Kantasi Jouluun?

  • 7 451
  • 78

Kantani jouluun

  • Juu

    Ääniä: 142 72,4%
  • Ei

    Ääniä: 54 27,6%

  • Äänestäjiä
    196

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Yksinkertainen kysymys, johon karsin kaksi vaihtoehtoa. "Juu" tai "ei", välimuotoa ei ole. Itse olen pienimuotoinen Joulu-fani. Myönnettäköön.


Vaihtoehdot:

Juu: Kantani Jouluun on positiivinen. Pidän joulusta oikein paljon, tunnelma on hyvä, saa olla perheen parissa, saa syödä hyvää ruokaa, lahjat, muu yhdessäolo tai muut mukavat asiat.


Ei: Kantani Jouluun on negatiivinen. Inhoan hössöttämistä, joulustressiä, sukulaisia ja kaikkea muuta mitä liittyy tähän vuoden lopussa järjestettävään "iloiseen" tapahtumaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lyhyesti ja yksiselitteisesti ei.

Ei kiitos kaikelle hössöttämiselle, stressille sun muulle - onneksi onnistun nykyään vapaa-aikanani suht hyvin kiertämään kaiken mikä edes hitusenkaan viittaa em. asioihin, töissä tilanne taasen on toinen. Pitänee ilmeisesti vaihtaa työpaikkaa..

vlad#16.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Juu. On oma valinta stressata ja hössöttää asiaan kuulumattomilla epäolennaisuuksilla. Hieno juhla keskellä talvea.
 
Juu. Kyllähän joulu on kuitenkin aina joulu.
Tosin kyllähän nää ruuhkat ja stressaantuneiden ihmisten katsominen sekä ärsyttävät mainokset käyvät hermoille, mutta jouluaattona on kuitenkin se oma spesiaali tunnelmansa, joka menee kaiken tuon paskan yli!
 
Ei!

Ruoka on hyvää ja arvokkaita lahjoja on kiva saada, mutta ärsyttävät sukulaiset ja yleinen häslinki vetävät arvosanan matalaksi.

Onneksi tänä vuonna on saanut olla rauhassa joululta.

Sinänsä erikoista, että tämä on ensimmäinen jouluni "joulukaupunki" Turussa, enkä ole vielä kertaakaan tuntenut minkäänlaista joulufiilistä. Tuntuu ihan tavalliselta ja arkiselta.

Ei, en mielestäni ole kylmä ja tunteeton ihminen, kyllä minä elämäni jokaisena aikasempana jouluna olen joulun läsnäolon tuntenut, minusta Turussa vain ei ole mitään jouluista, ellei joulutunnelma sitten ole yhtä kuin kuuden miljoonan watin edestä värivaloja.

Ja se torilla jököttävä "kuusikin" on saatanan ruma.

Menis jo.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Sistis

Sukulaisten näkeminen stressaa. Toisaalta ehkä voisi ajatella, että oli kiva nähdä pitkästä aikaa serkkuja, joita on nähnyt viimeksi varmaan 3 vuotta sitten, mutta toisaalta, eipä tuossa parin tunnin aikana mitään sen kummempaa keskustelua saanut aikaan. Jotenkin tulee tekopyhä fiilis noiden sukulaisvierailujen aikana. Yritettävä näyttää, että "kiva oli nähdä", vaikka tosiasiassa mennään pitkälti linjalla "evvk". Enemmänki rasittaa se, että tuli istuttua auton ratissa 90 km ja toinen mokoma pikkusiskon kyydissä.

Olen "keksinyt" oivallisen keinon välttää stressiä tältä osin, en tapaa muita kuin lähimpiä sukulaisia joulunaikaan - tosin, enpä tapaa heitä muulloinkaan, he ovat minulle ilmaa ja minä ilmeisesti heille, tai voihan olla, että tämä on yksipuolista, että he haluaisivat tavata minua mutta en näe tapaamiselle mitään "funktiota". Miksi stressata itseään täysin turhien ja yhdentekevien ihmisten tapaamisella, mielummin tapaan tuolloinkin vaikkapa harvoja ystäviäni jotka ovat tärkeitä minulle.

Joulu omassa rauhassa on tavallaan aika mukava juhla - näin tarkemmin asiaa pohdittuani.

vlad#16.
 
Juu:
Tulee vietettyä ihan lähipiirissä. Vittumaisiin sukulaisiin ei joulunakaan pidetä minkäänlaisia yhteyksiä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juupa juu

Joulu on parasta aikaa vuodessa. Näin on minun mielestäni ollut aina ja tulee aina olemaankin.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Ehdottomasti "Juu".

Joulupukkia odotellessa,

Ike
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Juu

Joulu on mukavaa aikaa jos sen takia ei stressaa liikaa. Meillä ei jouluna paljon sukulaisia käy, joten senkään vuoksi ei tarvitse turhaan stressata. Ruoka on hyvää, tunnelma mukava... Pidän Joulusta, ehdottomasti.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Juu ehdottomasti! Joulu on joka vuosi, Juhannus kerran vuodessa..:) Joulu on hiljentymisen juhla, jota pitää viettämän.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Äänestän jyrkän Juu-un

Itse en ymmärrä ihmisiä jotka Joulun takia jaksavat itseään stressata. En tunne sen paremmin pakollisia sukulaisvierailuja kuin muitakaan epämiellyttäviä Jouluperinteitä.

Sen sijaan on oikein mukava viettää yksi ilta vuodessa vaikkapa vanhempien kanssa rauhassa saunoen, syöden ja leppoisia rupatellen. Ja jos joku sukulainen sattuu piipahtamaan paikalle, niin mikäs siinä kun ihan mukavia immeisiä ovat hekin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu-u

Mihin on maailma mennyt, kun juhannuksen aikoihin alkaa puhe lomastressistä ja marraskuun lopulla joulustressistä? Eikö ole enää lupa relata? Siksi joutenolon jaloa taitoa kannattaa harjoitella taas näin joulunpyhinä. Pois kaikki tarpeeton suorittaminen ja päteminen. Ripaus lapsenmieltä mukaan ja turhat rypyt pois otsalta. Siitä se joulun tunnelma syntyy.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juu, Joulu on kivaa aikaa.
Kaikenlaiselta hössötykseltä olen Joulun vuoksi aina säästynyt aloittamalla valmistelut tarpeeksi ajoissa. Kaikki sukulaisenikin ovat mukavia, joten nautin myös heidän seurastaan.
Parasta Joulussa on tietenkin lasten ilo ja rauhalliset aamut, kun kukaan ei lähde minnekään. Ylellistä se kun ei tarvitse laittaa ruokaa muutamaan päivään.

Terveisin koo
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kyllä se on juu. Kaipaan hälinää ja sähläämistä ympärilleni ja sikäli noita pyhiä oli joskus ennen vanhaan liikaa, mutta nykyään kun aatto on oikeastaan ainoa päivä kun elämä on pysähtynyt, niin joulu on ihan loistava muutenkin kun lasten kannalta katseltuna.
Jo ihan pelkästään noiden vapaapäivienkin takia, tietty.
 
K

kangaroo

Joopa joo. Ensimmäiseksi aamulla muija kiljuu kuin hyeena jostain joutavasta siivoamisesta. Siinä meni orastava joulufiilis. Pitäis katkoa äänijänteet...

Lasten takia tätä show´ta vedetään.
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu ääni täältäkin.Mukava perhejuhla,varsinkin lasten riemua on mahtava katella kun pukki on yllättäen onnistunut tuomaan juuri niitä lahjoja joita tenavat ovat toivoneet.Ihmeellistä...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Juu tai ei.
Vastasin Juu vaikka en oo ihan varma kumpi sen voiton vie.
On hyviä ja huonoja puolia molemmissa.Pysyköön nyt sit,kerran vuodessa se vaan on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tällä hetkellä kantani on EI. En ole oikeastaan varsinaista joulua viettänyt vuosiin. Jos joskus saan lapsia, niin kantani varmaankin muuttuu, koska haluan heidän kokevan "oikean joulun" (mitä lieneekään) kaikkine joulun odotuksineen, tuoksuineen ja lahjoineen.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Oikeastaan juu ja ei. Minä en käsitä kuinka juhla jossa on kyse rauhoittumisesta pitää järjestää helvetinmoisella stressillä. Pitääkö muka ensin stressata, jotta sitten voi rauhoittua? Ei minusta. Itse joulunpyhät menevät kyllä mukavan leppoisasti mikäli sukulais- ja tuttavavierailuja ei osu liian montaa. Eli siis valmistelut ovat mitä suurimmassa määrin perseestä, mutta itse pyhät ovat ihan mukavaa aikaa. Toivottavasti aukeaa opiskelupaikka ensi kesän hauissa, jotta pääsisi muuttamaan pois kotoa ja tulemaan stressin keskelle vasta viime hetkillä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Juu, ehdottomasti. Joulu on oivallista aikaa! Sitä ei tarvitse liikaa stressata, ja saa olla kotona rauhassa.
 

Baldrick

Jäsen
En saa enää samanlailla kiksejä joulusta kuin muinoin, mutta onhan se silti mukava juhla. Esteettisesti olen aina pitänyt pimeää tilaa valaisevasta joulukuusesta ja se säväyttää myös tulevaisuudessakin. Usko en mihinkään, mutta traditiona loistokas ja nykyään meidän joulut menevät tietyin rutiinein. Ensiksi riisipuurot, sitten saunotaan, haudalla käy ketkä haluaa ja tämän jälkeen jouluaterialle. Läsnäolo on usein vanhemmat, minä ja sisarukset, sekä tarpeeksi pitkään olleet puolisot. Jälkimmäisissä ei ole vaihtuvuuttakaan tapahtunut, joten kaikki on tähän mennessä toiminut oikein kivasti. Illalla sitten pelataan mm. Trivial Pursuitia Penan lanseeraamissa "seitinohuissa". Hauska juhla, värit piristävät mieltä ja perhe kokoontuu. Miksi en siis pitäisi ko. juhlasta?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tulossa neljäs joulu putkeen jolloin olen pois Suomesta. Olen toki asunut Suomessa tässä välillä, mutta joulun ja uudenvuoden ajan olen ollut maanpaossa.
En vielä tiedä, että minne menen tänä jouluna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös