Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 397 125
  • 6 052

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
En näemmä saa lainausta liitettyä tänne yrityksistä huolimatta, mutta luen tätä keskustelua monttu auki. Katsomossa huudellaan pedofiilia, ja "kyllä tepsin kannattajat tietää miksi", tai jotain sinne päin.

Sinne katsomoon sitten pitäisi tuoda roponsa ja viettää perheen kanssa reipashenkinen ilta? Ei noin nuija voi olla! Ihmetteleekö joku vielä minne katoaa katsojat liigakiekolta?

Minulle on jotenkin täysin vieras ajatus, että jääkiekko kuuluu niille, jotkaa kestää pedofiili-chantit ja räkäläntit hupparissa. Vitun lisäksi soisin kuulevani tasapuolisesti kyrpää ja mulkkua, mutta se lienee henkilökohtainen mieltymys. Ylipäänsä olen lapsille monasti maininnut kirosanojen korvaavan köyhää sanavarastoa, mutta joskus kiihkeässä mielentilassa lipsahtelee meilläkin.

Missä iässä nämä räkää jakavat ja lapsenraiskausta huutelevat tuovat tyttärensä lätkäkatsomoon?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Missä iässä nämä räkää jakavat ja lapsenraiskausta huutelevat tuovat tyttärensä lätkäkatsomoon?

Jaa, sää luulet jotta heillä on kyky lisääntyäkkin vielä?

Ei jumalauta mikä ajatusmaailma voi joillain olla. Jos lapset ei kestä vittujen huutelua, ei tartte tulla halliin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Saahan sitä toivoa vaikka mitä. Mutta jos ei halua kuulla tai että lapsi ei kuule vittuilua niin sitten ei mennä lätkämatsiin. Maailma ei vaan taivu sen mukaan miten jokainen sen toivoisi olevan. Valinta on vapaa.

Tietääkseni se valinta on vapaa sulle ja muille kaltaisillesi janareille. Oon parikin kertaa päässyt nauramaan, kun tuollaiset tyypit on huomannut että Suomessa yhä vallitsee laki ja järjestys. Viimeistään ennen käräjiä itketään, kun ei päästä sovittelemaan.

Sama juttu lätkämatseissa. Uho on kova, mutta sitten kun järkkärit poistaa, tai päästään oikein putkaan, ollaan systeemin uhreja.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Noniin... olin itse eilen pelissä ja juurikin siinä kohtaa 1. erätauon aikana, jossa kaikki tapahtui. Se paikka oli lähin, josta me vieraskannattajat saimme olutta yms. ostettua.
Jonotettiin siinä kaverin kanssa jonossa ja tein huomion, että onpas tuohon käytävälle tullut melkoinen määrä ihmisiä siististi riviin, niin ettei ohi päässyt kulkemaan. No ei mennyt kauaakaan kun tämä porukka aloitti chanttaamaan "tulkaa tänne, tulkaa tänne..." jotain tuohon tyyliin. Ja kyllähän jotkut sitten vastasivat kutsuun melko nopeasti, mutta yhtä nopeasti järkkärit sen hoiti.

Niin ja tosiaan paikka oli melko huonosti valittu, koska siinä myyntipisteellä oli reippaasti lapsiperheitä. Näihin pedofiili huuteluihin en ota kantaa, koska en siinä tilanteessa ainakaan itse kuullut omiin korviini.
 
Tietääkseni se valinta on vapaa sulle ja muille kaltaisillesi janareille. Oon parikin kertaa päässyt nauramaan, kun tuollaiset tyypit on huomannut että Suomessa yhä vallitsee laki ja järjestys. Viimeistään ennen käräjiä itketään, kun ei päästä sovittelemaan.

Mistä sä oikein puhut? En mä harrasta mitään väkivaltaa. Nuorempana tuli hulinoitua (ei tosin missään urheilutapahtumissa) mutta noista ajoista on toistakymmentä vuotta aikaa. Eikä ole kiinnostusta enää tämän elämän osalta. Noin muuten nauran paskasta naurua laille ja järjestykselle.

Ei jumalauta mikä ajatusmaailma voi joillain olla. Jos lapset ei kestä vittujen huutelua, ei tartte tulla halliin.

Ei se ole ajatusmaailma, se on maailma missä sinä ja minä eletään. Laitetaan vaikka sullekin ymmärrettäviin palasiin; a) vittuillaanko kiekkokatsomossa? b) jos ei halua kuunnella vittuilua kannattaako kiekkokatsomoon tulla?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Vittu osaat kyllä vääntää asioista vaikeita. Ei jessus.
Älä nyt alkaa kiertämään. Sinä kerroit, että nämä syövät ovat täällä palstalla kirjoittelevia, mutta kun pyysin perusteluja, sinä katkot oksasi.

En hyväksy sitä, mitä eilen (-kin) tapahtui ja näitä on liikaa meidän Vaasalaisten osalta pitkin vuosia, mutta kun kirjoitat epämääräisesti, että täälläkin kirjoittelee, niin arvaa miltä se tuntuu? Koska vedät sen täysin ylimalkaisesti, leimaat meidät jokaisen. En ole koskaan nostanut missään olosuhteessa nyrkkiäni ketään toista vastaan, mutta olen aika varma, että viestistäsi ainakin osa vetää mutkat suoriksi ja pitää juuri meitä, aktiivisimpia heti finninaamataparikollisina. Kiitos vaan siitä. Mikäli sulla on asiaan jotain näyttöä, ole ystävällinen ja tuo se esiin, äläkä mustamaalaa meitä jokaista ympäripyöreillä viesteilläsi.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Ei se ole ajatusmaailma, se on maailma missä sinä ja minä eletään. Laitetaan vaikka sullekin ymmärrettäviin palasiin; a) vittuillaanko kiekkokatsomossa? b) jos ei halua kuunnella vittuilua kannattaako kiekkokatsomoon tulla?

Jos katsomossa seisovat vain vittuilusta nauttivat, taitaa katsomo alkaa tyhjentyä nykyisestä kiihtyvällä vauhdilla. Olen niin ikävän aikuinen, etten voi olla huomioimatta business-aspektia. V
Jääkiekko tarvitsee lisää katsojia, ei vähemmän. Se tarvitsee perheitä, joiden lapsista tulee uusia faneja. Sponsoreita - siis kohtuu siistin julkisuuskuvan.

Minulle pääasia on jääkiekko. Ikävää, että kaikille peli ei ole tapahtuman tärkein anti.
 
Jos katsomossa seisovat vain vittuilusta nauttivat, taitaa katsomo alkaa tyhjentyä nykyisestä kiihtyvällä vauhdilla.

Oletko sä siis käynyt kiekkomatseissa ollenkaan? Ite muistan että siellä on vittuiltu 80-luvulta asti. Enkä ole koskaan silti kokenut että kiekkohalleihin on kokoontunut joku Vittuilusta nauttivat ry. Kyllä siellä on ihan ihmisiä vauvoista vaareihin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mutta tosiaan paljon hyvää tuo Liiga-kartalle näiden jannujen toiminta, mutta sitten pakollisena pahana tulee tämä jatkuva rähinöinti. Red Armyhan hoitaa menon mallikkaasti, mutta Fred Perry-boys nyt vaan tykkää spedeillä.
Viime kaudella Ultrasit olivat poissa jostakin matsista, niin tunnelma putosi todella paljon. Tuo spedeilevä osa ei koske heistäkään kuin muutamaa (alle 10?) ihmistä ja kuten sanoitkin, niin samat naamat kyseessä. Toki voidaan ihmetellä, miten samat naamat saa vuodesta toiseen aiheuttaa hämminkiä.

Sitäkin tekijää sivuttiin eilen, oliko IS-tv:n toimesta, että Red Armyn / Ultraksen loistavan kannattajakulttuurin pääosin ulkomailta omaksumien vaikutteiden mukana tulee hyvää - mutta myös sitä huonoa. Eli ilmeisesti kannattajaryhmiin on piiloutuneena myös niitä, joille koko touhuun liittyy jonkinlainen gansta-meininki. Ollaan olevinaan kovia, kun kuulutaan hupparijengiin.
Ymmärtäähän sen, että Suomessa nämä hulinat nousevat paljon suuremmiksi puheenaiheiksi, koska täällä ei ole totuttu niitä näkemään kuin vasta viime vuosina. Kulttuuri leviää tänne muualta Euroopasta, eikä sieltä valitettavasti periydy vain ne hyvät puolet. Sentään täällä ei tapeta ihmisiä, kuten jossain keski-Euroopan futismellakoissa ja taisi sitä Ruotsissakin joku kannattaja kuolla. Myös mitä isompi joukko, sitä suurempi mahdollisuus, että ongelmia syntyy.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Ei se ole ajatusmaailma, se on maailma missä sinä ja minä eletään. Laitetaan vaikka sullekin ymmärrettäviin palasiin; a) vittuillaanko kiekkokatsomossa? b) jos ei halua kuunnella vittuilua kannattaako kiekkokatsomoon tulla?

c) jos seurojen tj:t joutuvat valitsemaan, pitävätkö he katsomoissa muutaman kymmentä huppareihin pukeutunutta räkijää ja vittuilijaa vai muutama sata lapsiperheitä, arvaa kummatko järjestysmiehet ohjeistetaan saattamaan ulos?
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Oletko sä siis käynyt kiekkomatseissa ollenkaan? Ite muistan että siellä on vittuiltu 80-luvulta asti. Enkä ole koskaan silti kokenut että kiekkohalleihin on kokoontunut joku Vittuilusta nauttivat ry. Kyllä siellä on ihan ihmisiä vauvoista vaareihin.
ÄIti vei otteluihin jo lspsena, joo. Pointtini oli se, että viime vuosina katsojamäärät ovat käsittääkseni laskeneet. Kilpailua katsojien euroista on koko ajan enemmän. Jos ei liiku raha lätkään päin, ei liiku kiekkokasn. Mielestäni olisi tärkeä saada lajille lisää katsojia.
 

piraatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Mun näkökulmasta kanssa tällainen sekoilu hallilla on turhaa. Itselleni on aivan sama, mitä tapahtuu pelin jälkeen hallin takana tms. paikassa, josta vierasjoukkueen fanien ei ole pakko kulkea päästäkseen ulos hallista. Mutta tosiaan jääkiekko tarvitsee lisää katsojia, jotta liigan taso säilyy. Vaasa oli jo valmiiksi listalla, jotta tänne ehkä ei vieraspelireissulle, eilen tuli lopullinen sulku.

Mun lapset ei mene rikki vittujen ja perkeleiden kuuntelemisesta. Mutta niin pieniä ne on, että tönimisessäkin jäävät helposti jalkoihin ja voivat loukata itsensä pahastikin. Ja mun ei todellakaan tarvi ottaa sitä riskiä, että niin käy, jos lapset hallille vien. Niinkuin ei tarvinnut oman isänikään, kun minut vei hallille. Eikä hänen isänsä viedessään mun isän hallille. Hallilla riehumisen ei tarvitse kuulua lätkään. Ei taatusti.
 
c) jos seurojen tj:t joutuvat valitsemaan, pitävätkö he katsomoissa muutaman kymmentä huppareihin pukeutunutta räkijää ja vittuilijaa vai muutama sata lapsiperheitä, arvaa kummatko järjestysmiehet ohjeistetaan saattamaan ulos?

Ootteko te jotain ihan jonneja. Mä kuulin ainakin Lahessa nuorena jamppana todella ronskia kielenkäyttöä. Mikä tässä välissä on muuttunut. Onko tää jotain nykyvanhempien hysteriaa, ulkoistetaan lasten kasvattaminen nykytrendin mukaan kaikille muille? Sano sille janipetterille että tollasta kieltä et sitten missään käytä mielummin kuin työnnät sen tynnyriin kuulemasta niitä.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Ei se ole ajatusmaailma, se on maailma missä sinä ja minä eletään. Laitetaan vaikka sullekin ymmärrettäviin palasiin; a) vittuillaanko kiekkokatsomossa? b) jos ei halua kuunnella vittuilua kannattaako kiekkokatsomoon tulla?

Sikäli hyvä pointti, että fakta on se, että kiekkokatsomossa vittuillaan ja rähistään. Silti ainakin TPS yrittää kovasti markkinoida kiekko-otteluita koko perheen tapahtumana.

Ei ne piru vie ole mitään koko perheen tapahtumia! Enkä puhu nyt vittuilusta, vaan siitä että nykyään katsomossa ja hallin käytävillä joutuvat pienemmät pelkäämään. Vain sen takia, että nykyiset ultrafanit tykkäävät tapella kiekko-otteluissa, tai vaikka heitellä kolikoita, pulloja, penkkejä etc.

En muista, että meikäläisen olisi koskaan junnuna 80-luvulla tarvinnut pelätä lätkämatseissa, ei sen enempää koti- kuin vierasmatseissakaan. Vittuilua kuuli, mutta se ei meikäläistä häiritse.

Viime kausina meno on ollut jopa Turkuhallissa sellaista, etten yhtään ihmettele että väki vähenee kiekkokatsomoissa. Ultrat jäävät varmaan katkeraan loppuun saakka, mutta perheet keksivät jotain muuta ajanvietettä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ootteko te jotain ihan jonneja. Mä kuulin ainakin Lahessa nuorena jamppana todella ronskia kielenkäyttöä. Onko tää jotain nykyvanhempien hysteriaa, ulkoistetaan lasten kasvattaminen nykytrendin mukaan kaikille muille? Sano sille janipetterille että tollasta kieltä et sitten missään käytä mielummin kuin työnnät sen tynnriin kuulemasta niitä.

Kai jossain sentää raja menee? Minusta pedofiilin huutelu perheenisälle ylittää tämän kynnyksen. Toisin pidän aikuisten homottelua ja vitun huutelua osoituksensa huutelijan älykkyydestä.
 
Sikäli hyvä pointti, että fakta on se, että kiekkokatsomossa vittuillaan ja rähistään. Silti ainakin TPS yrittää kovasti markkinoida kiekko-otteluita koko perheen tapahtumana.

Ei ne piru vie ole mitään koko perheen tapahtumia! Enkä puhu nyt vittuilusta, vaan siitä että nykyään katsomossa ja hallin käytävillä joutuvat pienemmät pelkäämään. Vain sen takia, että nykyiset ultrafanit tykkäävät tapella kiekko-otteluissa, tai vaikka heitellä kolikoita, pulloja, penkkejä etc.

En muista, että meikäläisen olisi koskaan junnuna 80-luvulla tarvinnut pelätä lätkämatseissa, ei sen enempää koti- kuin vierasmatseissakaan. Vittuilua kuuli, mutta se ei meikäläistä häiritse.

Kuten aikaisemmin totesin, olen jyrkästi sitä vastaan että kukaan tahtomattaan joutuu mihinkään väkivaltaiseen tapahtumaan. Mun puolesta tälläisille jannuille voidaan antaa ikuinen porttikielto peleihin.

Kai jossain sentää raja menee? Minusta pedofiilin huutelu perheenisälle ylittää tämän kynnyksen. Toisin pidän aikuisten homottelua ja vitun huutelua osoituksensa huutelijan älykkyydestä.

Meneehän se jossain, en tiedä missä. Muistan joskus 5-8 vuotiaana kun joku huusi tuomarille muuta ruotsiin huoraksi ja yleisö lähinnä nauroi.
 

piraatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Kyllä niitä tappeluita oli silloin kultaisella 80-luvullakin, mutta ne pystyi halutessaan kiertämään. Ja muistaakseni vittuilu on kuulunut kannattajakulttuuriin jo 70-luvulla, tai sellaiseksi itse sen silloin aika pienenä tulkitsin.

Mutta löytyykö täältä oikeasti joku, jonka mielestä on ihan ok vetää satunnaista vierasjoukkueen kannattajaa hallissa sisällä turpaan? Tai on ihan ok lämmetä tuosta suunsoitosta niin, että vetää sitä naapuria kuonoon siksi? Tai joku, jonka mielestä lapsia ei oikeasti saisi tuoda halliin ja mikähän se sopiva ikäraja sitten olisi, 16? Tarpeeksi vanha puolustamaan itseään, jos joku ääliö saa päähänsä tulla mättään kuonoon? Kyllä aika hiljaiseksi vetää, jos tällaisia ihmisiä nykyään jääkiekon parissa pyörii...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ootteko te jotain ihan jonneja. Mä kuulin ainakin Lahessa nuorena jamppana todella ronskia kielenkäyttöä. Mikä tässä välissä on muuttunut. Onko tää jotain nykyvanhempien hysteriaa, ulkoistetaan lasten kasvattaminen nykytrendin mukaan kaikille muille? Sano sille janipetterille että tollasta kieltä et sitten missään käytä mielummin kuin työnnät sen tynnyriin kuulemasta niitä.
Mä olen ihan samoilla linjoilla tässä. Jääkiekko-otteluissa on aina tapahtunut kiroilua ja vastustajille vittuilua ja tulee tapahtumaan jatkossakin. Maailma ei ole täydellinen paikka ja jos ei tuon asian kanssa ole sinut, niin varmaan tosiaan parempi jättää se natiainen kotiin.

Väkivaltaisuuksia sun muuta paskaa ei kaivata. Se on selvä.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
.....että onpas tuohon käytävälle tullut melkoinen määrä ihmisiä siististi riviin, niin ettei ohi päässyt kulkemaan. No ei mennyt kauaakaan kun tämä porukka aloitti chanttaamaan "tulkaa tänne, tulkaa tänne..." jotain tuohon tyyliin. Ja kyllähän jotkut sitten vastasivat kutsuun melko nopeasti, mutta yhtä nopeasti järkkärit sen hoiti.
.

LOL....
Ei voi muuta kuin revetä tälle kun kuvittelee jonnet riviin uhoamaan. Kyllä ne siitä rauhoittuu kun pallit laskeutuu ja saa ekan kerran piparia ;)
Sama pätee niihin tepsi faneihin, jotka siellä perseilivät......
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vittuilua ja kiroilua on kyllä kuulunut halleissa jo pitkään 80-luvultakin, milloin itse aloin kulkemaan halleissa isän kanssa pelejä katsomassa. Sitä vittuilua kuuli vastustajan pelaajaat, joskus oman joukkueen pelaajat. Myös tuomarit kuulivat vittuilua ihan taatusti. Vastustajan faneillekin vittuiltiin kovastikin otteluiden tiimelyksessä. Varmasti tapeltiinkin fanien kesken välillä.

Ei kiroilu ja vittuilu mitenkään vahingoittanut neljä vuotiasta Stoutsia kun isi-Stoutsin kanssa peleissä kävi silloin 1981 eteenpäin. Ja isi-Stouts osasi vissiin hyvin huoltaa ja suojella poikaansa, kun ikinä en tappelua yleisön joukossa silloin nähnyt. Nyt kun olen omien pikku-Stoutsien kanssa peleissä käynyt ympäri Suomea, niin en edelleenkään ole tappeluihin katsojana joutuna silloin kun lasten kanssa olen liikkeellä ollut. Yksin kun peleissä olen käynyt, on kyllä sitten tullut nähtyä näitä voimiensa tunnoissa olevia Es-Jonneja muutamia, mutta hyvin harvoin niitä näkyy. Oma kokemus kertoo, että pääsääntöisesti fanit käyttäytyvät ihan ok toisiansa kohtaan. Ja kyllä vittuilua pitää kestää edes hieman eikä heti poikapainiksi laittaa.

Aikanaan divari-aikaan 90-luvun loppupuolella tuli muutamia kertoja käytyä Vaasassa kattomassa Kärppien ja Sportin välistä vääntöä niin kentällä kuin yleisön joukossa. Ei mulla pahaa sanaa silloinkaan ollut näistä Sportin faneista. Mukava niiden kanssa oli pohjia ottaa ennen pelin alkua.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Nämä katsomohäiriköt ovat näitä vapaan kasvatuksen tuottamia helmiä. Kun kotona ei mitään rajoja tai rakkauttakaan ole ymmärretty/jaksettu antaa eskaloituu se sitten tässäkin ketjussa esille tuodulla tavalla.

Pääsääntöisestihän jääkiekkofanit ovat fiksua kansaa. 1-3 vittumarkoa kykenee kyllä halutessaan leimaamaan isommankin porukan. Valitettavasti.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenkään puolustelematta meidän puolen rähisijöitä, olisi eilisiin tapahtumiin kyllä hyvä saada selvyys, sillä tällä hetkellä pelkästään Sportin kannattajat on leimattu ongelmien aiheuttajaksi. Varsinkin tuo pedofiili huutelu on aiheuttanut paljon puhetta, joten oliko se nyt oikeasti kohdistettu johonkin perheenisään, vai ihan yleisesti Tepsin kannattajille?
Onko sillä jotain merkitystä? Jos on niin mitä?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Tekeekö tuon pedofiilihuudon jotenkin hienoksi se, että se on kohdistettu jonnekin muualle? Onko jonkun mielestä tuo jäähalliin kuuluvaa, vaikka mitä olisi tapahtunut? Onko se jonkun mielestä hauskaa?
Huutohan oli kohdistettu yleisesti TPS-kannattajille, eikä yhdelle ihmiselle. Eikä yhtäkään pedofiili-huutoa olisi edes kuulunutkaan, mutta turkulaisten futisosasto halusi toisin.

Turkulaiset hoitivat 8vs1 myllyt, vaasalaisia lähtivät kostoretkelle. Eivät silti lähteneet "hakkaamaan" ulkopuolisia, vaan taisipa olla rehellisiä myllykutsuja, joihin osa turkulaisista vastasivat.
 

Barney

Jäsen
Yhdet idiootit poistuivat Liigasta, mutta tilalle saatiin näköjään vielä pahempia. Muutama puolustelija täälläkin on näille ollut, niin haluaisin oikeasti kuulla heiltä mitä lisäarvoa kannattamiselle tuo rähiseminen katsomossa. Jos on pakko päästä purkamaan epäonnistunutta elämäänsä, niin minun puolesta vapaaehtoiset saa mennä joko ennen peliä tai pelin jälkee jonnekkin vapaavalintaiselle paikalle tappelemaan. Siinä kohtaa mennään kuitenkin metsään, jos ulkopuolisia, etenkin lapsia, sotkemaan tappeluihin mukaan. Itse olen kuitenkin ymmärtänyt, että siellä hallissa on tarkoitus kannattaa omaa joukkuettaan, eikä mittailla omaa kikkeliään tai yrittää kohottaa heikkoa itsetuntoaan.

Vähän harmittaaa muiden Sport-fanien takia, että suurin osa leimaa heidät idiooteiksi muutaman valopään takia. Sama homma on käynyt myös Pelicansilla, jonka kannattajat joka kerta rikkovat Kisapuistossa jotain, mutta joidenkin fanien kanssa olen hallilla keskustellut ja ovat olleet keskimäärin ihan fiksua porukkaa. Muutama idiootti pystyy pilaamaan isomman joukon maineen. Pistäkää ne idiootit siellä fanikatsomossanne kuriin, jos ette halua tulla leimatuksi heidän tekemien tekojen takia.

Itse kyllä kannatan tuota, että seuroja alettaisiin isolla kädellä rankaisemaan fanien hölmöilyistä. Menisi Sport ja Pelicans nopeasti konkurssiin. *hymiö
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös