Viestin lähetti Centre Bell
Itse olen meinannut kerran elämässäni lähteä pois katsomosta kesken matsin. Tämä tapahtui vuonna 1990 vanhalla kupittaalla.
Matsi oli TPS:n ja Ilveksen välinen kolmas loppuottelu jossa Ilves meni toisessa erässä jo 3-0 johtoon. Silloin kyllä keitti pahemman kerran ja olin viittä vaille valmis hilpaisemaan kotiin jo toisessa erässä. Onneksi en sentään ollut niin typerä sillä matsi oli ja on edelleen yksi ikimuistettavimmista matsesta. Ari Vuori nimittäin teki heti perään kahdessa peräkkäisessä vaihdossa maalit ja yht äkkiä tilanne olikin 2-3.
Kolmannessa erässä sitten "Lätty" Hirsimäki tasoitti pelin. Mal Davis teki voitto osuman 4-3 ja "Lätty" Hirsimäki vielä niitin 5-3.
Harvoin on kiekko matsissa ollut sellainen tunnelma ja kotiin lähtiessä yhtä mahtava fiilis kuin silloin. Kyllä olisi jälkeempäin harmittanut jos olisin sortunut poikamaiseen hätäilyyn ja hilpassut kotiin kesken kaiken. Peli oli muuten ensimmäinen kiekko ottelu turussa jossa yleisöaalto kiersi läpi katsomon.
Pienenä tarkennuksena, pelihän oli silloin 5. finaali, silloin pelattiin paras seitsemästä systeemillä, ja kuudes mestaruuden tuonut peli pelattiin Tampereella.
Itsekkin muistan kyseisen pelin todella hyvin. Olin silloin 11-vuotias kloppi, ja myös kyseisenä iltana tein ensi esiintymisen televisiossa. Kaverit vieläkin naureskelevat, kun ovat jälkikäteen tunnistaneet.