Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 399 360
  • 6 052

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Halutaan irtisanoutua Ultrasin toiminnasta, mutta ne vastaa kaikesta toiminnasta Vaasan hallilla? Ymmärränköhän nyt väärin tms? Kyllähän noi pitäs Red armyn tiedostaa ketä ne on ja ilmoittaa eteenpäin jotta ultrasit ei pyöris hallilla pöllimässä banderolleja.
Mitähän Red Armyn pitäisi sitten tehdä, kuten tässäkin ketjussa on jo käyty niin RA ei ota Ultraseja omiin busseihin vierasmatkoille etc. Ei Red Armyllä ole valtuuksia kieltää keneltäkään kuitenkaan hallille tulemista omin kyydein tms.

Täällä on kyllä kova halu nyt lynkata Red Armyä jostain mikä ei heille edes varsinaisesti kuulu tai kosketa. Muistuttaa ihan vihervassareiden lynkkausta niitä kohtaan jotka ei sinisilmäsesti osta meilläonunelmaa. Kohta varmaan joku huutaa, että Red Armyn jäsenet on rasisteja, se olisi seuraavana vuorossa...
 
Viimeksi muokattu:

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Mitähän Red Armyn pitäisi sitten tehdä, kuten tässäkin ketjussa on jo käyty niin RA ei ota Ultraseja omiin busseihin vierasmatkoille etc. Ei Red Armyllä ole valtuuksia kieltää keneltäkään kuitenkaan hallille tulemista omin kyydein tms.

Täällä on kyllä kova halu nyt lynkata Red Armyä jostain mikä ei heille edes varsinaisesti kuulu tai kosketa. Muistuttaa ihan vihervassareiden lynkkausta niitä kohtaan jotka ei sinisilmäsesti osta meilläonunelmaa. Kohta varmaan joku huutaa, että Red Armyn jäsenet on rasisteja, se olisi seuraavana vuorossa...
Ihme ulinaa sinulta, porukkahan täällä vaan ihmettelee kun yksi Sportin fani tulee sanomaan ettei Red Armylla ole mitään yhteyksia Ultrasiin.

Paitsi että he tekevät kaikki tifot, laulut ja toimivat capoina. Kuulostaa aika ristiriitaiselta?
 
Suosikkijoukkue
KK
Miksi se Red Armyn tehtävä on ilmoitta nämä henkilöt? Eiväthän he ole edes kannattajayhdistyksen jäseniä. Ei RA mikään Ultrasien isoveli ole.
Itse jos näen jonkun tutun sekoilevan jatkuvasti niin joko mainitsen asiasta hänelle. Jos hän ei lopeta, en leiki enää ko henkilön kanssa. Nyt TE hiljaa olevat hyväksytte ko toiminnan mikä leimaa RA:n Ultrasiin. Näin se vain menee. Hillukaa huumehörhöjen kanssa tarpeeksi ja vaikka et itse käyttäisi mitään niin leiman saat silti.
 

Ihmemies

Jäsen
Ultras 06 pitää vain Sportin brändiä pystyssä. Sport mainostaa itseään kannattajilla. Red Army mainostaa itseään Suomen parhaina kannattajina. Sportista tiedetään muualla lähinnä kannattajat, niin hyvässä kuin pahassa. Koko kannattajatoiminnan ydin = Ultras 06. Jos Ultrasia ei ole, ei ole Red Armya. Jos ei ole Red Armya, niin ei ole mitään Vaasan Sporttiakaan, vaan pelkkä Jukureiden tapainen HMV jengi ilman identiteettiä. Siinä teille vastaus miksi Ultras 06 on katsomossa, eikä suurin osa heitä sieltä pois haluakaan. Ja selvennykseksi, että Red Army = kannattajat. Toki yhdistyksen yhteydessä kuullaan tätä nimeä käytettävän, eikä siinä mitään. Me tulemme hyvin toimeen keskenämme.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Eksyimpä sitten Ultras06:n sivuille ja sieltä selvisi ihan hyvin mistä on kyse.
 

infidel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Royals Up! #Pukkaparty
Epäselvyyttä tulee kotipeleissä, kun Ultrien capoja ei ole ollut aina paikalla, vaikka Ultria olisikin. Miksi ne muut ei sit hoida hommaa?
Uusien jamppojen löytäminen capoiksi ei ole mahdotonta, toimii se jo vieraspeleissäkin RA:n toimesta. Miksei siis kotipeleissäkin.
En nyt lähtis ihan ihmemiehen linjoille tässä asiassa. Tulee taas mieleen puheet "eliittikannattajista".
 

Ihmemies

Jäsen
Epäselvyyttä tulee kotipeleissä, kun Ultrien capoja ei ole ollut aina paikalla, vaikka Ultria olisikin. Miksi ne muut ei sit hoida hommaa?
Uusien jamppojen löytäminen capoiksi ei ole mahdotonta, toimii se jo vieraspeleissäkin RA:n toimesta. Miksei siis kotipeleissäkin.
En nyt lähtis ihan ihmemiehen linjoille tässä asiassa. Tulee taas mieleen puheet "eliittikannattajista".

Ei enää varsinaisesti kuulu tähän topikkiin tämän puisti, joten en aio jatkaa aiheesta tämän viestin jälkeen, mutta voit itse kokeilla mennä seisomaan sinne koko päädyn eteen huudattamaan jengiä ja miettiä sen jälkeen miksi ihan kaikki ei siihen halua. On eri asia aloitella vieraissa väkijoukon keskeltä pienissä pieruissa chänttejä tai vaikka ihan siitä 50 hengen edestä.

Mä en tiedä mistä eliittikannattajista puhut tai mitä sillä tarkoitat, mutta mun silmissä jokainen kannattaja on tärkeä ja arvokas omalla osa-alueellaan missä tahansa roolissa onkaan.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
En nyt ymmärrä myöskään miksi ultrat eivät saisi kotona capoilla, eiköhän ole parempi antaa heidän tehdä sitä missä ovat hyviä, kun ei oikein lailla voi heidän tuloaankaan hallille kieltää. Hyvää duuniahan ultrat tekee jos pysytään tässä tifoilussa ja kannattamisessa, eikä mennä niihin muihin skeneihin.
 

salozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportin virallinen kannattajayhdistys ja Ultras tekevät yhteistyötä, esimerkiksi Red Armyn 25v synttärit olivat yhteistyön tulos. Ultria matkustaa myös välillä yhdistyksen busseissa, toki yhdistyksen sääntöjen mukaan. Näin vain korjaten paria harhaluuloa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Sportin virallinen kannattajayhdistys ja Ultras tekevät yhteistyötä, esimerkiksi Red Armyn 25v synttärit olivat yhteistyön tulos. Ultria matkustaa myös välillä yhdistyksen busseissa, toki yhdistyksen sääntöjen mukaan. Näin vain korjaten paria harhaluuloa.
Miksi RA tekee minkäänlaista yhteistyötä Ultrasin kanssa? Niin kauan, kun teette yhteistyötä, niin kauan teitä rinnastetaan toisiinne, ettekä voi puolustella ketään tai edes itseäsi. Mädät omenat pois ja jos ei auta niin molempien faniryhmien auttaminen kuten alennukset vieraspeleihin tulisi lopettaa. Myös Vaasan sportin tulisi puuttua asiaan, jos ei ole puututtu jo.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sportin virallinen kannattajayhdistys ja Ultras tekevät yhteistyötä, esimerkiksi Red Armyn 25v synttärit olivat yhteistyön tulos. Ultria matkustaa myös välillä yhdistyksen busseissa, toki yhdistyksen sääntöjen mukaan. Näin vain korjaten paria harhaluuloa.

Boldatut itse. Viime kautena yhtä vaille kaikissa vieraspelireissuissa mukanaolleena tämä boldattu väite on puppua. Yksikään U06 ei tullut RA-bussilla. Jos ja kun tulivat, niin omin voimin matkustivat. Piste.

Edit: RA perustettu 1987, Ultras06 2006?. Kyllä siellä RA:ssakin on ihan itse kannustettu ennen muita…ettei tässä nyt ihan lampaita olla…

Edit2: Ultras06 perustettiin virallisesti elokuussa 2004.
 
Viimeksi muokattu:

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Aika kivasti täällä ollaan saatu tarinaa sivu tolkulla muutaman kännisen U06:n toilailusta, mutta ei YHTÄÄN kommenttia koskien sitä, kun kirjoitin viime perjantain Sport-TPS-ottelussa Turkulaiskannattajien myllyhaluista ja pakkoänkemisestä Red Armyn päätyyn.

Ehkä se on sitten niin, että kun kyseessä on "aito" Liigajoukkue, ovat sen kannattajat oikeutettuja tähän, mutta kun kyseessä on Mestis-Sportia kannattavan, muutaman kännisen kohellus, on se heti lähinnä ihmisoikeusrikos, jota tuli käsitellä vähintään Haagin tuomioistuimessa.

Auta armias, jos Turkulaiset olisivat saaneet Kuparisaaressa tukkaansa. Siinä episodissa ei olisi ollut kyllä kahta sanaa syyllisistä.

E: Niin ja kuulin tosta Rauman episodista eilen eräältä paikallaolijalta. Siellä oli pojat meinanneet tosiaan tehdä pienen jäynän ja käydä nappaamassa Raumalaisten lakanan. Ei ollut onnistunut ja myllyt oli tosiasia. Tähänkin myllyyn tarvittiin kuitenkin kaksi osapuolta, ei pelkästään U06!!! Ajatus ei siis todellakaan ollut mylly, vaan tuo källi.

Mikä tässä nyt sitten oli loppupeleissä niin ihmeellistä tai kamalaa? Kännisten nuorten pieni aivopieru. Mitä noi nuoret nyt yleensä keksii milloin missäkin barissa, koska jäähalleissa jne ja siitä se sitten lähti lapasesta. Syyllisiä ovat siis kumpikin osapuoli, mutta kyllä nuorien pitää saada tollasia pikku källejä harrastaakin, mikä alkuperäinen idea oli. Kukapa meistä ei olisi nuorena keksinyt kaiken maailman piloja, källejä jne? Minä ainakin keksi ja nyt muistelen niitä edelleen hymy huulillani. En pöllinyt lakanoita, enkä tifoja, mutta ainakin sen naapurin mummon kukkapenkin kävin mopolla sutimassa paskaksi ja sain varmasti luudasta perseelleni.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika kivasti täällä ollaan saatu tarinaa sivu tolkulla muutaman kännisen U06:n toilailusta, mutta ei YHTÄÄN kommenttia koskien sitä, kun kirjoitin viime perjantain Sport-TPS-ottelussa Turkulaiskannattajien myllyhaluista ja pakkoänkemisestä Red Armyn päätyyn.

Ehkä se on sitten niin, että kun kyseessä on "aito" Liigajoukkue, ovat sen kannattajat oikeutettuja tähän, mutta kun kyseessä on Mestis-Sportia kannattavan, muutaman kännisen kohellus, on se heti lähinnä ihmisoikeusrikos, jota tuli käsitellä vähintään Haagin tuomioistuimessa.

Auta armias, jos Turkulaiset olisivat saaneet Kuparisaaressa tukkaansa. Siinä episodissa ei olisi ollut kyllä kahta sanaa syyllisistä.

Uhriutuminen on tämän päivän sana tällä palstalla.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Ajatus ei siis todellakaan ollut mylly, vaan tuo källi.

Voi helvetti, "källi". Mäpä käyn tuolta naapurin bemarista repimässä vanteet omaan autoon ja jos tulee kyseleen sanon että "källi" . Hauska pila hei!
Yllättävää ettei Raumalaiset ollut tyytyväisiä tähän "källiin" ja saattoivat joutu käyttämään nyrkkejään. Ultras toiminta tuon saralla on naurettavaa.
Ja edelleen ihmettelen miten voidaan sanoa ettei RA ja Ultrasmikälie liity toisiinsa.
 

salozki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Boldatut itse. Viime kautena yhtä vaille kaikissa vieraspelireissuissa mukanaolleena tämä boldattu väite on puppua. Yksikään U06 ei tullut RA-bussilla. Jos ja kun tulivat, niin omin voimin matkustivat. Piste.

Tästä nyt on varmaan turhaa vääntää, mutta vielä yksi viesti. Voin laittaa kivekseni pantiksi, että Ultria (noin 10) oli mukana ainakin kauden ensimmäisessä pelissä Jyväskylässä. He olivat tällöin samassa yhdistyksen bussissa missä itsekki olin.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Ei kai RA pidä mitään rekisteriä siitä, kuka kuuluu U06:een. Eihän Ultras edes pidä jäsenrekisteriä. Lähtökohtana on, että kaikki ovat tervetulleita RA:n matkoille kunhan vain osaa käyttäytyä. Jos ei osaa käyttäytä saa hakeutua omalla kyydillä, riippumatta siitä kuuluuko Ultrasiin tai ei.

Miksi RA tekee minkäänlaista yhteistyötä Ultrasin kanssa? Niin kauan, kun teette yhteistyötä, niin kauan teitä rinnastetaan toisiinne, ettekä voi puolustella ketään tai edes itseäsi. Mädät omenat pois ja jos ei auta niin molempien faniryhmien auttaminen kuten alennukset vieraspeleihin tulisi lopettaa. Myös Vaasan sportin tulisi puuttua asiaan, jos ei ole puututtu jo.

Toistan aiemman kysymykseni: Pitäisikö minun lähteä pois kannattajapäädystä sen takia, että siellä seisoo henkilöitä joilla on kannattamisesta osittain eri näkemys kuin minulla? Siltä osin olen kuitenkin Ultrojen kanssa samoilla linjoilla, että päädyssä tulee kannattaa ja äänekkäästi. Jos he ovat hyviä nostattamaan tunnelmaa kannattajapäädyssä ja haluavat sitä tehdä, niin miksi minun pitäisi tunkea siihen väliin?

Minun puolesta mellakoijille saisi antaa tuntuvampia porttikieltoja mutta se on, kuten on jo moneen kertaan todettu, järjestävän tahon, eli seurojen ja Liigan päätettävissä. Sellaiselta henkilöltä, joka ei ole mihinkään syyllistynyt ei kuitenkaan voi kieltää sisäänpääsyä hallille. Eiväthän kaikki Ultratkaan tappele tai varasta bannereita. Tosin he ovat muutamaan otteeseen jättäytyneet porukalla otteluista pois, kun kavereille on langetettu "kakkua" tai vastaavaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Toistan aiemman kysymykseni: Pitäisikö minun lähteä pois kannattajapäädystä sen takia, että siellä seisoo henkilöitä joilla on kannattamisesta osittain eri näkemys kuin minulla? Siltä osin olen kuitenkin Ultrojen kanssa samoilla linjoilla, että päädyssä tulee kannattaa ja äänekkäästi. Jos he ovat hyviä nostattamaan tunnelmaa kannattajapäädyssä ja haluavat sitä tehdä, niin miksi minun pitäisi tunkea siihen väliin?

Minun puolesta mellakoijille saisi antaa tuntuvampia porttikieltoja mutta se on, kuten on jo moneen kertaan todettu, järjestävän tahon, eli seurojen ja Liigan päätettävissä. Sellaiselta henkilöltä, joka ei ole mihinkään syyllistynyt ei kuitenkaan voi kieltää sisäänpääsyä hallille. Eiväthän kaikki Ultratkaan tappele tai varasta bannereita. Tosin he ovat muutamaan otteeseen jättäytyneet porukalla otteluista pois, kun kavereille on langetettu "kakkua" tai vastaavaa.
No älkää sitten itkekö täällä olevanne eri porukoita jos te kerran leikitte jatkuvasti yhdessä, laulatte yhdessä, kannustatte yhdessä. Samaa sakkia koko lauma! Onko tämä vaikea ymmärtää? Vähän sama jos alatte vaikka pyörimään mustalaiaten kanssa jotka rötöstelee. Pian teidät leimataan samoihin rötöksiin. Mikä ihme teidät ajaa samaan päätyyn sekopäisen kanssa? Itseäni ei kiinnosta fanipäädyissä näistä syistä olla, vaikka innokas fani olenkin. Isossa ryhmässä jos ei ryhmäkuria ole, niin ei se kivaa ole, kun kanssafani hölmöilee, leimaa se koko porukkaa. Harmi asiallisesti käyttäytyvien puolesta. Ultras leimaa RA:n.
 

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Lopettakaa jo.

Mitähän vitun väliä sillä on mitä muut juntit vaasalaisista ajattelee.
Red Army on Red Army sekä Ultras on Ultras, mutta yhdessä muodostavat vaasalaisen kannattajakulttuurin.
Negatiivisten asioiden joukkoon mahtuu myös paljon positiivista, mutta ei sitä haluta muualta esille tuoda.
 

muuttohaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Wasa Royals
Mikä ihme teidät ajaa samaan päätyyn sekopäisen kanssa?

Ensinnäkin en ole törmännyt kannattajapäädyssä rötöksiin. Yleensä ne tapahtuu muualla hallilla tai sen ulkopuolella.

Toiseksi, Sundomin pääty vetää 1500 katsojaa. Jos siellä on 10-15 huligaania, niin siellä on varmasti saman verran vaimonhakkaajia, huumeidenkäyttäjiä, psykopaatteja, rattijuoppoja, jopa kouvolalaisia. Eiköhän sieltä ne 15 mustalaistakin löydy. Jos lähdet noin herkästi yleistämislinjalle, niin ongelma ei taida olla minussa.

Omalta osaltani tämä keskustelu oli tässä.
 

Savon Poika

Jäsen
Suosikkijoukkue
1970, Keni Karalahti
Muistakaa hyvät herrat että Ultras 06 ei ole ainut kuka tätä leikkiä leikkii. Kyllähän Raumalaisetkin ovat monta kertaa tätä samaista bandiksen ryöstöä kokeillut, kuten Turkulaiset, Lahtelaiset yms.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Muistakaa hyvät herrat että Ultras 06 ei ole ainut kuka tätä leikkiä leikkii. Kyllähän Raumalaisetkin ovat monta kertaa tätä samaista bandiksen ryöstöä kokeillut, kuten Turkulaiset, Lahtelaiset yms.

Mikä helvetti siinä vierasfanien omaisuudessa kiehtoo? Tai ylipäätään kuka kokee oikeaksi viedä toisen omaisuutta "jekkuna"? Sitä kutsutaan ihan jokatapauksessa laissakin näpistykseksi/varastamiseksi.

Jos mikkemakket keskittyisivät siihen omien kannattamiseen, jota useatkin faniryhmät mainostavat ja laulavat niitä kannustuslauluja? Ihan mahdoton ajatus, kun pojat on poikia ja nuoria ja hömppiä, kyllä vähän pitää hyväksyä laittomuuksiakin?

Turhahan tänne kirjoitella näistä on, kun muutamille luupäille se ei siltikään mene jakeluun, kun on kyse omasta seurasta. Ja tarpeeksi, kun grillaa niin alkaa tuo TosiFanin mainostama uhriutuminen, rasistikortit ja ties mitkä tulla esiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös