Karmiva yllätys työpaikalla: RADIO!

• 9 361
  • 31

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti Ghost

Kiss FM:stä ja Novasta samaa mieltä musiikin osalta, mutta paikallisradioista jyrkästi eri mieltä. Ainakin 957 soittaa noihin kahteen verrattuna melko hyvää musiikkia. Ehkä hiukan samantyylistä, mutta samoja biisejä ei tule montaa kertaa tunnissa. 957:lla oli joskus jopa systeemi, että mikäli kuulit saman päivän aikana saman biisin kahdesti, niin studioon soittaessasi sait jonkinnäköisen palkinnon. Siinäpä olisi Novalle ja Kissillekin haastetta, kun tällaisen kilpailun pistäisivät pystyyn.

En tarkoittanutkaan juuri tuolla lainaamallasi kohdalla sitä, että paikallisradiot, ja tarkemmin sanottuna 957, soittaisivat samoja kappaleita samana päivänä, vaan sitä, että, kun 957 ja varmastikin muutkin paikallisradiot jaksavat ja kehtaavat päivästä päivään, viikosta viikkoon, kuukaudesta kuukauteen, vuodesta vuoteen, vuosikymmenestä toiseen, ja vuosisadasta toiseen soittaa 1980-luvun samoja ulkomaalaisia mahtipontisia pop-surkeuksia. :mad:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Voi vittu. Soittolistallinen radiokanava työpaikalla vie ennen aikaiseen hautaan. Onko kellään tutkimuksia mielessä johon voisi vedota kun ottaa asian puheeksi päättävissä elimissä, tutkimuksia jotka todistavat radionkuuntelun laskevan työtehoja tms.? Ehdoton kieltohan pitäisi avotoimistoissa olla, ettei radiota soiteta jos joku on sitä vastaan.

Ei muuta kun kännykkä/iPod/mikä ikinä mukana onkaan päälle ja oma musiikki soimaan. Itse olen toimistossa töissä ollessani pitänyt toisella korvallaomaa musiikkia, jolloin se ei ole häirinnyt muita ja kuitenkin kuullut kun jollain on asiaa jne.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Meillä ei ole duunissa oikeastaan koskaan kuunneltu radiota. Viimeksi joku kanava oli päällä joskus vuoden 2003 aikana, en tosin muista tarkempaa aikaa.
Onhan tämä hiljaisuus aika häiritsevää, mutta onhan se parempi vaihtoehto kuin kuunnella jotain Novaa.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Päätetyötä kun tekee niin on se etu että radiokanavia on valittavissa huomattavasti enemmän kuin jos olisi "perinteisen" radion vanki, ainakin täällä päin Suomea kun ei kuulu suurin piirtein mitään muuta kuin Ylen pääkanavat ja se vitun Nova. Nyt on viime aikoina ollut kuuntelussa enimmäkseen Radio City mutta välillä pistän kyllä ulkoiselta kovolta MP3:sia soimaan kun alkaa kyllästyttämään. Se hyvä puoli on että samassa tilassa työskentelevällä kollegalla on aika pitkälti samanlainen musiikkimaku kuin minulla joten ei ole tullut koskaan kiistaa soitettavasta musiikista/kanavasta.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onneksi nykyään saan tehdä töitä yksin omassa työhuoneessa, niin saan itse valita tasan tarkkaan mitä siellä soi. Ulkolaisten nettiradioiden voimalla tässä on nyt menty kun KLF:kin lopetti toiminnan viime syksynä.

Perinteisistä kanavista en enää edes tiedä mitä siellä nykyään on tarjolla, paitsi Yle Suomi ja Puhe, kun tuota Merisäätä aina silloin tällöin kuuntelin. Nythän ne siirsi kiekot tonne toiselle niin ei enää kuule meriveden korkeuksiakaan kesken matsin muuten kuin kanavaa vaihtamalla.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse päätetyötä tekevänä voi kompata että kaikenlaista "häirintää" joutuu sietämään. Edellisessä työpisteessä oli vieressä kälättävä kanalauma joka puhui kaiken mahdollisen säästä lööppeihin ja vielä kaakattavalla äänellä. Juhlin onnesta kun pääsin muuttamaan, sitten tuli RADIO. Kolmen metrin päässä vanhempi naishenkilö soittaa Iskelmää, anna mun kaikki kestää.

Olen yrittänyt aina välillä laittaa omaa musiikkia, se vasta sekasotku onkin kun kaksi radiota eetterissä. En halua alentua kuulokkeisiin.

Pakko kaiketi soittaa amerikan presidentille on tämä sen verran vakavaa.

_

scholl

Jäsen
Onhan tämä hiljaisuus aika häiritsevää, mutta onhan se parempi vaihtoehto kuin kuunnella jotain Novaa.

Miten hiljaisuus voi olla häiritsevää? Eihän mistään tule mitään, jos on mökää, eikä pysty ajattelemaan asioita. Fakta on se, että avokonttorit esimerkiksi ovat työtehoa alentava keksintö. Ne lisäävät kaikenmaailman keskeytyksiä ja aiheuttavat muuta häirintää ja musiikki (on se sitten millaista tahansa) häiritsee töiden tekemistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy