Vaikka tämä ratkaisu onkin helvetin hyvä näiden "ongelmien" ratkaisussa, perustuu mielipiteeni siihen että ainakin itse haluan vieraskannattajana olla omieni kanssa, ja vastaavasti kun olen kotipelissä jossa on paljon vieraskannattajia niin sama juttu. En minä lähde vieraspeliin etsimään kavereita niistä vastustajajoukkueen faneista, vaan katsomaan Palloseuraa ja pitämään hauskaa omien kannattajien kanssa. Ja tämän ajatusmaailman jakaa aika moni muukin. Nostattaa myös yhteishenkeä omien keskuudessa kun ollaan vieraalla maaperällä, eristyksissä paikallisväestöstä.No just näin. Eristetään 'ongelmat' ennen kuin ne edes syntyvät. Luokitellaan ihmiset ja rajoitetaan liikkuvuutta. Säädetään vielä pari lakia ja asetusta, jotta eristyksen pettäessä saadaan syylliset kartoitettua ja vastuuseen myös järjestävän organisaation puolelta. Et ole ajatellut hakea esim. Trafille tai Valviraan hommiin? Pohjaosaaminen tuntuisi jo löytyvän.
Mä en jotenkin osaa ajatella, että moinen (lähes) sata vuotta vanha reservaatti- tai ghettopolitiikka ainakaan poistaisi äärikannattajien välistä jännitettä. Päinvastoin.
Ja tämä on tosiaan siis henkilökohtainen mielipide, jotkut saattavat tykätä siitä että pääsevät vieraspeleissä juttelemaan kotikannattajien kanssa ja päin vastoin. Henkilökohtaisesti moinen ei kiinnosta edes vähää alusta.