tiuken ja Silkkiuikun kanssa ollaan hiihdelty vähän samoja latuja. Just mietiskelin eilen kun urheiluruudusta katselin KalPan pelistä tehtyä juttua, että pari vuotta sitten Jussi Saarinenkin puhui hieman eri sävyyn KalPasta. Muistattetko vielä sen jutun? KalPalla oli vieraspeli Jokereita vastaan kauden loppupuolella (oliko ekalla vai tokalla liigakaudella, varmaan tokalla) ja Saarinen oli varmana Jokereiden voitosta tehnyt oikein hienon KalPan lynkkaus-jutun. KalPa ei kuulu liigaan jne, sitä samaa mitä tuli joka tuutista. Ja kuinkas kävikään, narrit kaatuivat makeasti 1-4. Silloin oli revittävä ilo pienistä asioista.
Mut on kasvatettu niin, että olen nähnyt KalPan huonoimmat vuodet ja tottunut siihen, että todellinen menestys (SM-liiga tasolla) ei kuulu KalPalle. Musta on edelleen aika huikeeta kattoa sarjataulukkoa. Kolme vuotta katse hakeutui automaattisesti viimeiselle paikalle, spekuloitiin paljonko on eroa toiseksi viimeiseen. Nyt täytyy tuijottaa kärkeä, ja miettiä paljonko on eroa toisena olevaan.
Mä muistan hyvinkin kirkkaasti, mitä ajattelin kärkijoukkeuista, kuten vaikka Kärpistä. Mä mietin, että niiden joukkueiden fanittaminen on varmaan aika mahtavaa, voittoja tulee tasaisesti vaikka minkälaisilla esityksillä! Ja sitten ihmettelin, kun kaikki eivät olleetkaan tyytyväisiä voitetun pelin jälkeen. Ihme kusipäitä.