Viime kaudella mä ihmettelin Aatu Jämsenin peluutusta, sitä että miksi Hölö antoi sen pelata ykkös-kakkosketjun peliaikoja vaikka saatu tuote oli keskinkertaista ja etenkin viisikkopelaaminen oli erittäin vajaata, jopa karmivaa ja ensimmäiset 12 ottelua tuli vain 2+2 vaikka pelasi joukkueen hyökkääjistä kärkipään peliaikoja monessa pelissä. Sanoin useampaan otteeseen että Jämsenin hyökkäyspään tehot eivät ole sellaiset että kannattaisi roikottaa mukana pilaamassa yhden ketjun viisikkopeliä kun selkeästi ei vielä riitä.
Loppukaudesta taas Jämsen oli Liigan valovoimaisimia pelaajia, vaikka Niemelä itseasiassa tiputti Jämsenin peliaikaa ja viimeiset 12 ottelua toi 14 tehopistettä, jolloin Jämsen alkoi korvaamaan puutteellista, kylläkin hieman kauden aikana parantunutta, viisikkopeliään tehopisteillä.
Samanlainen polkuhan oli Topias Vilenin kanssa, joka jätti kentällä omia pelaajiaan merkkaamatta tilanteesta toiseen, höntyili järjettömästi pois omalta paikaltaan jne, mutta niin vain oli myöskin viime kaudella joukkueen tärkeimpiä pelaajia pelistä toiseen.
Itse nostin käden pystyyn virheen merkiksi ja uskon todella että Niemelä osaa kaivaa pelaajien, etenkin nuorten pelaajien, vahvuudet esiin niin että ne paikkaavat heikkouksia samalla kun luontaisesti vahvistetaan heikkoja osa-alueita. Tietysti jotkut pelaajat ovat sellaisia että valmennuskaan ei saa ihan heidän parastaan esille jollei pelaaja itse ole valmis ottamaan oppeja vastaan, tästä Kivenmäki käy esimerkkinä.
Itse uskon että jos Puutio on valmis ottamaan nöyrästi vastaan sen mitä Hölöllä on tarjota nuorelle pelaajalle, Puutio saa kiittää Niemelään 10v päästä siitä että pelasti sen uran joutumasta väärille raiteille antamalla vastuuta. Uskon että Niemelä näkee pelaajasta sen millaista vastuuta se tarvitsee ja miten juuri tätä pelaajaa kannattaa käsitellä. Puutiossa on aihiota, omaa ikäluokkaansa vastaan junnuissa oli kuitenkin erittäin hyvä pelaaja, mutta mulla on Puution suhteen kaikki luotto Niemelään jotta Puutio saa pelattua itsensä potentiaalinsa rajoille.