Niin siis helppoahan tämä tosiaan on, jos Sebok, Junnila, Pitkänen jne. alkavat oikeasti tekemään tosissaan pistetulosta. Siinäpä kätevä ratkaisu kokoonpanon näennäiseen kapeuteen. Pakko myöntää, että joukkueen ensimmäisen viiden pelin suoritustaso on yllättänyt allekirjoittaneen täysin housut kintuissa. Samoin voin myöntää, että olin lähellä ennen kauden alkua kirjoittaa viestin jossa kylmänviileästi ja tarkasti analysoin, miksei joukkue tulisi voittamaan ensimmäiseen kymmeneen peliin kuin korkeintaan kolme matsia, mutta näköjään hyvä, että se jäi välistä. Jos harjoituspelit ja CHL lasketaan mukaan näiden viiden Liiga-matsin oheen niin KalPahan on voittanut viimeisestä kahdeksasta pelistään peräti seitsemän...
Nyt kun kausi on alkanut miten on alkanut niin saatan jopa investoida sen 30 euroa Ruutuun ja katsella KalPan pelejä lähemmin ainakin seuraavan kuukauden ajan. Tähän mennessä kuitenkin olen vain kuulopuheen, tilastojen sekä maalikoosteiden varassa ja siksi on pakko kysyä niiltä jotka ovat pelit katsoneet: miten laitahyökkääjä T. Jokinen on suoriutunut? Odotin mieheltä SaiPa-vuosien jälkeen vähän tehokkaampaa alkua, mutta ainakin JYP-pelissä selostaja kehui kovasti Jokisen työtasoa kaukalossa noin muuten. Kun ei ole liiemmin päässyt pisteillä mässäilemään, niin tekeekö sitten "näkymätöntä" mutta muuten hyvää työtä?
Noin muutenhan tulosyksikön pojat ovat aloittaneet juuri niin pirteästi kuin pitikin. Lisäksi Sebok on kohta saavuttanut 1/3 viime kauden kaikista pisteistään ja niin edespäin, joten hyvältä vaikuttaa ainakin tähän saakka. Eetu Sopanen vakuuttaa ilmeisesti jämäkkyydellään ja tehotilasto +5 tätä käsitystä tukee, sääli vaan ettei iso koko tarkoita kenenkään kohdalla automaattisesti ärjyisää luonnetta ja kuittailua kaiken maailman sikamakeille.
Mutta minä ostan nyt sen Ruudun ja jos Kuopiossa asuisin niin menisin hallille. Toivottavasti mahdollisimman moni tekee tuon jälkimmäisen, jos tarpeeksi lähellä sitä varten asuu.