Kansanliike "Linkku pois selostamosta"

  • 4 411
  • 31

Handyy

Jäsen
Olen muutaman kerran kauden aikana yrittänyt laittaa asiallista palautetta Canalille että saisiko toisen ääniraidan, tai olisiko mahdollisuus vaihtaa selostajaa. Itse en kuitenkaan ole saanut minkäänlaista vastausta, vaikka olen kirjoittanut omalla nimellä ja laittanut vielä puhelinnumeron mukaan.

Onko kukaan muu saanut vastinetta Canalilta? Vai menevätköhän jo sanat "Pentti", "Linkku" ja "Lindegren" suoraan roskapostiin...
 

Nolan

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues ja TPS + Dougie
Linkku on mielestäni ihan hyvä selostaja mutta huvittava.Hän tekee niin paljon välillä virheitä että huh huh,mutta yleensä nauran juuri niitä ja hän on juuri sen takia legenda,eli linkku on linkku.Tuossa SJS-DAL ottelussa häneltä tuli muutama jälleen hauska lipsautus esim:Tänä vuonna Modano on tehnyt maaleja enemmän kuin koskaan uransa aikana mutta siis Modano on tehnyt uransa aikana kerran 50 maalia ja tänä vuonna 27.Nuo ovat juuri niitä hänen vakio virheitään.Eli linkusta pidetään tai vihataan.
 

Baawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Selostus paikan päältä

Onkos kenelläkään muistikuvaa kuinka linkku selostaa NHL-otteluita paikan päältä? Ainakin MTV3:lle hän joskus selosti stanley cupin loppuotteluita paikan päältä, tästä voisin olla n. 95% varma.. jokatapauksessa, itsellä ei selvää muistikuvaa ole, joten niiltä jotka muistaa, olisi kiva kuulla kommenttia. Penan virheet ovat kyllä hauskoja, ja itseänikin häiritsee Ongelmat, jossa selostus tulee myöhässä, ja kaikki ei toki ole penan vikaa, vaan vikaa myös olosuhteissa, lähetyksessä...
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Itse en ole savustamassa Linkkua ulos selostuskopista, vaikka virheitä sattuukin, niin silti ukko tietää lätkästä paljon ja on persoonallinen selostaja. Kokeilkaapa itse 6kymppisenä selostaa jääkiekkoa klo 2:00 yöllä, voi siinä muutama erhe sattua itse kullekkin=) Jukka Pakkaseen verrattuna Linkku on vireä. Serie-A:n matseissa tuli joskus pitkiä hiljaisia taukoja, pappa otti ilmeisesti nokoset välillä? Itse en halua näitä Canalin futisselostajia NHL:ää selostamaan. Jalo on ykkönen, mutta ei valitettavasti joka paikkaan ehdi.

Kyllä, Pentti selosti joskus matseja ihan paikanpäältäkin. Vuonna miekka ja kypärä Linkku suuteli ratkaisevan matsin jälkeen Stanley Cup-kannua Detroitin pukuhuoneessa, se oli sellainen näky ettei sitä ihan heti unohda;)
 
Viimeksi muokattu:

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Linkku on kingi

Ei miestä kannata missään nimessä savustaa ulos selostuskopista, sillä hänhän on elävä legenda. En toki kannata sitä että Linkku selostaisi kaikki ottelut, mikä tietysti ei ole edes mahdollista, mutta esimerkiksi lauantai iltaisin kiekon seuraaminen muuttu paljon mukavammaksi kun Penan tuttu ääni jorisee taustalla ja laukoo asiantuntevia kommentteja ja aina välillä mukaan mahtuu pari vitsiäkin. Mielestäni hän on paljon parempi jääkiekko selostaja kuin kukaan muu suomessa. Jutia ja Mikaa ei voi edes lausua samassa lauseessa hänen kanssaan ja JP on enemmänkin fudis selostaja tyyppiä. NHL:n 04 pleijareissa Linkku muodosti loistavan parin Josef Boumediennen kanssa ja uskonkin että suuremmat virheet vähenisivät huomattavasti jos linkulla olisi silloin tällöin selostamossa kaverinaan joku. Eli Linkkua ei saa potkia pois
 

Mintsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Penguins, Ilves
Doaner kirjoitti:
Ei miestä kannata missään nimessä savustaa ulos selostuskopista, sillä hänhän on elävä legenda. En toki kannata sitä että Linkku selostaisi kaikki ottelut, mikä tietysti ei ole edes mahdollista, mutta esimerkiksi lauantai iltaisin kiekon seuraaminen muuttu paljon mukavammaksi kun Penan tuttu ääni jorisee taustalla ja laukoo asiantuntevia kommentteja ja aina välillä mukaan mahtuu pari vitsiäkin. Mielestäni hän on paljon parempi jääkiekko selostaja kuin kukaan muu suomessa. Jutia ja Mikaa ei voi edes lausua samassa lauseessa hänen kanssaan ja JP on enemmänkin fudis selostaja tyyppiä. NHL:n 04 pleijareissa Linkku muodosti loistavan parin Josef Boumediennen kanssa ja uskonkin että suuremmat virheet vähenisivät huomattavasti jos linkulla olisi silloin tällöin selostamossa kaverinaan joku. Eli Linkkua ei saa potkia pois
Jep. Linkku - Bume parivaljakko toimi loistavasti toissa kevään pleijareissa. Toivottavasti tänäkin vuonna saadaan finaaleihin joku korjaamaan Penan mahdollisia asiavirheitä sekä paikkaamaan Linkun "hiljaisilla hetkillä".
 

Koeoe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jameson
Voi muistatteko 90-luvun puolivälissä tätä mahtavaa tapahtumaa:

oli alkamassa Montrealin matsi jonne Linkku oli lähtenyt paikanpäälle. Mennander ja Hakki olivat maikkarin studiossa ja Mennander siirsi selostusvastuun Kanadaan Linkulle sanoen "Ja nyt siirrämme yhteyden Kanadaan, jossa paikalla selostajalegenda Pentti Lindegren."
Tämän jälkeen kuvayhteys siirtyikin heti studiosta kaukaloon mutta valitettavasti (Linkun kannalta) maikkarin ohjaaja piti ääniyhteyden vielä pari sekuntia maikkarin studiolla, josta kuuluikin Hakin tuhahdus "Legenda? Hah!"

Tästä ikimuistoisesta tapahtumasta lähtien on kaveripiirini aina kutsunut Linkkua Legendaksi. Ehkä teidänkin pitäisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös