Karl Goehring Jokereihin

  • 76 778
  • 379
Tila
Viestiketju on suljettu.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
keigykedy kirjoitti:
Lassila se varmaan on. Ollut melkoinen floppi ja paistattelee sijalla 22 mv-tilastoissa ja valittiin tän päivän Aftonbladetissa top 5- floppeihin

TOP-5 floppi = siis suuntaamassa Jokereihin. Ruotsissa pelaa yksi suomalainen veska, joka olisi ns. varma tapaus, mutta mies ei taida olla saatavilla.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
xps kirjoitti:
Huhu kertoo että Jokereiden uusi veskari olisi Elitserienissa pelaava suomalaisvahti.. katsellaan.

Vieläkös siellä Kimmo Vesa pelailee? Sitten meillä olisi jo mitat täyttävä kakkoamaalivahti. ykkönen vain puuttuu. :)
 

peikko#13

Jäsen
Ikijokeri kirjoitti:
Norrenan ottaisin mielelläni, mutta ei mitään toivoa... Kyllä se molari tulee olemaan asteikolla Vehanen-Lassila-Korhonen

Juu, eipä Norrena lähde minnekkään ellei Linköping ole konkurssikypsä, joukkue ainakin oli sarjan kärjessä vähän aikaa sitten. Mitä tulee muihin mahdollisiin kandidaatteihin niin ojasta allikkoon mennään. Kukaan heistä ei ole merkittävästi pikku-G:tä parempi ja odotukset ovat kuitenkin kovat, joten tuloksena lienee pettymys.
 

Tuoppi

Jäsen
peikko#13 kirjoitti:
Juu, eipä Norrena lähde minnekkään ellei Linköping ole konkurssikypsä, joukkue ainakin oli sarjan kärjessä vähän aikaa sitten. Mitä tulee muihin mahdollisiin kandidaatteihin niin ojasta allikkoon mennään. Kukaan heistä ei ole merkittävästi pikku-G:tä parempi ja odotukset ovat kuitenkin kovat, joten tuloksena lienee pettymys.

Minä oon ainakin sitä mieltä että Lassilassa ja Vehasessa on molemmissa (hurjasti?) potentiaalia. Molemmilla kokemusta SM-liigan ykösveskarin paikalta. Suomalaisuus plussaa.

Kallesta kirjoitin jo aikaisemmin ja silti vaikka puolustus ja viisikkopeli on ollut persiistä niin en näen kaverissa voittavaa maalivahtia.
- Koko on ongelma uskokaa tai älkää!
- Torjuu kiekkoja liikaa eteen. Avainsana on eteen. Enemmän toivoisi että osaisi torjua kiekkoja pois maalintekosektorilta.
- Mailapeli hirveää. Joskus näyttää että kaveri ei edes jaksa sitä mailaa nostaa.
- Rälläkäsi jättää myös hieman toivomisen varaa (vrt. Nurminen).
 
Viimeksi muokattu:

D. Moylan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ikijokeri kirjoitti:
Korhosesta on riittävästi huonoja muistoja jo keväältä 2001. Jotenkin ailahtelevan oloinen kaveri muistaakseni. Välillä tekee ihan haamuja ja välillä menee kaikki. Ei kiitos.

Norrenan ottaisin mielelläni, mutta ei mitään toivoa... Kyllä se molari tulee olemaan asteikolla Vehanen-Lassila-Korhonen

Sama jos otettaisiin Helanen takaisin Pelsuista, kavereiden tyyli ei paljoa toisistaan poikkea... Itse asiassa voitaisiin tehdä vaihtokauppa; Kalle, Kuusisto, Jalkanen ja Kalteva Pelicansiin ja paluupostissa Helanen, Helenius ja Heiskanen.

Miltä kuulostaisi eilen IFK:n nollannut Satosaari; eikös mies ole vain ottelukohtaisella (?) sopimuksella Jypissä. Mun mielestä kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta kuin Ruotsin ihmeet.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
D. Moylan kirjoitti:
Miltä kuulostaisi eilen IFK:n nollannut Satosaari; eikös mies ole vain ottelukohtaisella (?) sopimuksella Jypissä. Mun mielestä kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta kuin Ruotsin ihmeet.
Taitaa olla maaottelutaukoon päättyvällä sopimuksella. Ei taida Satosaari kuitenkaan riittää tuon joukkueen itseluottamuksen palauttamiseksi, joten hänet voi unohtaa.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Norrena, Oksa, Vehanen, Korhonen, Leinonen, Lassila...hyi helvetti, mitä nimiä. Eikö tarkoitus ollut hankkia selvästi Kallea parempi nimi? Uskooko joku tosissaan, että suurin piirtein nykyisellä joukkueella ja jollain noista maalivahdeista olisi mahdollisuuksia esimerkiksi välieriin?
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
D. Moylan kirjoitti:
Miltä kuulostaisi eilen IFK:n nollannut Satosaari; eikös mies ole vain ottelukohtaisella (?) sopimuksella Jypissä. Mun mielestä kuulostaisi paremmalta vaihtoehdolta kuin Ruotsin ihmeet.

Joulukuun 15. päivään asti jatkuu tuo Satosaaren sopimus ainakin tämän päivän IS:n mukaan.
 

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
Kipelov kirjoitti:
Norrena, Oksa, Vehanen, Korhonen, Leinonen, Lassila...hyi helvetti, mitä nimiä. Eikö tarkoitus ollut hankkia selvästi Kallea parempi nimi? Uskooko joku tosissaan, että suurin piirtein nykyisellä joukkueella ja jollain noista maalivahdeista olisi mahdollisuuksia esimerkiksi välieriin?

Tämä oli varmaan jokin vitsi?? Korhosella, Vehasella, Leinosella mennään varmasti välieriin jos kenttäpelaajat hoitavat hommansa. Norrena taas on Bäckströmin kanssa paras suomalainen maalivahti euroopassa. Jos ei Norrena edes kelpaisi niin vaihda vaikka seuraamaan jotain toista lajia.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Lassilan voi saman tien unohtaa, mies on ollut loistava tällä kaudella ja Norrenan jälkeen paras suomalaisvahti. Sekin todistaa miehen hyvät otteet, että roskalehti Aftonblaskan tuomitsee pelaajan.

Vehanen saatta olla lähdössä, en tiedä itekäkö vai nauraa jos Jokereihin tulee.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Renegade kirjoitti:
Vehanen saatta olla lähdössä, en tiedä itekäkö vai nauraa jos Jokereihin tulee.

Vehanen pelasi Raumalla viimeiset kaudet erittäin hyvin ja ainakin itselle on jäänyt positiivinen kuva. Tosin silti jos Goehring ulostetaan, niin mielestäni korvaajan pitäisi olla vähintäänkin 3x2,5 m muuri.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Norrena olisi tietysti näistä esillä olleista nimistä se paras vaihtoehto, mutta varmasti epärealistisin. Vehanen on mielestäni aina ollut aliarvostettu ja tulisi olemaan ainakin huomattavasti Kallea parempi vaihtoehto.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Tervetuloa vaan!

Kirjoitin asiasta jo pari viikkoa sitten kun ehdotin uudeksi maalivahdiksi jotain suomalaista esim. Ruotsissa pelaavaa vahtia. Jokereiden maalivahtipeli on ollut sen tason katastrofi tällä kaudella että uuden miehen ei tarvitse esittää mitään ihmeitä kunhan ei imaise rystysuupaisuja ja ranareita ilman maskia siniviivalta. Jo sillä kohennetaan ihmeesti joukkueen uskoa ja itseluottamusta, ja lähes kenellä tahansa uudella vahdilla (uskon että jopa paljon parjattu Helanen olisi pystynyt alkukaudella parempaan) mennään jo paljon pidemmälle kuin mitä Goehringillä mentäisiin.

Minulle kelpaisi siis vallan mainiosti ylemmän keskitason suomalainen maalivahti Ruotsista joka on aiemmin pelannut liigaa. Tällaisella siirrolla olisi nähdäkseni monta etua:

-Jokerit tarvitsee maalivahdin joka pystyy heti ottamaan paikkansa ja torjumaan varmasti peruspelillä. Päivänkään totutteluun, kokeiluun tai pelityylin muuttamiseen ei ole enää varaa. Näinollen uuden vahdin soisi olla Suomesta, ja syy on selvä: mies tuntisi Suomen tyylin ja kaukalot. Yllätyksiä ei tulisi mihinkään suuntaan.
-Jos uusi vahti tulee Ruotsin kaltaisesta maasta, jossa tunnetusti pelataan hyvätasoista jääkiekkoa (ei siis Englanti, Irlanti, Latvia tai pari vuotta pelaamatta olleet kaverit) niin tiedetään että hän on ollut harjoituksissa ja peleissä tietyn monta kertaa, jolloin tiedetään että hän ei ainakaan ole täysin rapakunnossa.
-Jos uusi vahti on ennestään tuttu ja Suomessa pelannut niin häntä ei tarvitse Jokeriorganisaation scoutata. Tiedetään siis että saadaan hyvää keskitasoa. Se on jo nähty millä tasolla Jokereiden ulkomaiden scouttaus on. Ei kiitos nyt enää yhtään sika säkissä-ukkoa sieltä maalille! Meidän kausi ei enää kestä semmoista.
-Ja vielä noista mainituista nimistä: ovat jo todistaneet pystyvänsä hyvään peliin Suomessa, usein heikohkon jengin takana. Tämän jälkeen ulkomaan keikka joka aina kasvattaa luonetta ja monipuolistaa. Joten minun puolestani lämpimästi tervetulleita Jokereihin ovat esim. Petri Vehanen tai Teemu Lassila.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
ennustaja kirjoitti:
Vehanen pelasi Raumalla viimeiset kaudet erittäin hyvin ja ainakin itselle on jäänyt positiivinen kuva. Tosin silti jos Goehring ulostetaan, niin mielestäni korvaajan pitäisi olla vähintäänkin 3x2,5 m muuri.

Vehanen on helvetin hyvä veskari. Jos sen saatte niin varmasti tulee auttamaan huomattavasti pyrkimystä ylöspäin.

Ainoa vika Vehasessa on, että miehellä meni vähän kauemmin kehittyä huippumaalivahdiksi, ja kärsii nyt siitä maineesta ja nimestä minkä 4-5 vuotta sitten sai. Viimeiset kaudet kuului liigan top-5 maalivahteihin. Kyllä jokerien materiaalilla tuollainen 92% torjuntaprosentti varmaan riittäisi kääntämään pelejä voitoksi.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vehasen voisin vielä kelpuuttaakin, mutta että Leinonen, Lassila tai Korhonen, hyi olkoon. Mennään mieluummin Hovisella ja Hallikaisella kuin ostetaan joku kolmesta viimeisestä. Ei Vehanen mikään TimppaTomppa ole, mutta mitä luultavimmin parempi (ja ainakin isompi) kuin Göring.
 
Eikö tämä Göring ole hyvä maalivahti? Sitähän oikein itse farmi-Timppa suositteli. Listallahan oli myös Irbe, siitä ratkaisu maalivahtiongelmaan, koko ainakin ois sopiva. Bäckström lähtökuopissa Oulussa? Hjallis rulaa, kossu rulaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä Eki-Setä,

ivailet Jokereille siellä täällä, useammassa ketjussa.
Jos se tuottaa mielihyvää niin siitä vaan. Ihmettelen kuitenkin, miksi kestomestari-Kärpät ei riitä sinulle? Eikö heistä voi keskustella? Miksi toisten kriisi viihdyttää sinua enemmän kuin oman joukkueen menestys?
Nyt voi käydä niin, että jollekin jokerikannattajalle tulee mieleen, että pikkukaupungin pojalla on noussut kusi päähän.
Vaikuttaa myös siltä, ettei sinulla ole riittävästi kokemusta edes palloilujoukkueen kannattamisesta. Jos olisi, tietäisit, että kaikille huippujoukkueille tulee joskus huonompia kausia (vrt. esim. Arsenal ja ManU nyt).
Ihan vaan tiedoksi, ettei se Junnokaan Jumala ole. Eikä ole Jalonenkaan, vaikka sillä onkin Julius Caesarin klyyvari.
 

mutt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,ylilyönnit,Harkinsin juomalahjat
Mistä tämä huhu on lähtenyt liikkeelle, että Elitserienistä tulee veskari. Jos hankitaan uusi veskari niin hankitaan sitten kunnollinen, eikä näitä kaiken maailman leinosia ja korhosia.

Et sä Timppa viitsis tulla tänne pelaa, eihän siellä Bostonissa ole mitään :)
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tervetuloa kotiin - Välkommen hem,

Numero 75 Dave Stathos
 
Chattaaminen taitaa täällä olla kiellettyä mutta vastaanpas kuitenkin. En suinkaan vinoille millään tavoin ja ymmärrän että aina ei mene hyvin. Seuraankin lähinnä huvittuneena kuinka kovin vakavasti te otatte tämän hetken kun kaikki ei menekkään hyvin, toki sehän on positiivinen merkki että olette huolestuneita omasta joukkeestanne.
Muistan varsin hyvin,jopa pelottavankin, ne hetket kun omassa Oululaisessa ihanuudessamme meni huonosti. Paikanpäällä olleena muistan hyvin kun Narrit pudottiva Kärpät divariin, jne. Eli ei täällä kusi ole päähän noussut millään tavoin. Enemmän minua huvittaa teidän jokeri-fanien nyt lähes paniikinomainen kirjoittelu tänne, elämää on muutakin kuin kiekko. Myönnän että pienessä nousuhumalassa ehkä olisin osan viesteistä voinut jättää kirjoittamattakin.

Se miksi nyt keskustelu Kärpissä on varsin hiljaista johtunee varmaan siitä että kestomestarilla menee tällähetkellä oikein kivasti. Kaikki hyvin kun on hiljaista.
Toisaalta voisihan loukkaantumista ym. jauhaa mutta omat junnut tuntuvat paikkaavan sen ongelman oikein hyvin tällähetkellä. Miten teillä?


Jokatapauksessa toivon että jokeri-leiri herää ja nousee vielä ylöspäin ja peli alkaa kulkemaan, muutenhan Hjalliksen "liigassa on liikaa joukkueita" puheet muuttuvat outoon valoon.

Tsemppiä ahdistukseenne. Meillä menee nyt hyvin, toivottavasti keväälläkin, taas.
 
Eiköhän Goehringin korvaaja kuitenkin ole 25-vuotias Joey MacDonald, Grand Rapids Griffins. 183 cm / 90 kg, jos oikein laskin.

2003-04 Grand-Rapids Griffins 39 ottelua, 3 syöttöä, 4 rm, 6 nollapeliä, pääst. maal. ka. 1.97, torjunta% 0.936.
2004-05 Grand-Rapids Griffins 66 ottelua, 3 syöttöä, 8 rm, 5 nollapeliä, pääst. maal. ka. 2.29, torjunta% 0.926.

Tällä kaudella ei pelattuja otteluita, loukkaantunut vai muuten vaan FILAssa?
 
Viimeksi muokattu:

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Mistäs Jaguaari tuollaisen nimen repäisi? Pelkkää mielikuvitusta/haavetta?

Itse olen sitä mieltä, että vasta kun se viisikkopeli ja puolustus/puolustushalukkuus saadaan edes normaalille tasolle, voidaan tarkastella maalivahtiakin.

Kyllä se puolustajien huonous/epävarmuus tarttuu maalivahtiin ihan yhtä paljon kuin toiseenkin suuntaan.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Kyyberi kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että vasta kun se viisikkopeli ja puolustus/puolustushalukkuus saadaan edes normaalille tasolle, voidaan tarkastella maalivahtiakin.

Kyllä se puolustajien huonous/epävarmuus tarttuu maalivahtiin ihan yhtä paljon kuin toiseenkin suuntaan.

Sanoin samaa aiemmin syksyllä, mutta nyttemmin taivun itse siihen että pikku-Kalle olisi korkea aika pistää hodaridieetille katsomon puolelle. Jälkimmäinen lausuntosi on täyttä totta, mutta minulle Göringin lopullisesti tuomitseva ominaisuus on se vähintään yksi helppo maskiton laukaus jonka mies imaisee per peli. Tuossa Kalpa-pelissä oli sekä sellaisia maaleja joita kukaan veska ei olisi ottanut, että myös ainakin kaksi aivan tolkutonta imaisua jotka eivät missään nimessä saisi mennä liigavahdin taakse. Ja kun sellaisia ei suinkaan mennyt ensimmäistä kertaa sisään, niin tämä mies ei minun kirjoissani ole voittavan joukkueen ykkösvahti.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyyberi kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että vasta kun se viisikkopeli ja puolustus/puolustushalukkuus saadaan edes normaalille tasolle, voidaan tarkastella maalivahtiakin.

Sulla on ainakin pitkä pinna tai olet ylipositivisti. Goehring on liigan ykkösveskareista toisiksi huonoin tilastojen valossa

http://www.sm-liiga.fi/tilasto.asp?...arja=1465&maingroup=1&group=16&parm=0&kausi=0

KalPa-tappion jälkeen torjuntaprossa laski alle yhdeksänkymmenen. Ei noilla luvuilla pidä jatkaa. Ajatelkaa sitäpaitsi, jos mies loukkaantuu. Jokereilla ei edes ole pelituntumaa omaavaa kakkosveskaria. Sitten se vasta kusinen paikka olisi, eikä tarvitsisi juuri pleijarimenestyksistä haaveilla. Siten minusta uusi veskari on vähintään yhtä tärkeä, kuin uusi valmentaja. Jättäkää Goehring kakkoseksi, sillä jos lähtee, tarvitsette kakkosen joka tapauksessa mieli lähteä keväällä hakemaan pleijarimenestystä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Senior kirjoitti:
Siten minusta uusi veskari on vähintään yhtä tärkeä, kuin uusi valmentaja. Jättäkää .

Näin juuri. Tosin puolustus ei Goehringia auttanut, mutta luottamus meni näköjään jo alkuvaiheessa. Pakisto ja Goehring eivät puhuneet samaa kieltä (ja nyt en tarkoita äidinkieltä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös