Minua jää jotenkin kaivelemaan, että minkä takia eilisestä hylätystä maalista ei media ole kysynyt mielipidettä Mietaalta, BB-Jeminalta tai joltain muulta asiantuntijalta?
No joo, kai se on median tehtävä kaivella klikkiotsikoita ja nostattaa kannattajissa tunteita, vaikka tilanne ei miksikään muutu vaikka tasavallan presidentti sanoisi, että it was a good goal! Ja sanoisihan se..
Ehkä eilinen tappio olisi jollain tavalla hyväksyttävämpi, jos tuollainen kauden 23-24 tuomaroinnin huipentuma olisi jäänyt tapahtumatta. Ikinä emme saa tietää, että miten loppu olisi mennyt, jos maali olisi hyväksytty tai tilannetta ei olisi ollut ollenkaan. Mouhijärveläiset saavat keulia aivan hamaan tappiin saakka sillä, että vaikka mitä olisi tapahtunut, niin porkanat olisivat voittaneet.. ja vitut, kukaan ei sitä tiedä, koska vaikuttimia pelin kulkuun on miljoonia ja taas miljoonia. Pelkästään se, että joku vaikka pieraisee jommassa kummassa vaihtoaitossa, saattaa muuttaa jotain kohtaa pelinkulussa, joka johtaa toiseen tilanteeseen jne.
Vaikka illalla olin aika syvissä vesissä ja usko katosi jonnekin aavan meren tuolle puolen, voin nyt todeta, että se mikä tällä hetkellä ilahduttaa, on että tapparalaiset eivät varmaan vieläkään käsitä, miten lähellä heidän katastrofinsa on ollut. Voittamisen kulttuuri on heillä niin vahva, että he eivät näe mitään huonoa tuossa joukkueessa ja sen esiintymisessä. Se on hidas, kömpelö, huono puolustamaan ja kaikki perustuu vain kokemukseen sekä vahvaan maalivahtipeliin. Ja vain niihin.
Ja todettakoon sekin, että kun luin tuon erään porkanoiden kannattajan oksennuksen tälle palstalle, en toivo mitään muuta niin paljon, että heidän kannattamansa joukkue häviää ja paljon (mieluummin liigakartalta), koska heidän on syytä alkaa kokemaan pettymyksiä, että ylimielisyys jääkiekossa pyyhkiytyy pois. Se olisi suomalaiselle jääkiekolle parasta. En minä heitä vihaa, koska se olisi sama asia, kuin vihaisi vähäjärkistä peräkammarin poikaa, joka kivittää eläimiä ja näpittää nähdessään naistensatulan. Toisekseen tunnen monta todella fiksua T:n kannattajaa, joiden kanssa tulee kyllä toimeen, mutta eivät hekään näe muuta kuin oranssia.
No, ehkäpä tässä on jo tarpeeksi kuvailtu kuluneen vuorokauden tuntemuksia. Pallaillaan..