Mainos

Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

• 1 486 612
  • 6 427

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kolikoita? Sinne lensi tuolloin aski Mynthoneita ja tuo kyseinen heittäjä sai bannin Osastolta.
Lisäksi en ymmärrä urpon fanin toiminnan vertaamista joukkueen palkkalistoilla olevan tekemisiin.

En itse pidä vastustajalle "lällättelyä" kovin hyvän urheiluhengen mukaisena. Tekisi pekko vaikka niitä backflippejä ja kävisi tutustumassa lapsifaneihin.

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Ei. Tosiaan vaihtui muutama vuosi sitten. Nykyään Verkko Heiluu toimii maalibiisinä.
Ja muutenkin tuo maalilaulu on monilla muillakin joukkueilla ollut kuin Kärpillä ja AIK:lla, ympäri eurooppaa ja KHL:ssäkin vissiin parilla joukkueella, ellen nyt ihan väärin muista. Ja myös eri lajeissa.

Steffe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ilmeisesti Pelicanssille mikä tahansa julkisuus on hyvää julkisuutta? Nyt ainakin pekko Tiktokissa lähinnä naureskelee kohulle. Ei siis oletettavaa, että käytös muuttuisi?

En tiedä toimiiko linkki. Varmaan ei.

Pelicanshan julkaisi uutisen jossa pahoitteli maskotin toimintaa, ja kertoi pitäneensä puhuttelun tälle. Omasta mielestä Pelicans hoiti pahoittelun hyvin, pieni pilke silmäkulmassa. Itse Pekkohan jatkaa hämmentämistään Tiktokissa, jossa oma kohdeyleisö on ilmeisesti hyvinkin fiiliksissä asiasta. En tiedä kuinka vapaat kädet Pelicansin johto antaa/ on antanut Pekon toiminalle, mutta omasta mielestä ihan hauskaa sivusta katseltavaa.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicanshan julkaisi uutisen jossa pahoitteli maskotin toimintaa, ja kertoi pitäneensä puhuttelun tälle. Omasta mielestä Pelicans hoiti pahoittelun hyvin, pieni pilke silmäkulmassa. Itse Pekkohan jatkaa hämmentämistään Tiktokissa, jossa oma kohdeyleisö on ilmeisesti hyvinkin fiiliksissä asiasta. En tiedä kuinka vapaat kädet Pelicansin johto antaa/ on antanut Pekon toiminalle, mutta omasta mielestä ihan hauskaa sivusta katseltavaa.
No onhan se viestintä aika ristiriitaista jos Pelicans pahoittelee mutta maskotti jatkaa asialle naureskelua.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koko tilanne on naurettava. Joku pellepehmomaskotti saa aikuiset ihmiset repimään pelihousut.
Minä pidän naurettavana lähinnä sitä että vartijoiden täytyy poistaa kotijoukkueen maskotti.

EDIT: Ei siis Pelicanssin anteeksipyyntö ole koviin vakuuttava jos samaan aikaan Pekko julkaisee Tiktokin jossa ne vartijat poistavat paikalta.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä pidän naurettavana lähinnä sitä että vartijoiden täytyy poistaa kotijoukkueen maskotti.

EDIT: Ei siis Pelicanssin anteeksipyyntö ole koviin vakuuttava jos samaan aikaan Pekko julkaisee Tiktokin jossa ne vartijat poistavat paikalta.

Naurettavaa tai ei, niin oletettuun kohdeyleisöön tuntuu uppoavan kuin häkä. Tuonkin julkaisun kommentteja kun käy lukemassa, niin lähes pelkkää "Common Pekko W"*, "Big W" ja niin edelleen tuntuu olevan.

*Googlatkaa ellette ymmärrä, boomerit.

P.s. olihan tämä nyt täysin Pelicansin markkinointiosaston järjestämä juttu katsomosta poistamisineen. Eikä kyllä mikään ihan paska tempaus olekaan, kun on paitsi siellä suomitiktokissa niin jopa lehtien palstoilla saanut huomiota osakseen. Puhumattakaan siitä, että täällä Jatkoajassa tästä Pekosta väännetään jo kohta toista viikkoa.

Viimeksi muokattu:

SSAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olin muutama vuosi takaperin Kuopiossa asuessani paikallisella hallilla katsomassa Kalpa - Pelicans ottelua. Hävisimme pelin viime hetken maalilla ja samalla sekunnilla edessäni istuva setämies hyppäsi tuulettamaan tuulitakki kahisten ja kääntyi selkä kohti kenttää, kuten pekko videolla. Tuuletti, tuijotti mua silmiin huutaeb ”vittu teillä on paska maalivahti hahahahha!”.

Kukaan ei pyytänyt anteeksi. En traumatisoitunut. Käskin toki setämiestä ottamaan rauhallisemmin. Lähdin hallilta ja nuolin haavani sekä menin eteenpäin.
Mennään nyt eteenpäin tässä Pekko asiassakin.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIrveä haloo tästä asiasta. Mitähän tapahtuu, jos oikeasti sattuisi jotain rähinää yms?
Lähinnä tällä hetkellä ihmetyttää tuo Pelicanssin anteeksipyytely ja väite, että tästä olisi Pekon kanssa puhuttu. Koska selkeästi eivät pahoillaan ole jos Pekon somessa tuota edelleen käytetään markkinoinnissa. Sanoisivat vain suoraan että tää on meidän Pekko, jos se se linja kerta on.

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
This is lutuur!

Liitteet

• porot.jpg
    porot.jpg
    67 KB · kertaa luettu: 399

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille

Kuulin myös, että yks vessanpönttö on myös rikottu

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Penkkien repiminen on yksi älyvapaimmista toimista katsomossa. Roskaamistakin pahempaa mennä rikkomaan hallia. Typerykset.

Kiinnostais kyllä tietää miten ovat saaneet bussiin asti tuon roudattua? Luulis järkkäreillä vähän herättävän kysymyksiä, kun tullaan vastaan tuoli kädessä.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Yläraja iälle on 14v matkoilla, vai mikä homma?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuollainen vandalismi on kyllä niin älyvapaata touhua, että pitäisi johtaa porttikieltoon kaikkiin halleihin.

Ja vaikka yksittäiset idiootit eivät leimaa koko joukkueen kannattajakuntaa, niin kyseisen faniryhmän leimaavat, jos Poromafia ei ota hommaa itse haltuun. Käsittääkseni seisoivat Poromafian porukassa katsomossa ja matkustivat Poromafian bussilla?

Minulle ainakin jää todella hapan maku koko faniryhmästä, jos eivät tule julkisesti tämän kanssa esiin ja saata syyllisiä vastuuseen.

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Jännä, miten lappalaisia kiinnostaa muovijakkara. Liekkö porukalla nuuhkineet sitä paluumatkalla. Kunhan lasku maksetaan ajallaan, niin en näkisi pahaksi vaikka ostaisivat jatkossa enemmänkin Kisapuiston hieman käytettyjä penkkejä. Mie en pidä Kisapuistoa modernina areenana, mutta onhan tuo muovituoli tietysti ihan toista kun pohjosen puupenkit.

Glove

Jäsen
Jännä, miten lappalaisia kiinnostaa muovijakkara. Liekkö porukalla nuuhkineet sitä paluumatkalla. Kunhan lasku maksetaan ajallaan, niin en näkisi pahaksi vaikka ostaisivat jatkossa enemmänkin Kisapuiston hieman käytettyjä penkkejä. Mie en pidä Kisapuistoa modernina areenana, mutta onhan tuo muovituoli tietysti ihan toista kun pohjosen puupenkit.
Raksilassa ei taida enää olla puupenkkejä.

zzonejj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Naamat, jos oikeasti näkyy niin ei muuta kuin Poromafialle laskua. Osaavat varmasti ohjata oikeaan osoitteeseen. Mitäköhän ovat miettineet, kun ovat oikein someen pistänyt kuvan "saalistaan".

Pitäähän sitä kuva ottaa että saa huligaaniscenepisteitä, ei niitä ilman todisteita jaeta.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiinnostais kyllä tietää miten ovat saaneet bussiin asti tuon roudattua? Luulis järkkäreillä vähän herättävän kysymyksiä, kun tullaan vastaan tuoli kädessä.
Etenkin, kun eikös ko. faniryhmän yhteispukeutumisessä mahatifo ole isossa roolissa ts. paidan allekaan et voi kätkeä? Ehkä puvun alaosa mahdollistaa varastoinnin?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy