Kammottavin joululahja?

  • 10 283
  • 30
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Erään kerran sain n. 17-18 vuotiaana Viktor Klimenkon kauneimmat joululaulut LP:n. Sen kyllä ymmärsin, koska isomummu oli silloin jo aika homeessa.
Tuon nyt vielä jotenkin ymmärtää, kun levy sisältää edes joululauluja. Minä sain rapiat 20 vuotta sitten sukulaistädiltä Julio Iglesiasin levyn. En vieläkään ymmärrä miksi. Tai onhan vaihtoehtoja ainakin kaksi. Joko levyn sai todella halvalla, tai sitten tätönen oikeasti tykkäsi Juliosta niin paljon että kuvitteli muidenkin himoavan tuota levyaarretta itselleen. Yhtä kaikki, lahjan antaja ei ollut miettinyt lahjan saajaa lainkaan. Kunhan oli jotain antanut.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Naulan kantaan, Arvon scholl....

no Suomessa koko kansakunta perustuu ankeuteen, vittuiluun, melankoliaan, kateuteen ja siitä, että saadaan muidenkin fiilikset perseelleen. Sellaista en ole havainnut muissa maissa.

.....ja sen vuoksi kansallislauluksemme pitäisi muuttaa "Hei tonttu-ukot hyppikää", jonka yksi säkeistö menee muistaakseni "hetken kestää elämää/ja sekin synkkää ja ikävää.......".

Kärsikäämme!
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Joskus 70-luvun loppupuolella oli jotain Mon Cheri-konvehteja. Ne kirsikkakonvehdit ovat kamalinta mitä olen kokenut.

Hehe, niitä myydään vieläkin. Tosin välillä niitä sai ihan etsimällä etsiä. Mistä tiedän: äiti nimenomaisesti pyytää niitä joululahjaksi. Mutta olen kyllä samaa mieltä sun kanssa, musta ne maistuu aivan karseille.

Omalle kohdalle ei ole kyllä tullut erityisen ankeita lahjoja, eikä vittuilu tai "opetuksen antaminen" kuulu millään helvetin tavalla jouluun. Niille on aikaa n. 364 muuta päivää, ja niin aion omien lapsieni kanssa toimia sitten kun sellaisia ainakin toivottavasti jossakin vaiheessa tupsahtelee maailmaan. Tai siis, ei nyt ole tarkoituksena vittuilla omille lapsille kaikkina muina päivinä paitsi jouluna, vaan ainakaan jouluna en vittuile.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pätee kaikkiin lahjoihin, ei vain joululahjoihin: Sellainen joka on hankittu pelkästä velvollisuudesta.
 

.creep.

Jäsen
Pätee kaikkiin lahjoihin, ei vain joululahjoihin: Sellainen joka on hankittu pelkästä velvollisuudesta.

Tämä pitää muuten paikkansa.

Meillä oli vähän tätä ilmassa tänä jouluna, kun vaimo yritti loppuun asti ettemme ostaisi toisillemme lahjoja. Jossain vaiheessa hänelle kuitenkin selvisi, että olen ostanut hänelle lahjan, joten hän ei voi olla lahjaa hankkimatta. Noh paketista, josta paljastuu sukkia, kengänpohjalliset ja hanskat voi olla tietysti mitä mieltä tahansa, mutta tänä jouluna se ei hirveästi mieltä lämmittänyt ja juurikin -OO-:n mainitsemasta syystä.

Ei ne minunkaan ostamat lahjat ihmeellisiä ollut, mutta kun lahjojen saamista on pohjustettu sillä helvetin "pliis, pliis ei osteta mitään, kun en ikinä tiedä mitä sä haluaisit" kuviolla niin lahja kuin lahja maistuu vähän pakkopullalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös