Kammoatko jotain?

  • 2 067
  • 18

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nopealla etsinnällä en löytänyt moista ketjua, joten kyselläämpäs palstalaisten kammoja. Mikä saa sinussa inhotuksen tunteen aikaiseksi? Se voi olla esine, asia tai vaikka joku ulkonäöllinen seikka.

Itse kammoan pieniä eläimiä. Siis nimenomaan jotain iholla kulkevaa pikkukirppua.

Mutta kaikista pahin kammo on reikäkammo. Hyi saatana. Tämän artikkelin kuvia katsellessa oksennus nousee kurkkuun ja selkäpiitä karmii.
Reikäfobia ei ole naurun asia – kammoatko kuollaksesi näitä kuvia?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Uimataidottomana vettä, valitettavasti. Vituttaa kieltämättä. Ahtaat paikat saa myös mun olon epämukavaksi.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta kaikista pahin kammo on reikäkammo. Hyi saatana.
Kammoan aika paljon kaikenlaista, mutta tämä se lienee minullakin pahin. Etenkin tuo reikäinen käsi oli aivan kauhea.

Muita ovat ainakin hämähäkit, korkeat paikat ja vanhat talot. Lähinnä kaksikerroksiset. Liittyy tuohon korkeanpaikankammoon, kokoajan ajattelen, että pian joku lauta hajoaa ja tipun.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keväällä lentäviä rusakon kokoisia Kimalaisia...saatana, ei ne osaa edes lentää hallitusti. Onneksi ne katoavat munimiskoneiksi, kun kesä etenee.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä niissä kimalaisissa pelottaa? Eihän ne edes pistä.

Pistäminen ei liity kammoon mitenkään, mutta kyllä varmasti pistävät kimalaisetkin. Toki eivät ole kovin aggressiivisia, paitsi pesän lähellä.
Esimerkiksi taas ampiaisten kanssa ei ole mitään ongelmia henkisellä tasolla. Se mikä näissä yli-isoissa karvapalloissa kammoksuttaa lielee juuri se koko, lentoradan arvaamattomuus ja ääni.

Edit Ampiaiset ovat pistäneet varmaan kymmeniä kertoja ja kimalainen kerran. Se oli lajiltaan joku pienempi ja perus työläinen, eli melko pieni yksilö siis. Sen pistos ei kauheasti myöskään sattunut.
 
Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hämähäkit (lähes kaikki) ja ahtaat paikat. Magneettikuvaus oli yhtä helvettiä, vaikka kyllähän tuon järjellä tajuaa. Korkeita paikkoja en sinänsä kammoa, mutta jos siellä on joku läheinen mukana niin suojelusvaisto aiheuttaa kammoa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse pystyn olla melkoisen korkealla, mutta korkeat ja isot rakennukset ovat ahdistavia, jos itse niitä katselee maantasossa. Tuo toiminta alkaa huimaamaan ja jotenkin tuntee oman pienuutensa. Kuulostaa varmaan erikoiselta, mutta en ole koskaan nauttinut katsoa korkealle, enemmin katson korkealta alas.

Olen erikoismies.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Itse pystyn olla melkoisen korkealla, mutta korkeat ja isot rakennukset ovat ahdistavia, jos itse niitä katselee maantasossa. Tuo toiminta alkaa huimaamaan ja jotenkin tuntee oman pienuutensa. Kuulostaa varmaan erikoiselta, mutta en ole koskaan nauttinut katsoa korkealle, enemmin katson korkealta alas.
Hep. Skidinä suunnilleen pelotti katsoa Näsinneulaa ylöspäin sen juuresta. Sen sijaan nautin siitä näystä, joka tornista alaspäin katsoessa tulee.

Töiden puolesta joutuu välillä hengailemaan rakennusten seinillä ja jostain syystä henkilönostimen päällä seinän vieressä ylöspäin katsoessa ei ole läheskään yhtään suuri kuumotus kuin maasta käsin. Jännä ilmiö.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tarkoittaako aloittaja siis sellaista kammoa, joka on jo ihan fobian asteella? Eli on siis jossain määrin jopa ihan normaalia elämää rajoittavaa? Koska siinä tapauksessa en kammoa mitään. Ainahan sitä nyt jotenkin kammoaa vaikkapa hammaslääkäriä, mutta käyn kuitenkin siellä jos asiaa on (tosin en käy ennen kuin on sitten jotain asiaa). Ja kyllä minä myös piikkejä kammoan jotenkin "vaistomaisesti", vaikka annankin silti ihan piikitellä itseäni enkä pyri tarkoituksella välttelemään tilanteita, joissa minua täytyy pistää..

Joitain pelkojahan hävetään ennen kaikkea siksi, että ne mielletään jotenkin "lapsellisiksi". Että lapsi voi pelätä tällaista, mutta miten enää aikuinen. Ainakin esimerkiksi koirien pelko ja klovnien pelko ovat käsittääkseni tällaisia, sen mitä olen kuullut/nähnyt netissä tai televisiossa tällaisen ihmisten puheita. Tiedän sen kyllä itsekin, koska olen ollut lapsena ja nuorena koirapelkoinen. Joskus todella pienenä (3v tai 4v) iso koira kävi kimppuuni, ihan omaa syytäni. Ei päässyt puremaan sen kummemmin tai näin, mutta kävi siis päälle. Ja ette usko, mutta siitä jäi todella paha psykologinen takalukko noin 15 vuodeksi. Aikanaan ensimmäisen tyttöystäväni perheen koira paransi minut.. tai sanotaanko, että toipumisprosessi käynnistyi siitä, koska meille syntyi niin mahtava side sen eläimen kanssa. Nykyään en ole enää lainkaan koirapelkoinen, katson kyllä olevani täysin parantunut..
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jani Forrström alimpana miehenä kiekollisena vastustajan karvauksen alla.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Pelkään ampiaisia, kimalaisia, mehiläisiä ja herhiläisiä. Joskus ollessani 5-6-vuotias mehiläinen pisti minua suoraan vasempaan kämmeneen ja siitä lähtien olen pelännyt kyseisiä ötököitä.

Lisäksi pelkään korkeita paikkoja, mutta en niin paljon kuin lapsena.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen jostakin saanut hiirikammon ja se on suhteellisen paljon vaellusta harrastavana hyvinkin epämiellyttävää. Käytännössä joka kerta niihin (tai vastaaviin) törmää ja se tuntuu aina sisuskaluissa saakka. Lapsena ei ollut mitään ongelmaa ja vaikea sanoa miten tällainen on päässyt kehittymään.
 

redpecka

Jäsen
Ei ole varmaan fobioita, mutta pieniä kammoja ehkä. Korkeissa paikoissa missä matala kaide: pistää olemaan vähän varuillaan ja ehkä sitä pyrkii siirtämään painopistettä aavistuksen alemmas ettei epähuomiossa horjahda ja eihän sitä ikinä tiedä mitä aivot keksii. Pelottaa, että seuraava mitä tajuan on että hups, mitenkäs minä tänne ilmaan kaiteen ulkopuolelle jouduin..? Mutta sitten jossain Näsinneulassa - jossa on häkitetty näköalatasanne - ei pelota yhtään.

Mites muuten teillä reikäkammoisilla, miten sukupuolielämänne onnistuu? Dogistailia tuskin pystyy harrastamaan. Valot nyt ainakin pois?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jani Forrström alimpana miehenä kiekollisena vastustajan karvauksen alla.
Pakkipari Ari Vallin - Mikko Niemelä omissa seitsemännen finaalin jatkoajalla kun Tappara pistää karvausta päälle. Onneksi oli Tomi Karhunen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös