Kansallinen elintarviketeollisuutemme tärvää pienen kuluttajan elämän!

  • 3 380
  • 37

komisario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ray Bourque, Man Utd
Ohuen ohuet leikkeleet eivät ole mistään kotoisin eivätkä sovi miehen käteen. Kai ne on joku markkinointikikka hyväuskoisille kuluttajille, aivan perseestä. Kyllä perinteinen lauantaimakkarapötkö tai vastaava, josta saa sen 10 siivua on sentään jotain.
Nakkivedestä sen verran että se on hyvä landrinki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Isle of Man kirjoitti:
Ja kun jotkut tahot ovat purnanneet...
Minä en ole taho, minä olen sampio.

Tässä kiistassa on lopulta kyse siitä, että kansamme konservatiivinen ja ennakkoluuloinen osa ei kykene käsittämään sitä, että paljon ei ole aina yhtä kuin hyvä. Vähän sama juttu on kyseessä silloin, kun jengi haukkuu a'la carte annoksia, ja menee vetämään kebabia nassuun, kun sitä saa vitosella niin paljon.

Plääh. Onpa hankalaa olla vähemmistössä. On paljon hauskempi olla potkimassa muiden mukana sitä yhtä onnetonta maassa sätkivää ressukkaa.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
sampio kirjoitti:
Minä en ole taho, minä olen sampio.

Tässä kiistassa on lopulta kyse siitä, että kansamme konservatiivinen ja ennakkoluuloinen osa ei kykene käsittämään sitä, että paljon ei ole aina yhtä kuin hyvä. Vähän sama juttu on kyseessä silloin, kun jengi haukkuu a'la carte annoksia, ja menee vetämään kebabia nassuun, kun sitä saa vitosella niin paljon.

Plääh. Onpa hankalaa olla vähemmistössä. On paljon hauskempi olla potkimassa muiden mukana sitä yhtä onnetonta maassa sätkivää ressukkaa.
Hyvä taho, eli sampio. Kiistassahan ei ole kyse siitä, ettäkö enemmin olisi paremmin. Nähdäksäni tilannetta kuvaa se, että jos se kebab onkin enemmän, halvempi ja parempi sekä käytännöllisempi kuin se a´la carte annos, mutta silti ihmisille tuputetaan se a´la carte pläjäys.

ps. Purnaamisella tarkoitin nakkiveden, joka on ehkä nerokkain räässi, mitä elintarviketeollisuus on keksinyt, väheksymistä sekä parjaamista. Nakkivesi-raukka kun ei itse osaa puolustautua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Isle of Man kirjoitti:
Nähdäksäni tilannetta kuvaa se, että jos se kebab onkin enemmän, halvempi ja parempi sekä käytännöllisempi kuin se a´la carte annos, mutta silti ihmisille tuputetaan se a´la carte pläjäys.
Ei kuvaa, koska kebab ei koskaan ole parempi.

Olen muuten käynyt Man-saarilla. Hyvää kokista ja paljon meduusoja meressä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
dtw! kirjoitti:
Tässä erinomaisessa ketjussa ansaitsee tulla mainituksi myös eräs pietarsaarelainen lihaa palvaava perkele, Herra Snellman. Vaikka osa tuotteistansa täyttää minunkin jääkaappiani ajoittain, niin tämä Voileipämeetvurstin (smörgåsmedwurst) nimellä kulkeva tuote aiheuttaa täsmälleen samanlaista kriittisten suonten pullistumaa kuin nämä niinkutsutut ohuen ohuet siipaleet.
Voi kyllä, on hienoa huomata että meikäläisen nakkisormissa ei ole vikaa, tai ainakaan pelkästään niissä. Verenpainemakkarana tämä meillä tunnetaan, ei suola-tai rasvapitoisuutensa, vaan juurikin uskomattoman perseestä olevan käsiteltävyytensä ansiosta. Muuten k.o firman tuotteita tulee ostettua, muttei tuota enää koskaan.

Muuten suosittelen kaikille, jotka tästä ongelmasta kärsivät että menette seuraavaksi ja ostatte sen miesten mallin siitä metwurstista tai lauantaimakkarasta.Siitä pötköstä kun saa juuri sellaista siivua kuin itse haluaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuohon kebab vs a'la carte kiistaan voisin sen verran kommentoida että pari viikkoa sitten jääkiekkomatsin jälkeen menimme juhlimaan erään naisihmisen syntymäpäiviä ravintolaan. Tilasin jonkun normipihvin mediunina lohkoperunoilla ja kastikkeella. Pihvi tuli kypsänä ja yllättävän viileänä. Lasku oli minun osaltani 20e (lasku sisälti oman osuuteni viinipullosta jonka joimme kolmeen pekkaan). Tuolla hinnalla olisin saanut neljä kebab-ateriaa. Voisin veikata että olisin ollut onnellisempi kebab-aterian syömisen jälkeen.

- tinke.80
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tinke-80 kirjoitti:
Tuohon kebab vs a'la carte kiistaan voisin sen verran kommentoida että pari viikkoa sitten jääkiekkomatsin jälkeen menimme juhlimaan erään naisihmisen syntymäpäiviä ravintolaan. Tilasin jonkun normipihvin mediunina lohkoperunoilla ja kastikkeella. Pihvi tuli kypsänä ja yllättävän viileänä. Lasku oli minun osaltani 20e (lasku sisälti oman osuuteni viinipullosta jonka joimme kolmeen pekkaan). Tuolla hinnalla olisin saanut neljä kebab-ateriaa. Voisin veikata että olisin ollut onnellisempi kebab-aterian syömisen jälkeen.

- tinke.80
Jaahas, jengi alkaa ottaa allegoriat tosissaan. Minä kyllä käsitän a'la carte annoksilla jotain fiinimpää kuin pihvin ja lohkoperunat, meinaan siis sellaista annosta, jossa on mukana myös miellyttävä visuaalinen elementti. Mutta minä olenkin ohuen ohuita syövä hinttari, älkää minusta välittäkö.

Jos saat pihvisi kylmänä, kannattaa nykäistä tarjoilijaa hihasta ja avautua, hillitysti toki. Enkä muuten usko, että olisit ollut neljän kebabin jälkeen kovinkaan onnellinen, ellei sitten onnellisuus ole sinulle yhtä kuin vatsahuuhtelu. Hymiö
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
sampio kirjoitti:
Jaahas, jengi alkaa ottaa allegoriat tosissaan. Minä kyllä käsitän a'la carte annoksilla jotain fiinimpää kuin pihvin ja lohkoperunat, meinaan siis sellaista annosta, jossa on mukana myös miellyttävä visuaalinen elementti. Mutta minä olenkin ohuen ohuita syövä hinttari, älkää minusta välittäkö.

Jos saat pihvisi kylmänä, kannattaa nykäistä tarjoilijaa hihasta ja avautua, hillitysti toki. Enkä muuten usko, että olisit ollut neljän kebabin jälkeen kovinkaan onnellinen, ellei sitten onnellisuus ole sinulle yhtä kuin vatsahuuhtelu. Hymiö

Juu ei se annos ollut mikään a'la carte annos enkä varmaan ikinä ole syönyt a'la carte annosta (ellei sitä esson a'la carte listaa oteta huomioon lisää.hauska.hymiö). Pointtini oli tuossa viestissä lähinnä se ettei ruuan kalleus tai oletettu paremmuus aina takaa parempaa nautintoa.

Parhaat muistot ruokaan liittyen eivä todellakaan liity kebabbiin tai joissain ravintolassa syötyyn annokseen.

Lapsena mummolassa syöty perunavelli, leipänä tuore mummon paistama hiivaleipä jonka päälle paahtosuolaa ja juomana mummon tekemä kotikalja. Jotenkin veikkaisin ettei tuosta ruokakokemuksesta tule mikään ikinä menemään ohi. Tai viime jouluna mummolassa syöty joulupäivällinen johon äitini, tätini ja mummoni panostivat viimeisen päälle. Kaiken kruunasi pöydässä istuneet sisarukseni ja serkkuni joiden kanssa juttu lensi todella hyvin. Joulua olen odottanut jo juhannuksesta saakka, en lahjojen vaan tuon joulupöydän antimien takia.

- tinke.80
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tinke-80 kirjoitti:
Pointtini oli tuossa viestissä lähinnä se ettei ruuan kalleus tai oletettu paremmuus aina takaa parempaa nautintoa.
Ei takaa, olen samaa mieltä. Oletuksenani kuitenkin on, että maksaessani 39 euroa sapuskastani saan kokolailla erilaisen elämyksen, kuin ostaessani lähipizzeriasta lätyn hintaan 3,90. No, tämä taitaa olla tällä selvä.

Jouluruokaa odotellessa, todellakin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Sananen a'la cartesta

sampio kirjoitti:
Tässä kiistassa on lopulta kyse siitä, että kansamme konservatiivinen ja ennakkoluuloinen osa ei kykene käsittämään sitä, että paljon ei ole aina yhtä kuin hyvä. Vähän sama juttu on kyseessä silloin, kun jengi haukkuu a'la carte annoksia, ja menee vetämään kebabia nassuun, kun sitä saa vitosella niin paljon..

Niin, en malta olla joltisenakin a'la carteja harrastavana henkilönä kysymättä, että mitä pahaa siinä on jos em. a'la carte annos on sen verran reilu, että sillä lähtee myös kohtuudella nälkä.

Toisaalta, asiaahan voi aina korjailla tilailemalla kaikenkarvaisia alkupaloja, ynnä muita lisäkkeitä, mutta kyllä siitä siitä huolimatta ainakin itselleni tulee paras fiilis siitä, jos itse pääruoka on sen verran tyrni, että nälkä pysyy loitolla ainakin ravintolasta poistumiseen saakka.

Täältä tähän
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös a la carte tarkoita ruokalistan mukaisia annoksia ja vastakohtana on seisova pöytä, jossa kukin kokoaa annoksensa itse? Eli ruokalistan mukainen kebab-annos on a la cartea siinä missä ranskankielistä nimeä kantava alimittainen ylihinnoiteltu annoskin.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
werther kirjoitti:
Eikös a la carte tarkoita ruokalistan mukaisia annoksia ja vastakohtana on seisova pöytä, jossa kukin kokoaa annoksensa itse? Eli ruokalistan mukainen kebab-annos on a la cartea siinä missä ranskankielistä nimeä kantava alimittainen ylihinnoiteltu annoskin.

A'la carte ja buffet siis. Tosiaan, listalta kebab-annoksen tilaava syö a'la carte annoksen.

Ja mitä tulee väitteeseen, ettei ne fiinit ravintolan a'la carte -annokset olisi täyttäviä, niin käykääpä vetämässä vaikka Chez Dominiquen yhdeksän ruokalajin yllätysmenu viinimenun kera. Kyllä oli vatsa täynnä ravintolasta poistuttua! Ruokalajien välissä kun tuli niitä keittiön "kohteliaisuuksia" siinä määrin, että oikeammin olisi voinut puhua 15 ruokalajin menusta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ok. En löytänyt parempaa kuvausta tuohon tilanteeseen, joten käytin a'la carte -ilmausta, joka ei aivan ajanut asiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös