Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 390 547
  • 6 038

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse olen ollut siinä käsityksessä että, maskotit on lapsia varten. Heidän kanssa otetaan kuvia ja annetaan läpyjä. Jonkun kerran lasten kanssa pelissä käyneenä muutamat heistä seurasivat puolet ajasta mitä maskotti tekee. Toisista voi olla hauska katsoa kun maskotit temppuilee kaiteilla yms. Lapsilla on kuitenkin tapana matkia ja sen takia en itse hirveästi innostu kaiteilla pelleilevistä maskoteista. Sama koskee provoamista, ei hyvää esimerkkiä junnuille.
 

Bacon

Jäsen
Lähinnä tuosta tulee mieleen, että ihan itseään saa Pekko syyttää, jos jossakin pelissä tulee nenä kipeäksi.

Kaikilla ei varmasti riitä huumorintaju tuohon kaljapäissään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: GNR

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis osa jengistä repii pelihousuja kun vastajoukkueen pelikaaniasuun puettu maskotti heiluttaa lippua näiden edessä, taustamusasta päätellen vielä pelikatkon aikana?

Se on vain osa showta. Koittakaa nyt käyttäytyä saatanan juntit.
Jep, järkkäritkin repi pelihousunsa kun joutuivat käytännössä kantamaan maskotin tilanteesta pois, koska pelkkä puhe ei mennyt perille. Saatanan juntit.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ihan hulvatonta, että maskotit tai seuran järkkärit tulee provamaan vieraskannattajille. Toki ehkä lahtelaisinta mitä tiedän ketjussa nämä Pekon seikkailut.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ennemmin otan sen ettei omassa toiminnassa tapahdu "yh-tään-vi-tun-mi-tään" kuin se että lähdetään sekoilemaan ja heittelemään kolikoita jäälle.
Täysin eri, sekoilulle ehdottomasti peukkua Turun suunnalta. Kivahan se on että tapahtuu, sama koskee sitä viime viikonlopun kahinaa Raumalla missä parilla Bojalla taisi mennä nenä poskelle kun bandiksen varastaminen ei sujunutkaan ihan niin helposti kun tikkarin vieminen lapselta.

Lisää myllyjä ja sekoilua! Hyvähän se on että kotimainen Liiga herättää tunteita ja pysyy otsikoissa.
 

ilves61

Jäsen
Siis osa jengistä repii pelihousuja kun vastajoukkueen pelikaaniasuun puettu maskotti heiluttaa lippua näiden edessä, taustamusasta päätellen vielä pelikatkon aikana?

Se on vain osa showta. Koittakaa nyt käyttäytyä saatanan juntit.
Jatkui kyllä paljon pelikatkonkin jälkeen. Harmi kun Pekko ei julkaissut sitä kohtaa, kun yritti rynnätä seisomakatsomoon ja järkkärit raahasivat tämän pois.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki ei välttämättä tätä tiedä mutta Pekollahan on nuorten suosimassa TikTokissa iso seuraajamäärä (25.8k) ja luulen että tämäkin episodi järjestettiin vain jotta saadaan sinne lisää sisältöä. Eiköhän tämäkin video mene kohtalaisen viraaliksi aika nopeasti.






Tuli kyllä naurettua tälle. Eihän tuo kovin asiallista käytöstä maskotilta ole mutta tunnetta tarvitaan ja mielummin vähän yli kuin ali. Ja pääasia että ylilyönneiltä vältyttiin.
Tervetuloa Tampereelle Pekko" seuraavaan Ipa-Pelsu peliin.

Onko Ilveksellä maskottia? Pekko mukaan seuraavaksi Nokia-areenalle ja katsotaan vastaako puhelimeen?
 

vivalavili

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liverpool F.C.
Onko Ilveksellä maskottia? Pekko mukaan seuraavaksi Nokia-areenalle ja katsotaan vastaako puhelimeen?
Onhan meillä. Olisitpa nähnyt mitenkä Ilveksen fanien keskuudessa lähes tukehduttiin, kun Pekko ja Ipa tekivät yhdessä TikTok-trendin, jossa Ipaa ns. kuljetetaan hihnassa, trendin mukaisesti.

Mun mielestä somessa Pekko on hoitanut hommansa hyvin ja näkyvyys kertookin jo sen, mutta karsastan kyllä tuota vierasfaneille ilkkumista voiton jälkeen. Maskottien paikka ottelutapahtumassa on mun mielestä heittää läpyt perheen pienimmille, eikä naureskella vastustajien kannattajille. Yksi Gritty riittää lätkämaailmaan eikä Phillyn energiaa tarvitsisi kopioida Liigaan.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kaikki ei välttämättä tätä tiedä mutta Pekollahan on nuorten suosimassa TikTokissa iso seuraajamäärä (25.8k) ja luulen että tämäkin episodi järjestettiin vain jotta saadaan sinne lisää sisältöä. Eiköhän tämäkin video mene kohtalaisen viraaliksi aika nopeasti.






Aivittu:D Aikuiset ihmiset huutaa jollekkin pellemaskotille kurkku suorana ”mene vittuun siitä!”

Huoh… Repesin.
 

Whirl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Odesan Kärpät

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Tämänkö takia Kärpillekkin tuli maskotti? Että saadaan jotain pervoja kiertoilmaisuja ja turriakteja lasten someen? Olen kai henkisesti 70v, kun ei huvita. Vituttaa itseasiassa.
Varmaan ennemminkin 90v.

Ottakaa nyt herranjestas ihmiset rauhassa ja löysätkää vähän sitä pipoa. Ei tää oo niin vakavaa.
 

zzonejj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kertonee taas siitä että millä tasolla kiekossa tuo "häiriökäyttyminen" katsomoissa on, kun tuollaisen TikTok-videon voi mennä kuvaamaan sen vieraskannattajaporukan eteen joka on tainnut (mutu, ei faktaa, enkä jaksa tarkistaa) eniten olla otsikoissa niistä häiriöistä viime aikoina ja ainoa mitä tapahtuu on että maskotti itse poistetaan katsomosta. Aika monessa muussa maassa maskotti olisi myös poistettu, mutta todennäköisesti ei järjestyksenvalvonnan puolesta.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pekko ei todellakaan ole pelkästään lapsille suunnattu! Perheen pienimmät eivät ymmärrä puoliakaan Pekon vitseistä. Kyllä tässä on kyse maskotista, jonka on tarkoitus puhutella jokaista lahtelaisfania. Ja hienosti onnistuu. Se, että vierasfaneja harmittaa lisää vaan silmissäni maskotin erinomaisuutta. Toki, hyvä urheiluhenki täytyisi jatkossa muistaa paremmin ja vältellä tätä tarpeetonta suolan käyttöä.

Mahtavaa, että nyt Tampereellakin tunnetaan meidän Pekko. Innolla odotan seuraavaa kohtaamista.
 
Viimeksi muokattu:

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ahahaha! Kevyesti hävetti kun ensimmäiset klipit Pekosta näin eilen, mutta kommentteja lukiessa häpeä hävisi ja nyt vain naurattaa. Ipalaisille jaetaan kiitosta siitä etteivät mätkineet eläinpukuun pukeutunutta junnua, toisaalta taas muistetaan mainita että ei ole ihme jos näin joskus käy.

Mieti itsesi tuohon tilanteeseen vierasfanin paikalle. Kotimaskotin ilmestyessä paikan päälle mikä on reaktiosi? Jos mieleesi juolahtaa vain aggressiivisia ajatuksia, ei mielestäni kannata lätkäkatsomossa (tai minkään muunkaan urheilulajin katsomossa) turhan usein käydä. Toki näitä valopäitä valitettavasti mahtuu jokaisen jengin faneihin.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Hehei tämähän on erikoinen päivä.
Ilveksen kannattajista ei saatu väännettyä mitään negatiivista.

Otetaas kertaus vielä.
Lahden Pelicansin pelissä Lahden Pelicansin maskotti joudutaan poistamaan katsomosta järjestyksenvalvojan toimesta häiriö käyttäytymisen vuoksi...
Jos mun täytyis jollekkin joskus yrittää selittää lahtea kertoisin varmasti tämän tarinan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kyllähän tästä nyt näytti Pekolle menevän se iso L. Lähdetty kuvaamaan ja hakemaan isoa reaktiota räjähdysherkistä Ilveksen-faneista, mutta kun ei ole tapahtunut mitään niin on itse rynnitty sen verran että järkkärit joutuneet kantamaan pois.
Ei muuta Pekolle kuin syödään se paska ja eteenpäin.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pekko ei todellakaan ole pelkästään lapsille suunnattu! Perheen pienimmät eivät ymmärrä puoliakaan Pekon vitseistä. Kyllä tässä on kyse maskotista, jonka on tarkoitus puhutella jokaista lahtelaisfania. Ja hienosti onnistuu. Se, että vierasfaneja harmittaa lisää vaan silmissäni maskotin erinomaisuutta. Toki, hyvä urheiluhenki täytyisi jatkossa muistaa paremmin ja vältellä tätä tarpeetonta suolan käyttöä.

Mahtavaa, että nyt Tampereellakin tunnetaan meidän Pekko. Innolla odotan seuraavaa kohtaamista.

On joo maskotin erinomaisuutta kun provosoi vieraskannattajia. Jeesus sentään.

Sille on ihan syynsä miksi jo Liigan turvallisuusohjeen mukaan vieraskannattajaryhmille pitää varata oma rajattu katsomonosa johon paikallisilla ei ole asiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös