Karmeimmat kärppäsiirrot, jotka toteutuivat

  • 15 802
  • 25

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
TOP 10 karmeimmat siirrot, jotka toteutuivat

1) Granlund HIFKiin 2009
Vuosia hehkutettu lupaus siirtyikin HIFKiin juuri silloin, kun Granlund oli
ainoa timantti lähivuosina. HIFK:n siirtokorvaus Kärppien suuntaan ei
lämmittänyt saati HIFK:n mestaruus Granlund johtotähtenään.

2) K. Jalonen HIFKiin 1984
11-vuotias penkkiurheilija vasta tapaili sanaa seurauskollisuus, mutta
lapsuusajan toisen idolin siirtyminen NHL-kokeilujen jälkeen HIFK:hon
tuntui.

3) Arbelius ja Huikari JYP HT:hen 1987
Mestaruusvuoden jälkeen sai tottua siihen, että kärkipelaajia lähti aina
kevällä etelän iloihin. Arbeliuksen ja Huikarin yhteissiirtoa nousukas-
JYPiin oli karvasta maistella. Muistan vieläkin otsikon ”Omat koirat
purivat Kärppiä Jyväskylässä”.

4) Pesonen HIFKiin 2011
Järkisyyt tai ei, Pesosta olisi tarvittu HIFK-siirron sijaan sekaisin olleen
Kärppien veturiksi.

6) K. Jalonen Junkkareihin 1992
Tätä siirtoa oli aivan mahdoton ymmärtää. Kärppien sijaan Kari
Jalonen pelasi Kalajoen Junkkarien ykkösketjussa.

7) Ruotsalainen Tapparaan 1994
Lapsuusajan ykkösidoli ja pahin kilpakumppani menestyksen tiellä eli
Tappara. Tämä siirto oli minulle samanlainen kuin pelaajasiirrot Manun
ja Liverpoolin välillä – ei omia supertähtiä saa päästää kilpailijan leipiin
menestystä tuomaan. Tässä tapauksessa siirto ennakoi tulevaa
kärppäkonkurssia, vaikkei sen sulkikin siirtohetkellä pois
vaihtoehdoista.
Jos minulta kysytään, Reksa ei ole pelannut koskaan Tapparassa.

5) Lapinkoski Tapparaan 1991
Siirto divarista johnkin liigaseuraan oli tiedossa, mutta Kärppien
suurlupauksen siirtyminen Tapparaan oli iso pettymys. Jos nämä
siirrot olisivat rankkoja vieläkin, tuolloin se vasta sitä olikin. Tuolloin
tiesi nousukarsintojen päätyttyä, että ainakin kaksi vuotta saa taas
odottaa liiganousua, kun liigaseurat ostavat parhaat päältä.

8) Juha Riihijärvi JYP HT:hen 1991
Liiganousu kariutui joten olihan siirto liigaan tiedossa. Seuralla ei ollut
väliä, mutta viimeiseen asti toivoin, josko Riihijärvi jatkaisi vielä vuoden.
Riihijärvi ei jatkanut. Satavarma tähti oli taas menetetty.

9) Aaltonen Jokereihin 2014
Mestaruusmaalin jälkeen pidin täysin varmana, että nyt JMA:ta kutsuu
NHL. Ohtamaan ja Jaakolan kesäsiirrot eivät haitanneet yhtään, mutta
tämä siirto jo haittasi. KHL:ää en usko juuri seuraavani, mutta NHL ja
Aaltonen siellä olisi kiinnostanut kovasti.

10) Tuohimaa KalPaan 1988
Joistakin siirroista tietää heti julkaisun myötä, että toinen vahvistuu merkittävästi sen sijaan että olisi itse vahvistunut omalla kasvatillaan. Tuohimaan siirto Ruotsista KalPaan Kärppien sijaan oli sellainen siirto.
Tällä sijalla voisi olla myös Kamppurin siirto (vuonna 1988?) Kärpistä KooKoo:hon muutama juniori (esim. Mika Alatalo) mukanaan. Kamppurin siirto yksin olisi ollut OK, mutta oliko pakko viedä muita mukana. Se ajatus kyti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Omalle kohdalle ylivoimaisesti pahimmat ovat nuo Granlundin (x2) siirto IFK:hon ja Janne Pesosen siirto samaan seuraan. Ekassa kohdassa toki syyttävä sormi osoittaa kohti seurajohtoa, olkoonkin että myös Granlundin (x2) agentin toiminta taisi olla silloin vähintäänkin kyseenalaista. Joka tapauksessa tuollaisten talenttien osuessa kohdalle ei saa antaa yhtään siimaa ja kaikki työ on tehtävä huolella. Onneksi näistä nyt sentään taidettiin oppia jotain näiden uusien nuorten tähtien kohdalla.

Janne "Järkisyyt" Pesosen kohdalla vitutusta aiheuttaa nimenomaan Pesosen oma käytös. Eikös kaveri suunnilleen edellisenä päivänä ollut Raksilassa katsomassa Kärppien peliä ja sanoi että Suomessa seura on vain ja ainoastaan Kärpät? Tämän jälkeen mies teki seuraavana päivänä sopimuksen IFK:n kanssa, joten tuo oli se asia mikä siirrossa pisti vituttamaan. Järkisyihin peilaten siirto oli helposti hyväksyttävissä, mutta nimenomaan se oksettava käytös ja suoranainen valehtelu itse Pesosen toimesta oli asia mikä vitutti.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Tämän ketjun nimi olisi voinut olla myös "Vanhat haavat auki" .

Kylläpä alkoi vituttamaan. Olen parhaani mukaan yrittänyt ja osittain jo päässyt yli granlundien ja pessin siirroista, mutta nyt tuli kyllä takapakkia.

Vanhempiin siirtoihin en ota kantaa,koska oma kovalevyni ei riitä sinne asti , mutta nämä mainitsemani siirrot ovat kyllä sillä tasolla että vaikea enää laittaa pahemmaksi.

Aaltosen siirron jotenkin kyllä hyväksyn, vaikka kova pettymys NHL:junan menemisen myötä onkin. Nyt ainakin on pakko yrittää päästä joku narrien peli katsomaan tulevalla kaudella.

Pirneksen lähtö Espooseen sattui silloin, mutta myöhemmin olen asian ymmärtänyt ja mielestäni se oli Essille oikea päätös.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Joo Aaltosen siirto nyt ei haittaa millään muotoa. Tai no ehkä sillä tavalla että tosiaan siellä NHL:ssä olisin miehen halunnut nähdä, mutta nyt mies skulaa KHL:ssä ja se siitä. Eri juttu toki jos Jokerit pelaisi edelleen SM-Liigassa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tapaus Granlund taitaa olla pahin keissi. Pessin Hifk-reissu kans muljautti sydänalaa ilikiästi.Edelleenkin Pessi kuuluu silti suosikkeihini, mutta ei Granlund.Majussa kelpaa, mutten hurraata sinnekään huuda.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ei noita oikeastaan ole yhtäkään niin pahaa, ettei sitä osaisi itselleen perustella. Granlundien siirrot tottakait vituttavat, mutta koska seura oli tuolloin niin hakoteillä (hopeasta huolimatta), en jaksa ärsyyntyä Laser HT:n kasvatin siirtymisestä Kari Jalosen valmennukseen etelä-Suomeen.

Pirneksen lähtö kesällä -99 on ehkä kuitenkin se, mikä eniten nostaa karvat pystyyn. Toki urheilijan on oltava itsekäs, ja pedattava oma tulevaisuutensa parhaalla mahdollisella tavalla. Näin ovat tehneet Pesonen, Granlund, Pirnes ja muutkin.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mä en osaa olla katkera noista divari-Kärpistä liigajoukkueisiin tapahtuneista siirroista. Esim. Riihijärvi ja Lapinkoski pelasivat molemmat loistavat tulokaskaudet Kärppien sen ajan viimeisellä liigakaudella 1988-89, ja olisivat aivan kevyesti molemmat saaneet sopimuksen liigaan Kärppien pudotessa divariin. Pelasivat kuitenkin peräti kaksi kautta divaria Kärpissä, ja esim. Riihijärvi nousi samantien mm-kisapelaajaksi siirryttyään JYP:iin. Lapinkoskella puolestaan liigaura ei enää lähtenyt syystä tai toisesta käyntiin.

Samat sanat pätee myös Tutostrofin jälkeen lähteneisiin Pirnekseen ja Mikkolan Iluun. Reksan kohdalla puolestaan syksyllä 1993 oli alunperinkin tiedossa, että kyseessä on vain visiitti, ja olihan se nyt selvää, että Reksan tasoinen pelaaja vasta kuitenkin 33-vuotiaana eli puolustajana vielä melkein parhaassa iässään tähysi vähintäänkin liigaan.

Granlundien siirrot ovat jättäneet syvimmät arvet sieluuni, se käsittämätön pupellus Kärppien toimesta pisti harmittamaan aika kauan. Samoin Pesosen siirto oli kyllä vittumaisuudessaan a-luokkaa.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä en osaa olla katkera noista divari-Kärpistä liigajoukkueisiin tapahtuneista siirroista. Esim. Riihijärvi ja Lapinkoski pelasivat molemmat loistavat tulokaskaudet Kärppien sen ajan viimeisellä liigakaudella 1988-89, ja olisivat aivan kevyesti molemmat saaneet sopimuksen liigaan Kärppien pudotessa divariin. Pelasivat kuitenkin peräti kaksi kautta divaria Kärpissä, ja esim. Riihijärvi nousi samantien mm-kisapelaajaksi siirryttyään JYP:iin. Lapinkoskella puolestaan liigaura ei enää lähtenyt syystä tai toisesta käyntiin.

Samat sanat pätee myös Tutostrofin jälkeen lähteneisiin Pirnekseen ja Mikkolan Iluun. Reksan kohdalla puolestaan syksyllä 1993 oli alunperinkin tiedossa, että kyseessä on vain visiitti, ja olihan se nyt selvää, että Reksan tasoinen pelaaja vasta kuitenkin 33-vuotiaana eli puolustajana vielä melkein parhaassa iässään tähysi vähintäänkin liigaan.

Granlundien siirrot ovat jättäneet syvimmät arvet sieluuni, se käsittämätön pupellus Kärppien toimesta pisti harmittamaan aika kauan. Samoin Pesosen siirto oli kyllä vittumaisuudessaan a-luokkaa.
Allekirjoitan veli-L.Paraskeen tekstin miltei täysin.

Omalla kohdallani Granlundien menetys riipaisee eniten. Ei se, että menivät Helsinkiin Kojon leipiin, vaan se Junnon ja muitten ylimielinen tupellus poikien suhteen. Oulusa oli kussu noussu päähän metrin yli tulvarajan. Sylettää lähes yhtä paljon kuin Alatalon palkkaaminen päävalmentajaksi. Tähän Granlundien siirtoon liittyy mun kohdalla niin paljon odotuksia uudesta "Viuhkolasta" ja ehkä jopa ylikin, ettei ollut mitään rajaa. Siis tarkoitan sentteriä, joka johtaisi koko tiimin uuteen dynastiaan. Lisäksi nää "vedonlyöntihuhut" Hjallis vs Junno päävalmentajajutuista samoihin aikoihin, lisäsivät vain mun potutusta.

Pesosen kohdalla sanon vain, että hyvä valinta. Eihän se oo ees Oulun seudulta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ne oikeasti karmeat siirrot on jo tässä ketjussa käsitelty. Jotenkin on kuitenkin 1980-luvulta jäänyt muisto siitä, kun Pekka Tuomisto siirtyi HIFK:n purkka-Penan mukana. Kyllä siinä jonkinlainen henkinen menetys koettiin. Se kahden seuraavan kauden aikana tapahtunut romahdus ei tietenkään yhteen pelaajan tai valmentajan menetykseen perustunut, mutta oli kuitenkin yksi vaihe matkalla perikatoon.
 

Lescinzky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pesosen kohdalla sanon vain, että hyvä valinta. Eihän se oo ees Oulun seudulta.

Vaikka onkin Kuhmosta itärajalta niin ei se ollut mukava kuulla/nähdä, että mies valitsikin HIFK:n kun mediassa on sanonut, että Kärpät on Liigassa se yksi ja ainoa missä haluaa pelata. Kuitenkin periaatteessa on niitä Kärppien kultaisia kasvatteja. :)

Tietysti jokainen tekee omat päätökset ja toimii sen mukaan, mutta voisi olla miehellä sen verran selkärankaa, että toimisi sen mukaan. Kuitenkin toivon Pessin ilomielin Kärppiin joskus takaisin, koska on miehellä kuitenkin sellaiset muistiot takana Kärppien dynastien ajoilta. :)
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Didier Deschamps. Ei yhtään hyvää ratkaisua. Ei edes ymmärrä olla menemättä kentälle. Tappaa lahjakkaasti muiden motivaation.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Didier Deschamps. Ei yhtään hyvää ratkaisua. Ei edes ymmärrä olla menemättä kentälle. Tappaa lahjakkaasti muiden motivaation.

Huhheijaa. Kolme peliä pelattu ja tällaista settiä tulee. Ketjukaverit ovat vaihtuneet jokaisessa pelissä ja pakkohan sellaisen on näkyä. Uusi liiga, uudet pelikaverit ja uusi pelisysteemi, sillä AHL:ssä ei pelata ihan samanlaista peli. Katsellaan nyt rauhassa ja annetaan aikaa. Haluan nähdä Deschampsin pelaavan Pyörälän ja Davisin kanssa yhdessä kunnolla, jonka jälkeen voidaan sitten tehdä lopullisia johtopäätöksiä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Didier Deschamps. Ei yhtään hyvää ratkaisua. Ei edes ymmärrä olla menemättä kentälle. Tappaa lahjakkaasti muiden motivaation.

Lähettäkää se herkkusieni Tampereelle. Vaihdossa uskallan luvata laatikollisen Ilves Suomen mestari 1998 -lippiksiä.
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huhheijaa. Kolme peliä pelattu ja tällaista settiä tulee. Ketjukaverit ovat vaihtuneet jokaisessa pelissä ja pakkohan sellaisen on näkyä. Uusi liiga, uudet pelikaverit ja uusi pelisysteemi, sillä AHL:ssä ei pelata ihan samanlaista peli. Katsellaan nyt rauhassa ja annetaan aikaa. Haluan nähdä Deschampsin pelaavan Pyörälän ja Davisin kanssa yhdessä kunnolla, jonka jälkeen voidaan sitten tehdä lopullisia johtopäätöksiä.

Oli kieltämättä kirjoitettu vähän tunteen puuskassa. Silti ei hirveästi ole näkynyt näissä kolmessa matsissa sellaista, mitä ykkössentteriltä odottaisi. Haisee vähän Plihalimaiselta siinä, että paljon odotettiin mutta vähän saatiin. Oliko hänellä muuten omaa viestiketjua?
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Alain " Marion veli " Lemieux !! Ennakkohehkutukseen/-odotuksiin nähden suurin floppi koskaan Kärpissa, ei kahta sanaa.
 

Valdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoisen nimen nostit Bopi esiin.

Tartuin tuohon ajatukseen Lemieux ja suurin floppi Kärpissä koskaan. Miehen siirto uutisoitiin Kalevassa alkuun pienellä kikkailuotsikolla "Lemieux Kärppiin". Kiekkolehti nosti kauden ennakkonumerossa Lemieuxin kärppäjuttun pelaajista Nokelaisen seuraksi. Seurasin aktiivisesti tuolloinkin Kärppiä, mutta en ehtinyt nähdä Lemieux´n pelaavan, joten haluaisin tietää, miksi häntä voisi pitää suurimpana kärppäfloppina. Kärpillä nyt ei tuolla kaudella kulkenut ennen kevätkautta mikään, mutta pelkkien tehopisteiden perusteella (16 ottelussa 3+10) alkua voisi kuvailla ainakin sanoilla tyydyttävä. Oliko miehellä ongelmia kaukalon ulkopuolella vai laskettiinko hänen tekevän kypärätempun joka pelissä? itse en muista ajatelleeni, että Alain Lemieux on mies, joka rikkoo KJ:n lukemat 29+64.

Voin syyslomalla listata oman TOP-flop-listani Kärppiin päin tulleista pelaajista, joiden olen nähnyt pelaavan.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Heitetäänpä tähän muutama vahvistus, jotka jo lähtökohtaisesti hankittiin joko hankkimisen riemusta tai muuten vaan täyttä puusilmäisyyttään. Joko väärään rooliin tai sitten tilanteeseen jossa heidän tyyliselleen pelaajalle tai ko. pelipaikalle ei ollut lähtökohtaisestikaan tarvetta. Järjestys täysin mieleenputkahtamisjärjestyksessä. Eli ehkä mitkä eniten alitajuisesti mieltä kalvaa.

1. Marko Luomala (eka ketjun ratkaisijaksi vanhalla iällä yhden kauden näytöillä)
2. Johan Backlund (otettiin kun halvalla lähti vaikka maalivahtipeli ei ollut siihen mennessä ollut edes ongelma)
3. Vitezslav Bilek (yksi mikkihiiri lisää joukkueeseen josta puuttui fyysisyyttä)
4.-5. Kveton & Vondrka (eläkeliigasta keskinkertaisilla tehoilla, koska tsekki)
6. Ari Vallin mallia 2013 (tukkii nuorten tien Kärpissä ja on käsittämättömän huono)
7. Mika Halava (25-vuotiasta mestisjyrää yritettiin sovittaa jopa tulosyksikköön)

Onhan näitä muitakin floppeja, mutta näissä kaikissa yhteinen nimittäjä oli uutista lukiessa syvä vitutus/ihmetys kyseisestä hankinnasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
7. Mika Halava (25-vuotiasta mestisjyrää yritettiin sovittaa jopa tulosyksikköön)
Muut kyllä allekirjoitan, mutta Halavaa en ihan. Kyseessähän ei ollut mikään muu kuin syksyllä try-outin kautta tullut kaveri, jolla ei oikeasti ollut mitään muuta sen ihmeempää roolia kuin olla hetken aikaa syvyyspelaajana. Taisi joo pari peliä kokeilla vähän ylempänäkin, mutta lähtökohtaisesti oli pelkkä täytemies ja tuskin oli mikään kovinkaan kallis.

Nuo muut kyllä osuivat ihan täysin.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Hei, eikö tämän ketjun idea ollut alunperin listata hirveitä siirtoja Kärpistä POIS päin? Näitä epäonnistuneita hankintoja on lueteltu kymmenessä muussa ketjussa kyllästymiseen asti ja tässä oli mukavan erilainen näkökulma ainakin vielä jokin aika sitten.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Muut kyllä allekirjoitan, mutta Halavaa en ihan. Kyseessähän ei ollut mikään muu kuin syksyllä try-outin kautta tullut kaveri, jolla ei oikeasti ollut mitään muuta sen ihmeempää roolia kuin olla hetken aikaa syvyyspelaajana. Taisi joo pari peliä kokeilla vähän ylempänäkin, mutta lähtökohtaisesti oli pelkkä täytemies ja tuskin oli mikään kovinkaan kallis.

Nuo muut kyllä osuivat ihan täysin.

Vitutti se silti. Pikkunäppärä mestisjyrähaku on minusta Kärpissä aina turha yhtälö.

Oukalle vastaus myös samalla. Tiedän että lähti alunperin toisinpäin mutta näytti toistavan jo itseään niin ajattelin laittaa toisinkinpäin. Lisäksi henk. koht. ainoa, joka kalvaa on case-Granlund ja siitäpä ei ole enää uutta kirjoitettavaa. No sen voin lisätä kun kerran kysyin asiasta silloiselta Granlundin joukkuekaverilta, niin totesi, että kyllä se Junno oli joka siinä sohlasi, eikä Granlund. Silloinhan oli jonkun verran syyttävän sormen osoittelua myös Miken suuntaan.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kyllä se oli Grönbrandt joka salaa kävi jo kuukausia ennen asioiden kärjistymistä mm. tutustumassa IFK:n pukukoppiin, eli se sopimus oli jo tehty ja sitten keksittiin jostain vakuutuspaperista tekosyy alkaa pullikoimaan. En pidä kaveria minään, en koskaan, ilmaveivatkoon vaikka sata maalia maajoukkueessa ja silti on täysi nolla.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lisäksi henk. koht. ainoa, joka kalvaa on case-Granlund ja siitäpä ei ole enää uutta kirjoitettavaa. No sen voin lisätä kun kerran kysyin asiasta silloiselta Granlundin joukkuekaverilta, niin totesi, että kyllä se Junno oli joka siinä sohlasi, eikä Granlund. Silloinhan oli jonkun verran syyttävän sormen osoittelua myös Miken suuntaan.

Jep jep. Meneepä jännäksi. Minä kun olen kuullut taas itse Junnon sanovan, että Granlundin kohdalla ei ollut mitään tehtävissä, koska pelaaja itse ja lähipiiri halusi hänet Hifkiin.. Asiat varmaan kyllä harvoin on näissä täysin mustavalkoisia niin, että vain toinen toimii väärin ja toinen toimii oikein, koska jokainen ajaa loppuviimein omaa etuaan. Tai siis pelaajat ajaa omaa etua, agentit omaa, seurajohto seuran etua jne.

Tässä tapauksessa minun ei tarvitse kuitenkaan kahta kertaa miettiä kumpaa kallistun uskomaan. Kyllähän siinä Granlundin ja kumppaneiden touhussa oli jotakin lieroa. Tapauksen jälkeen kyseisestä pelaajasta on lisäksi ainakin minun mielestäni oikein paistanut, ettei kai Kärpissä pelaaminen hänelle koskaan mikään arvo olisi ollutkaan. Sen jälkeen olen ymmärtänyt olla harmittelematta siirtoa. Minä ainakin haluan Kärppiin mieluummin näitä kavereita, jotka oikeasti sydämestään haluavat pelata nimenomaan Oulun Kärpissä ja ylpeänä kantavat seuran paitaa.

Sitten minun karmeimmat siirrot Kärpistä poispäin voisivat olla Pirneksen lähtö aikoinaan divarissa ja Pesosen meno Hifkiin lähinnä siirtoon liittyvien sivujuonteiden vuoksi. Itselleni jäi tuosta siirrosta lähinnä pelaajan kaksinaamaisten kommenttien vuoksi erityisen huono maku.

Pakko vielä lopuksi heittää skenaario joka toivottavasti ei toteudu. Eli jos Viuhkola siirtyisi tosiaan johonkin toiseen liigaseuran nousisi todennäköisesti oman listan kärkeen heittämällä. Piku on niin Kärppä! Mutta joo lopetan tämän spekulaation heti tähän.
 
Jep jep. Meneepä jännäksi. Minä kun olen kuullut taas itse Junnon sanovan, että Granlundin kohdalla ei ollut mitään tehtävissä, koska pelaaja itse ja lähipiiri halusi hänet Hifkiin.. Asiat varmaan kyllä harvoin on näissä täysin mustavalkoisia niin, että vain toinen toimii väärin ja toinen toimii oikein, koska jokainen ajaa loppuviimein omaa etuaan. Tai siis pelaajat ajaa omaa etua, agentit omaa, seurajohto seuran etua jne.

Junnon puhuessa taitaa olla kuulijalla vastuu. Mutta tottahan se on että keskimäärin näissä on yhtä monta versiota kuin kertojaa, juurikin tuon vuoksi minkä mainitsit. Eikä siinä sinällään mitään väärää, hulluhan se jos ei omaa etuaan aja kun puhutaan kuitenkin työelämästä. Jos ei nyt suoranaista paskaa syötä.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Junnon puhuessa taitaa olla kuulijalla vastuu. Mutta tottahan se on että keskimäärin näissä on yhtä monta versiota kuin kertojaa, juurikin tuon vuoksi minkä mainitsit. Eikä siinä sinällään mitään väärää, hulluhan se jos ei omaa etuaan aja kun puhutaan kuitenkin työelämästä. Jos ei nyt suoranaista paskaa syötä.

Totta varmasti tämäkin. Kyllähän minäkin sen ymmärrän, että Junno puhepuolen osaa hoidella. Ei kai mikään joo-joo-mies tuollaista uraa olisi tuossa toimessa tehnytkään. Silti olen sitä mieltä, että Junnosta on porukalla jopa Kärppäkannattajien keskuudessa välillä vähän liiankin negatiivinen kuva. Hän kuitenkin hoitaa työtään suurella sydämellä nimenomaan Kärppien eduksi, joten respect ainakin täältä. Tässä tapauksessa olen joka tapauksessa uskonut ja uskon edelleen enemmän Junnon puheisiin kuin kyseisen pelaajan ja lähinnä agenttinsa sepityksiin.

Ketjun aiheeseen palatakseni minulle on myöhemmin tullut sellainen kuva hyvinkin vahvasti, ettei Granlund todellakaan (ainakaan siinä vaiheessa) olisi Kärppiin halunnut edes jäädä. Eiköhän sellainen, että oltaisiin väkisillä maaniteltu jäämään, olisi loppujen lopuksi ollut kaikkien kannalta mahdollisimman huono ratkaisu. Ennen kaikkea uskon, että se olisi ollut sitä Kärppien kannalta, koska tuollaisessa tilanteessa yhdestäkin pelaajasta saattaa muodostua melkoinen syöpä joukkuehengelle. Näin minä olen asian ajatellut ja senpä vuoksi en harmittele tuota siirtoa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tässä tapauksessa olen joka tapauksessa uskonut ja uskon edelleen enemmän Junnon puheisiin kuin kyseisen pelaajan ja lähinnä agenttinsa sepityksiin.

Nimenomaan näin. Niissä jutuissa ei silloin aikanaan ollut totuutta edes siteeksi. Katkokoon jalkansa minun puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös