Lähinnä meinasin sitä, että tämä kaikki näkyvyys tässäkin on ihan itse hankittuna. Esim. Jokerikannattajat olivat itse aiheuttaneet niin paljon ongelmia, että heidän tekemisiään seurattiin tarkemmin ja se on ihan luonnollista. Mitä veikkaat jos Sportin fanit olisivat aina käyttäytynyt kuten katsomossa kuuluu olisiko heistä tulossa lööppejä vain sen tähden, kun sattuvat kannattamaan Sportia? Ei varmasti, eikä tule muillekaan sen tähden että kannattavat jotain tiettyä joukkuetta. Mutta kuten sanoin, niin luultavasti nämä häiriköt vetelevät hanskaan lukiessaan lehdestä omista saavutuksistaan ja saavat siitä sitten sen mitä hakivatkin.
Paljon vaikuttaa sekin, miten muut kannattajat asiaan suhtautuvat, etenkin sillä on vaikutusta täällä somen puolella.
Minkä tahansa seuran kannattajista ne perseilevät vatipäät ovat erittäin pieni vähemmistö. Siinä on sitten eroa, miten seuran kannattajien itse ihmisiksi käyttäytyvät enemmistö, tai äänekkäimmät heistä, suhtautuvat. Sympataanko, puolustellaanko tai hyväksytäänkkö hiljaisesti näiden perseilevien vatipäiden perseilyt, vai tehdäänkö selväksi sekä omille että muille, että se ei ole hybväksyttävää käytöstä.
Jos mennään jonkun helvetin lutuurin taakse tai selitellään kuinka ne toiset aloitti tai asiaa on suurenneltu tai ei se noin mennyt jne. jää muille ymmätrrettävästi se kuva, että kyseinen yhteisö laajemminkin hyväksyy ja tukee perseilyä. Jos taas todetaan, että joku vatipää perseili ja toivottavasti kyseistä vatipäätä ei enää tarvitse hallilla katsoa perseilemässä, niin käsitys kyseisen kannattajayhteisön yleisestä arvopohjasta muodostuu erilaiseksi.