahdus ole muidenkin kuin narrien käytössä. Ainakin ennen vanhaa...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti narri #42
No eikös tuo "kiss my teepeeääs" lausahdus ole muidenkin kuin narrien käytössä. Ainakin ennen vanhaa...

Siitä en tiedä, mutta tämä keski-ikäinen, ylipainoinen ja selvästi liikaa nauttinut herra jaksoi raakkua sitä liioittelematta 5-10 minuuttia suoraa huutoa. Muut kannattivat sinä aikana omaa joukkuettaan, mutta herra oli ilmeisesti niin oman nokkeluutensa lumoissa, ettei edes kiinnittänyt huomiota.
 

Jet-Ace

Jäsen
Jääkiekko ja alkoholi

Minä olen jo noita keski-ikäisiä. Seurannut jääkiekkoa katsomosta jo 60-luvulta. Ja minullekin maistuu olut vapaa-aikana erittäin hyvin.
Minun on kuitenkin myönnettävä rajoittuneisuuteni; Jääkiekon seuraaminen on minulle niin suuri nautinto, että mieleeni ei tulisi pilata sitä juomalla itseni sellaiseen kuntoon, että pelin hienouksien seuraaminen vaikeutuisi.
Minä en tarkoita tässä yhteydessä paria-kolmea olutta, vaan sitä subjektiivista määrää, jonka itse kukin tarvitsee kunnon humalaan.
Olen monesti miettinyt, että on kahdenlaisia katsojia. Niitä, joille jääkiekko on se isoin ja tärkein urheilumuoto. Ja niitä, joille se on vain urheilutapahtuma, jossa voi purkaa humalassa itseään.
 

Luiro

Jäsen
Voihan sen sanoa, että olen sitten vaikkapa säännöllinen nurkkiinkuseksija, mutta se on taas tätä leimaamista, jossa voi väittää itseni esimerkiksi olevan tällainen, vaikka en ole (Tupla-Uunomainen lause).

Jos et kaikkia asioita pysty ymmärtämään, mitä kirjoitan, niin kannattaa olla sanomatta niistä mitään.

Jääkiekon kasvattavasta vaikutuksesta voin sanoa, että missä olivat ne jääkiekkonassikoiden valmentajat, kun kopista kuului sanoja: "vitun huora, homo, mulkku, saatana..."

No sieltähän ne valmentajat löytyivät samasta kopista. Pienempi ongelma minä olen sinne kuin nämä valmentajat, jotka eivät osaa opettaa lapsiaan käyttäytymään. Jos tulevaisuudessa lapsilleni (mitä joskus saattaa tulla, jollen ole steriili) pitää harrastuksia valita, niin jääkiekko ei taida olla ensimmäinen vaihtoehto, mikäli valmentajat ovat tämänkaltaisia.

Ja minkälaista kieltä jääkiekkojunioreiden vanhemmat käyttävät aivan pienimpienkin nassikoiden peleissä. Kyllä jääkiekko on hieno laji, mutta ei sitä voi kymmenvuotiaan kohdalla ottaa liian vakavasti.

Edelleen...

Jääkiekon ei pidä tulla yhteiskuntakelpoiseksi, vaan yhteiskunnan on tultava jääkiekkokelpoiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös