Kaspars Astashenko

  • 14 054
  • 44

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hieman verkkaisen oloinen, mutta varma kiekollisena. Pystyy pitämään kiekkoa hallussa häirittynäkin, omaa nähtävästi kohtalaisen kovan itseluottamuksen. Toistaiseksi suhteellisen vähän virheitä.

Tähän mennessä en ole juuri nähnyt Astashenkolta pitkiä avauksia. Ilmeisesti hän mieluummin joko antaa lyhyehkön syötön tai tuo kiekon punaviivalle heittääkseen sen päätyyn. Voi myös olla, että suhteellisen lyhyt aika joukkueen parissa ei vielä ole tuonut miehelle niin selvää kuvaa joukkueen pelitavasta, että hän uskaltaisi antaa kovin riskialttiita avauksia.

Hän ei ainakaan Palloseuraa vastaan pelannut niin kovaa, kuin olisin toivonut. Pikkuisen kovempi pelitapa käyttöön oman maalin eteen ja hieman enemmän vauhtia luisteluun, niin olen hyvin tyytyväinen. Laukausta en ole vielä luullakseni mieheltä nähnyt, joten siitä en osaa sanoa sen enempää.

Ainakin minä katselisin Astashenkoa mielelläni loppukaudenkin ajan Ilveksessä.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Astashenkon siirto Tampereelle on kuulemma hieman vaarassa. Miehellä on nimittäin sopimus latvialaisen HK Riga 2000 -joukkueen kanssa tämän kauden loppuun. Eli hän ei saa sopimusta Tampereelle mikäli Riga 2000 ei suostu.. Ja mies kuulemma pakeni Ilvekseen, vähän niin kuin Zherdev Columbukseen..
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Astashenko on raamikkaaksi pelaajaksi hyvin luisteleva pakki. 3 ottelua olen nähnyt ja näyttää siltä, että Kaspars ei ole ihan vielä päässyt jyvälle Ilveksen pelityylistä! Ensimmäinen ottelu oli täyttä sekoilua ja virheitäkin tuli.TPS ottelussa pidin Astashenkoa hyvänä; varmaa puolustusta, ei sekoiluja ja pari hienoa kiekon ylös tuontia! Parantanut joka tapauksessa kokoajan peliään... Parin pelin jälkeen näemme hänen todellisen iskukyvyn.

Tekihän Kaspars Tapparaa vastaan tärkeän maalin, tilanteessa ei kuitenkaan sovi kehua Sasu Hovin panosta, sillä vet meni siniviivalta sisään ilman maskia, joka on nykykiekossa hyvin harvinaista. No, maali on silti aina maali.

Itse ottaisin Astashenkon joukkueeseeni, jos hän nyt ei kauhean kallis olisi!Saas nähdä mitä Ripa tekee...
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Mitä mieltä ootte, kun Aamulehdessä luki, että Kaspars Astashenkolle on tulossa Ilvekseltä jatko-sopimus, jos pelaaja vaan itse haluaa?

Mielestäni Astasta on tullut Ilveksen 2 liideri ja vaikka pelaaja ei ole ollut aivan sellanen, mitä odotettiin, niin Kasparshan on ollut odotuksien ylittäjä, joten äkkiä sitä sopimusta Kasparssille ja Corylle, ettei heitä "varasteta". (Ja Veskulle kans.)
 

Köke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehdottomasti Astashenkolle jatkosopimus. Mies on ollut puolustavana puolustajana ehdottoman varma omassa päässä. Ja Murphyyn ei kannata edes verrata, koska ovat niin erilaisia puolustajia. Tosin Murphyn nimi sopimuspaperissa olisi kyllä varsin muikeaa. Mutta Astashenko ja Jääskeläinen ovat mielestäni ne puolustavat pakit joiden varaan puolustusta ensi kaudeksi kannattaa rakentaa. Murphy selkeä hyökkäävä, Koistinen ja Laamanen siitä välistä. Källarssonin kohtalon taitaapi sinetöidä tämän kevään loppupelit. Mikäli Tomi onnistuu, on siinä yksi puolustava pakki lisää. Ja sittenhän takaa tulee vielä Rönnberg, joka taitaa pikku hiljaa ajaa itsensä Laurilan ja Sirenin ohi...
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
No mun mielestä kyllä Rönnbäri tuskin viä nousee Laurilan ohi, Laurila on ollu yksiä yllättäjiä, ainaki mun silmissä.
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Mitähän Ilveksen valmennus ajattelee, kun tarjoavat sopimusta Kaspars Astashenkolle. Tarkoitan, että tottakai Astalle sopimus, mutta miksi Ilves ei peluuta pakkia esim. ykkös-, tai kakkospakkiparissa!?Ei ihme jos mies ei ole (vielä) hyväksynyt Ilveksen tekemää jatkopahvia. Ilves järki käteen näissä asioissa, sillä Europassa on joukkueita, jotka maksatvat miehsetä yli puolet enemmän. Toinen asia, mihin haluaisin kiinnittää huomiota on Ilveksen ylivoimapeli, miksi Ilves ei edes koita Kasparssia esim. Laurilan tilalla Murphyn vieressä? Tähän on parasta olla hyvä syy, sillä mun silmissä Astashenko on paljolti taitavampi kuin Laurila. Toivottavasti Ilves tajuaa tämän asian, vai olenko minä tyhmä?
 

Larionov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, AIK, Penguins
Itse olen Joni87 kanssa samaa mieltä, että Astalle tulisi antaa edes mahdollisuus yv-lle Murphyn pariksi. Laurilan peliä, kun on tässä parin viime ottelun ajan katsellut niin eipä ole otteet oikein vakuuttaneet. Ilmeisesti valmennusjohto ei halua sotkea pakkipareja ja Laurilaan luotetaan kovan laukauksen takia? Ja mahdollisesti on katsottu, että Murphy tarvitsee hyvän puolustava pakin kaverikseen aina kentälle. Astan puolustus pelaaminen on hyvää luokkaa, mutta monesti hän on myös todella rohkea ottamaan riskejä hyökkäyssuunntaan.
No enpä viitsi arvailla enempää kun en asiasta sen paremmin tiedä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Murphy tarvitsee hyvän puolustavan pakin vierelleen joo, mutta Laurilako on sellainen - no ei tasan ole. Jääskeläisen tervehdyttyä Laurilan pitäisi pudota seiskapakiksi - Rönnberg on pelannut paremmin.

-ipa rules
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Mun mielestä taas Rönnberg saisi olla se 7. pakki, sillä miehen otteet ovat ehkä hieman epävarmat, varsinkin pulustus päässä. Mutta kyllähän sen nuoresta miehestä ymmärtää... Siinä ootte oikeessa, että Murphyn vierellä (5 v 5) pitää olla puolustava pulustaja, mutta että Sykora ei edes viitti kokeilla Astaa yv-seen... Tosin viime pelissähän Asta ja Murphy pelasivat pari vaihtoa kaksin, ja heti ensimmäisessä omissa ;], tosin maali tuli suoraan aloituksesta. Kyllä mä luulen, et Asta siletä vielä jossain vaiheessa (toivottavasti) ylivoimaan nostetaan... Ei olis paha Asta myöskään "Lampun" paikalla, eikös?
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Arvaisin että Astashenko/Rönnberg -parissa haetaan tasaisuutta kolmanteen pakkipariin. Rönnbergia pitää peluuttaa kun Källarsson ei ole vielä (jos koskaan?) kunnossa ja Jääskeläinenkin puuttuu vielä, samoin Siren.

Välillä innokkaasti sinne tänne ryntäilevää Rönnbergiä (jokunen hyvä taklaus toki!) tasataan Astashenkolla, joka suhteellisen nöyrästi pelaa sovitussa roolissa, vaikka paljoon muuhunkin olisi eväitä.

Kun Jääskeläinen palaa, niin ilman muuta Astashenkolle lisää vastuuta.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Jääskeläinen palasi. Ja joutui kolmannessa erässä kolmospariin Rönnbergin kanssa. Astashenko sai ykkösparin paikan.

Ymmärrän kyllä, että Astashenkoa on jääräpäisesti peluutettu kolmosparissa, koska on peluutettava tasaisia pareja. Jos Astashenko olisi alusta asti pelannut Murphyn parina ja kolmosessa olisi ollut Laurila-Rönnberg, niin johan täällä olisi huudettu, kuinka Jamalainen ja Sykora eivät tajua tehdä tasaisia pareja.

Kahdesta asiasta olen samaa mieltä. Astalle enemmän yv-aikaa ja Rönnberg on parempi kuin Källarsson.
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Ehkä te kaikki ette sitä toivo, mutta mä ainakin (Astashenko fanina) toivon, että pakkiparit olisivat tämänpäiväisessä Tappara-ottelussa seuraavat:

Astashenko-Murphy
Koistinen-Laamanen
Jääskeläinen-Rönnberg/Källarsson

Y-v:

Astashenko-Murphy
Koistinen-Laamanen

Ehkä "Asta" ei ole ylivoima pelureiden aatelia (ehkä), mutta toivoisin, että häntä edes kerran, kaksi kokeiltaisiin ylivoimassa (ei välttämättä Murphyn rinnalla), mutta kuitenkin. JOS "ASTA" PELAISI ESIM: YKKÖS-, TAI KAKKOSPARISSA, OLISI HELPOMPI EHKÄ YMMÄRTÄÄ, JOS HÄN TEKEE JATKOSOPIMUKSEN.
Pelaahan Raipe tänään? "Maestrohan" otti kympin Lukko-pelissä, mutta eikös se ollut vasta 2 kymppi?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Rautalangasta Jonille:

A) Astashenko pelasi ylivoimaa Raumalla

B) Astashenko pelaa kolmosparissa siksi, että pakkiparit olisivat tasaiset. Ei tämä ole mikään NHL, jossa neljä pakkia pelaa yhteensä 50 min peliajasta ja kolmospari loput..

Äläkä käytä capslockia, näyttää ikävältä.
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Viestin lähetti dude
Rautalangasta Jonille:

A) Astashenko pelasi ylivoimaa Raumalla

B) Astashenko pelaa kolmosparissa siksi, että pakkiparit olisivat tasaiset. Ei tämä ole mikään NHL, jossa neljä pakkia pelaa yhteensä 50 min peliajasta ja kolmospari loput..

Äläkä käytä capslockia, näyttää ikävältä.

sori, herra kaikkitietävä
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Onko kenelläkään mitään tietoa Atashenkon vamman laadusta, pelaako mies jo huomenna Kärpät-pelissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös