Kari Makkonen vai Rauli Urama?

  • 14 463
  • 90

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Blackie kirjoitti:
Kun katselee näitä vaihtoehtoja, niin tulee ikävä jopa Vladimir Jursinov nuorempaa. Otsikon voisi myös muokata muotoon "Luoti vai köysi?" Molemmat on sitäpaitsi valmentaneet Lukossa, joten ei siksikään oikein herätä hurraa-huutoja.

Elä hyvä mies hulluja puhu. Sursiinov jr:sta, on täydellisen lammaspelaamisen ja paketin totaalisen sekaisin olon lisäksi jäänyt mieleen vain kommentti kysymykseen "miksi 0-7 (tms) tilaanteessa peluutettu vähälle peliajalle jääneitä junioreita?" vastaus: "Pjeli on njiin njopea"
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ika Lehkonen ainakin itse jutteli tuossa Canalilta tulleen Ässät-KalPa pelin erätauolla, että on luvannut perheelleen ettei ennen lähde pois kotoa kuin lapset ovat aikuisia tai jotain muuta vastaavaa.

Puheitahan nämä toki vain ovat ja kuten on monesti huomattu, niin niillä ei välttämättä ole mitään merkitystä, mutta jotenkin sellaisen käsityksen noista Lehkosen kommenteista kuitenkin sain, että mies ei olisi Turusta lähiaikoina minnekään lähtemässä.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Joo'o. Ei kovin hyvältä näytä. Noista nimistä ainoastaan Lehkonen on varteenotettava vaihtoehto ensi kauden valmentajaksi. Ässien ainoa mahdollisuus menestykseen on tämä mitä nyt on harrastettu Toivolan aikakaudella. Odotetaan että omista pojista nousee edes välttäviä pelaajia edustuksen ja loput yritetään paikkoa joillain mahdollisilla miehillä, kuten Kaipainen ja Rautee.

Lehkosella on kai ainoat mahdollisuudet ja taidot kasvattaa näitä omista pojista pelaajia ja kun nyt Ässillä on pitkästä aikaa niitä ihan jonossa asti niin kuulostaisi aika omituiselta että Makkonen tulisi opettelemaan sitä niiden kanssa.

Pakkahan kuitenkin hajoaa käsiin kauden jälkeen, mikä on jo todettu monesti. Ensi kaudella näistä Hietamäistä, Peltomaista ja Huhtasista tuskin vielä on ratkaisijoiksi mutta se hiominen se hiominen. Ja siihen hommaan näkisin Lehkosen olevan paras näistä esitetyistä vaihtoehdoista.

Kakkosena on ihan sama kuka niitä kiekkoja keräilee. Korpisalo kuulostaa kuitenkin siihen ihan ok mieheltä. Tietysti mikäli Korpisalolla on vakaa aikomus kouluttaa ja opiskella itsensä valmentajaksi niin mukaan ehdottomasti. Märkänä unenani on nähdä Jarkka Ässien vaihtoaitiossa päävalmentajana joskus, mutta ei sinne kannata mennä edes Jarkan tosta vaan. Menee hyvä mies pilalle.

Eli pitkällä tähtäimellä Lehkonen ehdottomasti. Muutin käsityksiäni miehestä täydellisesti luettuani Jatkoajan kirjoituksen miehestä. Joku noheva kaivakoon sen esille. Mä en nyt pystykykenee.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
TosiFani:
Mistä tällainen tieto?

Makkonen kyllä ainakin itseäni pelottaa ja olen 99,9%:n varma ettei hänellä ole kykykyä valmentaa, eikä imua tuoda uusia hyviä pelaajia Ässiin. Mieshän on alasarjoissa kokeillut kahdesti päävalmentajan hommaa aika heikolla menestyksellä. Uramasta ei ole näkemystä, eli siitä saavat muut kommentoida, mutta luulisi Ässiin olevan imua enemmän kuin mitä nämä kaksi nimeä antavat ymmärtää. Kyllä jotain näyttöjä pitäisi päävalmentajana olla mutta kun ei ole mitään...Ja tämä siis Makkosesta.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Makkonen-Korpisalo tuo pari tullee olemaan, jos minulta kysytte. Toisaalta saattaa olla, että Karri Kivi kuuluu myös olennaisena osana tähän kuvioon. Itse lukeudun kyllä siihen osastoon, jolle tämä käy vallan mainiosti. Otetaanpa esimerkkinä vaikka valmennustiimi Makkonen, Korpisalo ja Kivi, oli arvojärjestys sitten mikä tahansa. Vahvasti patasydämistä porukkaa, minusta ei mitenkään huono asia, että sydämellinen sitoutuminen lähtee aina valmennusjohdosta saakka.

No, mikäpä porilaiselle kiekkoyleisölle kertaheitolla kelpaisi?

-paze-
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Uraman haastattelu 23.11

Rauli Urama tähtää ykkösvalmentajaksi (Vakka-Suomen Aluesanomat)


Rauli Urama toimii Lukon kakkosvalmentajana jo kahdeksattta vuotta yhteen putkeen.

Pyhärannan Kukolassa asuvalla Rauli Uramalla on jääkiekon SM-liigan nykyhetken kakkosvalmentajista yhtämittaisen samassa seurassa työskentelyn ennätys. 36-vuotias Urama aloitti Lukossa jo Timo Tuomen aikana eli kaudella 1998-99. Meneillään on siis jo kahdeksas kausi putkeen kakkosena.

Ikuiseksi kakkoseksi "Rale" ei aio kuitenkaan jäädä.
– Ykköspestin aika oli kolme vuotta sitten. Tein silloin kuitenkin tietoisen valinnan ja otin vastaan Jääkiekkoliiton tarjoaman paikan poikien maajoukkueen vastuuvalmentajana. Päävalmentajuus liigassa ei sopinut sen kanssa yhteen ja pitkälti siitä syytä olen edelleen Raumalla.

– Liiton projekti on ohi ensi keväänä ja sen jälkeen katsotaan liigaa uudelleen. En voi kieltää, etteikö päävalmentajan paikka olisi edelleenkin tavoitteenani, Urama sanoo.

Rauli Urama on vakuuttunut siitä, että myös Lukko on hyötynyt hänen tehtävistään Jääkiekkoliitossa.

– Olen pystynyt tuomaan Raumalle asioita, joissa liitto on mennyt seuroihin nähden etupellossa. Junioripuolellakin on otettu käyttöön uusi vaatimustaso niin harjoittelussa kuin pelaamisessakin, hän miettii.

Maajoukkuetehtävien kautta Urama laskee saaneensa myös "valtavan määrän hyödyllisiä kontakteja kaikilla mahdollisilla tasoilla".

Viisi päävalmentajaa
Rauli Urama on työskennellyt Lukossa toistaiseksi jo viiden päävalmentajan alaisuudessa. Timo Tuomea ovat seuranneet Vasili Tihonov, Ismo Lehkonen, Jukka Rautakorpi ja tehtävää nykyisin hoitava Jarmo Tolvanen. Viisi miestä ja viisi erilaista tapaa johtaa.

– Tuomi oli intohimoinen henkiseen puoleen paneutuja, jolla oli kaikki tai ei mitään -asenne. Tihonov taas sai joukkueensa pelaamaan täydellisesti yhteen. Lehkosta taas voi kuvata visionääriksi, joka antoi pelaajille niin tilaa kuin vastuutakin.

– Rautakorvella oli konemainen tapa toimia, hänelle tuli ensimmäisenä urheilu. Tolvanen puolestaan on paljon maailmaa nähnyt herrasmies, joka osaa kuunnella ja osaa myös antaa. Pelaajan huomioonottaminen on hänellä tosi korkeaa luokkaa, kuvailee Urama.

Lukon kuluvan kauden peliä Urama kuvailee tiheäksi siksakiksi pienen onnistumisen ja pienen epäonnistumisen välillä.

– Selkeää suuntaa ei ole löytynyt, vaan peli heittelee jopa pelin aikana. Tavoitteista ei ole kuitenkaan jääty kovinkaan ratkaisevasti, hän tiivistää.

Suomalaisen jääkiekkoilun tulevaisuuden valoisana näkevältä ammattivalmentajalta ei malta olla lopuksi kysymättä, millaisena hän soisi näkevänsä oman kotikuntansa Pyhärannan tulevaisuuden.

Vastausta ei tarvitse odottaa pitkään.

– Minä kannatan itsenäistä Pyhärantaa, vaimon ja koiran kanssa aivan meren rannalla asuva Urama sanoo.

-------------------------------------------------------------
Edit: Palkka kaudella 2002
Lukon Rauli Urama löi kakkosvalmentajien
palkkavertailussa Ässien Karri Kiven 31 151€–18 292€.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
paze17 kirjoitti:
Makkonen-Korpisalo tuo pari tullee olemaan, jos minulta kysytte. Toisaalta saattaa olla, että Karri Kivi kuuluu myös olennaisena osana tähän kuvioon. Itse lukeudun kyllä siihen osastoon, jolle tämä käy vallan mainiosti. Otetaanpa esimerkkinä vaikka valmennustiimi Makkonen, Korpisalo ja Kivi, oli arvojärjestys sitten mikä tahansa. Vahvasti patasydämistä porukkaa, minusta ei mitenkään huono asia, että sydämellinen sitoutuminen lähtee aina valmennusjohdosta saakka.
-paze-

Ei siinä paljon syntymä-tai pelitaustat auta, jos järki ei riitä.Aivan sama onko sydän padanmuotoinen, jos ensi vuonna karsinnat tulevat, niin ässät on siellä varmasti näillä miehillä.
Sohaisen ampiaispesää kun sanon että ennemmin ottaisin jonkun Toivolan tyyppisen nuoren tietäjän, kuin tietämättömän vanhan pelaajan, jonka valmennustietämyksiä voi vain arvailla.
Valmentaja on tärkein lenkki joukkueen menestyksessä(maalivahdin ohella), joten tässä pestissä ei kannata säästää
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Urama on tätä päivää, Makkosen tunnen (hieno mies!) mutta en usko että hänestä on ykköseksi, tulee Tolvanen mieleeni.
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Täytyy sanoa, että tuon Jarkkom:n lehtilainauksen jälkeen oma ääni ainakin menee Uramalle. Selkeästi vaikuttaisi paremmalta ratkaisulta kuin makkonen. En jaksa uskoa makosta olevan ykkösvalmentajaksi asti. Kantakoon tukka-jukalle kiekkoja vaan tulevaisuudessakin.

Uramalla tuntuisi sen sijaan olevan ainakin tuon lehtijutun mukaan jo näkemystä erilaisista valmentajista ja eipä tuo junnumaajoukkue pestikään huono asia varmasti ollut.
 

jarkkom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Angus:

Olen täysin samaa mieltä. Jos nyt Ässissä onnistuneita valmentajia katsotaan niin esimerkiksi herrat Toivola, Tihonov Jr ja vaikkapa Mölli Keinonen ovat olleet kaikkea muuta kuin patasydämistä porukkaa. Eikä siinä seurarakkaus auttanut esim. Valtteri Immosellakaan kun peli ei vaan kulje. Ässillä ei ole varaa ottaa ns. ehkä hyvää vaihtoehtoa vaan pelata tämä valmentajakortti mahdollisimman hyvin. Onko Riksmannilla pahvi ensi kaudelle, onko tietoa kenelläkään?
 

reaper78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK
Mä tota Riksmanin tilannetta kyselin jo aikaa sitte ja täällä porukka vaan vastas että optio on, mutta optiolla ei oo mitää merkitystä??
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Johto kirjoitti:
Ika Lehkonen ainakin itse jutteli tuossa Canalilta tulleen Ässät-KalPa pelin erätauolla, että on luvannut perheelleen ettei ennen lähde pois kotoa kuin lapset ovat aikuisia tai jotain muuta vastaavaa.

Näin teki. Eiköhän se Ikankin mieli muutu, kun tuplataan liksa nykyisestä ja tehdään samantien 2-vuotinen diili. Kyllä Lehkonenkin tietää sen, ettei Ässillä ole varaa/halua valmentajasopimuksia kovinkaan löyhin perustein purkaa, sen näytti kärsivällisyys Toivolankin kanssa. Kyllä SM-liiga Mestiksen kuitenkin lopulta päihittää se on selvä. Lisäksi luulisi Ikalla olevan edelleen haluja näyttää todelliset kykynsä ja se saattaisi Ässien nuorten kanssa olla mahdollista. Hemmetin pettynyt olen ellei Hirsimäki ja kumppanit osaa Lehkosta Poriin puhua. Pitääkö tässä itse alkaa miehelle soittelemaan ja puhumaan sitä ympäri.

Eikös Tuto vahvistanut juuri valmennustaan jollain kolmannella kaverilla. Tämä olkoon merkki siitä, että Lehkonen vaihtaa ensi kaudeksi Porin Ässien peräsimeen.

Makkonen vai Urama? Älkää ny saatana hei oikeesti. Eikö ketään muita ole enää edes ehdolla? Sen verran olen tässä asiaa miettinyt avausviestini jälkeen, että jos näistä kahdesta on pakko valita, niin napataan se Urama sitten kynsin hampain.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei tämä nyt ihan näin yksinkertainen asia ole, että Ässät valitsee Uraman ja Makon väliltä. Hallitus vain linjasi, että porilaistaustaisia vaihtoehtoja pitää erityisesti tutkia ja sitä tässä nyt on sitten tehty. Valmentajakandidaatteina voidaan edelleen pitää aivan yhtä Ika Lehkosta kuin tätäkin esillä olevaa kaksikkoa.

Samoin TF:n Toivolan ja Lukon yhdistäminen ei ole läheskään noin selkeää. Toivola vain järkevä miehenä, joka lisäksi sattuu olemaan juuri nyt omakotitalorakentaja, haluaa varmistaa ensi kaudeksi ainakin jonkin työpaikan. Eli ensisijaisesti Toivola ei ole menossa Lukkoon, mutta voi ehkä kuitenkin sinne joutua ja samoin kaksikosta Urama/Makkonen saattaa löytyä Ässien päävalmentaja, mutta aivan yhtä hyvin tai itseasiassa todennäköisemmin kuitenkin ei.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vero kirjoitti:
Ei tämä nyt ihan näin yksinkertainen asia ole, että Ässät valitsee Uraman ja Makon väliltä.....

Samoin TF:n Toivolan ja Lukon yhdistäminen ei ole läheskään noin selkeää...

Makkonen ja Urama ovat Ässien hallituksen ehdokkaat tulevaksi valmentajaksi. Tässä täytyy jättää vielä ovi auki, koska sopimusta ei ole.

Toivolan tilanne on aivan selkeä, hänellä on sopimus Rauman Lukon kanssa.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani kirjoitti:
Makkonen ja Urama ovat Ässien hallituksen ehdokkaat tulevaksi valmentajaksi. Tässä täytyy jättää vielä ovi auki, koska sopimusta ei ole.

Toivolan tilanne on aivan selkeä, hänellä on sopimus Rauman Lukon kanssa.

Toivolan tilannetta pitänee kysyä Mikalta itseltään. Reilu viikko sitten ei ollut sopimusta Lukkon, ja eikä Lukko myöskään ollut ensijainen vaihtoehto. Sen uskon, että Lukon johto olisi varmasti mielellään ottamassa Toivolaa, mutta Toivolan kannalta Lukossa on hyvää vain palkkapussi. Trio Mokka, Santala ja Laiho taannevat myös ensi kaudella sen, että Raumalla valmentajalla on kuumat paikat. Olin kolmikon vieraana Ilves ottelussa ja janterit olivat ihan aidosti sitä mieltä, että joukkueen kokoamisessa ei tapahtunut mitään suurta mokaa, ehkä nyt sitten huono valmentaja, mutta muutoin tuolla tiimillä pitäsi olla taistelemassa kotiedusta. Suurella osalla tuolloin läsnäolleista oli aika vaikeaa olla avoimesti hymyilemättä; jostakin syystä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vero kirjoitti:
Toivolan tilannetta pitänee kysyä Mikalta itseltään. Reilu viikko sitten ei ollut sopimusta Lukkon, ja eikä Lukko myöskään ollut ensijainen vaihtoehto. Sen uskon, että Lukon johto olisi varmasti mielellään ottamassa Toivolaa, mutta Toivolan kannalta Lukossa on hyvää vain palkkapussi. Trio Mokka, Santala ja Laiho taannevat myös ensi kaudella sen, että Raumalla valmentajalla on kuumat paikat. Olin kolmikon vieraana Ilves ottelussa ja janterit olivat ihan aidosti sitä mieltä, että joukkueen kokoamisessa ei tapahtunut mitään suurta mokaa, ehkä nyt sitten huono valmentaja, mutta muutoin tuolla tiimillä pitäsi olla taistelemassa kotiedusta. Suurella osalla tuolloin läsnäolleista oli aika vaikeaa olla avoimesti hymyilemättä; jostakin syystä.

Minun puolestani voit kysellä keneltä tahansa, mutta Toivolalla on jo sopimus Lukon kanssa.

Kolmikon kanssa olen samaa mieltä siinä asiassa, että sijat 7 - 8 olisivat olleet Lukon haarukassa tuolla miehistöllä. Joukkueen rakenteesta olen erimieltä, puolustus oli liigan heikoimpia.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Radio Pori tänään

Jussi Aho oli tehnyt soittokierroksen valmentajaehdokkaille, tässä tuloksia:

Korpisaloa kiinnostaa jossain määrin, mutta Ässät ei ole ottanut mitään yhteyttä.

Uramaa kiinnostaa, mutta Ässät ei ole ottanut yhteyttä, mitä nyt toimistolla junnuasioissa käydessä on pari sanaa asiasta vaihdettu.

Makkosta kiinnostaa, mutta Ässät ei ole ollut missään yhteydessä, Ahon tivatessa, hän sanoi, että 100% varmasti Ässät ei ole ollut yhteydessä.

Ika Lehkosta ei tavoitettu.
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
ÄssÄ kirjoitti:
Jussi Aho oli tehnyt soittokierroksen valmentajaehdokkaille, tässä tuloksia:

Korpisaloa kiinnostaa jossain määrin, mutta Ässät ei ole ottanut mitään yhteyttä.

Uramaa kiinnostaa, mutta Ässät ei ole ottanut yhteyttä, mitä nyt toimistolla junnuasioissa käydessä on pari sanaa asiasta vaihdettu.

Makkosta kiinnostaa, mutta Ässät ei ole ollut missään yhteydessä, Ahon tivatessa, hän sanoi, että 100% varmasti Ässät ei ole ollut yhteydessä.

Ika Lehkosta ei tavoitettu.

Millaisia johtopäätöksiä tuosta nyt pitäisi vetää? Vai pitäiskö vetää mitään? Annan itselleni ymmärtää että ajan hengen mukaisesti kaikkiin ollaan oltu yhteydessä.

Edelleen kuulostaisi parhaimmalta vaihtoehdolta Lehkonen, Korpisalo, Kivi.

Mitä tarkoitat TosiFani lausunnolla Uramasta että on tätä päivää? Ymmärtää nykyajan kiekosta vai?

No mukavaahan tämä arvuuttelu ja omien suosikkien esittely on mutta se mikä on varmaa niin jokuhan siihen toimeen valitaan. Vellua lainatakseni: ei Ässien valmentajaksi voi ketään Tauno Tasalakkia valita.
 

Fre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkkäri kirjoitti:
Näin teki. Eiköhän se Ikankin mieli muutu, kun tuplataan liksa nykyisestä ja tehdään samantien 2-vuotinen diili. Kyllä Lehkonenkin tietää sen, ettei Ässillä ole varaa/halua valmentajasopimuksia kovinkaan löyhin perustein purkaa, sen näytti kärsivällisyys Toivolankin kanssa. Kyllä SM-liiga Mestiksen kuitenkin lopulta päihittää se on selvä. Lisäksi luulisi Ikalla olevan edelleen haluja näyttää todelliset kykynsä ja se saattaisi Ässien nuorten kanssa olla mahdollista. Hemmetin pettynyt olen ellei Hirsimäki ja kumppanit osaa Lehkosta Poriin puhua. Pitääkö tässä itse alkaa miehelle soittelemaan ja puhumaan sitä ympäri.

Millähän perusteella täällä itketään kaljupään perään?
Lausuntojensa ja TV-esiintymisiensä peruustella on täysi pelle.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Fre kirjoitti:
Millähän perusteella täällä itketään kaljupään perään?
Lausuntojensa ja TV-esiintymisiensä peruustella on täysi pelle.

Sinä olet 5 onelinerisi perusteelle täysi pelle kirjoittaja.

Kannattaa tutustua Ika Lehkosen pelifilosofiaan, niin pelilliseltä puolelta kuin ajatusten ja kehitysideoidenkin kannalta. Saatat löytää paljon aspekteja, jotka puoltavat miestä Ässiin, enkä jaksa niitä sinulle alkaa sen enempiä tässä enää kertaamaan. Avainsanoiksi annan kuitenkin: nuorten pelaajien kehittäminen, fyysinen pelitapa ja usko omaan tekemiseen.
 

Fre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkkäri kirjoitti:
Avainsanoiksi annan kuitenkin: nuorten pelaajien kehittäminen, fyysinen pelitapa ja usko omaan tekemiseen.

Nämä aspektit olen jo miehen omasta suusta kuullutkin. Siihen kun lisätään vielä onnenpissit niin jääkö vielä prinsiippejä varastoon?
 

JanJ

Jäsen
Fre kirjoitti:
Nämä aspektit olen jo miehen omasta suusta kuullutkin.
aspekti näkökohta, näkökulma; eräs verbin ominaisuus mm. venäjän kielessä; kahden taivaankappaleen keskinäinen asema Maasta nähtynä; lajisto, joka luonnehtii kasviyhdyskuntaa kasvukauden jonakin ajankohtana ¶ Kieliopissa aspekti koskee etenkin sitä, ajatellaanko toiminta hetkelliseksi vai jatkuvaksi.


Mutta asiaan... Jos pyöritellään nimiä Urama ja Makkonen niin tiimin jäseninä. Kerätköön vaikka kaikki kolme nippuun, Lehkonen Urama Makkonen. HPK on hyvä esimerkki miten valmennustiimi parhaimmillaan toimii.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
TosiFani kirjoitti:
Minun puolestani voit kysellä keneltä tahansa, mutta Toivolalla on jo sopimus Lukon kanssa.

Kunhan quotetin, että sain TF:n huomion.

Kysymys: Minkä takia tästä piti tehdä uusi ketju? Eiköhän tämäkin ole vielä spekulaatioita?
Jos asia on varma, miten sinä tiedät sen ja miksi ihmeessä julkistit tiedon?

Lähinnä viimeinen kiinnostaa ihan uteliaisuuspohjalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös