Kuinkas monesti olet itse saanut turpaan tai joutunut painiin hallilla tai ihan missä vaan, ilman että olet itse provonnut tai edesauttanut jotenkin tilanteen eskaloitumista? En minä ainakaan, ja siksi nämä "kimppuun käytiin" jutut kuulostavat täysin absurdilta.
edit. ja se siitä minun osaltani kun en tosiaan asiasta tiedä mitään faktaa. En kuitenkaan minkään mikkeliläisen suu vaahdossa kirjoittamia juttuja ihan faktana pitäisi miten tapahtumat ovat oikeasti edenneet.
Muutamia vuosia takaperin Veljmiehet teki Ouluun vierasreissuun ja ottelun jälkeen kun olimme (hävityn ottelun jälkeen) omassa rauhassamme linja-automme edessä laulamassa kannatuslaulujamme, polttelemassa savukkeita sekä poistumassa linja-autoon tuli Poromafia Luleån ystäviensä kanssa varastamaan isohkon pääkallolippumme suoraan erään veljemme käsistä. Kyllä he ihan aktiivisesti itse asfalttipainiin hakeutuivat.
Varmaan jokainen aikuinen ja täysijärkinen ihminen ymmärtää, että marraskuun pimeänä iltana tällaisella perheellisellä (+30 v) miehellä ei ihan ykkösvaihtehtona ole jäädä heiluttelemaan nyrkkejä ventovieraiden kanssa Oululaisella parkkipaikalla.
Ja jotta siellä ruudun takana ei nyt joku rosvousfanaatikko ole tällaisesta mehuissaan, niin korrektisti mainittakoon että lippu lähti kauniisti viikattuna takaisin Savoon.
Lisättäköön tähän vielä, että vuodet vaihtuvat mutta Oulussa kyseisen porukan hölmöilyt sallitaan kaudesta toiseen. Tuostakin tapauksesta oltiin Kärppiin ja Liigaan yhteydessä, mutta tuskin kukaan heille edes mitään isällistä puhuttelua on pitänyt.