Päähäni pälkähti näin maanantain kunniaksi tilata jo pitkään havittelemani Kilpisydämellä-kirja. On muuten yksi parhaimpia historiikkeja, joita olen koskaan lukenut. Mulla taitaa itse asiassa olla vieläkin jotain myöhästymismaksuja Turun Kaupunginkirjastolle - eihän tuota malttanut millään palauttaa oikeaan aikaan. Tänään päätin sitten hankkia oman kappaleeni.
Satunnaiskäyttäjän kokemus KalPa:n nettisivuista:
Näpyttelin mitään ajattelematta selaimen osoiteriville olettamani osoitteen. Itse asiassa vasta tähän ketjuun eksyttyäni tajusin, että ilmeisesti kyseinen osoite on on ollut vasta ~2kk toiminnassa. Hienoa, että "oikea" osoite on käytössä. Saamani ensivaikutelma sivuista: AIVAN JÄRKYTTÄVÄT!!! En ensin edes tajunnut, että olen tullut jääkiekkoseuran kotisivuille - en ainakaan millekään virallisille. Ehkä jonain lukion ATK-tuntien kotisivuharjoituksena tuollainen voisi mennä läpi "fanisivuna". Pahiten tökkivät asiat: järkyttävä mosaiikkitausta, sivun ylälaidan lähes täysi käyttämättömyys sekä pääuutisotsikoiden puute (ensisilmäyksellä).
Jotenkin olen tottunut siihen, että sivun ylälaidassa menee palkki vasemmalta oikealle, josta löytyvät sivuston tärkeimmät toiminnot. Vertaa vaikkapa tähän juuri selailemaasi sivuun. Noh, vastaava palkki löytyy jostain kumman syystä vain sivuston vasemmasta reunasta. Ehkä näitä "alaotsikoita" tai linkkejä oli liian paljon, että ne kaikki eivät olisi mahtuneet horisontaaliseen palkkiin? Ehkä tällöin olisi ollut syytä valita ne kolme-viisi käytetyintä horisontaalisesti - ja jatkaa muiden kanssa vertikaalisesti. Siis jotain tähän tyyliin:
Koodi:
[B]ETUSIVU - JOUKKUE - OTTELUT - LIPUT - KALPA SHOP[/B]
UUTISET
ILOSOFIAN OPPITUNTI
VIP-TILAT
KAUSIKORTIT
CHL
YHTEISTYÖKUMPPANIT
OTA YHTEYTTÄ
GALLERIA
KALPA-PERHE
KALPA PRO SHOP
KUVATEOS
WALL OF FAME
Mielestäni tuo horisontaalinen yläpalkki tekisi jo ihmeitä tuon sivun ulkonäölle ja "virallisuudelle". Nyt tuossa olisi selkeä tila uutisotsikoille. Miksi helvetissä KalPa:n sivuilla ne ollaan piilotettu vasta kolmanneksi ylimpään laatikkoon? Ylimpänä tulee joku Youtube-laatikko. Kakkosena tulee jotain vilkkuvaa välkkyvää paskaa, jonka funktiota mä en ymmärrä ollenkaan. Vasta kolmantena tulee uutisotsikot. Miksi näin? Hakeeko satunnainen KalPa-sivuilla vierailija ensimmäisenä jotain Youtube-videoita vai uutisia joukkueesta?
Noh, pienen hakemisen jälkeen löysin joka tapauksessa linkin KalPa Shopiin. Mitä pomppaa ensimmäisenä silmille jo heti etusivulta? Kiitokset liigakaudesta 2013-14 tietenkin, mutta...
PS. Ensimmäiset uudet KalPa-tuotteet Liiga-kaudelle 2014-15 lanseerataan toukokuun alkupuolella... Malttakaa odottaa vielä vähän aikaa!
Kävin sivuilla 02.06.2014...
Tästä eteenpäin kaikki eteni hienosti, löysin hakemani ja jopa vähän extraakin.
Nämä nyt vain olivat tällaisen todellisen satunnaiskäyttäjän havaintoja KalPa:n virallisista kotisivuista.