Punakeltainen Kapina
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen suurin, Suomen kaunein, Stadin Jokerit
Sinua huvittaa ja antaa aiheen vähätellä ihmistä joka ei ymmärrä sinun tapaasi kannustaa. Samaan aikaan pilkkaat toisia, jotka hekin kannustavat omaa suosikkijoukkuettaan, mutta tekevät sen eri tavalla kuin sinä. Miksi vain sinun tapasi kannustaa on oikein?
Missä olen puhunut tästä ah niin futisforumimaisesta oikeinkannattamisesta?
Minulle ei ole tapaa kannustaa oikein tai väärin, olen vain omaksunut tietyn tyylin kannattaa ja siitä pidän kiinni. Mielestäni (ja ihan perustellusti) moni tapa kannattaa on junttia, mutta ei se silti tee siitä väärää. Joku on joskus tokaissut, kuinka junttia laulaminen pelissä on, ja se mielipide heille suotakoon.
Itse toki haluaisin, että Suomessa kehittyisi perinteikäs ja eurooppalaistunut kannustuskulttuuri, jossa katsomotaide ja chanttaaminen ovat enemmän arkipäivää kuin harvinaista herkkua, ja ne aktiivisimmat fanit ovat pääsääntöisesti kanssani samaa mieltä. Kun tekijöillä vallitsee asiasta tilkkutäkkinen konsensus, niin suunta on aika selvä. Tosin nyt liiga haluaa sen kehityksen pysäyttää, mikä on jo em. syistä omaan jalkaan ampumista.
Kun ilvesfani minulta nyt sattui kysymään, että miksi te teette niitä tifoja, kopioitte kaiken ulkomailta (uuh) ja chanttaatte niin monimutkaisesti, ja sanoi sen herättävän hänessä myötähäpeää, niin minä esitin hänelle vastakysymyksen, joka toivottavasti avaisi silmiä.
Jos asennoituminen on jo valmiiksi tuolla tasolla, niin turha on alkaa vääntämään kuin jollekin fundamentalistikristitylle ateismista. Se ei johda mihinkään.
Missään en ole sanonut, että kumpikaan noista olisi väärä tai oikea tapa kannustaa. Sen sijaan selvä ero noilla tyyleillä on. Kummasta sinä tykkäät enemmän, vai vaikutatko VIP-katsomossa?