Hienoa, että KalPa voitti, eikä kansalaissota sitten syttynytkään, vaikka sitä niin kovasti täällä lietsottiin. Samalla oli harmi huomata, että jopa juhlan hetkelläkin Van Cleefin kasetti ei kestä ja oli vähintään yhtä tärkeää päästä lällättelemään nahkikselle, kuin nauttia voitosta. Ihan kuin KalPan voitto olisi nahkiksen tappio. Voi voi, poika poika :)
Itselleni nääs seura on tärkeämpi kuin kukaan yksittäinen henkilö. Sen sijaan Van Cleef, joka lainaa KalPan valmennukseen liittyen lähinnä Virran omia sanomisia ja perustelee väitteitään niillä, on hyvä esimerkki sopuliluonteesta, joka ottaa vastaan kaiken mitä "Mooses" sanoo ja ylhäältä annetaan, ei omaa kykyä omaperäisiin ajatuksiin ja ei osaa myöskään kyseenalaistaa oikeastaan mitään.
Lainasit meikäläisen "kasetti ei kestä" ilmaisua myös itsellesi eräästä toisesta viestistäni sua koskien. Se siitä omaperäisyydestä.
Kommenttini oli ns. sarkasmia sun väitteeseen, että KalPa on huonommin harjoitellut ja taktisesti paljon Tirkkosen SaiPaa perässä. Ja myös piikki tähän jatkuvaan negatiivisuuteen, jota täällä viljelet.
Alempi kappale todistaa jälleen ettet viestejä lue. Kaiken mitä Virta on itse sanonut
peilaan siihen mitä itse pelissä olen nähnyt. Monasti ne ovat olleet yhteneväiset. En nimittäin lähtökohtaisesti oleta, että Virta puhuu paskaa lämpimikseen. Tarkistan ja katson pelit itse. Jos en peliä näe, niin en kommentoi pelkän tuloksen perusteella. Esim KalPa-SaiPa pelin tapahtumista olen samaa mieltä kuin Voutilainen ja Virta. En ollut paikan päällä vaan katsoin pelin tänään aamulla ja sen jälkeen KalPan sivuilta lehdistötilaisuuden. Peli kertoo kaiken minulle. Ei kenenkään lausunnot. Niitä voi toki peilata keskenään.
Voisi tietysti kysyä, että ketä pitäisi lainata kuin Virtaa, jos esim. kirjoitan tekstiä siitä mitä Virta pelistä ajattelee tai mistä Virran peliajatus on lähtöisin yms.? Hänen vaimoaan kenties?
Tietysti, jos lähtökohtaisesti ajattelee, että Virta puhuu paskaa omista ajatuksistaan tai ei edes tiedä mitä ne on tai, että kaikki mitä Virrasta kirjoitetaan on propagandaa (LOL!!!).
Esim. viime kaudella kirjoitin Jari Laukkasesta (kun sai kuvan joidenkin viesteistä, että hän on yksin syyllinen) ettei hän ole yhtäkuin KalPa. Joten vihjailusi siitä, että katson yhden henkilön olevan tärkeämpi kuin seura, ei pidä paikkaansa. Minulle KalPan valmennus ei ole henkilölähtöistä vaan sitä mitä kentällä tapahtuu. Jos Laukkanen olisi organisoinut KalPan pelin hyvin ja siinä olisi ollut tunnetta ja tekemisen meininkiä ja tulokset parempia, niin Jari olisi voinut hyvin jatkaa puolestani. Tai, jos esim. Matikainen olisi tullut valmentajaksi niin olisin katsonut senkin aivan samalla tavalla kuin Virran. Tai, jos Tami tulisi puikkoihin niin sama asia.
Peli kertoo ja ratkaisee. Arvostan kyllä sitä, että seuralla on joku peli-identiteetti, jota halutaan pelata eikä poukkoilla sinne ja tänne joka kausi.
Tähän mennessä Virran sanomiset ja tekemiset ovat olleet tasapainossa. Ja kuten sanoin edellisessä viestissä. Yksi peli ei merkitse mitään pitkässä kaudessa. Kuitenkin kauteen on ollut positiivinen startti aina CHL peleistä lähtien. Lähtisin sitä kautta rakentamaan.