KalPa pudotuspeleissä 2025 – keltainen on uusi musta

• 24 698
  • 174

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Säälien pelitahti tosiaan sairas, joten varmasti näkyy jossain. Eikä yllättäisi jos K-Espoo vääntäisi parin yv-maalin turvin jatkoon vielä maanantaina. Ässillä runkosarjan loppu taisi suht heikko olla, joten saa nähdä seuraavassa sarjassa millainen mittari kerho oli.

Mielenkiintoinen viikko ja toivon mukaan pitkä kevät edessä.

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tapparalle tulee nyt viides peli viikon sisään ja saavat vain yhden välipäivän ennen puolivälieriä. Noista lähtökohdista kelpaisi oikein hyvin.

Kyllä, ja kun miettii tuota vaadetta mikä on tuossa sarjassa ollut niin ei ole Tapparalla helppoa. Sitä vastaan kun levännyt KalPa pääsee mukaan niin ei minullakaan isoa pelkoa ole, mutta Tappara jos joku kykenee hiekoittamaan meitä.

Iso on etu top-4 paikasta, ja jos miettii mihin KalPa viime vuonna osittain kaatui oli vierasottelut. Nyt on kotietu. Ja näkisin että jopa harvinaisen suuri etu maalinteon osalta.

Ehkä ennemmin toivon Ässiä vastaan, koska tykkään Ässistä seurana ja tavallaan symppaan heitä. Toisaalta KalPa-Tappara sarja keräisi varmaan ison joukon tukivoimia KalPalle ja saataisiin seurana juuri sitä huomiota jota ansaitsemme.

Runkosarjassa voitot menivät Tapparaa vastaan 2-2 (toki kaksi peräkkäisinä päivinä) ja Ässiä vastaan 3-1. Vaikka näistä otteluista on aikaa ja paljon on vettä virrannut tammerkoskessa sekä hitsipuikko on ehtinyt laulaa Porissa, pidän Tapparaa tämän hetken tunteilla vaikeimpana vastustajana.

Kaikki pitää toki voittaa ja mahdollinen voitto Tapparasta heti alkuun olisi sellainen buusti jolla marssittaisiin mestariksi. KalPa-Tappara sarjasta siis tulee minun papereissani mestari.

Katiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos SaiPa voittaa maanantaina, tulee Ässät vastaan. Mutta jos TPS voittaa niin silloin meille tulee vastaan Tappara - Espoo parin voittaja.

Ihan sama kuka sieltä tulee vastaan. Ässät on ollu tällä kaudella hyvä vastus KalPalle ja voitot meni meille runkkarissa 3-1. Tappara ja Espoo puolestaan on vääntänyt viikon sisään 5 ottelua ja saavat vaan yhden lepopäivän ennen puolivälieriä.

Kuten Andy sanoi viime keväänä, Kaikki Voijjaan Tuhota

Viimeksi muokattu:

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos SaiPa voittaa maanantaina, tulee Ässät vastaan. Mutta jos TPS voittaa niin silloin meille tulee vastaan Tappara - Espoo parin voittaja.

Ihan sama kuka sieltä tulee vastaan. Ässät on ollu tällä kaudella hyvä vastus KalPalle ja voitot meni meille runkkarissa 3-1. Tappara ja Espoo puolestaan on vääntänyt viikon sisään 5 ottelua ja saavat vaan yhden lepopäivän ennen puolivälieriä.

Kuten Andy sanoi viime keväänä, Kaikki Voijjaan Tuhota
Itse hieman toivoisin, että TPS voittaa SaiPan ja K-Espoo Tapparan. Näin ollen saataisiin K-Espoo vastaan. Tosin kun tänään katsoi tuon TPS-SaiPa pelin, niin ei TPS:llä tule olemaan mitään palaa Kisapuistossa. Niin se vaan Toman porukka näyttää taas sulavan 2-0 johdosta aivan itse.

Ässiä pidän tässä vaiheessa pahimpana vastustajana, mutta lopulta tuskin Ässistä on KalPalle mitään vastusta. Ainoa on se, jos Rubin pitää aivan maagisesti aina sen 50 torjuntaa/ottelu ja KalPa hakkaa lähinnä xG:tä niin sitten ollaan ongelmissa. Kyllä KalPa luistelee Ässiltäkin jalat alta BO7 -sarjassa ja nyt meillä on esim. Curry joka voi ratkoa aivan itse yksittäisiä otteluita.

Kuten sanoit, niin tänä kevväänä jos koskaan voijjaan kaikki tuhota.

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Kumpi todennäköisemmin ottaa vetovastuun Kalpan maalilla? Lekkas vai Jatkola?
Ehdottomasti Lekkaksella pitää lähteä.

Toivoisin Kekko-Espoon tulevan vastaan. Eniten rasitusta alla ja vähiten poffi kokemusta joukkueessa. Toisena Ässät, tässä kohdin lepoetu olisi +- 0. Sitkeä joukkue, mutta liike-etu selkeästi KalPan. KalPan nopeat vastahyökkäykset on ollut myrkkyä monelle joukkueelle. KalPan liike-etu yleensäkkin, olisi ehkä Ässät sarjassa suurimmillaan. Tappara: KalPa on ehdottomasti tänä vuonna ollut selkeästi parempi joukkue. Tapparan pelaajilla on kuitenkin ylivoimaisesti eniten poffi historiaa, Tappara merkkistä sellaista, myös ikävän paljon KalPankin kanssa. Tässä sarjassa ensimmäisen pelin merkitys /lopputulos olisi painoarvoltaan suuri, hävitä sarjan aloitusta kotona ei oikein kärsisi. Tämä täysin oma näkemys asiasta. Yhtä kaikki, KalPa on ennakkosuosikki ja kestää kyllä painetta, suosikin asemansa suhteen. Tiivistäen: 1. Kekko-Espoo, 2. Ässät ja 3. Tappara

Error Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toisaalta KalPa-Tappara sarja keräisi varmaan ison joukon tukivoimia KalPalle ja saataisiin seurana juuri sitä huomiota jota ansaitsemme.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä huomio-aspektia (tarkoittanee palstatilaa mediassa). Auttaako se jotenkin? Itse olen Pekka Virran linjoilla: "Ollaan hiljaa, niin saadaan kalaa".

Kun voittaa mestaruuden, niin siinä on huomiota ihan riittävästi.

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En ole ikinä ymmärtänyt tätä huomio-aspektia (tarkoittanee palstatilaa mediassa). Auttaako se jotenkin? Itse olen Pekka Virran linjoilla: "Ollaan hiljaa, niin saadaan kalaa".

Kun voittaa mestaruuden, niin siinä on huomiota ihan riittävästi.

Ei sillä nyt käytännön merkitystä ole, pieni nyanssi omissa kirjoissani vain. Olisi mielestäni ansaittua KalPan osalta saada isommalta yleisöltä arvostusta pitkäjänteisestä työstä ja sitä varmaankin tulisi mahdollisesti Tapparan kaadon myötä.

Mutta joo, ollaan pienen markkina-alueen pikkuseura. Toisaalta tänä keväänä mestaruussauman lisäksi olisi oiva paikka nousta jälleen monien ihmisten sydämiin. Ja kyllä KalPasta puhutaan enemmän kuin kymmenen vuotta sitten. Meitä kunnioitetaan, jopa pelätään. Ässien palstalla ei esimerkiksi toivota meitä vaan Hifkiä vastustajaksi ja sen haluan olla valtavirran mielipide jatkossakin.

Make KalPa great again. Hymiö tähän ja lisäys etten tue kyseisen sloganin alkuperän lausujaa lainkaan.

Suosikkijoukkue
KalPa sympatiat KooKoo
Olisi mielestäni ansaittua KalPan osalta saada isommalta yleisöltä arvostusta pitkäjänteisestä työstä ja sitä varmaankin tulisi mahdollisesti Tapparan kaadon myötä.

Ässien palstalla ei esimerkiksi toivota meitä vaan Hifkiä vastustajaksi.
Tässä jo osin vastaat itse omaan kysymykseen ja kyllähän KalPa saa sitä arvostusta jo nyt ja mikä tärkeintä, muilta joukkueilta ja niiden faneilta.

Media taas yleensä riepottelee, nostaa ylös, vielä rumemmin painaa alas. Tämä tyyli sopii vallan hyvin minulle ja jotenkin niin KalPan tyylistä. Vaatimatonta, mutta kaunista.

Kuten sanottu, jonain päivänä, kun Kuopion torilla nostellaan kannua, olen satavarma, ettei se jää keneltäkään huomaamatta.
P. Virran sanoin: "se päivä lähenee koko ajan, kun Kuopion torilla nostellaan kannua".

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mutta joo, ollaan pienen markkina-alueen pikkuseura. Toisaalta tänä keväänä mestaruussauman lisäksi olisi oiva paikka nousta jälleen monien ihmisten sydämiin. Ja kyllä KalPasta puhutaan enemmän kuin kymmenen vuotta sitten. Meitä kunnioitetaan, jopa pelätään. Ässien palstalla ei esimerkiksi toivota meitä vaan Hifkiä vastustajaksi ja sen haluan olla valtavirran mielipide jatkossakin.
En malta olla sanomatta, että nähdäkseni syitä on ihan puhtaasti kaksi miksi KalPa ei varmasti olisi mieluinen vastustaja meille

1) ensinnäkin se vanha ajatus, että eihän joku KalPa kiinnosta juuri ketään Porissa, se on kuitenkin keskiverto porilaiselle kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti hyvin etäinen joukkue. Etenkin kun vaihtoehtona on HIFK, jossa siis punaisten kohtaamisella on vuosikymmenten takaiset perinteet. Itse en tosin epäile etteikö teitäkin vastaan väkeä katsomossa riittäisi, koska ihan joka vuosi Porissa ei pudotuspelejä edes pelata, mutta toki karkeasti ottaen asia on näin

2) ainakin minulle vielä isompi tekijä on se, että KalPa on muodostunut Ässille viime vuosien aikana melkoiseksi riippakiveksi. Se ei pelillisesti kertakaikkiaan vain sovi Ässille, joka on nähty taas tälläkin kaudella

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KalPa sympatiat KooKoo
En malta olla sanomatta, että nähdäkseni syitä on ihan puhtaasti kaksi miksi KalPa ei varmasti olisi mieluinen vastustaja meille

1) ensinnäkin se vanha ajatus, että eihän joku KalPa kiinnosta juuri ketään Porissa, se on kuitenkin keskiverto porilaiselle kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti hyvin etäinen joukkue. Etenkin kun vaihtoehtona on HIFK, jossa siis punaisten kohtaamisella on vuosikymmenten takaiset perinteet. Itse en tosin epäile etteikö teitäkin vastaan väkeä katsomossa riittäisi, koska ihan joka vuosi Porissa ei pudotuspelejä edes pelata, mutta toki karkeasti ottaen asia on näin

2) ainakin minulle vielä isompi tekijä on se, että KalPa on muodostunut Ässille viime vuosien aikana melkoiseksi riippakiveksi. Se ei pelillisesti kertakaikkiaan vain sovi Ässille, joka on nähty taas tälläkin kaudella
1 kohdan ymmärrän täysin. Kukapa ei haluaisi kohdata IFK:ta. Brändi on edelleen liigan kovin. Tämän takia toivoisin myös Jokereita liigaan. Sitten voi olla, että IFK brändi ois toiseksi kovin, ehkä. Vahva ehkä. Mutta kaksi liigan kovinta brändiä joka tapauksessa.

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
1) ensinnäkin se vanha ajatus, että eihän joku KalPa kiinnosta juuri ketään Porissa, se on kuitenkin keskiverto porilaiselle kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti hyvin etäinen joukkue.

Tämä on hyvin tiedossa, ja toisaalta jos itsekin pitäisi valita kohdataanko Ässät vai Hifk, valitisisin Hifkin. Tämä siis aukottomana kunnioituksena Ässiä ja Poria kohtaan, omaa kakkoslempparini on ollut Liigassa aina.

Jos nyt miettii puolivälieräpareja niin olisihan Hifki-Ässät ja KalPa-Tappara kaksikko koko Liigan kannalta kaksi erittäin viihdyttävää sarjaa.

Porissa, niin kuin Vaasassakin, omien takana ollaan seisty about aina ja siksi arvostan näitä kahta paikkakuntaa korkealle. Haluaisin kokea vierasreissun Poriin, varsinkin kun viime keväänä reissattiin vain Tampereelle. Vastustajana Ässät myös herättää kunnioitusta, juurikin logon eteen pelaamisella sekä huikealla maalivahtipelillä. Lenni Hämeenaho on hieno nuori pelaaja ja ”Isomäen Rissanen” eli Jan-Mikael Järvinen ovat pelaajia keitä arvostan.

Ymmärrän koska Kuopioonkin Hifk tuo enemmän väkeä ja tunnelmaa. Mutta henkilökohtaisesti KalPa-Ässät sarja olisi erittäin odotettu kohtaaminen.

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Ei sillä nyt käytännön merkitystä ole, pieni nyanssi omissa kirjoissani vain. Olisi mielestäni ansaittua KalPan osalta saada isommalta yleisöltä arvostusta pitkäjänteisestä työstä ja sitä varmaankin tulisi mahdollisesti Tapparan kaadon myötä.
Itse toivoisin, että tämä hyvä menestys toisi arvostusta ennen kaikkea omalta yhteisöltä. KalPan kausikorttimyynti taitaa olla noin viidenneksitoista parasta Liigassa. Sen virkistyminen ja nousu edes lähelle top-kymppiä parantaisi seuran kilpailullista asetelmaa ja antaisi selkänojaa tulevien kausien rakentamiseen.

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lekkas. Pelannee kaikki playoff pelit ellei tule loukkaantumista tms.
Runkosarjan peluuttaminen viesti itselle ainakin sitä, että Jatkolan tuntuma/vire halutaan kevättä ajatellen tasolle, että ei oltaisi ainoastaan Steffin varassa. Veikkaan, että Lekkas aloittaa ja pelaa lähtökohtaisesti suurimman osan otteluista, mutta Jatkolallekin lienee luvassa vähintään yksi peli sarjan kestosta riippuen. Tottakai tässä täytyy huomioida myös Lekkasin suoritukset.

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Runkosarjan peluuttaminen viesti itselle ainakin sitä, että Jatkolan tuntuma/vire halutaan kevättä ajatellen tasolle, että ei oltaisi ainoastaan Steffin varassa. Veikkaan, että Lekkas aloittaa ja pelaa lähtökohtaisesti suurimman osan otteluista, mutta Jatkolallekin lienee luvassa vähintään yksi peli sarjan kestosta riippuen. Tottakai tässä täytyy huomioida myös Lekkasin suoritukset.
Pidän itse melko varmana, että sellainen Lekkas 2/3 Jatkola 1/3 peluutus on suunnitelmissa. En muista ulkoa oliko poffseissa nyt b2b pelejä, mikäli oli niin ne pelataan lähtökohtaisesti aina tasan

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse toivoisin, että tämä hyvä menestys toisi arvostusta ennen kaikkea omalta yhteisöltä. KalPan kausikorttimyynti taitaa olla noin viidenneksitoista parasta Liigassa. Sen virkistyminen ja nousu edes lähelle top-kymppiä parantaisi seuran kilpailullista asetelmaa ja antaisi selkänojaa tulevien kausien rakentamiseen.

Kyllä, Kuopiolainen yleisö on vaan niin vaativaa sakkia.. Toisaalta nyt on kolmas kevät putkeen kun koko kaupungissa on hyvä pöhinä KalPan suhteen ja muutenkin trendi on nousemaan päin.

Kyllä itse pidän mahdollisena ensi kaudella 3900 katsojan keskiarvoa ja kenties uusia naamoja seisomakatsomoonkin. Itse ainakin jälleen talkoissa mukana kun tämä kevät saadaan päätökseen.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tämä on erittäin hyvä pointti. Asiaa voisi myös tarkastella siltä kantilta, että mitä KalPa tekee kausikorttien myynnin edistämiseksi? Tyydytäänkö siihen, että entisille kausikortin omaaville laitetaan jälleen viesti "uusi kausikorttisi", vai voisiko tuohon kausikorttien myyntiin laittaa vaikka hieman lisää paukkuja. Urheilubisnes tarvitsee jotain mihin asiakas tarttuu. Jos istumapaikkakausari pitää hakea jostain Sairaalakadun toimistolta (en ole katsonut saako istumapaikkakausikortin nykyisin jo netistä), niin se ei mielestäni ole mikään myyntiä edistävä juttu. Ei pitäisi luottaa pelkästään siihen, että kyllä tuote menestyksen myötä myy itse itsensä.

Toinen asia on se, että miksi KalPa ei esimerkiksi viime keväänä hyödyntänyt mitenkään tätä "kaikki voijjaan tuhota" hypeä? Silloin mielestäni pitäisi markkinoida kausareita kun mahdolliset uudet asiakkaat ovat "flowssa". Turha on hypen laannuttua ilmoittaa kesäkuussa, että nyt on kausarit kaupan ja tule hakemaan omasi Sairaalakadun toimistolta klo. 9-15 välisenä aikana. Silloin pitää takoa kun rauta on kuumaa. Tämän tietää jokainen seppä joka on ahjossa rautaa käyttänyt ja sitä takonut.

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pidän itse melko varmana, että sellainen Lekkas 2/3 Jatkola 1/3 peluutus on suunnitelmissa. En muista ulkoa oliko poffseissa nyt b2b pelejä, mikäli oli niin ne pelataan lähtökohtaisesti aina tasan
Aika näyttää. Optimaalisin tilannehan olisi se, että ihan sama kenet sinne laittaa, niin homma rokkaa. Parhaimmillaanhan niin on toki ollutkin - ihan tällä kaudellakin.
Kaikilla on tuoreessa muistissa, että miten kävi kun Jatkola loukkaantui Pelicans -sarjassa. Se halutaan varmasti välttää toimistoa myöten.

B2b pelejä ei ole puolivälierissä, mutta välierät ja finaalit alkavat sellaisilla mikäli joukkue sinne asti yltää.

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Asiasta kukkaruukkuun. Tuo Miro Keskitalon case oli kyllä sellainen, mitä ei toivo kyllä yhdellekään vastustajalle saati sitten omille.

Mikäli KalPan vastustajaksi tulee K-Espoo, niin olisi hienoa nähdä kuopiolaiselta yleisöltä terveiset Mirolle heti ottelusarjan alkuun. Miksipä ei vaikka vastaan tulisi Tappara tai Ässätkin.

Faniporukat voisi huudattaa yleisöä. MV: "Parane pian!" Ja VM vastaa: Miro Keskitalo!

Veljkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sortavalan Palloseura, Kalevan Pallo, Leijonat
Asiasta kukkaruukkuun. Tuo Miro Keskitalon case oli kyllä sellainen, mitä ei toivo kyllä yhdellekään vastustajalle saati sitten omille.

Mikäli KalPan vastustajaksi tulee K-Espoo, niin olisi hienoa nähdä kuopiolaiselta yleisöltä terveiset Mirolle heti ottelusarjan alkuun. Miksipä ei vaikka vastaan tulisi Tappara tai Ässätkin.

Faniporukat voisi huudattaa yleisöä. MV: "Parane pian!" Ja VM vastaa: Miro Keskitalo!
Christian Eriksen -tyylisesti jalkapallon puolelta. Joskus meinaa meillä kaikilla unohtua, että tää on vaan jotain urheilua ja vulkanoidun kumilätkän neppailua. Ihmishenki ja -elämä vetää kaiken edelle.

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hyvää alkanutta puolivälierä-viikkoa arvon palstaveljet.
Hommahan on sillä selvä että mikäli SaiPa tänään voittaa meidän puolivälierä vastus on Ässät. Mikäli taas Tps vie vastustaja on Tappara/Kespoo.

En ole hirveemmin seurannut keskustelua kun viestejä on tullut niin paljon mutta kumpi tosta kolmikosta juuri sinä haluaisit vastaan?

Libero

Jäsen
Suosikkijoukkue
KALE, Jäsen jota et huomioi
Hommahan on sillä selvä että mikäli SaiPa tänään voittaa meidän puolivälierä vastus on Ässät. Mikäli taas Tps vie vastustaja on Tappara/Kespoo.

En ole hirveemmin seurannut keskustelua kun viestejä on tullut niin paljon mutta kumpi tosta kolmikosta juuri sinä haluaisit vastaan?
Aivan se ja sama. Jos kääntäen ajattelee, niin Espoolle toivois jatkoa. Osa-oranssille taas ei. Todenäköisesti SaiPa jatkaa, eli hitsaajat tulee vastaan. Onkohan siellä jo punakeesit pystyssä @madeOFspade ?

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Carolina Hurricanes

Vaikka se niin hienoa olisikin päästä maksamaan kalavelkoja Tapparaa vastaan, niin kyllä silti jotenkin Ässät kiehtoisi vielä enemmän. Tunnetta ja vauhtia tuskin puuttuisi tuosta sarjasta ja ties minkälaisia kättelyjonoepisodeja tällä kertaa nähtäisiin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy